mai 04, 2024, 06:45:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvor får en tak i varmetråder til bakruta? slike som en bare kan klistre på  (Lest 2778 ganger)
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« på: januar 14, 2008, 19:28:19 pm »

Jeg mener å ha hørt prat om dette tidligere. Jeg har varmetråder i bakruta mi men de tre midterste funker ikke. Forrige eier har nok brukt skrapa flittig på innsiden slik at det er flere brudd på trådene. Å bruke "lim" som er strømførende funker ikke siden det er for mange brudd. Å bytte rute er litt mer jobb en det jeg orker ute i kulda nå. Men jeg mener å ha hørt at det går ann å få tak i løse varmetråder (dvnt hele matter) som en kan klistre på ruta. Hvor får en kjøpt dette? Er det noen som har noe på lager fra 70-tallet?
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: januar 16, 2008, 20:12:37 pm »

Er også veldig interessert i noe slikt, siden mine varmetråder ikke fungerer i det hele tatt...
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
KFS
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 16, 2008, 20:34:47 pm »

en NY rute koster 600,- for en klar en og 1000,- for en grå eller grønn

den passer fra 64-71 er 408mm høy
Loggført

Karl Fredrik
har både telefon og mail !! vær snill ikke send PM
33 33 06 06 og mail karl@unneberg-bil.no

Steel can be any shape you want if you are skilled enough,
and any shape but the one you want if you are not.

http://www.unneberg-bil.no
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: januar 16, 2008, 20:55:29 pm »

Jeg mener å ha hørt prat om dette tidligere. Jeg har varmetråder i bakruta mi men de tre midterste funker ikke. Forrige eier har nok brukt skrapa flittig på innsiden slik at det er flere brudd på trådene. Å bruke "lim" som er strømførende funker ikke siden det er for mange brudd. Å bytte rute er litt mer jobb en det jeg orker ute i kulda nå. Men jeg mener å ha hørt at det går ann å få tak i løse varmetråder (dvnt hele matter) som en kan klistre på ruta. Hvor får en kjøpt dette? Er det noen som har noe på lager fra 70-tallet?

Det ser rett og slett skikkelig ugly ut med slike løse nett. Kjøp ny rute. Koster sikkert noen hundrelapper et slikt nett uansett.
Loggført

1961 T1 - Custom
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 17, 2008, 01:41:32 am »

Dette skal på bruksbobla og er ikke så altfor farlig hvordan det ser ut. 600 er ikke ille for ny rute med tanke på at et slikt nett sikkert koster en 2-300 eller noe.. men ved rutebytte bør en fort bytte rutepakning også er det selve jobben da. Jeg tenkte å raskt klistre på noen nye tråder og så vende fokus tilbake på den bobla som jeg driver og pusser opp. Er DER pengene til nye deler skal legges Blunker

Så da fortsetter jeg på å undre, Er det noen som vet hvor en kan få tak i løse varmetråder eller evnt hele nettet med varmetråder?
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: januar 17, 2008, 09:47:32 am »

Å bytte bakrute er ingen jobb å snakke om, første gangen bruker du kanskje 1,5 time...  andre gangen 30 min. Men kjøp NY pakning.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: januar 17, 2008, 11:28:48 am »

Dette skal på bruksbobla og er ikke så altfor farlig hvordan det ser ut. 600 er ikke ille for ny rute med tanke på at et slikt nett sikkert koster en 2-300 eller noe.. men ved rutebytte bør en fort bytte rutepakning også er det selve jobben da. Jeg tenkte å raskt klistre på noen nye tråder og så vende fokus tilbake på den bobla som jeg driver og pusser opp. Er DER pengene til nye deler skal legges Blunker

Så da fortsetter jeg på å undre, Er det noen som vet hvor en kan få tak i løse varmetråder eller evnt hele nettet med varmetråder?

Jeg ville forsøkt en lokal bilrekvisita sjappe.
Loggført

1961 T1 - Custom
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: januar 18, 2008, 21:14:26 pm »

Dette skal på bruksbobla og er ikke så altfor farlig hvordan det ser ut. 600 er ikke ille for ny rute med tanke på at et slikt nett sikkert koster en 2-300 eller noe.. men ved rutebytte bør en fort bytte rutepakning også er det selve jobben da. Jeg tenkte å raskt klistre på noen nye tråder og så vende fokus tilbake på den bobla som jeg driver og pusser opp. Er DER pengene til nye deler skal legges Blunker

Så da fortsetter jeg på å undre, Er det noen som vet hvor en kan få tak i løse varmetråder eller evnt hele nettet med varmetråder?

Jeg ville forsøkt en lokal bilrekvisita sjappe.
Noen som for eksempel har sette dette hos Biltema?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!