781
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Variant
|
på: desember 16, 2008, 13:39:11 pm
|
Ska sei, trodde dette fortsatt bare var på ide stadiet jeg... Om resultatet blir like bra som heb'kopien blir det knall
|
|
|
783
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Lakkutstyr/sprøyt lånes.
|
på: desember 09, 2008, 08:48:22 am
|
Jeg har sprøytet noen bilder i garasjen selv, og resultatet ble vel sånn ca etter forholdene. Mer en godt nok for en bruksbil, men langt fra perfekt. Om du legger litt ekstra jobb i dette bør det bli bra.... Jeg har sprøytet både med proff sprøyte, med den billigste på Bitema, og den til somo Biltema kaller "proff" Det er klart det er forskjell, men det er nok ikke her hele resultatet ligger for å si det sånn... Skal du ha en til garasjen kan jeg anbefale Biltema sin såkalte Proffmodell http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1003&iItemId=116346Har den om du vil låne. Finnes mange artikler om DIY lakkering, og tips til lakk. Jeg har også brukt industrilakk på et par Passat'er og det fungerer egentlig bra. Koser mer med tynner en med lakk da.. Sjekk på Sandtec. De blander for eksempel RAL farger Temperaturen må du få opp over 20 grader Støvsug golv, vegger og tak i garasjen, eventuelt heng opp plast eller bruk et party telt som lakkboks" IKKE lakker hele bilen i en gang, masker og lakker del for del Eksempel: Panser og bakluke for seg Dører for seg Tak for seg Motor rom og baggasje rom for seg Da unngår du at lakkstøv (som det blir ekstremt mye av når di holder på en stund) legger seg over alle delene og de kjennes ut som sandpapir når du er ferdig, spesielt taket :-)) Legg på nok lakk, slik at du har noe å jobbe med etterpå men unngå store renninger. Små renninger er lett å skjøre bort med barberblad høvel og våtslipe resten Drit i små støv og antydning til appelsinskal. Legg heller et ekstra lag med lakk, våtslip hele bilen og poler den opp etterpå. Se på Prosjekt tråden om den sorte German Look'eren der en har gjort dette. Selvgjort - kan vær velgjort :-) Lykke til..
|
|
|
785
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2 stk w-baklokk selges
|
på: november 28, 2008, 13:47:35 pm
|
Jeg tar det sandblåste om du gidder pakke og sende det..(Betaler for frakt) Eventuelt la det ligge til jeg har tid å hente det.... Er i Etne av og til, så da kan jeg ta turen til Uskedalen også :-)
|
|
|
787
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / T4 motor ønskes kjøpt i Rogaland
|
på: november 15, 2008, 10:35:56 am
|
Jeg har noen T4 prosjekter liggende, men mangler en blokk Noen som har en blokk der veivhus ventilasjonen ikke er integrert i blokka, men ligger oppå (Ikke 2L CU) Gjerne en 1700 motor :-) Gidder ikke reise land og strand rundt å henge, da bruker jeg heller CU blokka jeg har
|
|
|
788
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Veiv T-4 75mm
|
på: november 13, 2008, 08:09:37 am
|
Finnes det cylinder/stempel sett som passer til denne, eller må en til med cøstom deler?¨ Mener å huske at 2L T4 har 24mm pin, og Golf 1.8T har vel 20mm
|
|
|
789
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: nytt i internethandel??
|
på: november 05, 2008, 23:10:29 pm
|
Jeg canselerte en ordre fra CSP for kort tid siden.. Det er IKKE norsk toll som krever dette, det er fraktselskapet CSP bruker som roter!
|
|
|
792
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer
|
på: november 05, 2008, 22:42:58 pm
|
Får lege ut noe gammelt jeg også da Håvard med "vannkljølt" motor på Hang Loose på BugIn i 92 Den stoppet nesten uti der... fikk vel litt vann i lufilter tenker ejg Og en reportasje fra samme treff i Bilsport
|
|
|
793
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer
|
på: november 05, 2008, 14:23:11 pm
|
står trygt parkert denne ja.. men ikke i Stavanger.. men heller ikke så veldig langt utfor ;-)
Sa vel Stavanger kanten, så er vel ikke så langt unna. Var det Sandnes Håvard kom fra? Husker ikke Orre Dritkul denne, er en del endret etter denen reportasjoen T4 motor Liftkit Mye hjemmelaget alu deler Tanken er fortsatt på samem plass, men bakruta kan ikke lenger åpnes Vi var på Mantorp med denne, en Ghia cam og en tidlig 60 T1 Mimre.....
|
|
|
794
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Glade dager i Rogaland
|
på: oktober 27, 2008, 23:39:33 pm
|
ÅÅÅÅ smykke Jeg SKAL også ha en 912 eller en tidlig 911 en gang I tilegg til alt det andre Inntil videre får jeg kjøre Porche motor i Bobla.. Fikk kammen i dag, så nå er alle deler på plass Synd de ikke er noen som selger tid på ebay
|
|
|
797
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2.0 liter Type 4-motor inn i boble
|
på: oktober 17, 2008, 09:00:54 am
|
Det er mange argumenter for å velge T4 motor Da du har handlet av Jake har du antagelig lest om Type 4 på http://shoptalkforums.comMen hos enkelte såkalte "VW Entusiaster" er det like "forbudt" med T4 motor som å senke bilen bak, kjøre med støtfangere, bambushylle, ekstralykter, takgrind, gangstercaps - og det værste av alt: øyelokk Stå på!!
|
|
|
798
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: lakkering
|
på: september 20, 2008, 11:47:21 am
|
Hei
Kommer an på kvlitet og pris selvsagt Jeg har fått lakkert opp min A4 etter hærverk på Skadesenteret (Bil & Maskin sandnes) Forsåvidt rett og fin etterpå, men maskeringsjobben var crap - slika at de måtte vaske lakk av kanalskjørt osv etterpå Har også sølt på plast som ikke skal være lakkert på støtfanger, men det er jo ikke mulig å vaske bort. De treffer heller ikke originalfargen - er en slik blå/grå/sølv farge, husker ikke navet Har gitt opp å diskutere.. går der ALDRIG en gang til Holmen her på forumet har derimot god erfaring med Skadesenteret (Diskusjon på vw2you for lenge siden)
Men vi har vært på Nevland med klubben flere ganger og fått demonstrasjon/opplæring i retting, sparkling og tinnsparkling, Det vi har sett der er meget bra! - men har ikke annen erfaring en dette
Vil tro prisen på Nevland og Skadesenteret er nokså lik?
Broderen og en kammerat har brukt EB lakkering på Klepp (Eddy Bore tror jeg han heter) Fornøyd med både pris og kvaitet. Dette er kanskje det beste alternativet?
Ellers har du jo dette verkstetet på vei mellom Klepp og Klepp Stasjon.. Husker ikke navnet. Greit nok til en asfalt racer har jeg hørt :-) - vet ikke pris
Ellers er det flere verksteder lenger sør på Bryne som jeg vet medlemmer i klubben har brukt. også på Hinna er det veksteder som er brukt
Sikkert noen som maler sort (men andre farger også)....
|
|
|
799
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endres Notch
|
på: september 17, 2008, 09:49:50 am
|
TL ble i utgangspunktet solgt uten motor, skulle ta den med tilbake med pickupen en gang han var mot byen Men han ville vise innsprutet til en annen bilkross babo som herjet med gamle T4 innsprut og hadde konstant problemer med sure plugger :-) Vi får se...
Jo jeg har en 3-4 ECU liggende, men har vel lovet bort minst en av de :-)
|
|
|
800
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endres Notch
|
på: september 16, 2008, 10:43:41 am
|
Etter litt diskusjon på thesamba har eg skjønt at empi e superkinastoff. Går nok for et weber oppsett og i tillegg blir det muligens et 1641 sett og dobbelport topper. Lurer bare på om eg ska gå for 34 ICT eller 40 IDF. Ska ikkje ver noge ræser dette men ser jo at det e sikkert IDF som e vinneren her. Koster tross alt det doble.... Bare det virker e det godt nok for meg...
Drit i gassere, kjøp spjellhus fra cb performance, litt ledninger fra varebilen, og litt dyser og annen innsprut rekvesita fra en WBX på huggeren, og en megasquirt hjerne og du er i vårt århundre :-) Du e jo sånn super data elektriker nå.. styrer du lys og varme med pc kan du vel styre den oljeklatten bak i bilen også :-)
|
|
|
801
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris
|
på: september 13, 2008, 14:53:49 pm
|
fin IC! blir det mye tyngre enn en tilsvarende luftkjølt når du legger til vann,slanger,pumpe, ekstr rad etc.?
Kjølerør gjennom kupeen er vel egentli ikke lov i henhold til bilsport reglemanget?
Tror ikke det er problem med kjølerør gjennom kupe'en, mener jeg har sett flere bobler med det... Men reglene tror jeg sier at det ikke skal være skjøt (gummi skjøt) på rør inne i kupe Har du sveiset rør er det også godkjent i motorsport sammenheng Det er nok flere motorsport utøvere her som kan bekrefte/avkrefte dette
|
|
|
803
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche 616/33-1 motor til 54'en
|
på: september 10, 2008, 18:53:47 pm
|
Både Porsche och VW industrimotorer har annan kompression, andra kamaxlar, dålig tändkurva i magnet fördelarna och beroende på modell så finns det även industrimotorer med andra kanaler än vad bilmotorerna levererades med.
Det finns gott om inormation om detta på nätet oc forsvaret var/är storförbrukare av denna typ motorer och har mycket bra information.
Om intresse finns så tror jag att jag kan ha lite papper i en pärm på hyllan någonstanns.
Jeg har lett etter informasjon om kam på denne motoren, men har ikke funnet noe. Dersom du har data på dene er det flott.. Jeg hadde nå tenkt å kjøre med original kam'en men om den er for snill vurderer jeg å kjøpe en 270 eller 280 graders kam, eventuet en sc/912 kam Skal som sagt ikke være raser motor dette, bare ok effekt og bra moment til cruizing
|
|
|
804
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche 616/33-1 motor til 54'en
|
på: september 08, 2008, 12:54:40 pm
|
ÅÅÅ..endelig kom et cylindersett i hus :-) Sendt ut av USA 24 Juli, mottatt 5 september - USPS! Skal få kontrollmålt alt før montering. Toppene er nå match portet mot innsug og eksos Toppene var forresten 356 a/b topper med 38/31 ventiler (n / S motor) Kraftig stamme på de her Porsche ventilene Veier en god del også, blir ikke noe turtall maskin dette her likevel, har bestemt meg for original kam
|
|
|
806
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Medlemsmøte 01.09.2008, med besøk fra Rogalands Avis
|
på: september 07, 2008, 18:21:52 pm
|
Ble noe forbauset selv idag, trodde vi skulle ha en liten side notis. Så ble det forside + 3 sider, det er jo utrolig kjekt. Vi har ikke blitt helt korrekt sitert, men pytt pytt! NB; Sitatet om at "original farger er kjedelig" var ikke min, selv om det ble beskrevet slik. Det heller motsatt : JEG LIKER ORIGINAL FARGER Jeg skal kontakte RA, for å se om vi kan få reportasjen elektronisk. Så skal vi få lagt den inn på hjemmesiden. Håkon er en linselus Men ja de har fått med seg at det er Ovaler som skal få størst bilde i avisen
|
|
|
808
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche 616/33-1 motor til 54'en
|
på: september 02, 2008, 07:01:52 am
|
Og så har jeg snekret litt i garasjen Guttungen mente det var en flott fuglekasse med plass til 4 familier.. å så lys å vindu... Er bare noen gamle forskalingsflaker, et plexi glass fra et gammelt drivhus, et Biltema lysrør og noen kraftige hansker fra Felleskjøpet. Bruker Biltema sin sandblåsepistol men har kappet sugeslangen for sand til ca 1/3 del. Fungerer mye bedre da Har en industri støvsuger som lager vakum i kabinettet når jeg blåser Så nå er alt kjøleblekk klart for lakk
|
|
|
809
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche 616/33-1 motor til 54'en
|
på: september 02, 2008, 06:53:49 am
|
Så er nesten sessongen over.. og jeg venter fortsatt på deler.... USPS er jo værre en Posten Norge! Det kom til slutt en pakke med pakningsett og wire til turteller... En måned fra USA til Norge.. men den hadde da vært en tur innom Australia da... Cylindersettet kommer kanskje til neste år? Står på tracking hos USPS at det er sendt fra USA den 24 Juli, men der slutter alle spor Og sender for ikke noe erstatning fra USPS før det er gått 17 dager etter at pakken er meldt savnet Har ringt og snakket med USPS kundeservice selv også
|
|
|
|