1323
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper hele tiden.
|
på: februar 28, 2008, 20:14:22 pm
|
Slik ser støtstengene ut når de er helt inne: Ser at nr 2 fra høyre er noe lengre ut. Så om ventilen ikke har noe som helst klaring, hva vil motoren gjøre da?
|
|
|
1326
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW klubb i Møre & Romsdal?????
|
på: februar 28, 2008, 12:02:31 pm
|
Har vært innom verkstedet til baillsund aircoolers, eller fellesverkstedet til 4-5 av de som startet den klubben. Der under et heldekkende teppe blå det gjemt en helrestaurert grå 1958 modell boble med skinninteriør. Ellers så var det en gammel Mustang som skulle inn dit og en gul Triumph Spitfire. Husker jeg rett så hadde de faktisk noen gamle klubb-tskjorter liggende i hatthylla til 58 modellen.
|
|
|
1327
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fantastiske låvefunn
|
på: februar 27, 2008, 18:48:35 pm
|
Lurer på om det har vært noen låvefunn her på møre. Vet om en 50 modell som er gravd ned, men den blir vanskelig å få opp ettersom det er bygd et skur oppå.
|
|
|
1328
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper hele tiden.
|
på: februar 26, 2008, 16:57:09 pm
|
Kan vel ikke tilpasse motoren til feilen. Støtstanga har lik størrelse som alle de 7 andre. Uansett så har jeg prøvd å sku justeringsskruen langt langt tilbake, men det blir alikevel ingen åpning.
|
|
|
1331
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper hele tiden.
|
på: februar 26, 2008, 14:27:22 pm
|
Har gjort det riktig, 0,15 hele rundt, men den ene ventilen lar seg ikke justere. Støtstanga står litt for langt ut. Rocket-Racing (Anders) prøvde seg på denne han å. Den er slu. Banker jo justeringsskruen flat selv om den er justert "riktig".. Jeg fikk aldri tid til å se nærmere på det.
|
|
|
1333
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper hele tiden.
|
på: februar 26, 2008, 14:19:31 pm
|
Det har vært mistanke om at den ene støtstanga på høyre side av motor (sett bakfra) ikke var helt rett siden bobla hele tiden mistet drag, stoppet en del og noen ganger så var motoren slapp helt fra du startet den. Så da jeg fjernet dekselet og vippearma, så var støtstanga helt rett den. (nr. 3 fra venstre) men den var umulig å få justert og Anders som hadde bilen før meg har selv lagt merke til at den ene ventilen er dårlig. Så hittil så tror jeg at den har problemer med tenning, den hadde å en 009 fordeler på seg og den var visstnok ikke så grei å ha med på denne motoren.
Jeg vet ikke, men hittil så tror jeg kanskje det kan være pga dette.
Sjekket støtstengene på den andre siden av motoren idag å og der var vippearma ikke helt rett. Høyresiden var vanskelig å få lengre inn enn venstresiden, og jeg la merke til at justeringsskruene på høyresiden var litt lengre enn de på venstre. Prøvde å få den lengre inn selv, men den er sta.
|
|
|
1335
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper hele tiden.
|
på: februar 26, 2008, 12:25:54 pm
|
Kan altså coilen ha sammenheng med at den ene sylinderen sitter fast? Jeg leste akkurat om dette i en tråd på vw2you. Syntes motoren min hadde en nokså grov gange, viser seg at den kun tenner på 3..! Jeg har sjekket pluggene, de gnister som bare det, bensin for den også...det hender den tenner når jeg får litt turtall...3000+
Motor er nokså ny, og gikk fint før vinter...litt rart... Hørtes ganske likt ut! Det der er da en 1915, med samme symptomene som min og den ble fikset ved rensing av kanaler. http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=90937&P=1&SID=1580Skal finne meg en ny coil tenker jeg, skader ikke. Men kan dette ha skyld i at den ene sylinderen ikke tennes helt?
|
|
|
1336
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car"
|
på: februar 25, 2008, 23:09:48 pm
|
Så det var ikke bare tilfeldighet at den var slik. Den er støtstanga hadde ikke noe slitasje på seg, og hadde lik lengde som alle de andre stengene. Da jeg skulle sette den på plass igjen så var det skikkelig med motstand innerst inne i 'hula'. Håper det er noen som har en ide hva dette kan være. For meg høres dette litt skummelt ut.
Hvordan føles det om bilen ikke kjører på alle ventilene? Kanskje denne har stått slik pga. tenninga, var jo noe problemer med den å. Og det har ikke vært så svert med drag.
|
|
|
1337
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper hele tiden.
|
på: februar 25, 2008, 22:41:18 pm
|
Var det akkurat samme problemer din 1200 hadde? Forgaser har iallefall blitt rensa en god del nå, men ikkenoe som viser at den hadde noe tetthet eller for mye rusk liggende. Jeg er ikke helt sikker på det med bensinpumpa, motoren var jo overhalt for bare noen få år siden, den skal jo ikke ta kvelden så fort? Forvarming er ikke sjekket, men kan legge til at det er ikke orginalt eksosanlegg på denne. Har mere lyd. Den ble for vanskelig å starte like etter den stoppa, ikke for mye pedaltrykking heller, så da må den ha fått en del mer bensin enn den skulle ha hadd mens jeg kjørte.
|
|
|
1338
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car"
|
på: februar 25, 2008, 21:45:31 pm
|
Har iallefall renset hele forgasseren på kjøkkenet nå med bremserens og air-on-a-can + pussekoster. Så skal bli ganske greit å få den på igjen, OM jeg ikke mistet den lille lille skruen som hører til gasserarma. Men jeg tok iallefall vippsetellet på igjen og justerte ventilene til 0,15, men ventil nr.3 stakk noe ut slik at den ikke kunne stilles helt rett. Kan dette være pga. bilen stanset på den ventilen? Hva skal jeg se etter på vippestellet? Så egentlig ganske greit ut det, men så har jeg et utrent øye enda å. Legg merke til arbeidsplassen
|
|
|
1340
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper hele tiden.
|
på: februar 25, 2008, 19:46:44 pm
|
Skal ikke dele den opp nei, den er ny nok. Litt mer om motoren:
1961 modell orginalmoroe , overhalt for noen år tilbake, kjørt veldig lite etter overhalingen. Ingen lekkasjer, går utrolig godt når den ikke har dette problemet.
Bensin får den, forgasser er ikke i så dårlig form at motoren skulle stoppe så brutalt som dette, det stod da en 009 i den, men var stillt etter beste evne.
Ny bensinpumpe kanskje ja, er vel ikke så dyre tingen å bytte, og siden motor allerede er ute. Bakelitten?
|
|
|
1343
|
Forum / Problemløseren / Motor stopper hele tiden.
|
på: februar 25, 2008, 17:19:07 pm
|
58 bobla mi hadde dette problemet med motoren siden jeg fikk den. Da bobla fikk lavere turtall og til slutt bare døde ut. Hjalp ikke å gasse på, den fikk vel noe turtall i 2 sekunder, så gikk det bare helt dødt og etter dette ble den bare vanskelig å starte. Kunne nesten tro at batteriet hadde skyld i dette, men den har blitt ladet fullt opp før, men det samme skjedde etterhvert. Det rare med dette er at det er ikke hele tiden det skjer, 1 av 10 turer så går den ganske greit. Problemet oppstår både når det er kaldt og mildt ute. Ble fortalt av begge gamle-eierene av bobla at dette kan være pga støtstengene. En av de hadde feil størrelse etter en overhaling (motor ble byttet i Danmark for noen år siden.) så dette var skylden i at motoren fusket slik som dette. Jeg fikk da til slutt motoren ut og idag sjekket jeg støtstengene, men de er helt prikk like. Så nå trenger jeg hjelp, hva annet ska jeg sjekke mens motoren allerede står ute?
|
|
|
1344
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car"
|
på: februar 25, 2008, 17:09:33 pm
|
Ny arbeidsbenk. Tomt. Tok ut stengene, men ser ut til å være i orden de.. Så nå må jeg begynne å feilsøke mer. Skal sjekke den andre siden for sikkerhetens skyld. Ser noe galt ut?
|
|
|
1348
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car"
|
på: februar 25, 2008, 13:13:41 pm
|
Idag har jeg handlet en del verktøy på den nye biltemaen her i byen, og bremserens + luft på boks (6bar) fra Würt til å få gjort ren forgasseren. Har også en helt ny verktøybenk som vil få orden i det elendige rotet. Håpet på å finne meg en heldress idag før jeg dro meg ut til garasjen for det har snødd og sludded noe sinnsykt denne uken.
|
|
|
|