mai 13, 2024, 03:25:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 68
211  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sigurds type 34 på: mars 12, 2011, 01:09:37 am
Nydelige biler!  Vokser designmessig med årene fra styggpen til klassisk 60-talls designperle! Ser gjerne mer bilder av denne!
212  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Et par Ghias og en camper bay fra Junaiten på: mars 05, 2011, 10:47:53 am
"Annonsen er avvist"... men bilene finnes vel sikkert likevel. Var det en klinket glassfiber RSK spyder replica der også?
213  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg blir irritert når...... på: februar 25, 2011, 10:36:39 am
..gamle skolekamerater i en 2010 XC90 som jeg ikke har sett på 20 år, treffer meg i den gamle rustne bobla mi og jeg ser på dem at de synes det var synd det gikk som det gikk med meg... Rekker tunge (Ikke ville jeg bytta bil heller, men prøv å forklare det..)
Den er vrien å forklare ja, men så lenge du har fred i sinnet med at du har riktig bil for din del, så er det greit! Det ville vært mye værre om du egentlig ønsket å bytte... Øyerulling
214  Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting på: februar 21, 2011, 06:32:04 am
Oi, barndoor samba!? Heldig bestemor!!! Glad
215  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trenger spacers på dekk foran boble min.Men... på: februar 20, 2011, 21:52:56 pm
Tror ikke du bør sette på noen bak nei!! Glad
216  Forum / Problemløseren / Sv: godkjent senking foran 1302 på: februar 20, 2011, 21:50:04 pm
Alltid greit med dokumenter på deler, selv om det ikke er noen garanti for godkjenning.
Hos Kerscher (og endel andre) får du med TÜV-sertifikat, disse er testet, godkjent og dokumentert, da slipper du å stå skolerett om noen avkrever deg papirer.
Progressive Fahrwerksfedern "KERSCHER 080"
Satz, Tieferlegung bis Bj. 7/73 ca. 50-60mm
incl. TÜV-Gutachten Für für 1302/1303
http://kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Fahrwerksteile&gruppe2=Fahrwerksfedern

Art.-Nr. 7081010KER   (Pg: 14)       EUR 139.00
217  Forum / Snikk-snakk / Sv: Daily driver - inspirasjonstråd på: februar 20, 2011, 21:45:13 pm
På tur idag, inspirert av Fursten Glad

...muligens første gang carbonstaver blir stroppet fast på takgrind med trespiler!
Nydelig bilde!
218  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min oval på: februar 20, 2011, 21:41:48 pm
Kjempebra funn!
219  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil på: februar 19, 2011, 20:48:03 pm
Topp innsat! Bedre å ta en god doka-økt enn å reke rundt på Vangen en lørdagskveld;)
220  Forum / Snikk-snakk / Sv: SCC i Volksworld på: februar 19, 2011, 19:29:31 pm
Nydelig!!! Imponerende hva dere har fått til, like kjekt å ta turen over fjellet hver gang, Berger! Gleder meg til å få lese artikkelen!
Vi er allerede i gang med lokal polling internt, hehe! Ser bra ut foreløpig!
http://forum.regenstadt.com/viewtopic.php?f=4&t=168
221  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1 1965 JLH-Looker. på: februar 19, 2011, 18:05:00 pm
Gratulerer! Også hvit duk på bordet da, mann! Ingen rom for oljelekkasjer her?
222  Forum / Hva skjer? / Sv: Sør-Rogaland VW treff 2011 på: februar 17, 2011, 23:40:44 pm
Ser ut som jeg evt. må ta med meg mine tre, om jeg da treffer med vakter på jobb. Mor skal på et annet arrangement den uken ellers ville det nok bli hele gjengen og hilse på studievenner i Sandnes. Greit å kominere litt morro med noe kjekt også!
Blir nok Multivan da...
223  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil på: februar 17, 2011, 22:10:50 pm
Sitatet "If man has made it, man can remake it" har vel ikke passet bedre på noe prosjekt på dette forumet... Stå på Christer!
224  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil på: februar 17, 2011, 09:06:12 am
Helt klart enig!
Et like tankekors: Når Eivind/Tistlo kan bevare denne, hva da med en f.eks. 1200 fra 62 som bare trenger en ny kanal og litt småfiks? Er det verdt å berge? Virker som veldig mange gir opp prosjekter fordi det dukker opp litt rust, mens de med litt innsats fint kunne blitt reddet fra hugging. Noen mener det er bra, fordi det trengs delebiler, men deler finnes det mer enn nok av allerede fra hugde folkevogner. De finnes overalt i garasjer, boder og kjellere, før de til slutt ender som skrot eller gis bort.
225  Forum / Snikk-snakk / Sv: En til eksos tråd... på: februar 16, 2011, 23:16:51 pm
På spec på Supercomp står det at det er TÜV-godkjent, men stempelet ser jeg ikke på tilsvarende presentasjon av Python.
226  Forum / Snikk-snakk / Sv: Litt selvskryt må være lov.. på: februar 11, 2011, 08:06:18 am
Nydelig bil og flott artikkel! Glad
227  Forum / Snikk-snakk / Sv: Denne er lav nok - Selv for senkepøbler fra Vestfold på: februar 09, 2011, 10:34:02 am
Verdens laveste 911 er tilsalgs

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 1552#v4-37
http://sdcvr.smugmug.com/Customersprojects/Worlds-lowest-Porsche-911/13059405_mSPrf#1171129073_RhT2x
228  Forum / Problemløseren / Sv: Bygge om 1957 Oval fra 6Volt til 12Volt? på: februar 09, 2011, 08:49:02 am
Musikk på boks funker vel? iPod og sånn liten ghettoblaster? Enkleste måte etter min mening, men jeg er ikke stereofrik! Gliser
229  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: SOLGT! 9 sek race motor til salgs på: februar 09, 2011, 08:45:33 am
Gratulerer Berger!!!
230  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Trenger nye felger til roadster på: februar 01, 2011, 23:16:19 pm
Her er det god plass til mer hjul!
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=3713.0
231  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: "L"-vrider, håndtak til motorluke til Split KJØPES på: januar 26, 2011, 23:13:17 pm
Mener jeg har et sånt liggende også, skal prøve å sjekke det opp i morgen.
232  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ambulansevifte til Early Bay på: januar 26, 2011, 19:28:34 pm
Alltid noen som diskuterer sånt, hehe!
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=4611179
233  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp?: passer 155/80 R13 felger på en orginal 1971' 1302??:). på: januar 26, 2011, 17:09:23 pm
I forhold til felgvalget må du passe på at de du evt. kjøper har boltmønster 4X130, ellers må du bytte skiver/tromler til et boltmønster som passer felgene...
234  Forum / Snikk-snakk / Sv: Frode Algrøy har bursdag idag. på: januar 19, 2011, 10:05:28 am
Gratulerer igjen, Frode!

Regner med det blir feiring med snitter og annet godt på http://blog.algroy.no/ ?
235  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Den beste motoren? på: januar 19, 2011, 09:59:38 am
Dette blir jo å sammenligne epler og rosinboller... eller 4" spiker. Det som betyr noe er jo hvilken stand den enkelte motoren er i, og hvor flink/klønete eieren er til å holde redskapen i stand. Erfaringer med enkeltmotorer her blir jo bare vurderinger fra det ene til det andre tilfellet? For ikke å snakke om det enkelte bilene med tilhørende girkasser. Skulle dette vært en noenlunde reell sammenligning måtte en enten ha linet opp NOS motorer - i de bilene de ble levert i, og så foretatt en vurdering.
Setter du inn en frisk 1600 AS motor (som har kjørt 50000 og fått skikkelig service hele veien) i en 1200 Jeans får du en bil med rakettaktig aksellerasjon ut av lyskryssene, men den er slitsom å kjøre i 80-90 på motorveien. Bytt 1600-en ut med en sliten 1300 eller 1500 enkelport som har bikket 200000 uten nevneverdig stell og opplevelsen blir en helt annen. Men for all del, det er jo morsomt å dra frem historier om "godmotoren" som sto i min tredje boble og som jeg angrer på at jeg solgte Blunker Underholdning er ofte mer populært enn vitenskap!
236  Forum / German/Euro-look / Sv: 1975 1303 Kamei. på: januar 19, 2011, 09:28:24 am
Den bilen har jeg sansen for! Hvilke fjærbein er det du har på her, er det også KW? Jeg tok opp problemstillingen med Monica hos Kerscher og hun sa at alternativet til smalere dekk er å bruke lengre fjærbein, noe de også kan levere. Sånn den står nå så har jeg strammet opp fjærene vel mye så den er pinne stiv, og det er jo ikke noe særlig å kjøre på EU-kontroll med Blunker Har lurt på å bytte til komplett 74-forstilling også siden jeg har et par 944 spindler liggende. Blir litt knappetelling, boblen er dessverre ikke så veldig høyt prioritert for tiden. Vel, nok om mitt.

Har kjempesansen for din 75 her (er det ex. Rallybugs?), skal tipse om evt. Kamei-funn om jeg kommer over noe!
237  Forum / German/Euro-look / Sv: 1975 1303 Kamei. på: januar 18, 2011, 14:18:59 pm
Ja, jeg har 5,5" Sportsfelger med  ET26 med 195/65 sommerdekkene. Prøvde den først (i sommer) med 6X16 Fuchs og 205/55-16 men da lå skjermkanten innenfor "ryggen" på dekket. Nå skal jeg forsøke meg med vinterdekkene som er 175 yokohama piggfrie på Big-felger (ET34) og da regner jeg med det går greit.
238  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Den beste motoren? på: januar 18, 2011, 13:37:46 pm
Ble det levert singelport 1600 i Type1 da (siden det er det tråden handler om)? Trodde denne bare kom i Type2 og ulike versjoner av industrimotorer?  
239  Forum / German/Euro-look / Sv: 1975 1303 Kamei. på: januar 18, 2011, 12:17:16 pm
Hei Viggo!
Har en 73 03 med fjærbein fra Kerscher (trebolt). Da den kom nedpå igjen ble det veldig dårlig plass til gummien, hvilken dekkdimensjon har du?
240  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s raser bil, "Rabalder" på: januar 18, 2011, 06:56:25 am
Full pakke ser det ut for, blir veldig spennende å se denne på SCC!
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 68
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!