VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: KnastenradUndKnotenblech på juni 15, 2008, 17:15:55 pm



Tittel: bye bye Springpressure ? ?
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechjuni 15, 2008, 17:15:55 pm
http://www.youtube.com/watch?v=GXIdOTkJhEY&feature=related


Tittel: Sv: bye bye Springpressure ? ?
Skrevet av: Lynetjuni 15, 2008, 22:43:46 pm
En ny variant av desmodromisk ventilstyring, ref. gamle damplokomotiver.

Nå er det vel bare Ducati som bruker dette fortsatt, men ble mye brukt i racere fra 30- til 50-tallet.

Fungerer greit, men er ganske kinkig å få alle klaringer til å passe ved alle motortemperaturer og belastninger.

Skaff deg et par brukte Ducatier og putt delene inn i Varianten!


Tittel: Sv: bye bye Springpressure ? ?
Skrevet av: Hot Owljuni 15, 2008, 23:04:31 pm
Kan vel enkelt løses ved å kjøre to trimkammer i hver topp med enden av vippa mellom de...  et er vel ca sånn de gjør det i de ducatiene? Hvorfor kødde med fjærer liksom?


Tittel: Sv: bye bye Springpressure ? ?
Skrevet av: Jeejuni 15, 2008, 23:09:12 pm
Ser jo flott ut... men det må jo være en form for slingringsmonn for temperatur. Dette må testes og brukes før jeg biter på...  :D


Tittel: Sv: bye bye Springpressure ? ?
Skrevet av: Panjuni 16, 2008, 07:51:23 am
Problemet med å bruke dette på luftkjølt VW-motor, blir vel at motorkomponentene er i flere forskjellige legeringer som utvider seg i forskjellig tempo når de blir varme - sånn apropos klaringer og denslags.