mai 15, 2024, 14:28:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26
691  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem scanner lakk? på: april 24, 2008, 13:56:51 pm
Jeg har også todelte erfaringer... Begge tilfellene "tette" farger. Det ene ble veldig bra, det andre ikke... Bare sørg for at fargekartet er up-to-date =) Jeg har nemlig matcha med kart, og så har det vist seg at blandet farge ikke er lik kartet heller... Da blir det vanskelig  Blunker
692  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 6V Zwitter - Prosjekt på: april 24, 2008, 13:45:07 pm
Så med noen platebiter og et par ledige kvelder kan en "dødsdømt" bil, bli solid nok til å leve mange år til. Denne zwitteren sammen med sin eier ser frem til å kjenne asfalt under hjulene igjen etter 25 års dvale. Håndverksbildene hadde nok sett PENERE ut på en sandblåst bil. Her er det fjernet minimum med lakk for at det ikke skal synes utenfor skjermlistene... Den blå lakken er trolig lagt på en gang tidlig på sekstitallet, i en ikke VW farge. Originalt er bilen Kastanjebrun (Chesnutbrown).

Før og etter bilde:
693  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem scanner lakk? på: april 24, 2008, 13:26:32 pm
Billakkspesialisten, St. Hanshaugen... Jeg har scannet nylig, men ikke helt fornøyd med resultatet. Tror man matcher vel så bra ut fra fargeprøver med det blotte øyet.
De har også bra utvalg i fargeprøver.
694  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 6V Zwitter - Prosjekt på: april 24, 2008, 13:21:53 pm
På sett og vis er jo dette en miljøvennlig hobby også, hvis man bare vinkler det riktig. Det er vel postet noen bilder tidligere (på vw2you) av Lid sin gamle "Savannah-looker" som etter en rikelig organdonasjon ble sendt til de evige jaktmarker. Noe av donasjonene er resirkulert og brukt på nytt i denne zwitteren. Bla profilen i innerskjermen øverst i bildet er hentet fra Lid bilen. Profilen på 65 modellen og 52 zwitteren var prikk lik og en eksakt match å sveise inn. Det hadde tatt litt tid å banke denne til for hånd. Nederste skjermfeste og litt av frontplata er også lappet sammen, men her med egenproduserte biter, bortsett fra sveisemutteren. Til høyre kan også pumaen fra Lid bilen skimtes, med nye styreledd og god som ny. Så selv om skallet fra Savannah-lookeren havnet på de evige jaktmarker, lever sjelen videre i ny innpakning  Glad
695  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1952 Kapteinen på: april 24, 2008, 13:05:15 pm
Det har nok heller noe med å se lyset.... i tunnelen =)
696  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 6V Zwitter - Prosjekt på: april 24, 2008, 12:46:08 pm
Her er sikkert også en situasjon noen kjenner igjen. Jeg har ikke klippet av skjermboltene fordi det var raskere å demontere slik. De ville på en måte ikke være med rundt, selv med 6 mnd jevn smøring med WD40 ol. Ikke en gang varme hjalp på å løsne skjermboltene. Og ved forsøk med div. utrekksverktøy, endte jeg opp med at muttrene løsnet på innsiden. Siden jeg ikke hadde noen apekatt med lange armer tilgjengelig, måtte det kappes ut små biter av innerskjermen. Så sveise på ny mutter fra Wolfparts, og sveise biten tilbake. Heldigvis er de øvre boltene enklere å komme til. Samme prosedyre måtte også til på et par av stigtrinnsboltene som også holdt seg godt fast  Glad Det tok ca. 1 sekund pr. bolt å knekke, og ca. 1 times jobb pr. stk å reparere. Flaks at det bare er 9 bolter pr. skjerm  Osteaktig

PS! Samtlige knekte bolter var OG Kamax.... Mao Kamax er oppskrytt!
697  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 912 motor m/1720 sats på: april 24, 2008, 12:07:56 pm
Ja, antallet norske 52 mod barndoorer på veien er relativt begrenset  Blunker
698  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1952 Kapteinen på: april 24, 2008, 10:35:49 am
Trodde du hadde termos-bil med hvite lakksko jeg... Øyerulling
699  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 6V Zwitter - Prosjekt på: april 24, 2008, 10:25:46 am
Jeg kan vel med hånda på hjertet si at jeg har kryssa ut alle punktene i JS sin "Rustguide til T1", og hatt god hjelp av JHU sine "How-to" i alle kriker og kroker av bilen. Selv om noen av tipsene har kommet etter utført sveisejobb, sitter man med god innsikt og er i hvertfall klar til neste sveisejobb kommer  Osteaktig Karosserifestet bak er jo en klassiker, der det ligger tre lag med plåt på hverandre, og det ruster alltid fra innsiden. På denne bilen var det tilsynelatende bra fra utsiden, men et par hugg med skrutrekkeren varslet om noe mer bak. Heldigvis kom jeg over noen NOS forsterkningsplater i Bad Camberg i fjor, med riktig fasong og rundt hull. Disse kan ikke ikke sammenlignes med f.eks. Veng. Bildene viser hvor jævlig det kan se ut når man åpner opp disse platene...
700  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: lambda vs fatboy hvor plassere.. på: april 24, 2008, 10:11:49 am
Det beste med hele forumet er at enighet aldri vil oppnås  Gliser Uansett klokkeslett...
701  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 6V Zwitter - Prosjekt på: april 24, 2008, 09:50:20 am
Med en del innmålinger og tilpasninger blir luft erstattet med frisk plåt. Hvor enkelt hadde ikke dette vært om delene kunne kjøpes ferdig.
702  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 6V Zwitter - Prosjekt på: april 24, 2008, 09:40:08 am
Og etter at man kapper reint, blir det til tider luftig. Kanalbunnene er skjøtet inn med Wolfpartsbiter, resten måtte lages.
703  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 6V Zwitter - Prosjekt på: april 24, 2008, 09:34:40 am
Og når man bruker glava som som tetting når det begynner å trekke kaldt i bilen om vinteren, ja da varer ikke kanalene så veldig lenge =) Tanken for dette prosjektet er å sveise opp en urestaurert bil, dvs. at minst mulig sveisearbeide skal synes utenpå bilen. Derfor var det ikke snakk om sandblåsing på denne bilen. Og ingen tvil om at det blir litt mere klin.
Her er bilde av noen hull som måtte tettes... Typisk boblerust Blunker
704  Forum / Prosjektgarasjen / 6V Zwitter - Prosjekt på: april 24, 2008, 09:13:10 am
Nå som 6V garsjen har åpnet sine porter i "prosjektgarasjen", tåler vel mitt Zwitter prosjekt å se dagens lys også. Bilen ble handlet på morgenkaffeimpuls fra Finn for to år siden, fra en låve i Aurskog. Der hadde bilen stått siden 1985, og det var påbeynt restaurering på bunnplate og chassideler. Hele bilen var plukket i så mange deler som sprengskissene i verkstedhåndboka viser. Mesteparten var sortert, men det var ikke lett å få noe inntrykk av hvor komplett den var. Karosseriet så ganske helt ut på avstand, men det var ganske luftig under. Dene ene framskjermen tok jeg av uten å løsne en skrue, da disse fulgte med skjermen. I tillegg var det hull i alle fire kanalendene, som hadde fylt seg med jord. For at jorda ikke skulle forsvinne hadde noen dyttet hullene fulle av glava etterpå. Konklusjonen var at denne bilen hadde nok fått lov å stå ifred om den ikke hadde hatt delt bakrute.
705  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. på: april 15, 2008, 09:58:55 am
Hva skjer med kobling mellom styresnekke og rattstamme? Kan være greit å svinge om man skal  kjøre "rett frem" også =)
706  Forum / Problemløseren / Sv: 1600 og 6volt på: april 15, 2008, 09:00:24 am
Det kan nok være litt tidlig på sesongen å kjøre uten forvarming. Skal den kjøres kun på sommeren skal det ikke være nødvendig med forvarming.
Kan også som nevnt over være ventiljustering. 6V skal som sagt ikke ha noe med dette å gjøre =)
707  Forum / Problemløseren / Sv: KORTE originale støtdempere til 52-splitt tips ønskes på: april 14, 2008, 12:43:46 pm
Litt uklar i teksten der unge splitt-eier, men det er vel snakk om bakdempere her? De er vel litt annerledes på splitt enn på nyere?
708  Forum / Problemløseren / Sv: cosmic felger på: april 14, 2008, 10:07:09 am
Dansk splitt snart ferdig, med Cosmic felger... Ser ikke så verst ut på type 1 heller  Glad
http://teamangoraracing.dk/viewtopic.php?f=12&t=16&st=0&sk=t&sd=a
709  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: t1 boble 52 deler ønskes kjøpt. på: mars 11, 2008, 15:42:44 pm
Her finner du også noen brukbare linker til splitt-deler:
http://6vsources.blogspot.com
710  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ruting av bensinrør på: mars 04, 2008, 21:56:24 pm
Holder på med det samme i min Zwitter. Jeg funderte på å punkte fast festeklips på passasjersiden av tunnelen eksakt likt som bremserøret sitter på førersiden, og bruke samme type gummigjennomføringer som til bremserøret. Finnes det noen regler for å dra bensinrør inne i kupeen, feks ved teknisk kontroll før stripekjøring?
711  Forum / Type 2 / Sv: Senking på: februar 28, 2008, 16:00:53 pm
Jeg har tenkt akkurat de samme tankene som boble54 i det siste, "senkefolket" dominerer forumet her, men det finnes da mange originalfreaker også
selv om det ikke synes så godt her på forumet Osteaktig

Du vet det lurer mye rart omkring på forumet her... Til og med gærninger som synes det er tøft med orange kjørelys  Gliser
Og den caben din savner sårt senkespindler foran  Blunker

Men jeg samtykker med boble54, flere tråder om riktighet og originalitet er med på å gjøre forumet mer allsidig. Kom igjen og skriv!!
Kjemp for Kamax skruens eksistens!
712  Forum / Snikk-snakk / Sv: Oldsrodders album på: februar 27, 2008, 09:19:08 am
Synes ikke denne "rat'n" ser så verst ut i dag heller... Godt å se at noe blir foredlet med tiden også  Glad
713  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 22, 2008, 13:29:20 pm
For å komme inn mot sporet igjen... Denne splitten til flere hundre tusen, vil jo ingen kaste med det første, kanskje ikke på veldig lenge egentlig =) Og da vil den trolig overleve en del urestaurerte splitter, og når den endelig blir gravd fram i Nevada ørkenen om maaange år, vil den fremstå som så autentisk at kommende generasjoner vil tro at noen modeller kanskje ble levert med umbraco. For umbracoen kom vel i slutten av 1900 tallet en gang tenker de...

Men det er kanskje å sette det på spissen? For å være litt saklig, det er mye lettere å få tak i en ultrasjelden splittradio enn et komplett sett med 14 mm Kamax, eller for øvrig ett komplett strøkent sett med splitt skjermer... Men det blir sjeldent nevnt. Kanskje har man mer glede av en radio enn en Kamax?
714  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 22, 2008, 09:34:44 am
Hvem bestemmer hvilken bit av historien som skal tas vare på?
Det bestemmer nåværende eier Osteaktig
[/quote]

En annen jeg kjenner sa en gang at INGEN eier bilene, vi har dem bare til låns, og forvalter dem til neste generasjon tar over...
Dermed kan man ta i bruk et kjent begrep: "Forlat objektet i den stand de selv ønsker å finne det" (noen ganger er det en børste inne bildet, men ikke her)

Det får bli dagens ord Glad
715  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 56 oval rat på: februar 21, 2008, 09:19:33 am
Da må du lage en prosjekttråd over sveisearbeidet  Glad Spennede å løfte på teppene her...
716  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba - si din mening! på: februar 20, 2008, 14:12:30 pm
Ref VW54: jeg har både kjørt og sittet på med div. gamle VW`s med store og størrre motorer. Uten å ha kjørt alle, men ut i fra de jeg har kjørt Type 1 med større motor, er det INGEN som slår en god gammel Porsche 911 eller en 356.
Folkevogna krever en del radikale og ikke radikale ombygginger for å kunne kjøres behagelig med større motor osv.

Dette finnes i Porsche 911.

Nå må du ikke banne i kjærka unge mann, eller så blir du kippa ut av både forumet og din egen garasje  Kysser
717  Forum / Snikk-snakk / Sv: OFF piste.. men ON topic! på: februar 20, 2008, 13:49:38 pm
Kan ikke huske at kokken hadde så mye hår sist jeg så han  Blunker Men det er vel all tida ute i skogen som har gjort noe med han.
Kameraten har jeg aldri sett før, kjører han luftkjølt også?
718  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 19, 2008, 12:42:33 pm
Lite å sette fingeren på her gitt... "feature car" i kastanjebrun, namnam!

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=568659


Bilen er ikke kastanjebrun som den burde, men "Texas Brown" hvis jeg ikke husker feil, altså IKKE en splitt farge... Men nå skal den ikke slaktes mer av meg... Denne bilen har fått en grundig gjennomgang på The Samba  Osteaktig

Bilen er tøff, men i den prisklassen må den tåle litt kommentarer.
719  Forum / Snikk-snakk / Sv: OFF pist.. men ON topic! på: februar 19, 2008, 12:37:40 pm
Har hørt rykter om den her ja... KONGE  Gliser
720  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 50 split T1 på thesamba på: februar 19, 2008, 11:42:14 am
Det sitter jo bare en 25 HK snurr i hekken på den, derfor litt vanskelig å forsvare moderniseringene. Hadde det vært en IDA værsting med de nødvendige modifiseringene for racing hadde det vært noe annet... Men denne hadde jo aldri satt sin fot i 6V garasjen, om så penga var der =)

Finnes ingen unnskyldning for å droppe OG detaljer på en bil til 400k når forstillinga og hjula er det eneste uoriginale... men det er ikke min bil =)
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!