mai 06, 2024, 19:01:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forsikring  (Lest 1178 ganger)
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« på: oktober 30, 2014, 13:29:37 pm »

Hvilket forsikringsselskap velger folk å bruke?
Kunne ønske meg noen tilbakemeldinger på selskap og pris. Finnes veteranbilforsikring billigere dersom hovedstrømsbryter er montert?

Ove
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 30, 2014, 14:47:45 pm »

Tror ikke hovedstrømsbryter gir rabatt.

Jeg betaler ca 1100 hos Tryg forsikring på min T1.
Har aldri hatt bruk for forsikring ved skade, så jeg kan ikke uttale meg noe om noen selskaper der, men er fornøyd med If og Tryg på andre områder.
« Siste redigering: oktober 30, 2014, 18:08:50 pm av Jesper1201 » Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 30, 2014, 16:54:59 pm »

If gjennom Amcar. Ca 150-170kr i året på de bilene jeg kun har ansvar på, rundt 500 for full kasko med taksert verdi.

Et medlemskap i Amcar er faktisk verdt å tenke på selv om man ikke har amerikansk bil.
Meget gunstige forsikringsordninger (uavhengig av bilens opprinelsesland) som også drar ned prisen på alle andre forsikringer man evt måtte ha hos IF. Gode rabattavtaler, juridisk hjelp som faktisk fungerer, hjelp med dokumentasjon ved førstegangsregistrering og sist men ikke minst er det Amcar som organisasjon som faktisk gjør noe når det gjelder avgifter og bilpolitiske spørsmål. Vi hadde ikke hatt 30-års regelen uten..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 30, 2014, 19:13:50 pm »

If gjennom Amcar. Ca 150-170kr i året på de bilene jeg kun har ansvar på, rundt 500 for full kasko med taksert verdi.

Et medlemskap i Amcar er faktisk verdt å tenke på selv om man ikke har amerikansk bil.
Meget gunstige forsikringsordninger (uavhengig av bilens opprinelsesland) som også drar ned prisen på alle andre forsikringer man evt måtte ha hos IF. Gode rabattavtaler, juridisk hjelp som faktisk fungerer, hjelp med dokumentasjon ved førstegangsregistrering og sist men ikke minst er det Amcar som organisasjon som faktisk gjør noe når det gjelder avgifter og bilpolitiske spørsmål. Vi hadde ikke hatt 30-års regelen uten..

Helt enig. Har Amcarforsikring på bobla. Kommer bare til å ha det på veteranbiler fremover.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 31, 2014, 06:53:13 am »

Bruker storebrand. Ca 3000 kr på Bobla. Ansvar og 12000km i året.
ca 380 kr på bussen. Ansvar og 5000 km i året. (Veteranforsikring med sine begrensninger)
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!