mai 02, 2024, 13:50:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: redigert til!Erfaringer med letting av stempel og råder!  (Lest 1748 ganger)
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« på: februar 14, 2009, 18:58:21 pm »

Nå er det mange som har sett på og tenkt på jpm sin motor Glad
og leste att stemplene var mye lettere en orginale!så det jeg lurer på
er det noen som har lettet stempel/råder på en 1600??nå mener jeg orginal delene!!
vet att på t4 motorer kan du lette mye på stempel og råder!er det noen her inne som har gode/dårlige erfaringer
med med det???og eventuelt hva dem tok av i gram?
« Siste redigering: februar 25, 2009, 18:10:08 pm av tezer » Loggført

Vw 1302
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 25, 2009, 08:10:47 am »

I min 1600 er det av en eller annen grunn slipt av ganske mye på rådene.. vet ikke hvor my eller hvorfor, eller om det hjelper til noe som helst. men lettere blir det jo..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: februar 25, 2009, 08:26:57 am »

JPM 1603 motoren har lettede orginale råder. Men ikke stempel.
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #3 på: februar 25, 2009, 11:36:19 am »

JPM 1603 motoren har lettede orginale råder. Men ikke stempel.!!

det er jo helt feil!han har orginale råder men stempel fra je som er 375 gram
mot orginal stemplene som veier 565 gram!!
her kan du se selv hva motoren hans er bygd av!

Engine spec:

Case: original AS41
Crank:German stock
Rods:German stock
Pistons:JE 86mm 24mm comp hight
Cylinders:Stock 85,5mm honed to 86mm
Heads:043 40x32mm valves
Compression:12,0:1
Rockers:Jpm two stud 1,5:1 ratio
P-rods:Manton 3/8" cromoly
Cam:Fk45in/Fk44 ex
Cam gears:Magnum
Oilpump:26mm
Deepsump:1,5lit
Flywheel:180mm stock lightend
Clutch disc:cush lock
Pressure plate:Kennedy
Header:Custom made 1 5/8" tuned length
Manifolds:Custom made tuned length(second order)
Carbs:IDA 48
Loggført

Vw 1302
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #4 på: februar 25, 2009, 11:50:23 am »

.

« Siste redigering: februar 20, 2011, 03:13:10 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: februar 25, 2009, 12:39:04 pm »

det er jo helt feil!han har orginale råder men stempel fra je som er 375 gram
mot orginal stemplene som veier 565 gram!!

Dere snakker forbi hverandre, JS mener at rådene er lettede originale, men at stemplene er uoriginale JE som jo selvfølgelig er lettere enn de originale slik du sier.  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #6 på: februar 25, 2009, 13:59:50 pm »

Ja du har rett i det Jhu!men nå var det ikke for og diskutere Jpm sin motor
jeg skrev dette inlegget men for og høre om noen hadde erfaringer med letting av orginale stempel
og råder!
Loggført

Vw 1302
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: februar 25, 2009, 15:29:33 pm »

Poenget mitt er at Johannes åpenbart har erfaring med å lette orginale råder. Jeg var kanskje litt utydelig, beklager det.
Du treffer han på +46 42 15 08 09 eller info@jpmotorsport.se
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: mars 04, 2009, 10:51:20 am »

Erfaring med letting av stempler på motorsykler: ikke dra av rundt krysspinneinnfestningen.  Tvilende Stemplet kan demoliseres ved høye turtall. Ex sjefen min fant igjen en halv krysspinne sittende fast i kåpa på motorsykkelen...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #9 på: mars 04, 2009, 11:50:27 am »

Auda!Hørtes dyrt ut og lite trivelig! Flau
det er nok best og holde seg unna infestningen til stempel pinnen da ja!
Loggført

Vw 1302
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!