mai 03, 2024, 19:25:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Iskjøring med vw type3  (Lest 1492 ganger)
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« på: januar 15, 2008, 00:27:28 am »

Noen som har noen formening om hvordan type3 oppfører seg på vinterføre? har ingen egne erfaringer enda på dette området. vil nok sikkert være som en vanlig rwd bil , men alt tyngden er vel kanskje et pluss..... og i ekstrem tilfeller som dette:
http://www.bilforumet.no/medlemmers-egne-filmer/188342-bilder-and-film-iskj-ring-lisj-elverum-s-n-13-01-08-a.html

kanskje det blir litt hets av min ide å bruke min type3 til dette formålet, men tenk deg da ..med litt motor burde det da funke sånn nohalig ...Rekker tunge
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 15, 2008, 07:07:46 am »

Av erfaring kan jeg si at med bakhjulstrekk og motor plassert bak bakaksling så kommer alt eller ingenting i ut i sladd.
Denne kombinasjonen egner seg ikke til drifting uten at man er en særdeles god sjåfør.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 15, 2008, 09:01:07 am »

Sjekk hvordan porsche-gutta gjør det, så legger du til litt ekstra margin. Rolig inn - hurtig ut!
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: januar 15, 2008, 12:15:02 pm »

Har selv hatt Porsche 911 og var mange ganger veldig glad for all erfaring med boble på glatta når jeg fikk sleng. Fordelen med 911 var at jeg kunne dra meg inn igjen med gasspådrag og breisladd. En eneste gang gikk det i dass, da gikk det helt rundt og stoppa 50cm fra et gjerde.
Loggført

1961 T1 - Custom
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: januar 15, 2008, 20:24:30 pm »

Alt eller ingenting, ja. I de "gode gamle dager" var Porsche 356 kjent som en bil som i de rette hender kunne kjøres barbarisk raskt gjennom svingene, mens i feil hender...

Teknikken den gangen på 50-tallet gikk ut på å gjøre små "sage"-bevegelser på rattet inn i svingen, for å med vilje få bakenden til å dra ut. Med blyfot på gasspedalen da, gikk det unna som bare det. Men man måtte vite hva man drev med - slipp gassen og tråkk inn clutchen i en slik situasjon, og du er temmelig garantert en snurr og en tur ut i periferien.

For de som ikke liker at bakenden er ute på tur, er rolig inn, hurtig ut som nevnt en utmerket teknikk. Med pendelaksler bak er det en uting å lette på gassen i sving, enda mer enn i andre biler.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!