|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #211 på: oktober 22, 2012, 14:33:25 pm » |
|
Det var kjapt levert!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #212 på: oktober 22, 2012, 14:37:08 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #213 på: oktober 22, 2012, 15:20:36 pm » |
|
Som sagt, jeg hadde skrudd sammen motor etter svenskens rekommandasjoner, kjørt ned med bilen og fått han til å bremse til den leverte i henhold. Om den ikke gjør som den skal få han da full anledning til å forklare hvorfor... Det handler bare om valuta for pengene... dvs portingspengene.
Og til slutt tar du den til Jee for sammenligning med fjoråret.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #214 på: januar 05, 2013, 14:34:14 pm » |
|
Finne-motor bremset i dag. 2275ccm. Street Eliminator 40x35,5. 44 IDF med CB upgrade. W120. 42mm Phyton. 140hk@5900rpm 194nm@4000rpm 156nm@2700rpm Knakende god gatemotor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål.H
Medlem
Innlegg: 174
Bosted: Nord for Oslo
(o\ /o) og (o= =o) og [o*o]
|
|
« Svar #215 på: januar 06, 2013, 09:37:17 am » |
|
Takker Erik for en trivelig dag med en rusende opplevelse. Stor fornøyd med resultater og de skjulte egenskaper som du lokket frem. Nå er det bare å vente på tørre veier. Pål
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Paasan
Supermedlem
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
|
« Svar #216 på: januar 14, 2013, 09:24:37 am » |
|
Takker Erik for en trivelig dag med en rusende opplevelse. Stor fornøyd med resultater og de skjulte egenskaper som du lokket frem. Nå er det bare å vente på tørre veier. Pål Tørre veier og litt varmere enn 16 minus Gratulerer med flotte tall Paasan
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #217 på: januar 14, 2013, 09:28:35 am » |
|
Takker Erik for en trivelig dag med en rusende opplevelse. Stor fornøyd med resultater og de skjulte egenskaper som du lokket frem. Nå er det bare å vente på tørre veier. Pål Flotte tall fra en flott benk!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #218 på: januar 15, 2013, 23:07:51 pm » |
|
Dæven, det var solid gitt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #219 på: april 18, 2013, 12:53:42 pm » |
|
1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag. 97hk @ 5200rpm 143nm @ 3200rpm Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #220 på: april 18, 2013, 13:02:25 pm » |
|
Har hørt at P.H. Kilen ikke ville bygge motor med Porsche-kjøling, pga erfaring med havari på en motor eller 2. Finns vel både gode og dårlige varianter, men hva er bra? Moro å lese resultater Merk: Kilen ikke har bygd de motorene som har havarert pga dårlig kjøling og Porschevifte.
|
|
« Siste redigering: april 21, 2013, 23:26:46 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #221 på: april 18, 2013, 13:10:01 pm » |
|
Flott, flott!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #222 på: april 18, 2013, 13:14:11 pm » |
|
Og hva begrunnes det i?
Eneste problemet jeg ser er lang oppvarmingstid og for kald motor om den ikke utvikler nok varme. Og fordeling inne i viftehuset (noe som kan fikses). Og såklart oljetemp pga fjerning av kjøler. Denne typen kjøling hører hjemme på motorer som trenger det.
Det positive ses direkte i bremsetallene. Viften flytter mye mer luft for de som trenger mer av den slags.. Dette var en 11 bladers om jeg husker rett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #223 på: april 18, 2013, 13:15:47 pm » |
|
Ikke ille å få så mye gjennom den eksosen der.
Det er vel et vist missforhold mellom de literne med luft porsche viften pumper og hvor mye det er plass til forbi bare fire sylindre.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #224 på: april 18, 2013, 13:19:08 pm » |
|
Orginale vw-varmepotter var det også Det med mengden tar vi vel igjen i form av dårlig passform på viftehus. Er endel lekkasje kontra orginal Porsche
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #225 på: april 18, 2013, 13:40:28 pm » |
|
skikkelig eksos på den 1915 der så hadde den vel gitt 20 hk til..... men snygga tall uansett!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
|
« Svar #226 på: april 18, 2013, 16:49:47 pm » |
|
1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag. 97hk @ 5200rpm 143nm @ 3200rpm Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm har du sjekket hvor mye en org vifte stjeler ca?
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #227 på: april 18, 2013, 16:53:11 pm » |
|
1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag. 97hk @ 5200rpm 143nm @ 3200rpm Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm har du sjekket hvor mye en org vifte stjeler ca? Min tok 10-11 hester
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #228 på: april 18, 2013, 17:59:49 pm » |
|
Kommer veldig ann på turtall og stramhet på viftereim
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #229 på: april 18, 2013, 19:24:36 pm » |
|
2221ccm NA motor, T1 ettermarkeshus, original T1 vifte, slakk reim og power pulley;
Körning 1 med fläktrem utan lustgas Max effekt 174.5hk @ 5610 rpm Max vrid 227,8 nm @ 5600 rpm
Körning 2 utan fläktrem utan lustgas Max effekt 188.5hk @ 5890 rpm Max vrid 241 nm @ 5130 rpm
14 hk differanse med og uten reim
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #230 på: april 18, 2013, 19:44:52 pm » |
|
Det var unormalt mye på en type1 vifte. Pleier å bli ca 10hk mellom 5-6000 rpm. Reagerer også på den store turtallsforskjellen i maks nm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand
SCC EVENT
|
|
« Svar #231 på: april 18, 2013, 20:18:40 pm » |
|
1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag. 97hk @ 5200rpm 143nm @ 3200rpm Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm Bra det. Innmat er. 69mm scat motvektsveiv. Cb unitec 5, 4 råder. Scat c35 cam (kam kit). Mahle 94sats og cb 044 35, 5 x 40mm topper rett ut av esken. Lettet svinghul fra vwheritage husker ikke merke eller vekt. 1.25:1 vipper. Komp usikker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal
Ny motor :-)
|
|
« Svar #232 på: april 18, 2013, 21:34:36 pm » |
|
1915 med 44 Fajs, Tri-mil eksos og ellers ukjent innmat i dag. 97hk @ 5200rpm 143nm @ 3200rpm Porschevifta trakk 14hk på 5200 rpm Bra det. Innmat er. 69mm scat motvektsveiv. Cb unitec 5, 4 råder. Scat c35 cam (kam kit). Mahle 94sats og cb 044 35, 5 x 40mm topper rett ut av esken. Lettet svinghul fra vwheritage husker ikke merke eller vekt. 1.25:1 vipper. Komp usikker. Er godt fornøyd med denne motoren. Veldig fine kurver og det var jo ikke mye å justere på den heller. Hvis jeg skulle hatt en rascer buss så hadd jeg selvfølgelig ikke godt for 1915. Denne motoren skal få skyve bussen frem til neste år. Planene er å ta mange uker i syd Europa i høst. Takk til Tommy for info om motoren min. VWhilsen Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #234 på: april 19, 2013, 22:32:04 pm » |
|
Ja.. Men vi skravlet så lenge på verksted i dag at jeg ikke rakk og skrive noe. Og nå sitter jeg her, uten å huske tallene. Men de har jo du også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #235 på: april 19, 2013, 22:48:48 pm » |
|
Ja.. Men vi skravlet så lenge på verksted i dag at jeg ikke rakk og skrive noe. Og nå sitter jeg her, uten å huske tallene. Men de har jo du også Okais ,,,dagens bremsing av T4 2056. maks 103 gamp ved 5200 rpm. dropper til 69 hk ved 6300 maks 146Nm ved 4160 Oppførte seg snill og lett tunet,,byttet ikke dyser i den, bare fikk tenning på stell. En riktig så fin dag i gode venners lag på Lie
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #236 på: april 19, 2013, 23:10:31 pm » |
|
Hørtes trivelig ut det Hva for en kam sitter det i den motorn? Kanskje jeg må en tur til Jessheim for å bremse min egen før jeg monterer den i bilen Ble gira på å finne ut hva det blir i min nå xD
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1959 Ragtop
Supermedlem
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal
Ny motor :-)
|
|
« Svar #237 på: april 19, 2013, 23:56:46 pm » |
|
Ja.. Men vi skravlet så lenge på verksted i dag at jeg ikke rakk og skrive noe. Og nå sitter jeg her, uten å huske tallene. Men de har jo du også Okais ,,,dagens bremsing av T4 2056. maks 103 gamp ved 5200 rpm. dropper til 69 hk ved 6300 maks 146Nm ved 4160 Oppførte seg snill og lett tunet,,byttet ikke dyser i den, bare fikk tenning på stell. En riktig så fin dag i gode venners lag på Lie Det er vel en grei bussmottor dette til kosekjøring. VWhilsen Alf
|
|
|
Loggført
|
Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb Mitt tlf nr er : 94 54 19 72 Don`t drink the water, fishes fuck in it http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #238 på: juli 14, 2013, 23:29:20 pm » |
|
Beste motoren jeg har hatt i turbussen hittil. 5 pers + masse bagasje, fortsatt masse skyv om forbikjøring skulle være nødvendig. 1.01 liter /mil forbruk. fyllt 4 dl. olje,=potte tett
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #239 på: juli 17, 2013, 12:22:49 pm » |
|
Beste motoren jeg har hatt i turbussen hittil. 5 pers + masse bagasje, fortsatt masse skyv om forbikjøring skulle være nødvendig. 1.01 liter /mil forbruk. fyllt 4 dl. olje,=potte tett Når bremses Losen motoren?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|