mai 14, 2024, 10:25:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :)  (Lest 37312 ganger)
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #150 på: september 08, 2009, 21:50:01 pm »

EBB, nå blei jeg litt nysjerrig siden jeg bruker T4 i buggy selv, gidder du å gi noen tips ?
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #151 på: september 14, 2009, 09:04:47 am »

Da fikk jeg hvertfall feid bort alle spørsmål vedr holdbarhet på denne kjøleren og dens evne til å holde tempen nede på virkelig hardkjør på Rudskogen.

Slik kjøring blir den utsatt for ,,,runde på runde på runde og olje tempen ALDRI over 95 grader selv med min KUN oljekjølte T4 motor !!

http://film.trim-4-eldre.com/EBBrudskog.wmv

Utrolig nok så var banen så humpete at selve festebraketten øverst løsnet og kjøleren hang da bare i så og si slangene med sine stusser i en a 5-6 runder UTEN at kjøleren eller stussende ga opp Glad

Litt av en hardhaus denne kjøleren her viser det seg i sammenligning med den gamle skamdyre såkalte "spesialkjøleren " av en  dritt som tidligere sprakk bare du kjørte litt fort rundt en sving .

Nå er sesongen snart over og prosjekt ; "sveis i sammen" ,,,skal påbegynnes så snart som mulig for neste års muskedunder motor Glad
« Siste redigering: september 14, 2009, 09:09:09 am av EBB » Loggført
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #152 på: september 14, 2009, 18:19:57 pm »

Imponerende bygge/buggy, og en sinnsykt kul film! Trodde aldrig at det skulle gå ann å få en Buggy til å gå så fælt og ha såpass gode kjøreegenskaper! Kjempetøft!
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #153 på: september 14, 2009, 20:15:25 pm »

*redigert*
« Siste redigering: september 14, 2009, 20:23:46 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #154 på: september 15, 2009, 07:53:56 am »

Slik må cooleren være med på :

http://film.trim-4-eldre.com/T4buggyebb_0001.wmv

Jeg må si meg meget fornøyd med funksjonen slik IC ombyggingen har vært til nå og med min T4 motor uten temp på over 95 gr c med slik belastning runde etter runde så skal jeg utvilsomt i kommende prosjekter skrelle bort enda mer unødvendig fjas rundt motoren Glad
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1904
Bosted:


Vis profil

« Svar #155 på: september 16, 2009, 20:16:57 pm »

Slik må cooleren være med på :

http://film.trim-4-eldre.com/T4buggyebb_0001.wmv

Jeg må si meg meget fornøyd med funksjonen slik IC ombyggingen har vært til nå og med min T4 motor uten temp på over 95 gr c med slik belastning runde etter runde så skal jeg utvilsomt i kommende prosjekter skrelle bort enda mer unødvendig fjas rundt motoren Glad

HVorfor har alle de andre parkert el. tatt lunch ??
Mvh
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #156 på: september 17, 2009, 07:15:58 am »

fiiine Sonic Glad
Loggført
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #157 på: september 17, 2009, 07:46:22 am »

Den fungerer helt sikkert prima, men som teoretiker vil jeg råde deg til å ikke lakkere den neste gang. Lakk har en helt annen varmeledningsevne enn aluminium, og det vil være praktiske forskjeller
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #158 på: september 17, 2009, 10:58:45 am »

v111
Den var enda finere..."som teoretiker " Glad
Neste gang skal jeg lakke den med dobbelt så mange strøk bare for å vise at jeg er praktiker Glad
Loggført
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #159 på: september 17, 2009, 14:43:05 pm »

v111
Den var enda finere..."som teoretiker " Glad
Neste gang skal jeg lakke den med dobbelt så mange strøk bare for å vise at jeg er praktiker Glad

Du kan alltids gjøre narr, jeg bryr meg ikke...  Du fikk et godt råd, det vil være praktisk forskjell

Lakk vil gjøre akkurat samme skade på en kjøler som olje, smuss etc
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #160 på: september 17, 2009, 17:14:53 pm »

Morsomt å se disse videoene. Du har gjerne sagt det før, men hvor mye veier bilen din?
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #161 på: september 17, 2009, 17:38:53 pm »

@v111
Det var overhodet ikke ment som å gjøre narr av din kommentar.
Hvis du følte det så beklager jeg det på det sterkeste Glad
Jeg ville bare trekke frem at hvis du er teoretiker så er jeg tydeligvis praktiker.

Uheldigvis så er det kun 2 ting som er grunnen til at det er lakk på den.
1. Lakkboksen stod veldig nærme når jeg var ferdig
2. sort er min yndlingsfarge på detaljer som jeg ikke vil skal korrodere ( spesielt når lakken er gratis )
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #162 på: september 17, 2009, 18:46:44 pm »

Og så lenge olja holder seg rundt en passende temperatur er det jo ingen grunn til at lakken ikke må være der. En vil jo ikke at olja skal bli for kald heller!
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1904
Bosted:


Vis profil

« Svar #163 på: september 17, 2009, 19:38:23 pm »

Nå snakker vi detaljer .. det viktigste er jo konstruksjonen (tankegangen bak ) fungerer  ,da  blir vel fargen "lite + el  - " . Lært noe har vi jo da absolutt ..
Mvh
Erich
"PS Har kjent Erik endel år nå , tror ikke han legger ut dette som "skryt" , han deler erfaring . Tror du ikke på dette , dra ut det DU føler er lærdom .. "
« Siste redigering: september 17, 2009, 19:41:45 pm av Sonic » Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #164 på: september 19, 2009, 18:12:53 pm »

@sonic
Du har helt rett.
At konstruksjonen fungerer og gir tilfredstillende resultater er det viktigste Glad
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!