mai 05, 2024, 15:41:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
61  Bruktbørsen / Deler selges / 2 stk 135/70-15 Hankook Optimo dekk selges (rullet 50 mil) på: juni 14, 2014, 12:16:01 pm
Har 2 stk 135/70-15 Hankook Optimo K715 som har rullet 50 mil siden de ble kjøpt og montert i april i år. Som nye, ikke skjevslitt eller andre skavanker.

Disse dekkene passer ypperlig hvis du sliter med subbing i skjermen ved mye senk osv! Dekkene befinner seg på Hamar.
Nypris for disse dekkene er 1300,- (for 2).

Selger begge dekkene for 700,-  / Ta kontakt her i tråden eller på tlf 41042558
62  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Boble: Skjermer og dører ØK på: juni 04, 2014, 22:08:27 pm
Har en original høyre framskjerm fra en 65 mod liggende! Denne er i bra stand. Dersom det er av interesse, så kan bilder sendes på sms/mail.

Holder til i Hamar.
63  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: juni 04, 2014, 10:48:57 am
Blitt litt kjøring i det siste, med mye fint og varmt vær er crusing bare en glede Glad
Har kikket rundt på nettet etter gulvmatter, ettersom jeg har lyst til å beholde gulvteppe så pent og rent som mulig. Dro innom Biltema å kjøpte en universal gulvmatte (120x150 tror jeg det var) for bagasjerom til 279,- og lagde meg gulvmatter selv, fort gjort og passformen fikser man lett selv!

Også fått satt på de nye polerte rustfrie listene rundt hele, angrer ikke ett sekund på at jeg heller valgte disse sammenlignet med original type/brasil-billig repro, mye finere finish.






64  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hvit TMI setetrekk sekk ønskes byttet i annen farge på: juni 03, 2014, 14:18:41 pm
Er det Off-white? til hvilken modell? og er det slip-on eller erstatningstrekk?
65  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: mai 30, 2014, 07:32:07 am
flott arbeid! Glad nyter å blad gjennom bildene! Glad

men hvilke dekktyper brukte du? og hvilke str?
7" breie felger bak, tror du det vil gå på min 67" ? vet det er et skille en plass rundt 67 med korte og lange aksler.

Det er hyggelig å høre! Glad

Kjører med 135/70-15 foran på 4" felg, og 195/60-15 på 7" felg bak, kjøpt på Dekkonline.com. Vet ikke helt om jeg likte dimensjonen foran, kunne tenkt meg litt mer gummi der, men får se litt utover i sommer, må få på hjulkapslene først og se åssen helheten blir.

Ang det med korte vs lange aksler, så er jeg for lite oppdatert ang dette når det kommer til lange aksler på 67->.
På min (som har korte), så kunne jeg fint ha kjørt 8" bakfelger med lavere innpress mtp plassen jeg har i buene bak, har god klaring i buene med 7x15 ET16 og overnevnte dekk. Så tror nok jeg ville søkt opp litt mer info ang dette dersom ingen kan svare deg på det her.. Jeg fant mye info på felgtråden på Thesamba (http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=247735), det var det som gjorde at valget falt på 7" bred bakfelg mtp utseende Glad
66  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sekstifemmer'n på: mai 28, 2014, 13:17:21 pm
Klipp og lim fra Thesamba / Aircooled.net:

from aircooled.net:

To check your existing coil, first make sure you have 12V going to the terminal 15 on the coil (Terminal 15 is positive, terminal 1 is negative (think of 1 sideways being negative). If you do, then pull the wire out of the center of the distributor with a rubber handled pair of pliers, and hold it about 1/4" from the metal clips that holds the distributor cap on. Have someone crank over the engine, and there should be a nice blue spark that goes from the end of the wire you pulled out of the center of the cap to the metal clip. It should look and sound strong, and should be easy to see, even in daylight. If it looks thin and weak (yellow is weak, blue is strong), then the coil windings may be giving out. Another test for the Bosch Blue coil, is to use an Ohmmeter and with all the wires taken off the terminals of the coil attach the positive and negative, red and black, wires of the meter to first the terminal 1 and 15 that are printed (stamped) on the coil. You should have a reading of at least 3-4.5 ohms, which is the resistance reading inside the coil. A bad coil will show a higher reading then 3-4.5, you want less resistance. Next, place the red or black lead from the meter to the center of the coil (secondary post), and to either one of the terminals, again 1 or 15 on the coil. You want 9500-10000 Ohms, sometimes you'll see less, but you don't want to see something like 11,000. Or if you have no reading in either case, the coil is trash.


there is also a good post in ratwell's website:
http://www.ratwell.com/technical/BlueCo
67  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: mai 28, 2014, 11:54:29 am
Kudos til deg Mads! Dette er en  av mine desidert t1 favoritter om dagen Glad

Fantastisk bra jobb  Glad

Oi, det var store ord, og ikke minst motiverende å høre  Glad Takk for det pWolf! Moro at det faller i smak det som har blitt gjort og som gjøres Glad
68  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: mai 27, 2014, 08:04:47 am
Møtte deg i lyskrysset i Ottestad før i dag... Bilen så BRA ut gitt! Glad

Var deg jeg møtte med den nye transporter'n ja? Glad Takk takk Eirik!

Stemmer nok det... jeg ble så facinert at jeg glemte å hilse til og med... :p

Må få til en felles cruising en dag da du er helt ferdig... Glad

Vi får snakkes nærmere om en felles cruise-kveld, få med Peter å hvis'n har tid innimellom bleieskifta Osteaktig
Har venta på de siste delene i snart 3 uker nå, så håper dem dukker opp snart (Bakre teppesett, hjulkapsler og noen småting)..
69  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: mai 25, 2014, 11:34:02 am
Møtte deg i lyskrysset i Ottestad før i dag... Bilen så BRA ut gitt! Glad

Var deg jeg møtte med den nye transporter'n ja? Glad Takk takk Eirik!
70  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: mai 18, 2014, 19:08:14 pm
Har drevet litt med justering av dødgangen på pedalene (brems og clutch).

Satt dødgangen på stopperen bak pedalene til ca 6mm klaring på bremsepedalen før den treffer stempelet i bremse-sylinderen.
Clutchen har jeg litt mer jobb igjen. Vi byttet utløserlager før motor ble satt inn igjen pga gåent utløserlager. Har drevet å testet litt justeringer på vaieren ved kassa, men syns det er vanskelig å få rett dødgang på clutchpedalen. Ved første oppstart tok clutchen ganske langt ute på pedalen, men etter å ha justert 2-3 runder på vingemuttera så ble det bedre. Så til spm mitt:

Dødgangen som skal være på pedalen (clutchen), skal den kjennes godt på pedalen? Sliter med å finne rett dødgang når jeg justerer vaieren. Er det noen lettere måte å se dette på vaieren der vingemuttera er, om man har rett dødgang? Vaieren gikk fra å være helt stram til litt løs/bevegelig etter å ha slakket den litt. Har igjen ca 6 runder med gjenger på vaieren før det er slutt (mot kassa).

har du skifta clutchwiren? sidan du har so lite igjen på gjengene høyrest da for meg ut som den er på veg til å ryka. når vaieren har strekt seg pleier da å vera ganske problematisk å få til noko vetig justering. når dødgangen er rett vil pedalen verta ganske hard å trø inn. men ein an ting som er viktig. strømpa bak frå ramme til girkasse, den må ha ein bestemt bøy på seg. trur da er rundt 4-5cm nedbøy sett ut ifrå ei tenkt linja mellom kvar ende , vist du skjønner. dette har mykje å sei

Nei, ikke bytta vaier, men er forberedt på at det kan skje i nærmeste fremtid.. Etter en ettermiddag med litt testing så fikk jeg justert vaieren mye bedre, nå slurer den ikke og den går fint i gir uten "varetelling". Eneste jeg syns er at det er litt mye dødgang på clutchpedalen, men så lenge den verken er vond å få i gir eller slurer, så virker det greit? Med dødgang, mener jeg da at pedalen tar lettere noen cm før man kjenner hardere/mer motstand, ikke som som bremsepedalen, der det er lett som en fjær 5-6mm før stempel treffer sylinder.
Buen på strømpa sjekka jeg når jeg drev under å justerte sist, å den så bra ut, rundt 4 cm fra en rett linje til bunnen på bua.
71  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: mai 17, 2014, 21:49:16 pm
Da er 15 mil med kosekjøring på 2 dager gjort, og det har vært godt Glad Alt ser ut til å virke som det skal, kun litt småjustering av bremsene.
Har fått fullført dørene innvendig, hulromsbehandlet dørene med fluidfilm, fått på ny plast, rettet opp litt småskrukker på de originale dørtrekkene og fått på håndtak osv.. Dørtrekkene ble jeg veldig fornøyde med etter 2 runder med skikkelig rens og pleie, artig å se at de har holdt seg sånn etter 48 år! Skiltene fra Lator dukket opp i forrige uke, så disse ble montert.. Reservehjulet har fått en shinings også, så det skal på plass igjen snart Glad














72  Forum / Problemløseren / Korte vs originale dempere foran - Balljoint på: mai 17, 2014, 16:20:24 pm
Har nå kjørt ca 15 mil med bobla etter oppussing og montering av 2" smalnet justerbar forstilling samt 2.5" drop spindler. Har målt klaringen på demperne foran nå, og det ser ut til at jeg har ca 1-1,5 cm å gå på, før demperen når bunnpunktet. Bilen er pinnestiv å kjøre, og med ca 6-7 cm klaring under forstilling.

Puma'n står så si i topp (så langt jeg fikk den med bruk av makt og dempere frakoblet), og da har jeg den lille klaringen før demperen bånner.

Kan ikke se å ha funnet så mye info ang dette på forumet, så derfor spør jeg her i ny tråd.

Er kortere olje-dempere tingen? føler kanskje gass-dempere foran blir overkill mtp vekt og funksjon/demping. Ser det er bra priser på f.eks
EMPI sine korte oljedempere til BJ..
73  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop på: mai 05, 2014, 16:53:43 pm
Tøft stuk på bilen din  Glad Hvordan ble den å kjøre med staget bak? merkbar forskjell?
74  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: mai 05, 2014, 07:35:34 am
Steike, dette blir jaggu lekkert!

Hyggelig å høre sånt! Takk  Glad
75  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: mai 05, 2014, 07:30:42 am
Dæven så bra dette blir!

Setter igjen bilen min da du er ferdig, så du har noe å fortsette på Blunker

Takk for det Eirik! Glad

Hehe, da må jeg vel snart bytte adresse tror jeg, hørte madammen mumla noe sånt her for noen uker siden. Hadde visst glemt å låse utgangsdøra i heimen en ettermiddag, mens når jeg drar
fra verksted så dobbelt-sjekker/trippelt-sjekker jeg at alt er lukket og låst Osteaktig
76  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div boble deler selges på: mai 02, 2014, 09:13:45 am
Forstilling gis bort mot henting..

Har også 2 stigtrinn liggende, fra 65 mod. Ikke opprustet ei heller strøkene, men trenger pleie/oppussing.
77  Bruktbørsen / Deler selges / 4 stk 15" stålfelger med piggdekk - fra 66 mod / 5x205 på: mai 02, 2014, 09:06:54 am
Rydder i garasjen og har ett sett stålfelger fra min 66 mod stående med gamle piggdekk. Har stått lagret i garasje siden 2004, ikke strøkene. 15" 5x205, mener de er 4,5" brede.
Har også 4 stk kromkapsler til disse, ikke strøkene, men kan blåses og lakkeres.

Selges for 500,- / BUD - komplett med kromkapsler

Hentes på Hamar!

De er av denne typen, bare i helsvarte:
78  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: mai 02, 2014, 08:29:49 am
Engedal vw67: To lag med QR burde funke fint, kan nok lønne seg å varme litt på lag nr to så det får "smeltet" seg godt til det første laget Glad

Første prøveturen er tatt, og det var jaggu godt! Driver å fullfører understellsbehandlingen i skjermene, så når den har fått tørket noen dager så blir det en lengre tur for å se at ting er som det skal..






79  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: april 23, 2014, 21:27:46 pm
Har drevet litt med justering av dødgangen på pedalene (brems og clutch).

Satt dødgangen på stopperen bak pedalene til ca 6mm klaring på bremsepedalen før den treffer stempelet i bremse-sylinderen.
Clutchen har jeg litt mer jobb igjen. Vi byttet utløserlager før motor ble satt inn igjen pga gåent utløserlager. Har drevet å testet litt justeringer på vaieren ved kassa, men syns det er vanskelig å få rett dødgang på clutchpedalen. Ved første oppstart tok clutchen ganske langt ute på pedalen, men etter å ha justert 2-3 runder på vingemuttera så ble det bedre. Så til spm mitt:

Dødgangen som skal være på pedalen (clutchen), skal den kjennes godt på pedalen? Sliter med å finne rett dødgang når jeg justerer vaieren. Er det noen lettere måte å se dette på vaieren der vingemuttera er, om man har rett dødgang? Vaieren gikk fra å være helt stram til litt løs/bevegelig etter å ha slakket den litt. Har igjen ca 6 runder med gjenger på vaieren før det er slutt (mot kassa).
80  Forum / Problemløseren / Sv: Sveise rustfritt i Mjøsområdet? på: april 23, 2014, 07:27:43 am
Dagestad M.V har sveisa div rustfrie rør for meg tidligere, kan anbefale dem.
81  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div boble deler selges på: april 21, 2014, 18:44:38 pm
Da er *Brukte komplette original krom lister utvendig fra 66 mod - grei stand / SOLGT..

Fortsatt diverse igjen.. Der det er satt pris, er det bare å komme med bud..
82  Forum / Problemløseren / Sv: Ventiltikking - 66 mod 1300 på: april 18, 2014, 23:46:08 pm
Takk for tips!

Etter noen søk på Thesamba, kom jeg på en ting.. Reimhjulet mitt har kun 2 hakk (som jeg kan se) og det indikerer 7,5 og 10 grader.
Jeg har da gått ut ifra at dette var øvre død punkt, noe det ikke er. Da vil det si at øvre død punkt er ennå litt lenger mot klokka på reimhjulet.

Åpning på pluggene er justert til 0,7 så skal sjekke opp stift åpning og tenning, samt ventiler Glad
83  Forum / Problemløseren / Ventiltikking - 66 mod 1300 på: april 18, 2014, 16:13:47 pm
Har fått inn igjen motoren i bilen pga lakkering.. Mens motoren var ute, ble det byttet olje (20W-50 mineral) og renset sil, byttet plugger til Bosch Super Plus, gått over fordeler og rotor, samt justert alle ventilene til 0,15mm klaring. Ett par av ventilene trengte ikke justering, mens resten trengte finjustering..

Fulgte denne for justering av ventiler: http://vw2you.com/blogg/motor/justere-ventiler-pa-din-vw-motor

Bilen er utrolig lettstartet (ett touch på gassen før jeg fyrer, og bilen starter og går så fort den har fått dratt ett drag på starteren), går pent på tomgang. Går stille/pent i ca 30-60 sekunder, da kommer ventiltikkingen.

Kan dette ha oppstått pga ventiljusteringen? Motoren er en original urørt 1300 singelport med 62 tusen km på nakken..
84  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt "Televerket" på: april 17, 2014, 15:04:31 pm
Gratulerer med nok en doning på gårdsplassen! Guttungen så fornøyd ut!

Ikke lenge før du bytter ut passat'n med en T-ford tenker jeg, så er bilparken komplett Gliser
85  Forum / Problemløseren / Sv: Problem med bolter til støtfanger T1 på: april 17, 2014, 14:55:44 pm
Har kjøpt nye rustfrie fangere (pre 67) og nye blanke fine bolter. Disse boltene er 25 mm fra toppen av kulehode til slutten på gjengeparti. Disse er for korte. Rota frem originale som var 30 og 35 mm.

Har jeg fått bolter til 68--> bil siden disse er for korte.

Og, selger noen i norge disse boltene i 30-35 mm ? Må ha 8 stk.

Har vært på stavanger/sandnes største forhandler av skruer og de hadde ingen som var chromma og fine :-)

Jeg kjøpte komplett monterings-kit på ebay (ebay.co.uk) hadde de i postkasse etter 6 dager, kom på ca 220,-
Dette var rustfrie skruere og bolter, passa perfekt på de nye rustfrie fangerne Glad

Hotshop har av den lange typen: http://hotshop.as/index.php/butikk/produkt/9695-skrue-stotfangerfanger-krom-67
86  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: april 17, 2014, 09:20:23 am
Har hatt fri disse tre dagene før påske, så da har man fått gjort litt mer på vogna.. Motoren er nå klar og starta etter 3 forsøk så fort bensinen nådde frem til gasser'n Glad Fått på bakskjermer, stigtrinn osv, kun litt justering på diverse så er det utvendige snart i orden. Prøve å få lagt om dekk på felga over påske, så jeg får justert høyden litt..









87  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div boble deler selges på: april 17, 2014, 09:07:41 am
Jeg ser gjerne et bilde av *Brukte komplette original krom lister utvendig fra 66 mod - grei stand / Bud


Se vedlagte bilder. Noen merker finnes rundt om, men kun synlig på nært hold. En liten polering av disse, så er dem ganske bra til å være fra 66 (de "hvite" runde flekkene du ser på ett par av bildene er såkalt waterspots - vann som er soltørket, fjernes ved polering)
Har også en pose med originale festeklips til alle listene (brukt, men hele og fri for rust)








88  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div boble deler selges på: april 17, 2014, 09:05:35 am
Mulig å få bilde av hvor mye rust det er i forstillinga?

Er kun rust i toppen av demperfeste som jeg kan se. Her er ett par bilder av forstillinga:


89  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: april 16, 2014, 08:19:51 am
Dette ser jo knall ut! Kult likte blåfargen veldig godt! Har du noen plan for farge på felger? Dekksider?

Hyggelig å høre!:) Felgene ble lakkert i RAL9010 med en "gulere" klarlakk oppå der igjen for å få en litt mer kremhvit farge. Har kjøpt inn Atlas whitewalls som skal på..

Hva har du malt eksos, varmepotter med? Svart matt greie? Noe varmebestandig? Glad

Brukte AutoK (mekonomen har denne blant annet) sin varmebestandige lakk på varmepotter og eksos. Tok deretter varmepistolen og varmet alt etterpå i to omganger for å prøve å få det til å herde skikkelig. Om det holder gjenstår å se Glad

[/quote]

Hvilken lakk bruker han da?

Uten å si helt 100% sikkert hva dem bruker, så mener jeg det stod Jotun på det meste inne på lageret dems..
90  Bruktbørsen / Deler selges / Div boble deler selges - SOLGT på: april 14, 2014, 19:14:03 pm
*Nytt komplett krom listverk utvendig 63-66 mod (111898111A) - i emballasje kjøpt hos Hotshop i fjor høst / 400,- (nypris 630,-)
*Brukte komplette original krom lister utvendig fra 66 mod - grei stand / Bud
*Balljoint forstilling med fjærpakke, styrestag og endeledd - Kun rust rundt støtdemperfeste i toppen, har blitt sveiset inn ei stor skive
på begge sider en gang i tiden for å "forsterke" demperfeste / Bud
*Originalt VW emblem for panser fra 66 mod - grei stand / Bud
*Ny bremsevæskebeholder for enkrets (liten beholder - 113611301G ) / 50,-
* 4 stk 15" felger fra 66 mod med gamle piggdekk - helsvarte felger / Bud


Delene befinner seg i Hamar.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!