mai 05, 2024, 05:16:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EC 1795 kontra AN 1795  (Lest 1015 ganger)
Hawken
Seniormedlem
****
Innlegg: 332
Bosted: Slemmestad


74 412 2,7l 2-d, 74 412 stv, 73 412 stv +++


Vis profil
« på: desember 02, 2013, 23:03:04 pm »

Hei.

Har en EC motor stående, som jeg planlegger å bruke i mitt nye 412 prosjekt. Motoren er komplett med innsprut. Noen som kjenner til forskjeller på denne og AN motoren? Er det samme topper på disse?

H Glad
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: desember 02, 2013, 23:18:51 pm »

AN har 10hk mer enn EC, og forskjellen ligger mest sannsynlig bare i toppene.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Hawken
Seniormedlem
****
Innlegg: 332
Bosted: Slemmestad


74 412 2,7l 2-d, 74 412 stv, 73 412 stv +++


Vis profil
« Svar #2 på: desember 02, 2013, 23:30:14 pm »

AN har 10hk mer enn EC, og forskjellen ligger mest sannsynlig bare i toppene.

Ja, det er det jeg prøver å komme til bunns i da Blunker. Vet at AN har 8,6:1 i komp, mens EC har 7,6:1. Er det like ventiler mon tro, eller har EC motoren samme topper som 1700 motoren?
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: desember 02, 2013, 23:48:42 pm »

AN har 10hk mer enn EC, og forskjellen ligger mest sannsynlig bare i toppene.

Ja, det er det jeg prøver å komme til bunns i da Blunker. Vet at AN har 8,6:1 i komp, mens EC har 7,6:1. Er det like ventiler mon tro, eller har EC motoren samme topper som 1700 motoren?
Er forskjellige stempler i de også.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Hawken
Seniormedlem
****
Innlegg: 332
Bosted: Slemmestad


74 412 2,7l 2-d, 74 412 stv, 73 412 stv +++


Vis profil
« Svar #4 på: desember 02, 2013, 23:59:03 pm »

Har et 96 mm sett liggende, som jeg vurderte å bruke på denne motoren. Hvis toppene har store ventiler, så er jeg jo på vei til en litt sprekere motor (tenker da 71-veiv og en annen kam). Hvordan er det forresten å bruke innspruten til et slikt oppsett? Eller bør jeg gå for gassere?
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: desember 03, 2013, 00:11:56 am »

Prøvd å finne noe info på nettet, men dårlig fangst ja.
Bare å skru, så slipper man å lure...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Hawken
Seniormedlem
****
Innlegg: 332
Bosted: Slemmestad


74 412 2,7l 2-d, 74 412 stv, 73 412 stv +++


Vis profil
« Svar #6 på: desember 03, 2013, 00:24:39 am »

Ja, det må jo skrues litt her uansett Glad. Har en 1700 motor også som kanskje er like grei å bygge opp. Spør egentlig for å vurdere hvilken motor jeg skal gå løs på? Glad.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!