mai 07, 2024, 02:30:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 30
781  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Variant på: desember 16, 2008, 13:39:11 pm
Ska sei, trodde dette fortsatt bare var på ide stadiet jeg...
Om resultatet blir like bra som heb'kopien blir det knall
782  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Trenger hjelp til å skaffe RF-stål på: desember 09, 2008, 23:30:39 pm
Trodde de i Offshore industrien var vant med forkortelser for alt mulig...
Det har de i alle fall på SpillOilHydro

RF = Rustfritt
783  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Lakkutstyr/sprøyt lånes. på: desember 09, 2008, 08:48:22 am
Jeg har sprøytet noen bilder i garasjen selv, og resultatet ble vel sånn ca etter forholdene.
Mer en godt nok for en bruksbil, men langt fra perfekt.
Om du legger litt ekstra jobb i dette bør det bli bra....

Jeg har sprøytet både med proff sprøyte, med den billigste på Bitema, og den til somo Biltema kaller "proff"
Det er klart det er forskjell, men det er nok ikke her hele resultatet ligger for å si det sånn...
Skal du ha en til garasjen kan jeg anbefale Biltema sin såkalte Proffmodell
http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1003&iItemId=116346
Har den om du vil låne.

Finnes mange artikler om DIY lakkering, og tips til lakk.
Jeg har også brukt industrilakk på et par Passat'er og det fungerer egentlig bra.
Koser mer med tynner en med lakk da.. Sjekk på Sandtec. De blander for eksempel RAL farger

Temperaturen må du få opp over 20 grader
Støvsug golv, vegger og tak i garasjen, eventuelt heng opp plast eller bruk et party telt som lakkboks"
IKKE lakker hele bilen i en gang, masker og lakker del for del
Eksempel:
Panser og bakluke for seg
Dører for seg
Tak for seg
Motor rom og baggasje rom for seg
Da unngår du at lakkstøv (som det blir ekstremt mye av når di holder på en stund) legger seg over alle delene og de kjennes ut som sandpapir når du er ferdig, spesielt taket :-))

Legg på nok lakk, slik at du har noe å jobbe med etterpå men unngå store renninger.
Små renninger er lett å skjøre bort med barberblad høvel og våtslipe resten
Drit i små støv og antydning til appelsinskal. Legg heller et ekstra lag med lakk, våtslip hele bilen og poler den opp etterpå.
Se på Prosjekt tråden om den sorte German Look'eren der en har gjort dette.

Selvgjort - kan vær velgjort :-)
Lykke til..



784  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Fantastisk NORSK Barndoor til salgs! på: desember 08, 2008, 21:05:06 pm
Noen som kjenner igjen denne?
http://home.c2i.net/hserigst/images/T2-52-2.jpg

Dette bildet er fra samme sted..
http://home.c2i.net/hserigst/images/T2-10.jpg
Mener han hentet denne hos Knut Andersen...
Må vel være bort imot 20 år siden
785  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2 stk w-baklokk selges på: november 28, 2008, 13:47:35 pm
Jeg tar det sandblåste om du gidder pakke og sende det..(Betaler for frakt)
Eventuelt la det ligge til jeg har tid å hente det.... Er i Etne av og til, så da kan jeg ta turen til Uskedalen også :-)
786  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endres Notch på: november 17, 2008, 11:16:21 am
Det der ble dritbra Endre
Bra det er mist en til Resto nisse i Sør Rogaland  Blunker
787  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / T4 motor ønskes kjøpt i Rogaland på: november 15, 2008, 10:35:56 am
Jeg har noen T4 prosjekter liggende, men mangler en blokk
Noen som har en blokk der veivhus ventilasjonen ikke er integrert i blokka, men ligger oppå (Ikke 2L CU)
Gjerne en 1700 motor :-)
Gidder ikke reise land og strand rundt å henge, da bruker jeg heller CU blokka jeg har
788  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Veiv T-4 75mm på: november 13, 2008, 08:09:37 am
Finnes det cylinder/stempel sett som passer til denne, eller må en til med cøstom deler?¨
Mener å huske at 2L T4 har 24mm pin, og Golf 1.8T har vel 20mm
789  Forum / Snikk-snakk / Sv: nytt i internethandel?? på: november 05, 2008, 23:10:29 pm

Jeg canselerte en ordre fra CSP for kort tid siden..
Det er IKKE norsk toll som krever dette, det er fraktselskapet CSP bruker som roter!
790  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer på: november 05, 2008, 23:06:09 pm

Det er mulig han prøvde å godkjenne den en gang, men innsåg vel etter hvert at det ble umulig
Røde klistermerker virker på treff :-)
791  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer på: november 05, 2008, 22:48:25 pm
Og Right On reportasje om Bjørn Ingebret sin Looker (#3 i 1995)



792  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer på: november 05, 2008, 22:42:58 pm
Får lege ut noe gammelt jeg også da  Kult
Håvard med "vannkljølt" motor på Hang Loose på BugIn i 92
Den stoppet nesten uti der... fikk vel litt vann i lufilter tenker ejg


Og en reportasje fra samme treff i Bilsport
793  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer på: november 05, 2008, 14:23:11 pm
står trygt parkert denne ja.. men ikke i Stavanger.. men heller ikke så veldig langt utfor ;-)
Sa vel Stavanger kanten, så er vel ikke så langt unna. Var det Sandnes Håvard kom fra? Husker ikke

Orre  Øyerulling

Dritkul denne, er en del endret etter denen reportasjoen
T4 motor
Liftkit
Mye hjemmelaget alu deler
Tanken er fortsatt på samem plass, men bakruta kan ikke lenger åpnes

Vi var på Mantorp med denne, en Ghia cam og en tidlig 60 T1
Mimre.....
794  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Glade dager i Rogaland på: oktober 27, 2008, 23:39:33 pm
ÅÅÅÅ smykke  Kysser

Jeg SKAL også ha en 912 eller en tidlig 911 en gang  Kult
I tilegg til alt det andre  Øyerulling

Inntil videre får jeg kjøre Porche motor i Bobla.. Fikk kammen i dag, så nå er alle deler på plass
Synd de ikke er noen som selger tid på ebay  Sint
795  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2.0 liter Type 4-motor inn i boble på: oktober 19, 2008, 14:12:57 pm
hei
hadde jeg  vert deg så hadde jeg splittet motoren jeg har tatt opp mange og på samtlige er kamen dårlig det samme gjelder løftere at kammposisjonen på type 4 er noe problem har jeg ikke noe tro på
har laget type 4 motorer i 20 år
mye av det jake rudy sier er bare svada
mvh Kåre Andersen
Andersen Racing


Har sett mye bilder av ødelagt kam i T4 motorer, men det er vel kanskje motorbygger som ikke alltid gjør alt rett....
Hvilken kam og løftere anbefaler du i dette tilfellet? Modifisere til T1 type løftere og ekstra smøring?
Bas sier modifisering fra 324grader http://www.ahnendorp.de/typ4-3.html

Hvilke løftere EBB kjørte med vet jeg ikke, sikket et eller annet race V8 greier fre an kontainer :-)
http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=64852&P=3&SID=23087

Mange motorer fra bilkross/rallykross selges med P kam har jeg sett (316grader)
Hvilke løftere anbefaler du til denne?
http://www.europeanmotorworks.com/pvw/054-106-P/type-4-camshaft/T-4+P+Camshaft
Eller for bedre klaring (langslag)
http://www.europeanmotorworks.com/pvw/054-106-P1/type-4-camshaft/T-4+P+Camshaft+1%22+Base+Circle
796  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Glade dager i Rogaland på: oktober 17, 2008, 16:03:52 pm
Og jeg mangler bare kam'en til Porsche motoren som skulle vært ferdig til treffet i August...
Det får bli August 2009 tror jeg.. nå går all tid i bygging av loft :-(
797  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2.0 liter Type 4-motor inn i boble på: oktober 17, 2008, 09:00:54 am

Det er mange argumenter for å velge T4 motor
Da du har handlet av Jake har du antagelig lest om Type 4 på  http://shoptalkforums.com

Men hos enkelte såkalte "VW Entusiaster" er det like "forbudt" med T4 motor som å senke bilen bak, kjøre med støtfangere, bambushylle, ekstralykter, takgrind, gangstercaps - og det værste av alt: øyelokk  Gliser

Stå på!!


798  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: lakkering på: september 20, 2008, 11:47:21 am
Hei

Kommer an på kvlitet og pris selvsagt
Jeg har fått lakkert opp min A4 etter hærverk på Skadesenteret (Bil & Maskin sandnes)
Forsåvidt rett og fin etterpå, men maskeringsjobben var crap - slika at de måtte vaske lakk av kanalskjørt osv etterpå
Har også sølt på plast som ikke skal være lakkert på støtfanger, men det er jo ikke mulig å vaske bort.
De treffer heller ikke originalfargen - er en slik blå/grå/sølv farge, husker ikke navet
Har gitt opp å diskutere.. går der ALDRIG en gang til
Holmen her på forumet har derimot god erfaring med Skadesenteret (Diskusjon på vw2you for lenge siden)

Men vi har vært på Nevland med klubben flere ganger og fått demonstrasjon/opplæring i retting, sparkling og tinnsparkling,
Det vi har sett der er meget bra! - men har ikke annen erfaring en dette

Vil tro prisen på Nevland og Skadesenteret er nokså lik?

Broderen og en kammerat har brukt EB lakkering på Klepp (Eddy Bore tror jeg han heter)
Fornøyd med både pris og kvaitet.
Dette er kanskje det beste alternativet?

Ellers har du jo dette verkstetet på vei mellom Klepp og Klepp Stasjon.. Husker ikke navnet.
Greit nok til en asfalt racer har jeg hørt :-) - vet ikke pris

Ellers er det flere verksteder lenger sør på Bryne som jeg vet medlemmer i klubben har brukt. også på Hinna er det veksteder som er brukt

Sikkert noen som maler sort (men andre farger også)....
799  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endres Notch på: september 17, 2008, 09:49:50 am
TL ble i utgangspunktet solgt uten motor, skulle ta den med tilbake med pickupen en gang han var mot byen
Men han ville vise innsprutet til en annen bilkross babo som herjet med gamle T4 innsprut og hadde konstant problemer med sure plugger :-) Vi får se...

Jo jeg har en 3-4 ECU liggende, men har vel lovet bort minst en av de :-)
800  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endres Notch på: september 16, 2008, 10:43:41 am
Etter litt diskusjon på thesamba har eg skjønt at empi e superkinastoff. Går nok for et weber oppsett og i tillegg blir det muligens et 1641 sett og dobbelport topper. Lurer bare på om eg ska gå for 34 ICT eller 40 IDF. Ska ikkje ver noge ræser dette men ser jo at det e sikkert IDF som e vinneren her. Koster tross alt det doble.... Bare det virker e det godt nok for meg...

Drit i gassere, kjøp spjellhus fra cb performance, litt ledninger fra varebilen, og litt dyser og annen innsprut rekvesita fra en WBX på huggeren, og en megasquirt hjerne og du er i vårt århundre :-) Du e jo sånn super data elektriker nå.. styrer du lys og varme med pc kan du vel styre den oljeklatten bak i bilen også :-)
801  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris på: september 13, 2008, 14:53:49 pm
fin IC!  blir det mye tyngre enn en tilsvarende luftkjølt når du legger til vann,slanger,pumpe, ekstr rad etc.?

Kjølerør gjennom kupeen er vel egentli ikke lov i henhold til bilsport reglemanget?

Tror ikke det er problem med kjølerør gjennom kupe'en, mener jeg har sett flere bobler med det...
Men reglene tror jeg sier at det ikke skal være skjøt (gummi skjøt) på rør inne i kupe
Har du sveiset rør er det også godkjent i motorsport sammenheng

Det er nok flere motorsport utøvere her som kan bekrefte/avkrefte dette
802  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skjermutbyggere, Porsche .. på: september 10, 2008, 19:31:34 pm

Her ble det så hett at det ble svimerke i lakken på skjermene ser jeg  Øyerulling
803  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche 616/33-1 motor til 54'en på: september 10, 2008, 18:53:47 pm

Både Porsche och VW industrimotorer har annan kompression, andra kamaxlar, dålig tändkurva i magnet fördelarna och beroende på modell så finns det även industrimotorer med andra kanaler än vad bilmotorerna levererades med.

Det finns gott om inormation om detta på nätet oc forsvaret var/är storförbrukare av denna typ motorer och har mycket bra information.

Om intresse finns så tror jag att jag kan ha lite papper i en pärm på hyllan någonstanns.

Jeg har lett etter informasjon om kam på denne motoren, men har ikke funnet noe.
Dersom du har data på dene er det flott..
Jeg hadde nå tenkt å kjøre med original kam'en men om den er for snill vurderer jeg å kjøpe en 270 eller 280 graders kam, eventuet en sc/912 kam
Skal som sagt ikke være raser motor dette, bare ok effekt og bra moment til cruizing
804  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche 616/33-1 motor til 54'en på: september 08, 2008, 12:54:40 pm
ÅÅÅ..endelig kom et cylindersett i hus :-)
Sendt ut av USA 24 Juli, mottatt 5 september  Sint - USPS!

Skal få kontrollmålt alt før montering.

Toppene er nå match portet mot innsug og eksos
Toppene var forresten 356 a/b topper med 38/31 ventiler (n / S motor)

Kraftig stamme på de her Porsche ventilene  Sjokkert
Veier en god del også, blir ikke noe turtall maskin dette her likevel, har bestemt meg for original kam  Øyerulling
805  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Høstcruising/Grillings 7 september i Flekkefjord/moi Området. på: september 07, 2008, 18:23:21 pm
Ble familietur i skog og mark for meg denne helgen.
Kona hadde gjort avtale med noen venner før dette dukket opp  Gråter

806  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Medlemsmøte 01.09.2008, med besøk fra Rogalands Avis på: september 07, 2008, 18:21:52 pm
Ble noe forbauset selv idag, trodde vi skulle ha en liten side notis. Så ble det forside + 3 sider, det er jo utrolig kjekt.
Vi har ikke blitt helt korrekt sitert, men pytt pytt!
NB; Sitatet om at "original farger er kjedelig" var ikke min, selv om det ble beskrevet slik. Det heller motsatt : JEG LIKER ORIGINAL FARGER Glad

Jeg skal kontakte RA, for å se om vi kan få reportasjen elektronisk. Så skal vi få lagt den inn på hjemmesiden.


Håkon er en linselus  Blunker
Men ja de har fått med seg at det er Ovaler som skal få størst bilde i avisen  Gliser Kult Kysser
807  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg skal til Lid i kveld, skal jeg ta med noen øyelokk til destruering? på: september 07, 2008, 18:02:33 pm
Merkelig at de som ikke liker en stil skal destruere i stede for eventuelt donere delene til de som liker det...
Forresten... Noen som vet hvor jeg kan finne øyelokk til Marshal lyktene jeg har på fangeren min?
808  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche 616/33-1 motor til 54'en på: september 02, 2008, 07:01:52 am
Og så har jeg snekret litt i garasjen
Guttungen mente det var en flott fuglekasse med plass til 4 familier.. å så lys å vindu...


Er bare noen gamle forskalingsflaker, et plexi glass fra et gammelt drivhus, et Biltema lysrør og noen kraftige hansker fra Felleskjøpet.
Bruker Biltema sin sandblåsepistol men har kappet sugeslangen for sand til ca 1/3 del. Fungerer mye bedre da
Har en industri støvsuger som lager vakum i kabinettet når jeg blåser

Så nå er alt kjøleblekk klart for lakk
809  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche 616/33-1 motor til 54'en på: september 02, 2008, 06:53:49 am
Så er nesten sessongen over.. og jeg venter fortsatt på deler....
USPS er jo værre en Posten Norge!

Det kom til slutt en pakke med pakningsett og wire til turteller...
En måned fra USA til Norge.. men den hadde da vært en tur innom Australia da... Sjokkert


Cylindersettet kommer kanskje til  neste år?
Står på tracking hos USPS at det er sendt fra USA den 24 Juli, men der slutter alle spor
Og sender for ikke noe erstatning fra USPS før det er gått 17 dager etter at pakken er meldt savnet  Hæ
Har ringt og snakket med USPS kundeservice selv også
810  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Høstcruising/Grillings 7 september i Flekkefjord/moi Området. på: august 27, 2008, 13:54:53 pm
Er det bra vær så ruller jeg gjerne en tur sørover..
Hva blir opplegget a? Familietur eller mannfulktur?
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 30
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!