mai 03, 2024, 09:45:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Takgrind eller ikke??
JAAA:D - 2 (13.3%)
NEI! - 13 (86.7%)
Stemmer totalt: 15

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min '71 1302S Er orginaleksos noe tess?Hindrer den effekt selv fra en org motor?  (Lest 40726 ganger)
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #60 på: oktober 08, 2009, 23:12:55 pm »

Ja du sier noe der.. Er mulig de blir for brede, har sett på et par sparco stoler(sparco Race chrono) og de bygger iallefall veldig mye ut i toppen.

Her er et rimelig alternativ iallefall, men må iallefall prøve den før jeg evt går for en slik type stol. Et pluss er iallefall at den er noenlunde riktig størrelse utifra hva jeg har målt i bilen samt at den ser ganske slank ut i ryggen..

Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #61 på: oktober 10, 2009, 01:41:03 am »

Har kjørt litt ulike biler i det siste, og kommet fram til at ny og større motor må legges til i prosjektplanene..!

Motorbygge utover lett overhaling av org motoren er jeg helt blank på, og etter litt lesing så har jeg vel kommet fram til at jeg ikke syntes at disse bilene har det letteste utgangspunktet ihvertfall..

Kommer nok til å trenge mye råd og tips framover!

Hva kan man få ut av en AD 1600 blokk hvis man legger i 20000kr og gjør alt arbeidet selv?

Ett spennende, men kanskje usannsynlig mål hadde vært 150hk! Glad
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #62 på: oktober 10, 2009, 06:14:19 am »

Bygg deg et greit turbo oppsett. Så er ikke de 150 hk noe prob. å skremme fram, for 20000kr.  Glad
« Siste redigering: oktober 10, 2009, 06:17:22 am av Cobra » Loggført

vw 1302rs
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #63 på: oktober 10, 2009, 10:14:51 am »

Turbo frister ganske mye for tiden! Men er litt blank når det kommer til forgasser/tenning... Det beste hadde vært å få i sammen noe datasprut:) finnes det ferdige throttle bodies beregnet til sprut?
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #64 på: oktober 10, 2009, 16:06:11 pm »

Turbo eller kompressor er det beste for å ha det gøy. Og lett tjente hk. Har to dellorto spjeldhus du kan få kjøpe. Slik at du kan få brukt data sprut.
Loggført

vw 1302rs
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #65 på: oktober 10, 2009, 19:39:55 pm »

Har kikket litt på cbperformance, samt snakket litt på pm med Cobra.. Vurderer nå egentlig å sette i en Wbx motor da dette er en ganske grei effektøkning samtidig som det er en orginal motor. Jeg blir kanskje uthengt på forumet og nektet adgang på bug out, men det får så være Gliser

Det hadde vært veldig gøy med turbo, men er redd det både blir for dyrt og for krevende foreløpig.. Men om jeg setter i en wbx nå i vinter så har jeg jo en god AD-blokk for videre modifisering uten å måtte være avhengig av å ha en kjørbar bil.. Blunker
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #66 på: oktober 10, 2009, 20:53:34 pm »

Hva med en Type 4-motor istedenfor? Da slipper du styret med å fikse vannkjøling, og med gassere, trimkam og eksos på en Type 4 har du en motor som drar meget godt. Bare et lite tips Øyerulling

Hilsen Type 4 frelst Gliser
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #67 på: oktober 10, 2009, 21:03:28 pm »

Hmm...har egentlig ikke vurdert dette alternativet.. Ser ikke på det som noe problem å legge opp radiator/rør og vannsøl... Syntes det virker verre og trimme f.eks type4 med kam, doble forgasser og div justering av dette.. Men det er vel etter hva man har greie på.. Skulle jeg bygget bil etter kunnskap så hadde det nok ikke blitt vw i det hele tatt Gliser

Skal undersøke litt om Type4 ombygging også Blunker
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #68 på: oktober 11, 2009, 12:06:08 pm »

Hei!

Flott bil! Montering av wbx er noe mer omfattende enn å f.eks stappe inn en T4 motor som her nevnt, men, da har du også mulighet til å bygge inn et sjikkelig varmeapparat, samt at flere T1 deler passer på wbx`n. En std. 2,1 DJ wbx yter orginalt 112hk, som får bobla til å flytte seg relativt bra.

Om du river av sprutet og setter på to dobble f.eks 44mm gassere, så har du en grei effektøkning bare der. Andre "bolt on" deler som 1:1,25 vipper hjelper ytterligere til på pustingen. Med en godt justert og oppsatt motor som dette med gassere og disse vippene, har du "lett" 120-130 pålitelige hester. Spesielle wbx innsug til dobble gassere fra f.eks BAS gjør jobben noe enklere. Slipper da å matchporte T1 innsuga til wbx toppene som er noe jobb ( har gjort dette selv tidligere en gang )

Noe av det deilige bunndraget i motoren har en tendens til å forsvinne ved ombygging fra sprut til gassere på wbx`n, men toppeffekten øker da noe til gjengjeld.
Her må du velge.

For enkelhetsskyld ville jeg beholdt sprutet, da det er "vedlikeholdsfritt" i forhold til to dobble gassere som kan være kranglete.

Her er noen bilder av en av mine bobler med wbx, til inspirasjon eller avskrekkelse. Den motoren var bremset til 121hk, og var en ellers std. 2,1 wbx med kun to dobble 44 webere og et BAS eksosanlegg.

EDIT: Glemte linken, hehe: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15429.0.html
« Siste redigering: oktober 11, 2009, 12:15:48 pm av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #69 på: oktober 11, 2009, 12:44:28 pm »

Takk for nyttig info:)

Såg ut som bilen hadde fått gjennomført mye av mine egne planer Gliser Har du planer om registrering? evt vil det by på noen problemer selv med Tüv? Vet at Bt ofte er litt kranglete.. Hæ

Det er jo fortsatt ikke endelig bestemt om det blir WBX, jeg sitter og leser og undersøker daglig nå og endrer stadig mening Glad Men frister litt med at det er en org motor, med relativt greie specs..

Får ta det litt på sikt iløpet av vinteren. Det første jeg skal gjøre er uansett å montere nye bremser, coilovere og felger. Samt finne på noe lurt med interiøret..

Må også ha nye støtdempere bak.. Noen tips til hvor jeg får tak i dette? Demperne i coiloverne er justerbare koni..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #70 på: oktober 11, 2009, 16:58:45 pm »

Takk for nyttig info:)

Såg ut som bilen hadde fått gjennomført mye av mine egne planer Gliser Har du planer om registrering? evt vil det by på noen problemer selv med Tüv? Vet at Bt ofte er litt kranglete.. Hæ

Det er jo fortsatt ikke endelig bestemt om det blir WBX, jeg sitter og leser og undersøker daglig nå og endrer stadig mening Glad Men frister litt med at det er en org motor, med relativt greie specs..

Får ta det litt på sikt iløpet av vinteren. Det første jeg skal gjøre er uansett å montere nye bremser, coilovere og felger. Samt finne på noe lurt med interiøret..

Må også ha nye støtdempere bak.. Noen tips til hvor jeg får tak i dette? Demperne i coiloverne er justerbare koni..

Bare hyggelig å kunne bidra. Vel, da jeg bor i Tyskland så slipper jeg å knote med Norske overmakter;)
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #71 på: oktober 11, 2009, 17:16:42 pm »

åja...se det såg jeg ikke før nå Blunker

Et Vw treff i Tyskland er noe jeg kunne tenkt meg! Vil tro det er mye spennende å se på!
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #72 på: oktober 12, 2009, 22:47:28 pm »

Får fortsette bloggen litt da...

Idag hentet jeg skiver og tromler med 5*130 sirkel på posten.. Coiloversene er på vei fra Tyskland idag, og jeg har kontakt med et par personer ang ulike Porsche felger. Det heller mest mot slike nå...:



I 7 og 8*17

Evt disse:

7 og 8*17
og evt disse:

7 og 7*17


Jeg er ikke sikker på hvilke jeg liker best, men heller mest til de første eller siste..

Ellers har jeg også en kontakt angående dempere bak.

Ikveld bestilte jeg dette 13" rattet fra Jøran Larssen


Tror det vil kle bilen bra, jeg har blitt litt svak for slike klassiske enkle sportsratt. Nå kjører jeg med et OMP ratt i semsket skinn som gjerne blir litt vel Rally, selv om det er veldig godt grep i det..

Imorgen skal jeg litt rundtom og forhåpentligvis prøve noen stoler til bilen, håper på at gsbildeler har Porsche Gt3 replicaene på lager slik at jeg kan måle litt på dem.

Motorplanene som varierer fra dag til dag har også tatt enda en ny vending. Det er MYE mulig at jeg bestiller diverse deler fra cip1.com, som ny org forgasser, ny fordeler, stifteløs tenning, csp støtstangrør og så tar en kjapp kontroll på toppene(ble muligens litt varmkjørt i sommer, men går egentlig helt fint etter ventiljustering)  Dette blir jo ikke noe veldig spennende prosjekt, men regner med å da få en god og driftsikker motor som kan frakte meg til SCC og Bug Run.. Så kan jeg evt eksperimentere med Wbx, Type4 el hideaway turbo fra cbperformance til neste vinter..

Skal også bestille litt alcantara og diverse til interiøret slik at jeg kan få litt orden på stereoen. Har litt lyst å bygge om dørsidene og trekke dem i alcantara.. pluss midtkonsoll og en løsning med sub/forsterker bak. Vet ikke ennå om jeg skal beholde baksetene, om jeg tar dem ut så må jeg iallefall ha en god plan med hva jeg skal erstatte dem med..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #73 på: oktober 13, 2009, 19:32:08 pm »

Idag har jeg vært å hentet felger til bilen Gliser

Det ble alternativ 2, i 7 og 8*16..Tror dette vil bli bra på bilen. Hadde nok blitt kult med 17" og, men tror kjøreegenskapene blir bedre med 16".

Imorgen skal jeg kjøpe dekk, tror det blir 195/50-16 foran og 225/45-16 bak.

Hadde noen bmw felger på verkstedet idag som jeg prøvde innpå mot navet. Disse var 9*17 ET46. Manglet ca 10mm for at de ikke skulle ta borti demperstopperen og det yttre fjærfestet. Med 8*16 ET52 vil jeg få ca 6mm(-25.4mm/2 + 6mm) mer klaring, i kombinasjon med å bytte ut den aktuelle bolten med en forsunket bolt samt litt mod av demperstopperen så tror jeg det blir helt perfekt! Glad

Skal også prøve ut litt forskjellige stoler imorgen, samt kanskje handle noen bruke koni dempere..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #74 på: oktober 13, 2009, 21:29:48 pm »

Noen som har forslag til dekkdimensjoner?

Foreløpig ligger an til å bli 195/45-16 og 225/45-16...

MEN, har begynt å bli redd for at den ikke skal bli lav nok Gliser

Har sett litt bilder av senkete 02/03, ikke egentlig funnet noen som hadde riktig høyde(les: lav nok)

btw så er høyden mellom dekk/hjulhus viktigere enn høyden fra bakken.. Vil at dekket skal stikke såvidt oppi skjermbuen..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #75 på: oktober 14, 2009, 16:12:30 pm »

Dagens handel:

2x Toyo T1R Proxes 195/45-16
2x Toyo T1R Proxes 205/45-16
2x Sparco Bøttestoler (veldig komfortable til å være slik type stoler)
2x Sparco Stolunderstell

Håper å begynne med litt montering til helgen, og gjerne tatt noen bilder underveis..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #76 på: oktober 14, 2009, 18:23:52 pm »

Ringte en kar fra dekk og felg spesialisten nå som kunne meddele at mine 16" Porsche 964 C2 felger ikke er 16", men 17"... hehe.. det gjør vel forsåvidt ikke noe det Gliser  Bare han klarer å finne dekk til dem da.. Øyerulling
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #77 på: oktober 17, 2009, 16:07:07 pm »

Update!

Har idag demontert tromlene bak, skrudd ut ene bolten på den yttre fjærplaten(skal erstattes med en med flatt hode), modifisert demperstopperen(les: skjært og slipt), holdt pusten, krysset fingrene og prøvemontert en felg..


Dette gikk da ikke.. Dekket tar såvidt borti fjærplaten selv uten bolt så jeg må space ut et sted mellom 7 og 10mm tenker jeg, klaringene ellers er helt fine og jeg tror at selv med spacere så vil felgen gå innunder skjermen.
Foran har jeg ikke gjort noe, da jeg venter på bremseklosser og coilovere..

Var igår å kjøpte nye dekk til felgene, dette viste seg å være langt fra lett midt oppi vinterfelgrushet, men etter litt overtaling hos dekk1 syd så fikk jeg gjort det raskt, samt en veldig god pris på dekkene.. Gliser

Dekkene er 205/40-17 og 215/40-17 med Michelin Pilot Sport bak og de noe mer ukjente Minerva foran. Minerva er jo som noen kanskje vet den romerske guden for visdom, strategi og krig, så får jeg håpe at disse ordene også finnes i dekkprodusentens mål/visjon. Er også assymetrisk mønster i dem, ellers vet jeg ikke annet enn at de opprinnelig kostet 1400kr mindre per stk enn Michelin.. Øyerulling

Har ingen bilder av felgene på bilen, men tok et par før og etter rengjøring/polering. Prøvde en felgpolish fra Autoglym på sprayflaske som viste seg å være meget effektiv og fjernet også mange urenheter som ikke avfettingen tok(og som ikke var så godt synlig)..

Jeg ble iallefall veldig fornøyd, felgene er ikke som-ny strøkne, men mer enn fine nok..

Før:



Etter vask og polering:



Forskjellene kommer kanskje ikke så bra fram på bilde, samt at bildene er tatt med mobilen.. Men ble ganske stor forskjell i glansen!

Gammel bakfelg vs ny bakfelg Gliser





Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #78 på: oktober 17, 2009, 18:01:59 pm »

Lekkert! Blir gøy å se disse på bilen, må jo såklart ned for å få rette stuket, men det er vel bare et tidsspørsmål før dette er på plass også!?  Blunker
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #79 på: oktober 17, 2009, 18:17:03 pm »

Går vel fort en uke før coiloverne kommer, så må jeg finne på noe med bakstillingen. Skal først se hvordan det blir når den får satt seg, det lille jeg prøvde med felgene på idag ble altfor! høyt, så tror kanskje jeg må senke den et hakk el to.. Noe jeg forøvrig ikke har peiling på. Men har en bestefar som er bilmekaniker som helt sikkert kan hjelpe, hadde det ikke vært for at han KUN liker orginalbiler Øyerulling

I forbindelse med dette, er det noen andre deler som bør skiftes? Regner med at det ikke har vært åpnet på noen år der, eneste jeg gjort er å bytte de indre fjærplatene..(om jeg bruker riktig betegnelse nå)

Foran regner jeg med å senke så mye som coiloverne tillater... Gliser

Har lurt litt på å skru av fangerne for å se hvordan det blir seendes ut, syntes noen biler kler det sålenge de er veldig lave! Skulle da hatt noen gummipropper el.l til å ha i hullene, noe slikt finnes vel ferdig? Mest sannsynlig beholder jeg nok fangerne, men har lyst på noen nye i litt tykkere/bedre stål og da gjerne slike med lys foran...

Har også en plan angående eksosen som jeg tror kan bli veldig bra, men litt utradisjonell!

Imorgen satser jeg på å ta ut setene foran og prøvemontere de nye stolene, samt montere understellet til dem slik at det kun er til å skru stolene fast i det til våren..

« Siste redigering: oktober 17, 2009, 18:23:05 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #80 på: oktober 17, 2009, 23:22:34 pm »

Bestilt to 7mm spacere fra autotuning.no


Men ønsker fortsatt å kjøpe da jeg ikke vet om jeg trenger foran ennå.. Er alltid greit å ha litt på lur uansett.. Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #81 på: oktober 18, 2009, 14:12:32 pm »

Veldig tøft prosjekt dette her, ble bra med de felgene på! Men hvilke coilovers er det du har bestilt? Får du med TÜV-papirer?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #82 på: oktober 18, 2009, 15:08:23 pm »

Har bestilt FK Königssport fra www.zenk.no, jeg er ikke sikker på om de kommer med Tüv men er ganske sikker på det! Gjør iallefall det til andre biler..

Her er forresten et bilde av stolene jeg har kjøpt:



Har prøvemontert dem idag og de passet perfekt i bilen, understellet passer helt på centimeteren mellom tunnelen og kanalen, dermed blir også understellet ganske diskret og skjult av dette. Skulle tatt bilde, men bildene fra mobilen ble så kornete..

Har også begynt å planlegge en ganske fancy løsning for stereoanlegg bak i bilen.. Planen er at det skal se ganske eksklusivt ut og ikke være noe sånt halvveis hjemme-bygg... Blunker

MEN, orginal-looken blir litt fraværende...... Øyerulling
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #83 på: oktober 19, 2009, 16:16:52 pm »

Dette vert jo rått! Germanlook-stilen tar overhånd Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #84 på: oktober 19, 2009, 19:13:58 pm »

hehe...ja, begynner å ta litt overhånd:)

Men må si at jeg har utrolig lyst på en <67 modell til å ha en litt mer omfattende renovering på..! Gjerne bare en bunnplate med papirer.. Hadde vært så gromt med en dønn strøken bunn å bygge på Gliser

Har ikke gjort så mye idag, måtte fikse litt på småting på den nye vinter-bruksbilen(som ikke skal nevnes mer her..hehe)
Regner med å få spacerne fra autotuning.no allerede imorgen, de virker utrolig raske og seriøse utifra den lille kontakten jeg har hatt med dem. Tror jeg skal kjøpe litt Mdf-plate imorgen og begynne på den nye midtkonsoll/dashbordløsningen.. Målet er iallefall å få montert Dvdspilleren min og 2-3 målere, skulle funnet noen med litt klassisk design.. Evt handle noen av de overprisete-brukte porsche- målerne fra autotuning som egentlig bare er vanlige vdo-målere Gliser

Har også funnet en reserve Solex 34 pict 3 som jeg skal overhale, og forhåpentligvis bruke.. Tenkte å bruke Tistlo-metoden med salo og sitronsyre Blunker

Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #85 på: oktober 19, 2009, 21:00:03 pm »

Du kan få kjøpa bunnplata hjå meg! Evt heil bil:)
Men den salo+syre metoden skal eg ikkje ha kreditt for!! Eg lerte om den her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2546.0.html Men det virker!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #86 på: oktober 19, 2009, 21:16:42 pm »

Bunnplate som oppussingsobjekt? El må jeg forhåndsbetale for en slik tyttebæret2-prosjekttråd her inne? Gliser

Skal lese den linken litt... Har vurdert oppvaskmaskinen også, men litt skeptisk til hvor populært det blir i heimen.. Får se hva som blir best..!
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #87 på: oktober 19, 2009, 21:41:35 pm »

Skal nok klara å skaffa bunnplata til deg ja! Har ein 67modell då,, utan papir. Men dei kan vel skaffast? trur ikkje forrige eigar e dau endå, men har ikkje sjekka opp(will do)

Også trur eg ikkje oppvaskemaskina er kraftig nok, med mindre du fyller i sitronsyra og salo sjølvsagt;) men då går ho vel i oppløysing invens
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #88 på: oktober 19, 2009, 21:45:52 pm »

hehe...og lager skum utover heeeele kjøkkengulvet?  Blunker


Blir nok først et døgn i diesel, litt grovvask, demontering og så vask i pannen.. Og da med messingdelene for seg..

Utrolig bra tråd, rart jeg ikke har sett den før...!


Må vel få tak i nye pakninger og akselerasjonsmembran, får ringe hot shop imorgen kanskje:) Tror egentlig forgasseren skal være i god stand uten slakk og slitasje, men har lagt i mange mange år på lager..


Ang bil... Jeg bør vel iallefall ha papirer på den, om det skal være noe tess... Men får komme tilbake til det litt utover vinteren/våren tror jeg, har foreløpig nok å bruke penger på &Oslash;yerulling

En helstrøken oppgradert bunn med et noe sletent karosseri oppå....mmmmhmm Gliser
« Siste redigering: oktober 19, 2009, 21:47:59 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #89 på: oktober 19, 2009, 21:55:10 pm »

Her går det fort i svinga Gliser
Gleder meg værre til å se bilder av dette bygget.

Stå på!
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!