Har du fagbrev innenfor bilfaget så hadde du visst at du absolutt ikke skal bruke kopperpasta på boltene..
Han jeg fikk rådet av, har fagbrev som bilmekaniker, og det er godt nok for meg. Hvis jeg derimot har hatt bilen inne på et verksted, og de med fagbrev har dratt til boltene, så er de trukket til med omtrent dobbelt moment av det de skal (antagelig med luftverktøy uten momentpipe). Jeg har selv aldri hatt problemer med hjul som løsner ved kjøring, eller bolter/muttere som ikke løsner når man skal skru de ut (bortsett fra når bilen kommer fra et verksted, som nevnt). Og jeg har heller ikke fått brukket eller ødelagt noe verktøy i prosessen. Og jeg har skrudd på hobbybiler i nærmere 40 år nå.
Men jeg håper trådstarter har fått svar på det han ville her. Hensikten hans var antakelig ikke å starte en popkorntråd, men det blir jo fort det som blir resultatet. Så jeg logger ut fra denne tråden.