mai 06, 2024, 00:16:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1966 T-1 Ruby Red - vurderes solgt på: august 04, 2017, 16:59:47 pm
Reservert
2  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1966 T-1 Ruby Red - vurderes solgt på: august 04, 2017, 15:46:54 pm
Enda et par
3  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1966 T-1 Ruby Red - vurderes solgt på: august 04, 2017, 15:45:48 pm
Mer bilder.
4  Bruktbørsen / Biler selges / 1966 T-1 Ruby Red - SOLGT på: august 04, 2017, 15:44:12 pm
Hei,

Boble satt til lagring våren 2010 da jeg skulle flytte til utlandet og har stått dønn stille siden den gang. Før jeg satt den vekk demonterte jeg interiør for å slipe ned rust i gulvet, men ble aldri ferdig med dette prosjektet og fikk aldri tatt det opp igjen dessverre.

Det må nok slipes vekk og sveises noe rust i gulv, men tror ikke det skal være nødvendig å bytte gulvplater, dog er jeg ingen ekspert på slikt.

Bilen var i teknisk grei stand når den ble satt vekk, men motor, bremser etc bør nok gås over. Det trengs også et nytt teppesett og vindussveivere.

- Motoren er original 1300 motor med effektanlegg uten varmepotter
- Bygget om til 12 volt av forrige eier og blinklys er flyttet til frontlykteene.
- Puma senke-forstilling (står i vognkort)
- Stabstag for senket bil

Bilen er ikke EU-Godkjent, men står fortsatt med skilter da jeg aldri har somla meg til å levere inn disse

Følger med:
- Originale fangere, girspak og ratt.
- Originale hjul og hjulkapsler (trenger litt kjærlighet)
- Originale seter trukket med beige TMI Vinyl sett samt ny padding i sin tid (i bra stand)
- Nye tennstifter og kabler
- Nye torsjonsdekseler og foringer
- Ekstra sett med EMPI hjulbolter

På står det i dag et sett med EMPI 5 med 135 dekk framme og 185/65 dekk bak.

Bilen er ikke kjørbar og må hentes på henger Glad


5  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Custom pedalsett - "empi" hjulbolter - regnavvisere/vent shades på: oktober 15, 2013, 10:49:04 am
se pm
6  Bruktbørsen / Deler selges / Custom pedalsett - "empi" hjulbolter - regnavvisere/vent shades på: oktober 14, 2013, 23:44:56 pm



Kan hentes på mysen


.... nå, gjør meg rik Gliser
7  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 27, 2013, 23:05:14 pm
Når det gjelder pris vs effekt, vil det ikke lønne seg å bruke penger på annet enn en oppgradering til 1641 gitt at stempel og sylinder er i bra form? Vil 3% økning i slagvolum gi noe merkbar effekt?

8  Forum / Cal-look / Sv: En feit bildetråd... på: september 25, 2013, 18:57:04 pm
han her har gjort det helt riktig...

9  Forum / Problemløseren / Sv: Interiør sett, hvor kjøpe? på: september 10, 2013, 16:24:03 pm
Har du sjekket cip1?
10  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: Bilder/info ang Leatherette Platinum seter 1966 mod T1 - Sea blue L360 på: september 10, 2013, 08:58:09 am
Tror kanskje Wagenmanufaktur i Tyskland (Hessisch Oldendorf) veit mest om ditt spørsmål:

https://www.facebook.com/pages/Wagenmanufaktur/262415433829379?fref=ts

Mags har god kontakt med Marcus Glad

Takk for tips, så ut som skikkelig håndverk det der, må nok fete opp sparegrisen Glad
11  Forum / Type 1 1958-1967 / Sv: Bilder/info ang Leatherette Platinum seter 1966 mod T1 - Sea blue L360 på: september 10, 2013, 00:23:36 am
Litt off topic, men måtte rive av originaltrekket i stoff/vinyl (58 mosaic platinum) i min 66, men jeg klarer ikke finne noen som lager denne varianten i riktig farge og utførelse. Satt i TMI for 10 år siden og de er helt ok, men helt feil også :p

tips?
12  Forum / Problemløseren / Sv: Service på boble, hvilke plugger, oljer osv. på: september 08, 2013, 18:59:40 pm
Takker for hjelpen!  Hvor mye og hvilken olje skal være på girkasse? Hvor ofte skal denne skiftes?


2,5 liter
80W-90, fås sikkert hos hotshop, hvorvidt du skal ha gl-4 eller 5 diskutere jo, men gl-5 er vel å foretrekke?
bytte hver 50000 ca?
13  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tilbakemeldinger på forumet? på: september 06, 2013, 20:22:55 pm
Hva er egentlig problemet til søkefunksjonen eller pcn min? får opp akkurat de samme 40 sidene med resultater uavhengig av hva jeg søker på og hvilke underkategorier jeg huker av....

ligger feilen i leseren min? (chrome)

hadde også vært kjekt å ha mulighet til å søke kun i overskrifter

ellers er det jo veldig bra da Glad
14  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: september 06, 2013, 15:51:38 pm
Fantastisk funn du har gjort her, 66 er jo og den beste modellen Glad

Om du er opptatt av å ha original bil ville jeg beholdt så mye av originallakk så mulig og beholdt 6 volt selv om 12 volt kan ha enkelte fordeler

hva er planen videre?


15  Forum / Old speed / Sv: 36hp=30hk på: september 05, 2013, 20:28:54 pm
pga ulike standarder i eu og us

EU = DIN (PS) og US = SAE... etter SAE standard er det også forskjell på net og gross hp

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/engine_letters.php
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Empi, bakre drivakselmansjetter på: mai 10, 2011, 17:49:10 pm
Generelt, det meste er bedre enn repro EMPI, nesten alt av EMPI har dårlig passform/kvalitet basert på min erfaring. I noen tilfeller duger det til sitt bruk, men får du ikke tak i OEM drivakselmansjetter hos de fleste forhandlere her i landet? Kan umulig koste mye mer og mest sannsynlig verdt det.
17  Forum / Problemløseren / Sv: Bilder av lave bobler på: mai 03, 2011, 11:55:12 am
Kan hende topp posisjon på din puma/senkeforstilling er lavere enn originalt, er vel to forskjellige høyder på pumaen som leveres, ellers har du vel ca 12cm justeringsmulighet med puma om jeg ikke husker feil. Senkespindlene senker normalt 2,5" og puma i bunnposisjon er helt forferdelig å kjøre med. Ta heller av pumaen som nevnt om senkernes utgangsposisjon er for lav.
18  Forum / Problemløseren / Sv: Senking på: september 02, 2008, 10:23:59 am
Min puma er helt lik og den er kjøpt hos hotshop, trodde den her var etter boka, punktet fast og greier, er vel bare jeg som har et dårlig trent øye Glad
19  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959mod ratlooker på: september 01, 2008, 21:10:54 pm
Hadde 165/45 forran på min, alt for lavt synes nå jeg. Forstillinga lå omtrent på bakken mens det fortsatt var god plass mellom skjerm og dekk, kommer kanskje litt ann på modell osv, ligger balljoint lenger ned en linkpin foresten?
20  Forum / Problemløseren / Sv: Senking på: september 01, 2008, 20:58:13 pm
I et således tilfelle, holder det ikke å skaffe papirer fra møller?
21  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stabilisatorstag på: september 01, 2008, 12:47:39 pm
Om det var orginalt på din bil (noe jeg regner med det var) kan de vel henge seg opp i det, desuten når du først har staget ser jeg ingen god grunn til å ikke sette det på, tar 15 min
22  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stabilisatorstag på: august 31, 2008, 11:08:53 am
Pumaen blir stivere jo mer du senker, snu stabstaget ditt så får du bedre klaring
23  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: august 29, 2008, 18:30:39 pm
356 i elvestadkrysset
24  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: skamsenking av boble - trenger hjelp :) på: august 27, 2008, 20:47:33 pm
Du kan senke til bunnen ligger på bakken
25  Forum / Problemløseren / Sv: Hammerite et anbefalt produkt? på: august 27, 2008, 17:23:12 pm
Rustbullet husker jeg hvertfall det var en på tuju som importerte/solgte. På diverse andre fora så vet jeg det er mange som snakker om por15, er interessert i vite litt om dette selv da jeg skal ta bunnen snart.
26  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: skamsenking av boble - trenger hjelp :) på: august 27, 2008, 10:02:36 am
Du kan unngå å ødelegge lagrene ved å bytte til tette/smørefrie lagre, men det er også andre ting som kan bli ødelagt f eks ved feil ofsett på felger.

Søk etter senking bak så finner du nok en del om emnet
27  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: skamsenking av boble - trenger hjelp :) på: august 26, 2008, 21:01:11 pm
Alle boblene uten 02,03 og automat har vel svingaksel
28  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: skamsenking av boble - trenger hjelp :) på: august 26, 2008, 18:07:13 pm
Er jo litt av sjarmen ved å skamsenke ei boble at en får god knekk på hjula da, men da ofrer en kanskje også mye for utseendet  Rekker tunge
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Justerbare fjærplater - svingaksel på: august 25, 2008, 19:58:32 pm
Har ikke sett CB sine men kjøpte selv de fra cip1.com og jeg synes de så veldig spinkle ut, da tenker jeg på der hvor de hadde sveiset på stopperen.
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Godkjent ombygging til irs? på: august 24, 2008, 21:22:53 pm
Vurderer å bygge om fra swing til IRS bak, er det mulig å få godkjent dette, evt har møller noen papirer dette?
Hva sier de da om sporvidde osv?
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!