mai 03, 2024, 19:52:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Erfaringer/annbefaling bensin trykk regulator  (Lest 3152 ganger)
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« på: januar 08, 2008, 21:42:43 pm »

Hadde litt problemer med ujevnt bensin trykk i sommer,blir ny pumpe og vil ha ny regulator med retur.Trykket ligger på rundt 6 psi (gasser),så må bli en reglator som har område feks 4-12.Noen annbefalinger/erfaringer?

Mvh.
Tekken
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: januar 08, 2008, 23:44:04 pm »

Kanskje ikke så high-tech men min filter-king har fungert feilfritt. Enkel og presis justering av trykk.
En av de vanligste eksterne regulatorene noensinne?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 08, 2008, 23:59:48 pm »

Gassere er ikke min sterke side.
Men prøver å tenke litt høyt
hvor viktig er dette trykket??
 ...det er jo en flottør inni der? som åpner lukker flottørkammeret?og prinsippet er vel suuuug av benzin .
når flottøren er stengt..så kommer jo ikke den forskjellen i trykk "frem" til kammeret uansett.
mulig den fyller kjappere.
eller er det flere prinsipper?



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 09, 2008, 09:13:05 am »

Kanskje ikke så high-tech men min filter-king har fungert feilfritt. Enkel og presis justering av trykk.
En av de vanligste eksterne regulatorene noensinne?

Har den retur JS?
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 09, 2008, 09:26:32 am »

Gassere er ikke min sterke side.
Men prøver å tenke litt høyt
hvor viktig er dette trykket??
 ...det er jo en flottør inni der? som åpner lukker flottørkammeret?og prinsippet er vel suuuug av benzin .
når flottøren er stengt..så kommer jo ikke den forskjellen i trykk "frem" til kammeret uansett.
mulig den fyller kjappere.
eller er det flere prinsipper?





Ja,ser den Knasten,ikke sikker selv.Ene draget på SCC så magra den ut,fikk varsling mot slutten av tredje og fra midten av fjerde.Så den klatret opp i blanningsforhold,var nesten så jeg avbrøt men lot det stå til.Så etterpå at bensin trykket var på 3 psi istedet for 6.Har også variert litt tidligere,men ikke magret ut slik når trykket har vært jevnt og riktig.Ser jo også den at pumpa muligens ikke leverer som den skal og er dårlig,eller fikk et lite illebefinnende.Har derfor kjøpt ny pumpe,skal levere 530L i timen fritt levert/490 ved 9psi-burde da være nok.Selv om du kjører innsprut,hva slags regulator har du?
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: januar 09, 2008, 10:48:10 am »

Har kansje et tips ; Kjører FI med trykk mellom 40-55 PSI , trykket faller noe ved
gassing . Enklere med FI muligens da det er konstant trykk m/retur til tank hele veien ..Trykket blir jo da målt og justert etter alle dysene .( CB malpassi regulator) Fant ut ,(ved banekjøring ) , at trykket falt (gravitasjon ) i svinger og ved harde pådrag.
Dette er jo ikke bra for motor !Løsning ; montere en liten tank (ca 0,5-1liter) rett
etter tank og filter , før pumpe ,slik at denne ikke skulle gå tom !!
Selv om det er "deep sump" på tanken ble dette helt nødvendig .
Ser du på en 112i transporter ligger uttak tank helt nede i høyre hjørne , i rett linje til pumpa (Bosch pumpe i god kvalitet) .
Innbiller meg at problemet kan bli det samme med gassere og stripekjøring  ..
Rett og slett besintomt !
Mvh   
« Siste redigering: januar 09, 2008, 10:49:46 am av Sonic » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: januar 09, 2008, 11:13:44 am »

Uten "forbruk/free flow" så vil man ikke kunne stille inn et stabilt trykk. Jeg tror retur vil fikse alt for deg.
 At den leanet ut er vel pga at gasserens flottør kammer var tomt, eller?
Loggført

Speed is no substitute for direction
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 09, 2008, 12:06:59 pm »

Uten "forbruk/free flow" så vil man ikke kunne stille inn et stabilt trykk. Jeg tror retur vil fikse alt for deg.
 At den leanet ut er vel pga at gasserens flottør kammer var tomt, eller?

Ja,spørs om det ikke var det som skjedde,tror det blir bedre og ikke minst stabilt med retur.Vet ikke hvor mye bensin som egentlig forbrukes under turbotrykk,skal høre med Marty så jeg vet at pumpa ihvertfall er stor nok.
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: januar 09, 2008, 12:42:05 pm »

Uten "forbruk/free flow" så vil man ikke kunne stille inn et stabilt trykk. Jeg tror retur vil fikse alt for deg.
 At den leanet ut er vel pga at gasserens flottør kammer var tomt, eller?

Litt pussig uttrykt ikke sant ; når flotørkammeret er tomt ,hjelper det da med retur !
En skikkelig malpassi turbotrykksregulator fra CB gjør jo akkurat det den skal , nemlig å
gi ekstra bensin ved overtrykk (senseport fra trykkrør til reg) og returnere overskuddet til tank (returport)
Brukte dette selv i 1995 på turbomotor , hadde full overvåkning i dashen . Besintrykket lå hele tiden noen PSI over normalt ved lading. Pussig at ikke Marty har nevt viktigheten av dette Tekken , ellers kan jo motoren gå tørr under trykk. Ikke bra det ..
Mvh   
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: januar 09, 2008, 12:47:04 pm »

Litt pussig uttrykt ikke sant ; når flotørkammeret er tomt ,hjelper det da med retur !

Nå var det ikke det jeg skrev da.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: januar 09, 2008, 13:03:03 pm »

Forsto kanskje dette feil , men vil uansett reklamere sterk for malpassi sine trykkregulatorer (brukt av Alfa , Fiat m.fl. ) Filter King er super . Fancy reg
fra Aeromotive og Holley o.a. er sikkert ok ( dyre), men iflg. Berg`s og Pat Down, (+ min egen erfaring ), er en slik Malpassi alt du noen gang vil trenge..
Monterer gass nå og har i den forbindelse tenkt på 2 pumper (en til gass/bensin og en til bensin uten gass . Funnet ut at jeg skal kjøre 1 bosch rotasjonspumpe
på alt m/malpassi regulator , retarderer tenning 3-5 gr med en "Turbofordeler"
ved ca 5500 O/min.. 
Hører gjerne fra andre som vil prøve gass (annen tråd ) ?
Mvh
Loggført
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 09, 2008, 14:35:30 pm »

Uten "forbruk/free flow" så vil man ikke kunne stille inn et stabilt trykk. Jeg tror retur vil fikse alt for deg.
 At den leanet ut er vel pga at gasserens flottør kammer var tomt, eller?

Litt pussig uttrykt ikke sant ; når flotørkammeret er tomt ,hjelper det da med retur !



Når var det vel sånn at bensintrykket var halvert og vel så det under der nevnte draget,derfor tanken med at flottør kammer kanskje ble tømt og derfor plutselig lean.Både jeg og Marty skjønner virkeligheten av dette,ikke dermed sagt det fungerer som jeg har ment for det.Derfor det nå skal byttes ut.Brukte du den progressive trykkregulatoren på gassere sonic?
« Siste redigering: januar 09, 2008, 14:39:21 pm av tekken » Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 09, 2008, 14:49:38 pm »

Aeromotive regulatorne har jo et godt rykte på seg.. hvertfall av det jeg har fått med meg.
Du vil jo ikke at trykket skal øke ved ladetrykk, men opprettholde flowen selv når gassern blir tørst. Du skal vel ikke akkurat bakke av på bensin-forbruket til sommeren? Blunker Tror nok veien å gå er en EFI pumpe med regulator, grove rør og retur. Da er du i alle fall safe mtp bensintilførsel..

Ikke er de så aaalt for dyre heller.

eks:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Aeromotive-13204-Fuel-Pressure-Regulator-3-15-psi_W0QQitemZ320203858557QQihZ011QQcategoryZ33553QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

« Siste redigering: januar 09, 2008, 15:01:23 pm av Kormi » Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: januar 09, 2008, 14:59:29 pm »

Ja , Tekken brukte den progresive på 2 x 40 Dell turbokonv. gassere .
Hele motoren ble bremset , veitestet av JMR i England , fungerte kjempefint .
Satt regulatoren en gang , kjørte deretter i 10 000 km uten tull
(bilde på JMR )
Mye snop på Summit Racing for tiden med lav $ kurs !
FI pumpa mi gir 320 l /h , men som sagt problemet var at 1/2 " slangen fra tanken ikke fora pumpa godt nok (ved kjøring)
Fikk NOS i posten i går fra Summit (Pro shot system ) Gleder meg ...
Mvh
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: januar 09, 2008, 16:47:16 pm »

Tekken, den jeg har er det i alle fall ikke retur på.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!