mai 14, 2024, 18:52:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1600 som går varm  (Lest 1915 ganger)
bobble
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: hamar


Vis profil

« på: mai 22, 2011, 15:06:39 pm »

noen i hamar området som har mulighet til å hjelpe meg med en motor som går varm tenningsbank før helga?tror det sitter 1641 satser på den eller noen som har noen tips?tlf 99257939
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: mai 22, 2011, 16:24:22 pm »

Ta av fordelerlokket , så ta av vakumslangen på forgasseren , den som går til fordeleren . sug i slangen mens den er koblet til vakumklokka på fordeleren og se om det beveger seg nedi der . Gjør det ikke det så er det feilen.
Loggført

1 up
bobble
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: hamar


Vis profil

« Svar #2 på: mai 22, 2011, 17:40:56 pm »

takker det skal jeg prøve.flere tips?
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: mai 22, 2011, 18:13:52 pm »

Regner med at alt af kjøleblikk er på plads?
Kan være npget papir, plast eller en kanskje en fugl  Hæ  Osteaktig der har blitt suget ind i viftehuset?

Feil justeret gasser kan også hjælpe til for varm motor, men sjekk tenningen som Anders foreslår?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: mai 22, 2011, 18:33:49 pm »

takker det skal jeg prøve.flere tips?

Hadde begynt med å bytte ut originalgasseren Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #5 på: mai 22, 2011, 22:01:24 pm »

Hva med termostaten  Øyerulling
Loggført

tlf: 40843606
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 22, 2011, 22:31:41 pm »

1.) Er tenning rett?
2.) Kjøleblikk på plass?
3.) Du har ikke rørt innstillingsskruer på forgasser?
4.) Nok olje?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
bobble
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: hamar


Vis profil

« Svar #7 på: mai 24, 2011, 20:04:55 pm »

noen som vet åssen man gir mere bensin på orginal gasser?
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #8 på: mai 24, 2011, 21:52:19 pm »

Google forgassernavnet, så finner du justeringsinstruksjoner. (Navnet står på forgasseren.)

Men før du roter med forgasser/tenning - sjekk at alt av kjøleblekk rundt motoren er på plass, at det holder tett, og at termostaten faktisk åpner seg som den skal.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: mai 25, 2011, 10:16:49 am »

Har du tett motorlokk so lag ein klosse i bunn som opnar lokket litt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #10 på: mai 25, 2011, 18:13:11 pm »

Tenningsbank er hvel stikkordet her , og sist jeg sjekket har ikke kjøleblekk noe med det og gjøre , hjelper lite og lokke opp lokket å Øyerulling
Loggført

1 up
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #11 på: mai 25, 2011, 18:17:07 pm »

Tenningsbank er hvel stikkordet her , og sist jeg sjekket har ikke kjøleblekk noe med det og gjøre , hjelper lite og lokke opp lokket å Øyerulling

Og tenningsbanklignende lyder kommer om motoren går for varmt.
Div feil og mangler er lokalisert i ettermiddag, så regner med denne går kaldere i løpet av kvelden!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #12 på: mai 25, 2011, 18:25:05 pm »

Jeg setter en finger på att det er fodeleren som ikke justerer seg , da får man grisevarm motor og teningsbank. veldig lett og sjekke, og koster ikke en krone  Glad
Loggført

1 up
bobble
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: hamar


Vis profil

« Svar #13 på: mai 28, 2011, 16:18:54 pm »

har tatt bort termostat og hatt av viftekåpa og tatt bort spjeld men blir fortsatt varm å har tenningsrassling flere tips???
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #14 på: mai 28, 2011, 18:28:04 pm »

Jeg setter en finger på att det er fodeleren som ikke justerer seg , da får man grisevarm motor og teningsbank. veldig lett og sjekke, og koster ikke en krone  Glad

Sjekket dette eller?  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #15 på: mai 28, 2011, 18:52:52 pm »

Når du har tatt bort spjeld og termostat er du sikret iskalde sylindre og varme topper. Spjeldene leder luften dit du trenger kjøling -> toppene.
Vw er ikke kjent for å montere unødvendige ting. Termostat, spjeld og alle blikk er nødvendige for at motoren skal gå bra.
Loggført
bobble
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: hamar


Vis profil

« Svar #16 på: mai 28, 2011, 19:16:31 pm »

jo vw har mye drit.ja har sjekket det dansken.men sitter vist 1300 fordeler her
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!