mai 16, 2024, 15:42:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Jeg vet om en Split som er senket ..... i et vann.  (Lest 7921 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: juni 03, 2008, 10:21:31 am »

Tråd-tittelen er et sitat fra en av de ivrigste, tidligste i Trondheim VW-klubb ... som vi har moret oss mye over i mange år. Sitatet altså.

Men - til tema. Det finnes mange biler på bunnen av norske vann. Før vrakpantordningen var jo kjøre-utpå-isen-trisket ofte brukt for å bli kvitt skrot fra jordens (?) overflate...også har det jo alltid vært noen som er ute etter forsikringspenger. Jeg har selv hatt dykkerhjelp på jakt etter både Kubel, Schwim og 49-modell Type1, og det finnes profilerte samlere som til og med har filmer av norske DeLuxebusser med mer enn mose på taket...

Spennende å lete, morsomt å finne - fristende og heve. men mest sannsynlig ser det da slik ut:
http://www.jalopyjournal.com/forum/showthread.php?t=265502

Noen som vet mer om dette tema?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #1 på: juni 03, 2008, 12:46:29 pm »

Jeg vet om et par tyske motorsykler fra krigen, de bærer preg av 65 år i saltvann, ikke mye å redde....

Hvis noen lurer på hvor de er, fortsett med det..
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #2 på: juni 03, 2008, 13:58:38 pm »

Jeg har selv hatt dykkerhjelp på jakt etter både Kubel, Schwim og 49-modell Type1, og det finnes profilerte samlere som til og med har filmer av norske DeLuxebusser med mer enn mose på taket...

Har du funnet dem / fått opp dem a?

Dette hørtes ganske spennende ut  Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: juni 03, 2008, 14:00:47 pm »

JEg vet jo om en 49 splitt i en bekk... men den er min så det blir ikke noe fiffling med den...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: juni 03, 2008, 14:52:27 pm »

Eg veit og om ein splitt...den ligger langt nedi ei myr, langt inni skogen, og langt frå veg og sivilisasjon. Det er berre litt av taket som viser..med ei gravemaskin hadde det kanskje gått an å få ho opp..

Men det hadde vert kjekt med bilder av bilar uti vatn/skog Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #5 på: juni 03, 2008, 14:54:57 pm »

Eg veit og om ein splitt...den ligger langt nedi ei myr, langt inni skogen, og langt frå veg og sivilisasjon. Det er berre litt av taket som viser..med ei gravemaskin hadde det kanskje gått an å få ho opp..

Men det hadde vert kjekt med bilder av bilar uti vatn/skog Glad

Nettopp....bilder! (av den i myra)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Toolman
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted:


Få sjå på .............!


Vis profil
« Svar #6 på: juni 03, 2008, 14:56:17 pm »

Hørte om en Trønder som leide seg gravemaskin for å grave opp en Kübel som lå nedgravd oppi Nord-Trøndelag, den hadde det vistnok gått en bekk igjenom, var ikke mye å redde, en spadeholder var vel det som ble reddet, mener Split-man vet mere om dette..............eller? Osteaktig
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: juni 03, 2008, 15:02:33 pm »

Nettopp....bilder! (av den i myra)

Ja, eg må berre finna den fyrst Osteaktig
Eg har berre høyrd ifrå andre som har sett dan.. men eg var å såg tidligare i vår, men då var det endå nokon klattar med snø, så taket var sikkert skjult.. men eg prøver igjen ein dag det er fint ver og eg har tid Glad

Veit forresten om ein oval (hmm splitt?) bobla som skal stå i samme skogen som splitten.. men dette har eg vel skrevet meir om i "på gjenngrodde stier"-tråden Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #8 på: juni 03, 2008, 15:06:02 pm »

Hørte om en Trønder som leide seg gravemaskin for å grave opp en Kübel som lå nedgravd oppi Nord-Trøndelag, den hadde det vistnok gått en bekk igjenom, var ikke mye å redde, en spadeholder var vel det som ble reddet, mener Split-man vet mere om dette..............eller? Osteaktig

Vet jeg alt om - men du skal ikke tro på alt du hører. Vi reddet en kjempefin pil-brakett også fra det karosseriet.
Loggført

SCREWDRIVER #2
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #9 på: juni 03, 2008, 15:13:26 pm »

Hørte om en Trønder som leide seg gravemaskin for å grave opp en Kübel som lå nedgravd oppi Nord-Trøndelag, den hadde det vistnok gått en bekk igjenom, var ikke mye å redde, en spadeholder var vel det som ble reddet, mener Split-man vet mere om dette..............eller? Osteaktig

Det finnes en video av det funnet Osteaktig Osteaktig
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: juni 03, 2008, 15:15:26 pm »

Den filmen vil eg gjerne sjå Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #11 på: juni 03, 2008, 15:19:13 pm »

jeg var på slekststevne og kom i prat med en fyr der,han hadde en buss stående og satte den ned i hagen så ungene kunne leke i den,,dette er jo flere år siden,,men,,,han forklarte åssen bussen så ut,,som han sa,,det var en buss med småe ruter i taket og et stort soltak som du kunne dra bakover,,hehe den skulle jeg hatt ,men det kom en fyr på døra en dag og fikk den med seg gratis,,det var mellom hvittingfoss og hof,,noen som kjenner til den bussen i dag?skal hvist være dønn strøken nå
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #12 på: juni 03, 2008, 18:38:22 pm »

Jeg fant en komplett sambabuss på et jorde i Hellas for et par år tilbake.Gammel hotellbuss. Var postet på vw2you.
Loggført
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #13 på: juni 03, 2008, 20:42:39 pm »

Jeg fant en komplett sambabuss på et jorde i Hellas for et par år tilbake.Gammel hotellbuss. Var postet på vw2you.

Da er vi to. På Rhodos.
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #14 på: juni 03, 2008, 21:00:14 pm »

Jeg fant en komplett sambabuss på et jorde i Hellas for et par år tilbake.Gammel hotellbuss. Var postet på vw2you.

Er du mye ute og reiser JS? . Jeg fant denne på ett herretoalett i Vinje.


* JS.jpg (5.74 KB, 320x240 - vist 203 ganger.)
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #15 på: juni 03, 2008, 21:02:02 pm »

Meir forstyrrande at du sit med kameraet klar på herretoalettet, i grunn..  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #16 på: juni 03, 2008, 21:22:20 pm »

Jeg fant en komplett sambabuss på et jorde i Hellas for et par år tilbake.Gammel hotellbuss. Var postet på vw2you.

Er du mye ute og reiser JS? . Jeg fant denne på ett herretoalett i Vinje.

Er det noe galt i å søke lykken og nå da?  Øyerulling Gliser
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #17 på: juni 03, 2008, 21:59:55 pm »

Meir forstyrrande at du sit med kameraet klar på herretoalettet, i grunn..  Gliser

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #18 på: juni 04, 2008, 09:32:26 am »

Hørte om en Trønder som leide seg gravemaskin for å grave opp en Kübel som lå nedgravd oppi Nord-Trøndelag, den hadde det vistnok gått en bekk igjenom, var ikke mye å redde, en spadeholder var vel det som ble reddet, mener Split-man vet mere om dette..............eller? Osteaktig

Det finnes en video av det funnet Osteaktig Osteaktig

Den filmen skal vi snart se....de gigantiske mafioso-kottelettene som han gravemaskinsjåføren hadde er verdt inngangsbiletten i seg selv.
DET eneste som er prob er at HI 8 kameraet mitt nekter å spille mer....ser ut sm det har "tørka" inn og det er jo dumt....har jo materiale til å åpresse penger av mange her inne.....

Tistlo: det er 18 års grense på den filmen, så du bør nok ta med en voksen.....
Loggført

SCREWDRIVER #1
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #19 på: juni 04, 2008, 10:03:28 am »

jeg var på slekststevne og kom i prat med en fyr der,han hadde en buss stående og satte den ned i hagen så ungene kunne leke i den,,dette er jo flere år siden,,men,,,han forklarte åssen bussen så ut,,som han sa,,det var en buss med småe ruter i taket og et stort soltak som du kunne dra bakover,,hehe den skulle jeg hatt ,men det kom en fyr på døra en dag og fikk den med seg gratis,,det var mellom hvittingfoss og hof,,noen som kjenner til den bussen i dag?skal hvist være dønn strøken nå

Har vel kjørt mellom hvittingfoss og hof ca en million ganger, siden søstern bor i hof og barndomsheimen er i Hvittingfoss. Kan aldri huske å ha sett en slik buss noe sted. Hvor ble denne henta? Husker det sto en splitt panelvan i skogkanten ved Hostvedtskaugen, men den klappa sammen for mange år siden, og er vel blitt til jord nå...
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #20 på: juni 04, 2008, 10:14:48 am »

Hørte om en Trønder som leide seg gravemaskin for å grave opp en Kübel som lå nedgravd oppi Nord-Trøndelag, den hadde det vistnok gått en bekk igjenom, var ikke mye å redde, en spadeholder var vel det som ble reddet, mener Split-man vet mere om dette..............eller? Osteaktig

Det finnes en video av det funnet Osteaktig Osteaktig

Den filmen skal vi snart se....de gigantiske mafioso-kottelettene som han gravemaskinsjåføren hadde er verdt inngangsbiletten i seg selv.
DET eneste som er prob er at HI 8 kameraet mitt nekter å spille mer....ser ut sm det har "tørka" inn og det er jo dumt....har jo materiale til å åpresse penger av mange her inne.....

Tistlo: det er 18 års grense på den filmen, så du bør nok ta med en voksen.....

Alle filmer har som kjent en trailer .... i forhold til denne er den litt kort og statisk. Legg merke til kanonfotograf FUSEN helt til høyre i bildet...


* Hegra 1995 01.JPG (111.48 KB, 752x509 - vist 384 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #21 på: juni 04, 2008, 10:36:54 am »

Husker jeg leste om dette i "Norsk symaskin-tidende". Jeg undret og lo den gangen og flire litt nå også:)

Sitatet i fra gravemaskinmannen: "Finnes det noen medisiner mot dette" (galskapen).

Jeg leter og leter etter det bladet, men nå veit jeg jo at det er i 1995-årgangen.

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #22 på: juni 04, 2008, 10:38:05 am »

Husker jeg leste om dette i "Norsk symaskin-tidende". Jeg undret og lo den gangen og flire litt nå også:)

Sitatet i fra gravemaskinmannen: "Finnes det noen medisiner mot dette" (galskapen).

Jeg leter og leter etter det bladet, men nå veit jeg jo at det er i 1995-årgangen.




KA SI DÅKKTERN TE HERRE DA?

...var vel mer det han sa. Artig læll.
Loggført

SCREWDRIVER #2
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #23 på: juni 04, 2008, 11:56:25 am »

jeg var på slekststevne og kom i prat med en fyr der,han hadde en buss stående og satte den ned i hagen så ungene kunne leke i den,,dette er jo flere år siden,,men,,,han forklarte åssen bussen så ut,,som han sa,,det var en buss med småe ruter i taket og et stort soltak som du kunne dra bakover,,hehe den skulle jeg hatt ,men det kom en fyr på døra en dag og fikk den med seg gratis,,det var mellom hvittingfoss og hof,,noen som kjenner til den bussen i dag?skal hvist være dønn strøken nå

Har vel kjørt mellom hvittingfoss og hof ca en million ganger, siden søstern bor i hof og barndomsheimen er i Hvittingfoss. Kan aldri huske å ha sett en slik buss noe sted. Hvor ble denne henta? Husker det sto en splitt panelvan i skogkanten ved Hostvedtskaugen, men den klappa sammen for mange år siden, og er vel blitt til jord nå...

en gård i måssåsen,bak den tennisbanen der i bakken..
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #24 på: juni 04, 2008, 16:04:35 pm »

Tistlo: det er 18 års grense på den filmen, så du bør nok ta med en voksen.....

Det kan eg vel alltids ordna...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
spannhivarn
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: Selbu


Vis profil

« Svar #25 på: juni 04, 2008, 17:53:10 pm »



Den filmen skal vi snart se....de gigantiske mafioso-kottelettene som han gravemaskinsjåføren hadde er verdt inngangsbiletten i seg selv




Hvis gravemaskinschaffisen er han jeg tror det er så har ikke kottisene vært stusset engang siden -95.
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #26 på: juni 05, 2008, 08:31:18 am »



Den filmen skal vi snart se....de gigantiske mafioso-kottelettene som han gravemaskinsjåføren hadde er verdt inngangsbiletten i seg selv




Hvis gravemaskinschaffisen er han jeg tror det er så har ikke kottisene vært stusset engang siden -95.

Garantert den mannen du tenker på ja.....
Han driver å kjører pirat på mandagskveldene ved Hegramo Cafè & spa-center & søn
Loggført

SCREWDRIVER #1
B8
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted: Jessheim


Vis profil

« Svar #27 på: juni 05, 2008, 09:15:07 am »

På en låve i nærheten står det en splitt. Høyt hevet. Bilen ble sin tid løftet opp på takstolene oppunder taket. Dette var på den tid det var låvebru og andre etasje i bygningen... I dag er dette gulvet fjernet og bobla henger 10 meter over hodene våre.

Det drives kommersiellt salg i bygningen i dag.. men ingen legger merke til splitten høyt der oppe. Flere entusiaster har vært der uten å legge merke til den :-D
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #28 på: juni 05, 2008, 22:53:32 pm »

Det er vel håp om å få den ned frå taket, eller??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #29 på: juni 05, 2008, 23:05:49 pm »

Niks.. den får henge en stund til...
Loggført

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!