Jeg og en kamerat har skrinlagt noen 1303S(ubaru) Turbo prosjekter så har en god del tilsalgs i denne sammenheng:
- Subaru XT turbo 1987(hel bil ribbet innvendig,motor skal kunne startes opp) Kennedy motor adapter tilpasset denne motor samt Kennedy Stage 2 clutch (selges til selvkost: 12000)
- Subaru XT turbo 1987(kun motor, Må ha løsgjenger til ene skruen på eksos manifoil ellers skal den være i god stand. Har ikke mulighet til å starte denne) kennedy motor adapter samt Kennedy stage 2 clutch (selges til selvkost: 12000)
- 1303S 1973 med mye rust, Bunnplate er løsnet fra bilen selges for 2000. det er en god del brukbare deler som gjør dette til en fin handel(Girkasse uten problemer/2 drivaksler/Skinn soltak/veldig lite brukt styresnekke, uten skjermer)
- 1303S 1973 med lite rust Dette er også en prosjektbil bunnplata er demontert på denne også Denne har etter demontering fått montert nye bunnplater på bunnplata masse deler
- sort/sølv ATS felger vurderes solgt, 7" fremme og 9" bak (225 dekk bak) klarlakken over alu har sprekker så denne må pusses av deretter polere eventuellt lakkere
Anngående turbo prosjekt:
Motoren er originalt på 136 Hk (dvs det holder med billige bremser :
http://www.topcartuning.no/catalog/product_info.php?cPath=72&products_id=159for å få bilen godkjent med denne motoren).
Det er jo klart man kan fjerne katalysator(=ca 10hk) ettersom VW`n ikke her samme avgasskrav. Man kan også øke turbo trykket fra 0,5 til ca 0.8 bar(noen sier 1 bar) uten at dette skal føre til noen betydelig større slitasje på bilen. Tilsammen vil jo dette bli et respektabelt antall hester i en boble. denne 1800 turbo motoren passer inn i motorrommet slik det er uten modifikasjoner(lokket går også igjen) Men man må selvfølgelig komme med en løsning på plassering av radiator/ekspansjonstank++.
Henvendelser til
husse23@hotmail.com for mer informasjon/bilder