mai 05, 2024, 13:38:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 6 7 [8]
211  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: sæthers silo..:D på: september 04, 2013, 13:38:40 pm
Spennende prosjekt det her! Følger med  Glad
212  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: august 31, 2013, 15:26:43 pm
Da var ny regulator på plass (fra en lite brukt brannpumpe), det fiksa Håvard Kirkerud på Biri.

Fikk loddet og endret på ett par ledninger, så ble det plutselig ladespenning igjen! Fikk kjørt den ett par mil i går, å det virker bra.
213  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 6V laderegulator - Boschnr 0 190 213 036 (1966 mod T1) på: august 30, 2013, 19:55:15 pm
Tråd kan stenges, har fått tak i.
214  Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av regulator fra brannpumpe til 6V dynamo i 1300 på: august 30, 2013, 08:49:24 am
F og DF er det samme. Dette er feltviklingene i dynamoen som regulatoren bruker for å regulerere spenningen som kommer ut på D+.
B+ er jo pluss fra batteri
61 er til ladelampen i speedometeret
D+ er pluss ut av dynamoen og inn på regulator

Har sett noen regulatorer mangler 61, men denne er normalt koblet sammen med D+ under regulatoren. Så viss 61 mangler kan man ta ledningen fra ladelampen inn på D+ sammen med den tykke ledningen fra dynamo.

Kjempefint, takk for svar!
215  Forum / Problemløseren / Kobling av regulator fra brannpumpe til 6V dynamo i 1300 på: august 29, 2013, 20:43:45 pm
Vært å plukka opp en regulator til min 66 mod boble i dag som har 6V anlegg.

Den gamle regulatoren, med boschnr 0 190 213 036 har mindre tilkoblinger enn den "nye" med boschnr 0 190 215 025.
Den nye regulatoren mener jeg at kommer fra en 1500/1600 brannpumpe med 6V.

Har funnet ut hvor B+, + og 61 skal tilkobles. men på den siste kabelen ut ifra dynamoen og inn på regulatoren blir jeg ikke klok på!

På den gamle var den tilkoblet F, mens på den nye så har jeg DF og D+.

Tips og forklaring mottas med takk Glad
216  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 6V laderegulator - Boschnr 0 190 213 036 (1966 mod T1) på: august 29, 2013, 11:33:00 am
Pm til deg.

PM besvart.
217  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 6V laderegulator - Boschnr 0 190 213 036 (1966 mod T1) på: august 28, 2013, 19:53:09 pm
Ønsker å kjøpe en laderegulator til min 1966 1300 T1 med 6V anlegg.

Boschnr 0 190 213 036

Er av den typen som sitter oppå dynamoen.

Ta kontakt på PM eller tlf 41042558.
218  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: august 28, 2013, 19:45:45 pm
Da tror jeg at jeg har funnet kilden til ladeproblemet mitt. Begynte å ta av laderegulatoren for å komme til dynamo for børste-bytte, og la merke til en skranglelyd i regulatoren. Åpne lokket på den, å fant dette;



Så da må jeg skaffe en slik en. Skrik ut hvis noen har dette liggende. Boschnr 0 190 213 036 (TA 7V 45A)
219  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: august 26, 2013, 18:49:08 pm
Har kikka litt mer på ladeproblemene, og i sta var bilen strømtom.

Lønner det seg å bygge om til 12V eller skal jeg heller prioritere å rette "feilen" på 6V anlegget og kjøpe inn evt det som trengs til 6V anlegget for å få det i orden?
220  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: august 26, 2013, 11:11:51 am
Det fantastiske interiøret og taktrekket sier mye om hvordan denne bilen er behandlet opp gjennom årene.
Om det er original lakk på bilen ville jeg personlig kun flekket de nødvendige stedene og rubbet/polert den.
Originallakk er noe for seg selv og gjør bilen mye mer unik enn med en halvbra lakkjobb, også verdimessig.

Det er kun original lakk på taket og bakluke, resten har vært lakkert opp en gang i tia. Jeg hadde ett håp om at lakken var mest mulig original så jeg kunne
kjørt på med korrigering av lakken og fått den bra igjen, men det er ikke mulig å få den i slik stand jeg ønsker sånn den er lakk-messig nå.

Har en god venn som er lakkerer, så han er forberedt på en jobb i løpet av vinteren  Gliser
221  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: august 25, 2013, 22:58:40 pm
Mister, uten å vite hva du betalte kan jeg si at du har gjort et kupp!
Gratulerer med ny bil!
Det er utrolig hyggelig å høre! Planene for bilen er hellakkering i vinter og ta den rusta vi har funnet (reservehjulsbrønn og i venstre hjulbue)

Bilen ser penere ut på bildene kosmetisk, så en hellakkering skal prioriteres Glad Ellers er interiøret så helt det kan bli til å være en 47 år gammel bil, imponerende.
222  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: august 25, 2013, 21:20:19 pm
Da var vi hjemme igjen, og bobla er parkert Glad Bilen var som beskrevet på tlf og som jeg forventet! Fant veldig lite rust på den av det vi har sjekket, så det lover bra.

Sliter litt med ladinga på bilen, ladelampa lyser og merker at lyset blir dårligere og blinklyset slutter å virke. Gikk over alle ledninger og målte ladespenninga i stad, den viste 5,85V, noe jeg syns er litt vel lite. Plutselig forsvant ladelampa og alt virket igjen, helt til jeg parkerte og startet den opp igjen. Bilen har nesten ikke blitt brukt i det siste, så får går over alle kontakter til batteri og jording, samt koblinger på dynamo.

Noen bilder av bilen på plass hjemme:






 
223  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: august 23, 2013, 12:32:54 pm
Her er da rusta som er på taket, ser slik ut på begge sider.
224  Forum / Prosjektgarasjen / Bakken's 66 mod 1300 på: august 23, 2013, 09:41:07 am
Har vært litt på utkikk etter en Boble det siste året, og fulgt jevnlig med på Finn.no, men hver gang har det kommet meg en i forkjøpet å kjøpt de som har vært av interesse.

Så på onsdag snakket jeg med min far, som tilfeldig nevnte at en av naboene hans hadde en 66 mod T1 stående i garasjen, som visstnok skulle være i relativt bra stand ut ifra hva han hadde sett (og prøvekjørt da han flyttet bilen ett stykke for han i fjor).
Etter litt snakk frem og tilbake, så dro han bort dit igjen og snakket med eieren, en eldre herre som hadde overtatt bilen etter sin tante på 2000 tallet.
I følge min far så var bilen i bra stand tatt alder i betraktning og ut ifra hva han så der og da. Det han nevnte og sendte meg bilder på, og som eier også nevnte var;
* Overflaterust på taket/takrenner etter takgrind som har sittet montert
* Høyre framskjerm har vært reparert/lakkert/byttet - dårlig lakk/antydning til noen rustroser
* Støtfanger har rust/mistet krommen noen steder
* Hjulkoppene var rustene/krommen flasset

Er heller ikke lett å tyde ut ifra bildene jeg har fått, så ser fort hva som er på denne på søndag.

Jeg ble ekstra nysgjerrige på dette, så fikk reg.nr og sjekket opp litt mer rundt denne bilen. Bilen har i følge nåværende eier vært eid av familien siden 1966 (og han var eier nr to i familien, tanta hans kjøpte den ny i 1966 og hadde den frem til ca 2000 da han overtok den). Dette stemte også med det jeg fikk opplyst hos statens vegvesen.
Bilen har ikke vært vinterkjørt på det han (nåværende eier) kunne huske, og han brukte bilen noen få korte turer på sommeren hvert år. Km.stand var ca 65.000 km iflg eier, så dette prøvde jeg også å finne ut av, og hva jeg har funnet ut, så var siste registrerte km på bilen 62500 ved sist EU-godkjenning (men dette må jeg ta med en klype salt).

Uansett, jeg sa at hvis bilen er i den forfatning det både sees og høres ut som, så drar vi nedover med biltralle på søndag for å hente denne! Kjenner at denne kan bli skikkelig spennende, så er virkelig spent på hva jeg finner på denne bilen når jeg begynner å kikke litt nøyere i karrosseriet. Bilder kommer så fort bilen er hjemme på plassen.

Har lest igjennom guiden på forumet for å se etter rust på de kjente plasser, så har jeg ett utgangspunkt når vi skal gå igjennom bilen før vi kjøper den/tar den med.
Sider: 1 ... 6 7 [8]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!