Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
|
61
|
Bruktbørsen / Deler selges / 2 stk 135/70-15 Hankook Optimo dekk selges (rullet 50 mil)
|
på: juni 14, 2014, 12:16:01 pm
|
Har 2 stk 135/70-15 Hankook Optimo K715 som har rullet 50 mil siden de ble kjøpt og montert i april i år. Som nye, ikke skjevslitt eller andre skavanker.
Disse dekkene passer ypperlig hvis du sliter med subbing i skjermen ved mye senk osv! Dekkene befinner seg på Hamar. Nypris for disse dekkene er 1300,- (for 2).
Selger begge dekkene for 700,- / Ta kontakt her i tråden eller på tlf 41042558
|
|
|
65
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300
|
på: mai 30, 2014, 07:32:07 am
|
flott arbeid! nyter å blad gjennom bildene! men hvilke dekktyper brukte du? og hvilke str? 7" breie felger bak, tror du det vil gå på min 67" ? vet det er et skille en plass rundt 67 med korte og lange aksler. Det er hyggelig å høre! Kjører med 135/70-15 foran på 4" felg, og 195/60-15 på 7" felg bak, kjøpt på Dekkonline.com. Vet ikke helt om jeg likte dimensjonen foran, kunne tenkt meg litt mer gummi der, men får se litt utover i sommer, må få på hjulkapslene først og se åssen helheten blir. Ang det med korte vs lange aksler, så er jeg for lite oppdatert ang dette når det kommer til lange aksler på 67->. På min (som har korte), så kunne jeg fint ha kjørt 8" bakfelger med lavere innpress mtp plassen jeg har i buene bak, har god klaring i buene med 7x15 ET16 og overnevnte dekk. Så tror nok jeg ville søkt opp litt mer info ang dette dersom ingen kan svare deg på det her.. Jeg fant mye info på felgtråden på Thesamba ( http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=247735), det var det som gjorde at valget falt på 7" bred bakfelg mtp utseende
|
|
|
66
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sekstifemmer'n
|
på: mai 28, 2014, 13:17:21 pm
|
Klipp og lim fra Thesamba / Aircooled.net: from aircooled.net: To check your existing coil, first make sure you have 12V going to the terminal 15 on the coil (Terminal 15 is positive, terminal 1 is negative (think of 1 sideways being negative). If you do, then pull the wire out of the center of the distributor with a rubber handled pair of pliers, and hold it about 1/4" from the metal clips that holds the distributor cap on. Have someone crank over the engine, and there should be a nice blue spark that goes from the end of the wire you pulled out of the center of the cap to the metal clip. It should look and sound strong, and should be easy to see, even in daylight. If it looks thin and weak (yellow is weak, blue is strong), then the coil windings may be giving out. Another test for the Bosch Blue coil, is to use an Ohmmeter and with all the wires taken off the terminals of the coil attach the positive and negative, red and black, wires of the meter to first the terminal 1 and 15 that are printed (stamped) on the coil. You should have a reading of at least 3-4.5 ohms, which is the resistance reading inside the coil. A bad coil will show a higher reading then 3-4.5, you want less resistance. Next, place the red or black lead from the meter to the center of the coil (secondary post), and to either one of the terminals, again 1 or 15 on the coil. You want 9500-10000 Ohms, sometimes you'll see less, but you don't want to see something like 11,000. Or if you have no reading in either case, the coil is trash. there is also a good post in ratwell's website: http://www.ratwell.com/technical/BlueCo
|
|
|
67
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300
|
på: mai 28, 2014, 11:54:29 am
|
Kudos til deg Mads! Dette er en av mine desidert t1 favoritter om dagen Fantastisk bra jobb Oi, det var store ord, og ikke minst motiverende å høre Takk for det pWolf! Moro at det faller i smak det som har blitt gjort og som gjøres
|
|
|
68
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300
|
på: mai 27, 2014, 08:04:47 am
|
Møtte deg i lyskrysset i Ottestad før i dag... Bilen så BRA ut gitt! Var deg jeg møtte med den nye transporter'n ja? Takk takk Eirik! Stemmer nok det... jeg ble så facinert at jeg glemte å hilse til og med... :p Må få til en felles cruising en dag da du er helt ferdig... Vi får snakkes nærmere om en felles cruise-kveld, få med Peter å hvis'n har tid innimellom bleieskifta Har venta på de siste delene i snart 3 uker nå, så håper dem dukker opp snart (Bakre teppesett, hjulkapsler og noen småting)..
|
|
|
70
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300
|
på: mai 18, 2014, 19:08:14 pm
|
Har drevet litt med justering av dødgangen på pedalene (brems og clutch).
Satt dødgangen på stopperen bak pedalene til ca 6mm klaring på bremsepedalen før den treffer stempelet i bremse-sylinderen. Clutchen har jeg litt mer jobb igjen. Vi byttet utløserlager før motor ble satt inn igjen pga gåent utløserlager. Har drevet å testet litt justeringer på vaieren ved kassa, men syns det er vanskelig å få rett dødgang på clutchpedalen. Ved første oppstart tok clutchen ganske langt ute på pedalen, men etter å ha justert 2-3 runder på vingemuttera så ble det bedre. Så til spm mitt:
Dødgangen som skal være på pedalen (clutchen), skal den kjennes godt på pedalen? Sliter med å finne rett dødgang når jeg justerer vaieren. Er det noen lettere måte å se dette på vaieren der vingemuttera er, om man har rett dødgang? Vaieren gikk fra å være helt stram til litt løs/bevegelig etter å ha slakket den litt. Har igjen ca 6 runder med gjenger på vaieren før det er slutt (mot kassa).
har du skifta clutchwiren? sidan du har so lite igjen på gjengene høyrest da for meg ut som den er på veg til å ryka. når vaieren har strekt seg pleier da å vera ganske problematisk å få til noko vetig justering. når dødgangen er rett vil pedalen verta ganske hard å trø inn. men ein an ting som er viktig. strømpa bak frå ramme til girkasse, den må ha ein bestemt bøy på seg. trur da er rundt 4-5cm nedbøy sett ut ifrå ei tenkt linja mellom kvar ende , vist du skjønner. dette har mykje å sei Nei, ikke bytta vaier, men er forberedt på at det kan skje i nærmeste fremtid.. Etter en ettermiddag med litt testing så fikk jeg justert vaieren mye bedre, nå slurer den ikke og den går fint i gir uten "varetelling". Eneste jeg syns er at det er litt mye dødgang på clutchpedalen, men så lenge den verken er vond å få i gir eller slurer, så virker det greit? Med dødgang, mener jeg da at pedalen tar lettere noen cm før man kjenner hardere/mer motstand, ikke som som bremsepedalen, der det er lett som en fjær 5-6mm før stempel treffer sylinder. Buen på strømpa sjekka jeg når jeg drev under å justerte sist, å den så bra ut, rundt 4 cm fra en rett linje til bunnen på bua.
|
|
|
72
|
Forum / Problemløseren / Korte vs originale dempere foran - Balljoint
|
på: mai 17, 2014, 16:20:24 pm
|
Har nå kjørt ca 15 mil med bobla etter oppussing og montering av 2" smalnet justerbar forstilling samt 2.5" drop spindler. Har målt klaringen på demperne foran nå, og det ser ut til at jeg har ca 1-1,5 cm å gå på, før demperen når bunnpunktet. Bilen er pinnestiv å kjøre, og med ca 6-7 cm klaring under forstilling.
Puma'n står så si i topp (så langt jeg fikk den med bruk av makt og dempere frakoblet), og da har jeg den lille klaringen før demperen bånner.
Kan ikke se å ha funnet så mye info ang dette på forumet, så derfor spør jeg her i ny tråd.
Er kortere olje-dempere tingen? føler kanskje gass-dempere foran blir overkill mtp vekt og funksjon/demping. Ser det er bra priser på f.eks EMPI sine korte oljedempere til BJ..
|
|
|
75
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300
|
på: mai 05, 2014, 07:30:42 am
|
Dæven så bra dette blir! Setter igjen bilen min da du er ferdig, så du har noe å fortsette på Takk for det Eirik! Hehe, da må jeg vel snart bytte adresse tror jeg, hørte madammen mumla noe sånt her for noen uker siden. Hadde visst glemt å låse utgangsdøra i heimen en ettermiddag, mens når jeg drar fra verksted så dobbelt-sjekker/trippelt-sjekker jeg at alt er lukket og låst
|
|
|
77
|
Bruktbørsen / Deler selges / 4 stk 15" stålfelger med piggdekk - fra 66 mod / 5x205
|
på: mai 02, 2014, 09:06:54 am
|
Rydder i garasjen og har ett sett stålfelger fra min 66 mod stående med gamle piggdekk. Har stått lagret i garasje siden 2004, ikke strøkene. 15" 5x205, mener de er 4,5" brede. Har også 4 stk kromkapsler til disse, ikke strøkene, men kan blåses og lakkeres. Selges for 500,- / BUD - komplett med kromkapsler Hentes på Hamar! De er av denne typen, bare i helsvarte:
|
|
|
79
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300
|
på: april 23, 2014, 21:27:46 pm
|
Har drevet litt med justering av dødgangen på pedalene (brems og clutch).
Satt dødgangen på stopperen bak pedalene til ca 6mm klaring på bremsepedalen før den treffer stempelet i bremse-sylinderen. Clutchen har jeg litt mer jobb igjen. Vi byttet utløserlager før motor ble satt inn igjen pga gåent utløserlager. Har drevet å testet litt justeringer på vaieren ved kassa, men syns det er vanskelig å få rett dødgang på clutchpedalen. Ved første oppstart tok clutchen ganske langt ute på pedalen, men etter å ha justert 2-3 runder på vingemuttera så ble det bedre. Så til spm mitt:
Dødgangen som skal være på pedalen (clutchen), skal den kjennes godt på pedalen? Sliter med å finne rett dødgang når jeg justerer vaieren. Er det noen lettere måte å se dette på vaieren der vingemuttera er, om man har rett dødgang? Vaieren gikk fra å være helt stram til litt løs/bevegelig etter å ha slakket den litt. Har igjen ca 6 runder med gjenger på vaieren før det er slutt (mot kassa).
|
|
|
81
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div boble deler selges
|
på: april 21, 2014, 18:44:38 pm
|
Da er *Brukte komplette original krom lister utvendig fra 66 mod - grei stand / SOLGT..
Fortsatt diverse igjen.. Der det er satt pris, er det bare å komme med bud..
|
|
|
82
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ventiltikking - 66 mod 1300
|
på: april 18, 2014, 23:46:08 pm
|
Takk for tips! Etter noen søk på Thesamba, kom jeg på en ting.. Reimhjulet mitt har kun 2 hakk (som jeg kan se) og det indikerer 7,5 og 10 grader. Jeg har da gått ut ifra at dette var øvre død punkt, noe det ikke er. Da vil det si at øvre død punkt er ennå litt lenger mot klokka på reimhjulet. Åpning på pluggene er justert til 0,7 så skal sjekke opp stift åpning og tenning, samt ventiler
|
|
|
83
|
Forum / Problemløseren / Ventiltikking - 66 mod 1300
|
på: april 18, 2014, 16:13:47 pm
|
Har fått inn igjen motoren i bilen pga lakkering.. Mens motoren var ute, ble det byttet olje (20W-50 mineral) og renset sil, byttet plugger til Bosch Super Plus, gått over fordeler og rotor, samt justert alle ventilene til 0,15mm klaring. Ett par av ventilene trengte ikke justering, mens resten trengte finjustering.. Fulgte denne for justering av ventiler: http://vw2you.com/blogg/motor/justere-ventiler-pa-din-vw-motorBilen er utrolig lettstartet (ett touch på gassen før jeg fyrer, og bilen starter og går så fort den har fått dratt ett drag på starteren), går pent på tomgang. Går stille/pent i ca 30-60 sekunder, da kommer ventiltikkingen. Kan dette ha oppstått pga ventiljusteringen? Motoren er en original urørt 1300 singelport med 62 tusen km på nakken..
|
|
|
84
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt "Televerket"
|
på: april 17, 2014, 15:04:31 pm
|
Gratulerer med nok en doning på gårdsplassen! Guttungen så fornøyd ut! Ikke lenge før du bytter ut passat'n med en T-ford tenker jeg, så er bilparken komplett
|
|
|
85
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problem med bolter til støtfanger T1
|
på: april 17, 2014, 14:55:44 pm
|
Har kjøpt nye rustfrie fangere (pre 67) og nye blanke fine bolter. Disse boltene er 25 mm fra toppen av kulehode til slutten på gjengeparti. Disse er for korte. Rota frem originale som var 30 og 35 mm.
Har jeg fått bolter til 68--> bil siden disse er for korte.
Og, selger noen i norge disse boltene i 30-35 mm ? Må ha 8 stk.
Har vært på stavanger/sandnes største forhandler av skruer og de hadde ingen som var chromma og fine :-)
Jeg kjøpte komplett monterings-kit på ebay (ebay.co.uk) hadde de i postkasse etter 6 dager, kom på ca 220,- Dette var rustfrie skruere og bolter, passa perfekt på de nye rustfrie fangerne Hotshop har av den lange typen: http://hotshop.as/index.php/butikk/produkt/9695-skrue-stotfangerfanger-krom-67
|
|
|
87
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div boble deler selges
|
på: april 17, 2014, 09:07:41 am
|
Jeg ser gjerne et bilde av *Brukte komplette original krom lister utvendig fra 66 mod - grei stand / Bud
Se vedlagte bilder. Noen merker finnes rundt om, men kun synlig på nært hold. En liten polering av disse, så er dem ganske bra til å være fra 66 (de "hvite" runde flekkene du ser på ett par av bildene er såkalt waterspots - vann som er soltørket, fjernes ved polering) Har også en pose med originale festeklips til alle listene (brukt, men hele og fri for rust)
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300
|
på: april 16, 2014, 08:19:51 am
|
Dette ser jo knall ut! likte blåfargen veldig godt! Har du noen plan for farge på felger? Dekksider? Hyggelig å høre!:) Felgene ble lakkert i RAL9010 med en "gulere" klarlakk oppå der igjen for å få en litt mer kremhvit farge. Har kjøpt inn Atlas whitewalls som skal på.. Hva har du malt eksos, varmepotter med? Svart matt greie? Noe varmebestandig? Brukte AutoK (mekonomen har denne blant annet) sin varmebestandige lakk på varmepotter og eksos. Tok deretter varmepistolen og varmet alt etterpå i to omganger for å prøve å få det til å herde skikkelig. Om det holder gjenstår å se [/quote] Hvilken lakk bruker han da?
Uten å si helt 100% sikkert hva dem bruker, så mener jeg det stod Jotun på det meste inne på lageret dems..
|
|
|
90
|
Bruktbørsen / Deler selges / Div boble deler selges - SOLGT
|
på: april 14, 2014, 19:14:03 pm
|
*Nytt komplett krom listverk utvendig 63-66 mod (111898111A) - i emballasje kjøpt hos Hotshop i fjor høst / 400,- (nypris 630,-) *Brukte komplette original krom lister utvendig fra 66 mod - grei stand / Bud *Balljoint forstilling med fjærpakke, styrestag og endeledd - Kun rust rundt støtdemperfeste i toppen, har blitt sveiset inn ei stor skive på begge sider en gang i tiden for å "forsterke" demperfeste / Bud *Originalt VW emblem for panser fra 66 mod - grei stand / Bud *Ny bremsevæskebeholder for enkrets (liten beholder - 113611301G ) / 50,- * 4 stk 15" felger fra 66 mod med gamle piggdekk - helsvarte felger / Bud Delene befinner seg i Hamar.
|
|
|
|