mai 02, 2024, 10:12:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan skjøtet og isolerte man ledning i "nitten-pil-og-bue"?  (Lest 1451 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: mai 19, 2014, 16:52:44 pm »

Har noen irriterende avklipte ledninger i motorrommet i bobla mi som er skjøtet med kabelsko av nyere dato. Antar at slikt ble loddet på 50 tallet, men hvordan isolerte man etterpå? Tape? Eller fantes ikke tape? Noen der ute med noen knakende gode tips?

Mvh:
Johan Eikstad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 19, 2014, 16:59:53 pm »

Det er vel stort sett lodding og vulkaniserende teip kanskje? Det ser hvertfall sånn tålig gammalt ut.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: mai 19, 2014, 17:15:17 pm »

Vulkaniserende tape? Hva er nå det da? Husk jeg har ikke fylt 40 ennå så jeg vet ikke hva slike ting er😄
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: mai 19, 2014, 17:32:51 pm »

Før tapen, var det vel tjærebånd som var tingen?
https://www.google.no/search?q=tjærebånd
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: mai 19, 2014, 20:22:00 pm »

Lodding og krympslanger fra biltema funker det også, kanskje ikke helt 50 talls men det glemmer du fort :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #5 på: mai 19, 2014, 20:42:12 pm »

Enig med Kjetil. Lodding og krympestrømpe blir pent og tett.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 19, 2014, 21:14:31 pm »

Vulkaniserende tape? Hva er nå det da? Husk jeg har ikke fylt 40 ennå så jeg vet ikke hva slike ting erߘĊ
Gliser
Butyl er vel heller ikke noe du har hørt om. 3M lager denne type tape.

Klippet fra wikipedia:
Vulcanization (or vulcanisation) is a chemical process for converting rubber or related polymers into more durable materials via the addition of sulfur[1] or other equivalent curatives or accelerators. These additives modify the polymer by forming crosslinks (bridges) between individual polymer chains.[2][3] Vulcanized materials are less sticky and have superior mechanical properties.

Altså, man teiper rundt ledningen med denne teipen og den herder etter en stund.
Krympestrømpe er jo pent au, om man ønsker en litt annen look kan man bruke sort stoffteip. I tråden til Scardeep kan du se han har brukt slik teip. Ser meget flott ut.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!