mai 13, 2024, 07:37:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Baywindow Buss: Størst motor med stor 5-boltsirkel??  (Lest 2471 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: april 16, 2011, 23:27:11 pm »

Det eneste jeg vet om Baywindow buss er at frontruta er den samme som på en 1303..... Uten at jeg egentlig er sikker på det heller....

Men - nå til saken: På hvilken modell og hvilket år sluttet man med 205x5-boltsirkel på Bay? Og - hva var den aller største motoren man da kunne kjøpe en buss med (hk)?? Hvilke bussmodeller hadde altså aller størst motor mens man enda hadde stor-femboltsirkel?

På forhånd takk.... Hilsen en pre-55-mann.
Loggført

SCREWDRIVER #2
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #1 på: april 16, 2011, 23:37:49 pm »

tror 70 var siste modell, og 1600 var den strørste motoren.
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #2 på: april 16, 2011, 23:39:10 pm »

71
1600
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #3 på: april 16, 2011, 23:41:19 pm »

Tror også det var 70 med 1600 motor på 47 hk !!


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #4 på: april 16, 2011, 23:57:35 pm »

Takk takk takk.... 47HK - var det max??

Og - skal ikke dere herrer meed bart legge dere snart?


Loggført

SCREWDRIVER #2
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: april 17, 2011, 00:39:48 am »

Jeg går også for '70 og 1600.
'71 er fremdeles early bay både foran og bak MEN med lite (5x112) boltmønster, '72 er early foran, late bak og siden gikk det bare en vei. Tror jeg..  Må bli flinkere til å slette sånn info på harddisken jeg også, trenger plassen til andre ting  Osteaktig
« Siste redigering: april 17, 2011, 00:53:43 am av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #6 på: april 17, 2011, 06:08:27 am »

'72 er early foran, late bak og siden gikk det bare en vei.

Så gikk det bare en vei?  Rekker tunge
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #7 på: april 17, 2011, 06:18:47 am »

Hovedspm er egentlig "hvor mange hester kan man få godkjent ved å benytte de råeste Bay stor-5-bolt bremsene?"

.....så da blir spm: Hvor finnes spesifikasjonen som viser absoltt max hk levert i en 1600 på en 70 eller eldre Bay?

Var det ikke litt ekstra effekt i en tung Westfalia eller en bred-platt-pick up eller no?
Loggført

SCREWDRIVER #2
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #8 på: april 17, 2011, 07:18:11 am »

http://www.vvwklubb.no/Sider/VWT2%20Endring.html
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #9 på: april 17, 2011, 07:18:55 am »

 Flau Snøft. Var det ikkje 48 hk, då? 36 KW.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #10 på: april 17, 2011, 07:33:42 am »

48 HK i følge lista her:

http://www.vaglinks.com/Docs/Catalogues/ETKA_VW_Engine_Codes.pdf
Loggført
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #11 på: april 17, 2011, 08:39:15 am »

Bay...hva er det?
CCL......
Loggført

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #12 på: april 17, 2011, 18:24:35 pm »

 Øyerulling


* 1_BESKRIVELSER-41 (Custom).jpg (72.94 KB, 732x1024 - vist 115 ganger.)

* 1_BESKRIVELSER-42 (Custom).jpg (54.89 KB, 732x1024 - vist 102 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #13 på: april 17, 2011, 18:49:43 pm »

Var singelport 1600 motorbokstav B , samme topper og forgasser som 1500

Fra August 67 til August 70
« Siste redigering: april 17, 2011, 20:44:31 pm av nk » Loggført

tlf: 40843606
aremann
Seniormedlem
****
Innlegg: 410
Bosted: buskerud


Vis profil

« Svar #14 på: april 17, 2011, 19:59:10 pm »

bayen min er sen 70mod å har 5x112 boltsirkel og 1600 dobbelport Glad
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #15 på: april 17, 2011, 20:39:06 pm »

Hovedspm er egentlig "hvor mange hester kan man få godkjent ved å benytte de råeste Bay stor-5-bolt bremsene?"

.....så da blir spm: Hvor finnes spesifikasjonen som viser absoltt max hk levert i en 1600 på en 70 eller eldre Bay?

Var det ikke litt ekstra effekt i en tung Westfalia eller en bred-platt-pick up eller no?

Bay 5-bolt bremsene er de samme som sen splittbuss.. Ihvertfall bak.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #16 på: april 17, 2011, 20:42:33 pm »

Litt gjetning her, men jeg tror du vil slite med å fylle åpningen på en Bay med en 1303 frontrute... selv om de er like i fasong innbiller jeg meg at det er noen cm i favør av Baywindowen. Kanskje noen vet mer om dette, VW hadde jo en del overlappende deler?
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #17 på: april 18, 2011, 10:54:58 am »

Ifølge manualene for 1303 og Bay står de oppført med en bredde på 1585mm og 1765mm (69,5 in.), så til tross for at Bayen jo har litt "love handles" rundt midjen, så vil jeg anta at det er forskjellig størrelse på vinduene.
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #18 på: april 18, 2011, 11:06:51 am »

Men til opprinnelig spørsmål, i manualen for 1970-bayen står det faktisk 57 hk

Kilde: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/manuals70.php side 54



* jan1970.JPG (42.47 KB, 767x409 - vist 85 ganger.)
Loggført

1969 Militær-buss
Boerge
Seniormedlem
****
Innlegg: 339
Bosted: Vaxholm, Stockholm, Sverige


Vis profil

« Svar #19 på: april 18, 2011, 11:16:54 am »

Men til opprinnelig spørsmål, i manualen for 1970-bayen står det faktisk 57 hk

Kilde: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/manuals70.php side 54



Bare for å forvirre litt ekstra er de 57 hestekreftene målt i henhold til SAE (Society of Automotive Engineers) og ikke DIN (Deutsches Institut für Normung).
Loggført

Cowboys from Hell
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #20 på: april 18, 2011, 14:24:55 pm »

Men til opprinnelig spørsmål, i manualen for 1970-bayen står det faktisk 57 hk

Kilde: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/manuals70.php side 54



Bare for å forvirre litt ekstra er de 57 hestekreftene målt i henhold til SAE (Society of Automotive Engineers) og ikke DIN (Deutsches Institut für Normung).


Achhh soooo! Danke schön Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!