VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Martin på oktober 12, 2008, 15:03:47 pm



Tittel: indre vs ytre hakk
Skrevet av: Martinoktober 12, 2008, 15:03:47 pm
hva utgjør forskjellen på indre vs ytre hakk? hvor mange cm ca?


Tittel: Sv: indre vs ytre hakk
Skrevet av: Rikardoktober 12, 2008, 15:18:17 pm
indre og ytre hakk på hva da? :P


Tittel: Sv: indre vs ytre hakk
Skrevet av: Martinoktober 12, 2008, 15:28:18 pm
litt dårlig forklart ja, hehe trudde de fleste viste hva jeg snakka om når man nevner "hakk" ;) det er altså fjærplatene bak på splainsa.


Tittel: Sv: indre vs ytre hakk
Skrevet av: Tistlooktober 12, 2008, 15:52:03 pm
Er ikkje eine halvparten av den andre??

Har sett ei sånn lista ei plass her...


Tittel: Sv: indre vs ytre hakk
Skrevet av: erikaaoktober 12, 2008, 17:08:50 pm
http://www.glenn-ring.com/tech/low.html


Tittel: Sv: indre vs ytre hakk
Skrevet av: Martinoktober 13, 2008, 06:52:14 am
skjønte ikke den tabellen jeg. men hvis jeg tar et indre å et ytre. hva får jeg da?


Tittel: Sv: indre vs ytre hakk
Skrevet av: Rocket-Racingoktober 13, 2008, 08:03:09 am
Indre og ytre er nesten helt like.. Men bare nesten. Derfor kan man finjustere ca 5mm på høyden ved å ta et hakk ute og et tilbake inne eller omvendt. Dette gjelder T1 da.


Tittel: Sv: indre vs ytre hakk
Skrevet av: wide5oktober 13, 2008, 17:28:37 pm
Hvis du skal senke to hakk, er det like greit å ta begge på de ytre. Da slipper du å rote med å holde styringen på indre og ytre splines. Men tar du ett ytre ned, og ett indre tilbake, får det lite effekt. Da hever du faktisk bilen 5mm..  ;D
Tar du derimot et indre ned, og ett ytre tilbake, utgjør det ca 5mm senk. 8)
Når jeg sier ned, mener jeg senke.


Tittel: Sv: indre vs ytre hakk
Skrevet av: Martinoktober 14, 2008, 10:18:37 am
tok et indre å et ytre jeg. å det utgjorde ca 8cm indre å 5-6cm ytre.