mai 09, 2024, 22:50:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EFI OXY-stroker med turbo, dog langtidsprosjekt  (Lest 38346 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #180 på: desember 01, 2012, 01:38:30 am »

Specplan hittil:

- Oxy blokk, std. lager på blokksiden.
- DPR 84mm veiv
- 5,5" CB superrace råder
- DPR hybrid T1/Wbx svinghjul
- JPM kam, custom. Durasjon under 250 ett sted tenker jeg med rundt 11mm løft på kammen for å få flow gjennom toppene. lav durasjon for å  bygge sylindertrykk tidligere
- JPM løftere
- Alu dual tapered støtstenger
- 1,4 vipper
- Wiseco stempler
- Mahle sylindere (de tåler sikkert 2 bar)
- 1 5/8 eksos fra vwspeedshop
- Skinne turbo
- trykk inn i en tønneintercooler inni motorrommet. IC som holder til ca. 500-550CFM
- 180 gr bøy på trykkrøret fra toppen av IC. 2,5" rør
- 57mm mustang spjeldhus, ned i 2,5" trykkrør (T-stykke ned til 2" rør)
- CB endcastinger som sveises og portes til toppene
- 1200cc+ dyser
- CB 044 Wedgeporttopper med 44/37 ventiler
- 8,8 i komp
- DTA s60 PRO sprut


Tank til vann enten under baksetet eller foran ved reservehjul. Ingen kjøling til vannet.

Effekten vil komme med kam og turbo. Beste av 2 verdener med Skinne og JPM i lag  Gliser


400hk på E85?



Klarer en custom turbo 400-450hk med dette oppsettet? på 2 bar eller mindre..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #181 på: desember 17, 2012, 23:09:04 pm »

Driver å ser på intercooler.

Om en produsent sier at intercooleren er anbefalt opp til ett visst antall CFM, betyr det at motstanden blir større, eller at kjøle-effekten blir verre? Eller en god kombinasjon?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #182 på: februar 05, 2013, 15:51:07 pm »

Side 3 gitt..  Øyerulling


Har ikke fått gjort noe mer, bortsett fra å bestilt meg kam.

Ble en slik Raptor-raptrix fra utlandet  Kult


266grader på 0,05" løft, 10,38mm løft på kammen og 113LC.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #183 på: februar 06, 2013, 01:49:28 am »

Driver å ser på intercooler.

Om en produsent sier at intercooleren er anbefalt opp til ett visst antall CFM, betyr det at motstanden blir større, eller at kjøle-effekten blir verre? Eller en god kombinasjon?

Mottrykket/trykktapet er proporsjonal med volumstrømmen, men ved ett nivå så blir det drastisk verre, altså motstanden øker kraftigere...
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #184 på: februar 06, 2013, 09:15:24 am »

Driver å ser på intercooler.

Om en produsent sier at intercooleren er anbefalt opp til ett visst antall CFM, betyr det at motstanden blir større, eller at kjøle-effekten blir verre? Eller en god kombinasjon?

Mottrykket/trykktapet er proporsjonal med volumstrømmen, men ved ett nivå så blir det drastisk verre, altså motstanden øker kraftigere...

Så på ett punkt må jeg ha større turbo...  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #185 på: februar 06, 2013, 16:21:51 pm »

Motsatt, på et tidspunkt må du ha større intercooler... Eller mindre turbo...
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #186 på: februar 06, 2013, 17:31:06 pm »

Her har du en kjekk kalkis:

http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator3.php

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #187 på: februar 06, 2013, 22:01:15 pm »

Motsatt, på et tidspunkt må du ha større intercooler... Eller mindre turbo...

Ikke noe poeng med mindre turbo  Gliser

Vet hva jeg tester, og hva jeg kanskje kan få plass til om jeg må oppgradere...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #188 på: februar 06, 2013, 22:02:04 pm »


Se der ja, har lett, men ikke funnet noe slikt Glad

Blir vel å teste litt frem og tilbake på denne..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #189 på: februar 11, 2013, 19:30:14 pm »

Jeg trenger litt tips på råder..

Planen er en 84mm DPR veiv, men er ikke helt sikker på om jeg bør få den laget til VW eller Chevy råder?

Jeg renger med at JPM kammen kommer ferdig klarert for langslag? Det glemte jeg faktisk å spørre om..  Øyerulling


Planen er Scat råder i enten 5,4 eller 5,5. Disse kommer med 3/8" bolter, men skal oppgraderes til bedre bolter.


Er det noe vits i å "nedgradere" til chevy størrelse på rådene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #190 på: februar 15, 2013, 16:36:59 pm »

Etter å ha ødelagt fredagen, og forhåpentligvis helgen, til en postansatt kunne jeg forlate lokalet med ny kam fra Johannes.. Glad


* image.jpg (36.39 KB. 450x600 - vist 264 ganger.)

* image.jpg (28.9 KB. 450x600 - vist 3037 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #191 på: mars 04, 2013, 10:40:44 am »

Da har blokken ENDELIG kommet til Norge..

Mer info og bilder ikveld Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #192 på: mars 04, 2013, 15:10:36 pm »

 Gliser
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #193 på: mars 04, 2013, 22:14:37 pm »

Litt oversikt. Har fått høytrykkspylt med varmtvann idag, men skal få vasket blokken i delevasker + endel skrubbing for å få den strøken Glad


* image.jpg (45.57 KB. 450x600 - vist 230 ganger.)



Vannkappe borte vekk.


* image.jpg (111.01 KB. 640x480 - vist 254 ganger.)



Er det her den legendariske pluggen skal sitte?


* image.jpg (82.76 KB. 640x480 - vist 267 ganger.)




Tror det kommer til å bli "std. T1" full flowing med kjøling etter filtrering..

* image.jpg (36.88 KB. 450x600 - vist 232 ganger.)

« Siste redigering: mars 04, 2013, 22:17:40 pm av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #194 på: mai 31, 2013, 08:25:53 am »

Side 5 gitt..

Til mitt forsvar har både bil og NA-motoren tatt opp mesteparten av tiden i det siste.

Blokk og veiv har vært hos Erik og blitt godkjent.

Råder (5,5" Scat) er handlet med god hjelp fra Speed-Demon, så må få kjøpt veiv og rådelager så kan jeg smekke sammen shortblokk og finne ut hvor mye jeg må dreie ned sylindrene.

Bestiller R-Jennings ringer og DPR-svinghjul. Svinghjulet for å gjøre livet litt lettere med tanke på trykkplate og lameller, da disse er tyske T1 svinghjul (200mm) kombinert med T4 senter.



er det forresten noen som vet om en bok som tar for seg overhaling av WBX? Eller er det bare å kjøre på med T1-moment rund baut?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #195 på: mai 31, 2013, 08:35:42 am »


er det forresten noen som vet om en bok som tar for seg overhaling av WBX? Eller er det bare å kjøre på med T1-moment rund baut?

Haynesbok  til transporter !
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #196 på: mai 31, 2013, 09:13:32 am »

bra det skjer litt igjen her  Gliser
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #197 på: mai 31, 2013, 09:34:36 am »


er det forresten noen som vet om en bok som tar for seg overhaling av WBX? Eller er det bare å kjøre på med T1-moment rund baut?

Haynesbok  til transporter !

Takker Glad

Du har ikke tilfeldigvis muttere til blokkhalvdeler liggende i en skuff? mine er helt nedspist av rust.

Eller var det sånn at disse finnes hos Møller?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #198 på: mai 31, 2013, 09:35:08 am »

bra det skjer litt igjen her  Gliser

Jepp.
Målet er å kanskje klare SCC neste år. Men da må jeg henge i Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 5 6 [7]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!