mai 03, 2024, 20:34:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvilket skriftspråk er best på vw-forum?
Sms språk
Hjemmelaget dialekt
Nynorsk
Bokmål
Bokmål og Nynorsk
Finsk
Ren dialekt
Smilefjes er kult
Smilefjes er synonymt med sms-språk

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Men i alle dager, hva står det der!??!  (Lest 10431 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #30 på: januar 16, 2008, 16:47:57 pm »

Brukerne her utgjør nok et brukbart tverrsnitt av den VW-interesserte delen av befolkningen vil jeg mene, både i alder, geografi og rettskrivningsvilje/-evner Det er derfor vi er her, ikke av språkinteresse!

Resonnementet ditt kan snus trill rundt, hvorfor skal leseren være interessert i å tolke dialekter?

Dette er ikke et forum for å briljere med dialekt forskjeller, ei heller er det lagt opp til å ha voldsom takhøyde i så måte. Vi får alle prøve å skrive en av de SKRIFTSPRÅKENE vi har her i landet.

Og for oss som har noen kilo dysleksi så anbefaler jeg nyeste FireFox med stavekontroll...


åkej?
 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #31 på: januar 16, 2008, 17:03:44 pm »

Brukerne her utgjør nok et brukbart tverrsnitt av den VW-interesserte delen av befolkningen vil jeg mene, både i alder, geografi og rettskrivningsvilje/-evner Det er derfor vi er her, ikke av språkinteresse!

Resonnementet ditt kan snus trill rundt, hvorfor skal leseren være interessert i å tolke dialekter?

Dette er ikke et forum for å briljere med dialekt forskjeller, ei heller er det lagt opp til å ha voldsom takhøyde i så måte. Vi får alle prøve å skrive en av de SKRIFTSPRÅKENE vi har her i landet.

Og for oss som har noen kilo dysleksi så anbefaler jeg nyeste FireFox med stavekontroll...


åkej?
 

wtf.....sry...men kan ik skjønne hvorfor j ik kan skrive som j vil ...r lizzom ik ql å hf oxo nåa...d r jo helt 7kt  Kysser

Men jeg må innrømme at jeg foretrekker bokmål eller nynorsk når jeg skal lese noe selv  Øyerulling        
« Siste redigering: januar 16, 2008, 18:24:23 pm av Jøran Larssen » Loggført
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #32 på: januar 16, 2008, 18:13:18 pm »

Brukerne her utgjør nok et brukbart tverrsnitt av den VW-interesserte delen av befolkningen vil jeg mene, både i alder, geografi og rettskrivningsvilje/-evner Det er derfor vi er her, ikke av språkinteresse!

Resonnementet ditt kan snus trill rundt, hvorfor skal leseren være interessert i å tolke dialekter?

Dette er ikke et forum for å briljere med dialekt forskjeller, ei heller er det lagt opp til å ha voldsom takhøyde i så måte. Vi får alle prøve å skrive en av de SKRIFTSPRÅKENE vi har her i landet.

Og for oss som har noen kilo dysleksi så anbefaler jeg nyeste FireFox med stavekontroll...


åkej?
 

wtf.....sry...men kan ik skjønne hvorfor j ik kan skrive som j vil ...r lizzom ik ql å hf oxo nåa...d er jo helt 7kt  Kysser

Men jeg må innrømme at jeg foretrekker bokmål eller nynorsk når jeg skal lese noe selv  Øyerulling       

^^^word
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #33 på: januar 16, 2008, 19:57:31 pm »

Flott med språkdebatter, like spennende som ulv og sau... alltid noen som mener noe om det!

Når unge mennesker kommer inn som et friskt pust synes jeg vi skal ta godt i mot dem, samme hvordan de skriver. Få av oss her inne kjenner hverandre annet enn av det vi skriver (denne typen kommunikasjon er skummel på den måten), ikke alltid tastaturet henger med hjernen. Vi hadde noen tilfeller på 2you med folk som både skrev sms-språk og i tillegg oppførte seg som idioter - men jeg tror de falt av lasset. Rett gjerne på "ungdommenes" skriftspråk for min del, hvis du føler at du har noe fornuftig å bidra med, det er ulike måter å gjøre det på. For eksempler; "Beklager jeg forstår ikke hva du skriver, men skriver du bokmål så skal jeg gjøre et forsøk" Blunker

Jeg har heller ikke tenkt å gjøre dette til noen språkdebatt, men når temaet er brakt opp og det tydeligvis er mange som sliter med dette, så må det jo være mulig å belyse flere sider!? Eller er det språkdiktatur her også? Trådstarter BT hadde tydeligvis heller ingen intensjoner om noe "seriøst prosjekt" på dette, selv om jeg lot meg lure av pollingen Flau Gliser
Faktum er at et forvinnende lite mindretall skriver på nynorsk her, enda færre skriver på dialekten sin - i så tilfelle virker det mest som "intern kommunikasjon". Men det blir litt magert krydret om bare et fåtall skal "få lov", f.eks. trøndere som fusen & co.

Resonnement kan alltid snus, JHU, det er jo ikke noe problem! Hadde selvfølgelig blitt babelsk forvirring her inne om alle skrev på dialekt! Skulle vi da gitt råd til hverandre hadde det vært artig å sett hvordan bilene hadde sett ut etterhvert Osteaktig Setter . for min del, jeg har sagt hva jeg mener om saken! Takk til BT og resten for en hyggelig meningsutveksling!
Loggført
MAGNHILD
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: januar 16, 2008, 21:45:09 pm »

Flott med språkdebatter, like spennende som ulv og sau... alltid noen som mener noe om det!

www.ulv.no eller www.sau.no  Osteaktig

forslag: sette strek her, og heller snakke litt vw i andre tråder?Hæ
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #35 på: januar 17, 2008, 00:14:14 am »

*kozzz* og *klemzzzz*
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!