mai 14, 2024, 06:12:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :)  (Lest 37303 ganger)
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #90 på: august 05, 2008, 21:06:43 pm »

@Marius
så sant ,,,så sant !
Meget god observasjon av deg her Glad

@Sonic
Som jeg har sagt før : Vi lærer av andre og oss selv Glad

@Knottenknatten
Her feks. får du knallgod AC/DC tig for 8900,- :
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14255358&sid=xz6cbaDbvsA542716&WT.svl=Link
Utgaven jeg hadde koster nå det samme , bare ett annet merke,,,,made in China and damn fine Glad


Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #91 på: august 05, 2008, 21:11:35 pm »

Tig-sveising ser kjekt ut!! Må berre få meg jobb i oljo, sånn att eg 'og kan få min eigen maskinpark (og lokale..)

 Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #92 på: august 05, 2008, 22:37:54 pm »

Fy fela....snakk om ha en evne til å Bruke det man har!! UTROLIG..!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #93 på: august 05, 2008, 22:40:24 pm »

Ja dette ER til inspirasjon! Stå på, du gjør en bra jobb.  Glad
Loggført

- har ikke bil -
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #94 på: august 06, 2008, 00:00:06 am »

EBB:  Jeg har ikke fremsatt noe regnestykke men allikevel sier du at jeg har feil regnestykke? Jeg foreslår som en start at du faktisk leser det jeg skriver før du kommer med slike utsagn. Jeg får gjenta det for sikkerhets skyd så du muligens får det med deg denne gangen da....det er DINE regnestykker jeg er så utrolig frekk at jeg sår tvil om, ikke mine.
Slik du fremstiller det så er ting gratis hvis det allerede ligger i hyllene eller står på gulvet. Alt er gratis med mindre man fysisk åpner lommeboka eller drar kortet for å betale for noe. Er de 2 siste motorene jeg har satt sammen gratis fordi jeg hadde mesteparten av delene liggende? Det jeg ikke hadde, har jeg bytta til meg mot andre deler og/eller arbeid. Fortsatt har ikke ei krone forlatt lommeboka mi...altså gratis. Du skjønner at det høres dumt ut eller?

At du begynner å bli barnslig å dra fram bensinpenger etc blir for dumt å kommentere i detalj men for å fortsette tankerekka di....de timene du bruker på egne ting, er de gratis eller er det tid du kunne ha brukt på betalt arbeid? Maskiner koster penger enten du vil innrømme det eller ikke. Om du betaler feks et bilverksted  for å gjøre en jobb for deg så er det ikke bare lønna til personen du betaler. Innbakt i timeprisen er alt fra nedskrivinger på verktøy via strøm og til husleie. De har også en post på fakturaen som sier verkstedmateriell. Der ligger skruer og muttere, kabelsko, ledning, teip etc etc. Om du faktisk mener dette er skivebom så vet du ikke hva du prater om, og det overrasker meg faktisk ikke.

Jeg sa ok apparat fra 20k og oppover. Jeg har holdt på med mekanisk arbeid alt for lenge til å klassifisere Kina verktøy som ok. Du har tydligvis ikke det men du kommer nok dit en dag du også.
For å understreke slik at jeg er sikker på at du ikke misforstår igjen: Med ok så mener jeg Esab, Kemppi, Fronius etc.

Du har rett i at jeg blir frustrert men det gjelder i dette tilfelle kun på et område. Jeg blir frustrert når folk i det offentlige rom serverer halve sannheter og ulne formuleringer, alt pakket inn i et teppe av ord hentet fra Den Store Norske Synonymordboka, ispedd en belærende tone som får leseren til å føle seg som en førsteklassing foran rektor.  At du har en ”skare av entusiaster” rundt deg betyr for meg ingenting. Det har politikere også....Det betyr i klartekst at du klarer å snurre folk rundt fingeren med fine ord og uttrykk. Det har ved en rekke anledninger blitt stillt konkrete spørsmål til deg som du behendig unnlater å svare på som JHU var inne på. Det virker som om du er livredd for at gudestatusen blant disiplene dine skal slå sprekker, tenk om de finner ut at det slett ikke koster 1248,- å bygge en motor på 124hk?

Litt betegnende er det også at du roser de som pisser i medvind opp i skyene mens ethvert forsøk på å si deg imot medfører usakligheter og feil
« Siste redigering: august 06, 2008, 00:07:12 am av Karmann » Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #95 på: august 06, 2008, 00:08:05 am »

Egentlig ikke lyst til å svare jeg heller men!

Ebb har ved flere anledninger sagt, hvis man hjelper hverandre så er ingen umulig.

Det er vel det poenget ebb prøver å få frem  Alle kan ikke kunne alt slik er det!

Selv har jeg en person med lik maskinpark som ebb som hjelper meg hvis jeg trenger noe maskinert, sveiset osv.

Vedkommende kaster såklart ikke alt han har i hånda for å hjelpe meg(da han lever av de som faktisk er kunder) men tar det ved ledig tid.

Jeg hjelper han da selvfølgelig tilbake med noe jeg kan(feks dataproblemer)

Jeg må bare si jeg er storfan av trådene til ebb da de skaper bra diskusjon og morro lesing!

Ps har brukt slangeklemmer på oljekjøleren min i 2år også Glad burde bytta til noe "sikrere" men det får vi ta når penga kommer.

Mvh Lars
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #96 på: august 06, 2008, 07:13:35 am »

@Lars Johansen
Jo , du skal så absolutt svare , som så mange andre her inne gjør.

Du har også helt rett i at det handler om å hjelpe hverandre med de kunnskapene en har.
Noen kan maskinere , noen kan lakke , noen kan sveise rust osv osv.

Hvor mange ville vært her hvis alle skulle rakke ned på det andre sier , for sitt eget velbefinnende ??

Du og andre som bruker hverandre for å oppfylle våre ønsker å " drømmer " er jo det det handler om.
Uten å ha fordommer eller ha misunnelighet for hva de andre kan eller viser frem.

Det er også min oppfatning via alle de forskjellige mekanisk/tekniske miljøene jeg er så heldig å få dele med utallige entusiaster , at det er som regel positive tilbakemeldinger på ens iver og innsats å få .

Akkurat som din data-kompetanse blir høyt verdsatt av knotefingreknusogknas datatullinger som meg Glad

Men desverre finnes det jo alltids de som aldri kan godta at andre kan noe............

@Tistlo
Hvis du vil , så kan du alt Glad

@Fullgas &  Richard@1302s
Takk for fine tilbakemeldinger Glad

@Karmann
Halvsannheter og ulne formuleringer blir når folk serverer ting som du her :

"Jeg sa ok apparat fra 20k og oppover. Jeg har holdt på med mekanisk arbeid alt for lenge til å klassifisere Kina verktøy som ok. Du har tydligvis ikke det men du kommer nok dit en dag du også."

Dette feier unna alle eventuelle mulige tolkninger på hvordan du ser trådenes innhold på.
du ser dem ikke med kritiske øyne,,,,du ser dem med hovne og nedsettende også .

Særskilt med slike ord som denne setningen :
"Du har tydligvis ikke det men du kommer nok dit en dag du også."

Dette gjør jo at selv den mest ihuga simple og kanskje unge entusiast som leser her inne blir ekskludert FORDI du og dine likesinnede RAKKER NED PÅ dem fordi de ikke har samme oppfattning som deg selv.

Blir nesten som sandkassens scenario :
"ædda bædda , du får ikke leke md oss for du har ikke samme farge på spaden som oss "

Fysjom for en holdning å vise andre sier bare jeg !!!!

På hvilket sted skulle du kunne påberope deg å si at en ikke skal kunne være en EKTE entusiast fordi om en IKKE benyter seg av Tig-apparat akkurat i DITT preferanse spekter Hæ

Til din info har jeg bidratt på  flere av landets mest vinnende motorer med hjelp av nettopp BILLIG DRITTAPPARAT ifra KINA !!!!!

Det er jo nettopp slike mennesker  som viser ditt syn som jeg ikke synes noe om på offentlige arenaer som bl.a. her inne.

I mitt daglige virke med å undervise dem som faktiskt både trenger og VIL lære noe i mekanisk relatert virksomhet
( les ; unge mennesker ) har jeg overhodet ikke bruk for å fremsette hvor komplisert og DYRT ( Kempi , Esab osv ) ting trenger å være.

De trenger ike lange formaninger om hva som IKKE går an , hvor vanskelig ting er og hvor dumme de er hvis de ikke har "the best of the best "

Mennesker som dem og unge entusiaster bl.a. her inne trenger å kunne få visualisert og konkretisert HVORDAN mulighetene kan være tilstede,,,,samme hva prissjikt de måtte befinne seg på i entusiast-stigen.

Å få kunne se hvordan teknikker utføres og hvorledes en kan utvikle egne via artikler som jeg og andre "gidder " å frembringe vil kunne stimulere til økt aktivitet og videreføring av ens entusiasme til nye nivåer.

Skulle en da rakke ned på deres hunger på viten , fordi de ikke skulle ha "top.notch " utstyr for å gjøre det ?

DU tar også helt feil i hva som den vanlige entusiasten idag har rundt seg av hjelpemidler i sin vennekrets og omgangskrets mht hva de kan få utført på sine entusiastbiler.
-Det er lenge siden ett Tig-apparat var eksklusivt for mega-bucks utøvere ( les lenger opp i mine svar så finner du det ut )
-Svært lenge siden en dreiebenk ble uoppnåelig å sette på sitt eget kjellergolv ( fåes ned til 5000,-,,,,mindre enn ett feilkjøp av pissetrengte bling-bling ting på E-bay )
- En fres kan du idag kjøpe med utrolig utstyrspakke helt ned til 10-12 tusen og da snakker jeg av erfaring og bevielig kan en lage selv de mest intrikate detaljer til bilen sin med slikt.

Hvis du ifremtiden lar deg så utrolig irritere at andre deler sine erfaringer med med-entusiaster , som jeg og andre gjør så er jo muligheten for å la være å irritere seg med å ikke delta tilstede for deg som for absolutt alle andre Hæ

Case closed  Glad






« Siste redigering: august 06, 2008, 07:16:06 am av EBB » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7138
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #97 på: august 06, 2008, 07:58:38 am »

haha morsom lesning....
Loggført
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #98 på: august 06, 2008, 08:12:47 am »

Jeg takker deg EBB for at du tar deg tid til svare oss dødlige...

Jeg tror halvparten av de som er med og diskuterer her tror dette er en tråd hvor EBBs kunskaper og evner diskuteres, det er det ikke. EBB får til mye han, synes mange av løsningene hans ser smarte å fine ut, men det jeg reagerte på er at det blir litt enkelt å si at jeg bygger motorer som koster 13,70 pr hk når det viser seg at du må ha garasjen full av deler du kan bruke i tillegg....

Jeg kan jo gi alle oppskrift på hvordan få en ny bil til halv pris: Jeg hadde halvparten, resten av pengene fikk jeg av ei gammel tante som synes jeg trengte dem. I EEB verden er dette en ny bil til halvpris, det eneste man trenger i tilegg er ei gammel tante... blir dette litt enkelt??

Til de som lurer på om slangeklemme er bra nok på en oljekjøler, ja, mine holdt også i noen månder. Hvis noen lurer på hvordan en automatkasse som har total rast p.g.a olje mangel ser ut skal jeg se om jeg finner noen bilder.


« Siste redigering: august 06, 2008, 08:45:47 am av Tony China » Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #99 på: august 06, 2008, 08:35:35 am »

Takk EBB, for at du nok en gang underbygger hva jeg sier.
Begynner du å bli desperat eller?

At jeg har dårlig erfaring med Kina verktøy og sier det, er ikke ullent men svært konkret. Altså det du sier er ikke riktig.

Nedrakking på folk som ikke er enig er ditt domene og det klarer du glimrende på egenhånd. Ekskludert? Hvem? Ingen her så vidt meg bekjent har forlatt dette forumet selv om du og jeg er uenige. Forskjellige synspunkter er sunt så folk selv kan danne seg en mening.

Jeg har aldri sagt at man ikke er ekte entusiast om man ikke benytter seg av et spesielt Tig-apparat. Hvor TAR du slike påstander fra? Nok en gang beskrivende for hvordan du oppfører deg når du blir sagt imot.

At du har ditt daglige virke med å undervise unge mennesker trenger du ikke si, det skinner svært tydelig igjennom på hvordan du fremlegger ting. Dessverre for deg så er det ikke bare unge mennesker som sitter her inne som tente lys og ikke tør å stille spørsmålstegn ved hva som blir fremført ved kateteret. Når da det som blir fremført med fine ord og skråsikkerhet blir til de tidligere nevnte halvsannheter, så reiser jeg meg opp å sier ifra. Om du aksepterer det eller ikke, er totalt uvesentlig siden du ikke har noen påvirkningskraft på det området. Tydeligvis uvant for deg som er vant med folk som bare jatter med.
Jeg tror det er på tide at du innser at her inne, så er det ikke bare de unge menneskene du er vant til å belære.
Unge mennesker, siden du insisterer på å forholde deg til de også her inne, trenger absolutt å bli fortalt hva som er mulig. Det er jeg helt enig i. Men de trenger også å bli fortalt hva som er realistisk og ikke bli forespeilet kostnader som baserer seg på en gratis maskinpark ingen unge har stående hjemme. Falske forhåpninger kalles det og der er du sjefen.

Jeg rakker for øvrig overhodet ikke ned på folks ”hunger på viten”. Nok en gang legger du ord i min munn i et forsøk på selvforsvar.

Mulig jeg tar feil ang hva privatfolk har stående i sine respektive garasjer men jeg kjenner ingen med verken CNC-fres, avbalanseringsmaskin eller flowbenk hjemme, selv etter over 30år i ”bransjen”.

Jeg føler et behov for å nok en gang understreke hva jeg faktisk har sagt i tilfelle leserne av denne tråden blir svimmel av alt pratet ditt og hva du prøver å overbevise folk om at jeg sier/mener.
- Du er utvilsomt en flink fyr, det har jeg sagt ved flere anledninger.
- Jeg syns det er artig å se hva du driver med, det har jeg også sagt flere ganger.
- Jeg har aldri sådd tvil om dine mekaniske ferdigheter
- Det at alt er så lettvint og mer eller mindre gratis, er det jeg ikke er enig i. Spesielt ovenfor de unge som du hele tiden trekker frem.

Jeg syns det er synd at du i fortvilelse over å bli kritisert må ty til løgner for å prøve å redde ansikt. Jeg blir også oppgitt over at du hele tiden prøver å dreie denne diskusjonen over på andre ting som jeg overhodet ikke har kommentert.
Vær så snill og forhold deg til det jeg faktisk sier og ikke tillegg meg påstander jeg ikke har sagt. Det er grunnregel nr.1 i enhver diskusjon og som underviser(lærer?) syns jeg det er skremmende at det har gått deg hus forbi.

Jeg skal forøvrig ikke kommentere at du påberoper deg kvaliteter som overprøver VW’s ingeniører hva gjelder kjøling. Ei heller at den del av industrien jeg kjenner godt, offshore, fly og militære har gått på en økonomisk smell av episke proporsjoner siden vi heller burde brukt slangklemmer istedenfor skrudde koblinger.
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #100 på: august 06, 2008, 08:42:39 am »

Jeg lurer på hvilken kalender man skal bruke når man skal nedskrive innkjøpt "verktøy".

Hjemme har jeg en høytrykkspyler....hver gang jeg slipper å dra på den lokale vaskehallen, så sparer jeg brutto 50,-
Men den vaskeren kostet jo noe en gang i tiden....men hvor lenge må jeg kjøre debet på kontoen for å si at den er avskrevet...?
Og det at jeg har gratis svamper....hvordan baker jeg det inn i regnestykket?
Så lenge jeg vasker mine egne biler så tar jeg ikke betalt, men den saken stiller seg annerledes når kona spør om en vask....bør jeg i itt regnestykke ta med egen arbeidskostnad...?
Såpe koster jo litt.
Nå er det såpass mange år siden jeg vasket bilen sist...men jeg tror jeg har et pusseskinn som jeg tørrer av bilen med etterpå....det går i fratrekk.
Så netto tror jeg fortsatt at jeg sparer i forhold til det å stikke på stasjonen....men hvor mye jeg sparer det er litt opp til mitt eget hode.....og det er vel der hele bunner....?

Ellers om kona så oppmerksomt nevnte her om dagen.....jeg sier alltid til henne hvor bra kjøp jeg har gjort....at den lykten jeg kjøpte for 200,- på markedet....den kan jeg få 500,- for når jeg selger den.....men de imaginære 300,- de ser hverken hun eller jeg noe til.....så lenge den ligger på hylla og er "min"....

Realisering er med andre ord et begrep som debatantene bør sjekke ut hva betyr....og ikke nok med det mine damer...du skal også få med denne plastposen på kjøpet...!!!

Loggført

SCREWDRIVER #1
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #101 på: august 06, 2008, 09:11:35 am »

@Karmann
At du er uenig i noe er helt bra.
Det foreligger ingen fortvilelse i mine ord.
Kun begreper som ; godta , inkludere og forstå at folk er forskjellige.

Din kommentar : "Du har tydligvis ikke det men du kommer nok dit en dag du også." er fremsatt i en tone som IKKE inneholder mine begreper.
Kommentaren din er hovmodig fremsatt som en læresetning at hvis du ikke benytter deg av det du har erfaring med så,,,ja ,,,stakkars lille tåpen den.

Samme synes jeg denne klumsete og klossete setningen du lirer ut av deg tidligere :
"gudestatusen blant disiplene dine"...
Her både håner du og latterligjør andre med dine ord,,,,er det noe du har for vane å gjøre til vanlig også,,,eller bare mot meg ?

Er det den generelle oppfatningen din til alle de andre her mht andre temaer også ?

Problemet ditt med mye av det jeg gjør er at jeg har bevist og gjennomført , til de grader , alt det jeg har fremlagt med bilder og tekst.
Tydeligvis strider det så mye imot dine egen innholdsfortegnelse at du ikke kan la være å prøve å besudle de fremlagte konkrete detaljer jeg har beviselig utført.

At noen gjør kontroversielle trekk i spillets gang , gjør dem ikke til tapere fordi om,,,,eller kanskje de skal måtte være det i dine øyne så derfor sprer du tvil og kommer med nedlatende kommentarer som "halvsannheter " osv  mot dem ?

Jeg har som sagt ( til det utvilsomt kjedelige for mange her ) både fremlagt artikler , bilder , kompletterende beviser for alt jeg utfører og det er for de fleste tydeligvis bra nok til å både være inkluderende og seriøse nok til å godta ens aktivitet på forumet.
Men tydeligvis er ikke det bra nok for din personlighet ?

Vi har tydeligvis noen 30 år begge to ifht temaer rundt teknikken og men min erfaring mht hva som er tilgjengelig i de små lune mekkehull er tydeligvis ikke på samme plan som deg.
Bekjente jeg har hatt i snart 25 år mht bil på skiven har hatt både dreiebenk , fres , Tig-alu  ( Miller ) og masse annet stæsj tilgjengelig for bilmannen i gata.
Lakkbokser hadde faktiskt folk i låver her før over 30 år siden til og med.....
Rogaland er tross alt ett industrielt eventyr,,,,sies det Glad

Mht unge mennsker så trenger du ikke å belære dem :
De er ofte utrolig mye mindre fiksert på bastante og urokkelige indoktrinerte bastioner av oppfatninger på emners innhold og verdi.
Ikke heller jatter de med , de er selektive , nyanserte og særdeles opptatt av å få kunnskap i varierende former og formater og ett spørsmål sitter uendelig mye løsere hos de unge og de forventer svar på tiltale,,alltid.
Faktiskt mye mer enn de "innarbeidede " med sine egne konkluderende og urokkelige erfaringer ?

Når det gjelder din siste kommentar så har selv Romferjer falt ned av himmelen,,,uten slangeklemmer,,,eller tar jeg feil.
Så teknologien kan være så god den vil , men er mennesket den siste feilen i puslespillet hjelper jo ikke all verdens high-tech Glad

Jeg konkludere med at du ikke er enig i at alt er så enkelt alltid og så billig ifht mine artiklers innhold.

Da får vel konsekvensen være at jeg bruker ord som ; avansert , tidkrevende , dyrt og til dels vanskelig for den spirende entusiast ??

NOT Glad

@Fusentast
Glimrende innspill Glad





« Siste redigering: august 06, 2008, 09:25:56 am av EBB » Loggført
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #102 på: august 06, 2008, 09:25:22 am »

Shait, for en tråd....

skal man regne på økonomien i ting så er det 2 formler som gjelder,

en som gir en veldig lav sum til kona, og en som lar oss tro at ting er billigere en det det virkelig blir, så vi tør starte med ting.
(og kankje en tredje for forsikringsoppgjør)

Utstyr og deler får man både billig og dyrt, dårlig og bra, spørsmålet er hva som er tilstrekkelig

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #103 på: august 06, 2008, 09:37:36 am »

Bare spent på når EBB skal komme å leke på gardermoen jeg. I stedet for plastikk raketter. Da kan han en gang for alle bevise om bilen faktisk går så bra som han sier. Og siden den er så knallbra, så kjører du vel både frem og tilbake.

Men det tror jeg ikke vi får se.. 
Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #104 på: august 06, 2008, 09:38:51 am »

Innlegg moderert: slikt klarer vi oss uten
« Siste redigering: august 06, 2008, 14:35:04 pm av Trond Dahl » Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #105 på: august 06, 2008, 09:45:26 am »

Det var et saklig og voksent innlegg. Da vet jeg nivået ditt. Takk.
« Siste redigering: august 06, 2008, 14:35:19 pm av Trond Dahl » Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #106 på: august 06, 2008, 09:56:39 am »

EBB:
Det har ingen hensikt å ta dette noe videre ser det ut til, siden du nok en gang prøver å gi inntrykk av at jeg bestrider ting jeg ikke har sagt noe om. Inntil du forholder deg til det jeg faktisk sier så dør denne diskusjonen ut fra min side.
Jeg tror vi kan være enig om en ting. Vi har forskjellig syn på hva ting koster. Enig?
Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #107 på: august 06, 2008, 09:58:54 am »

@ Karmann
I motsetning til deg da, som jo er sååå voksen og driver med flisespikking..
Ærlig talt så tror jeg du må ha noe stort i mot EBB, hvorfor gidder du å bruke så stor energi på å "disse" alt han gjør?
Er det fordi sandakassa ikke er stor nok? Har du kikka på hva du selv skriver ?
Var vel neppe for å provosere deg han laga tråden i første omgang..
Kom igen, cheer up!

Mvh
Ole
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #108 på: august 06, 2008, 10:01:05 am »

... og jeg beklager om jeg sa noe som ikke passer.
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #109 på: august 06, 2008, 10:04:12 am »

@Espen
Dette inlegget her føyer seg inn i det totalt usakelige vel ?

Hadde du ikke heller en saklig kommentar på IC bygget som tråden omhandler....eller ble det litt for vanskelig for deg ?

Men hvis du så absolutt vil være usakelig så kan jo mitt gjensvar bli :

Hvis du noen gang stiller på en bane , som ikke går rett frem , så får du svaret på hvor rask bilen er,, umiddelbart Glad

Så får jeg vel legge inn triumf setningen som du brukte til slutt :
Det VET jeg  at jeg aldri vil få se DEG på , da jeg har brukt bilen på bane i mer enn 4 år snart og ALDRI sett en boble på bane....
Legg merke til at jeg ikke bruker ordet : tror,,,,,
100 pluss runder på en helg på Våler,,,,vis meg en annen airhead bil du har sett gjøre det samme ?

Dragracing har jeg derimot deltatt på sikkert 20-25 ganger,,,,sikkert mer.
Hvor mange ganger har jeg derimot overhodet sett en boble på bane,,,,,,skal vi se,,,,,0 ganger !

å ja,,,glemte det siste useriøse svaret,,,,bilen har blitt kjørt tur/retur 40 mil å en tur så jeg er ikke så redd for å kjøre med den.

Håper det var ett like useriøst svar som ditt !

Var det noe mer du lurte på så ta det heller på pm så slipper vi å lese slike tomme innlegg ?


@Karmann
Når du kaster deg inn i det mørke rom uten å tenke deg om så er du selv med å generere lyset.

Du ser jo selv hva jeg vil frem til  , en avklarering på dine utsagn.
Du sier jo ordrett  :

Din kommentar :
 "Du har tydligvis ikke det men du kommer nok dit en dag du også." er fremsatt i en tone som IKKE inneholder mine begreper.

Kommentaren din er hovmodig fremsatt som en læresetning at hvis du ikke benytter deg av det du har erfaring med så,,,ja ,,,stakkars lille tåpen den.

Samme synes jeg denne klumsete og klossete setningen du lirer ut av deg tidligere :

"gudestatusen blant disiplene dine"...
Her både håner du og latterligjør andre med dine ord,,,,er det noe du har for vane å gjøre til vanlig også,,,eller bare mot meg ?

Hva mener du med "gudestatus " og  "disiplene " dine ?
For meg  og andre jeg har pratet med så høres dette både nedlatende og ikke normalt ihht god gammel folkeskikk.

Er dette eller er dette IKKE dine ord Karmann ?
Hvis de er dine ord , som alle kan lese så ønsker jeg bare en forklaring på hvorfor din intensjon er å latterligjøre dem du nevner fordi om de ikke har samme oppfatning av ting som deg ?

Ja , vi er enige i å være uenig.
Helt greit for meg,,,griner ikke av den grunn jeg.
Loggført
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #110 på: august 06, 2008, 10:22:46 am »

Og jeg som trodde det var Morten Harket som var kjent som Tåkefyrsten......
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #111 på: august 06, 2008, 10:28:39 am »

@ Karmann
I motsetning til deg da, som jo er sååå voksen og driver med flisespikking..
Ærlig talt så tror jeg du må ha noe stort i mot EBB, hvorfor gidder du å bruke så stor energi på å "disse" alt han gjør?
Er det fordi sandakassa ikke er stor nok? Har du kikka på hva du selv skriver ?
Var vel neppe for å provosere deg han laga tråden i første omgang..
Kom igen, cheer up!

Mvh
Ole



For å sitere meg selv:
" Du er utvilsomt en flink fyr, det har jeg sagt ved flere anledninger.
- Jeg syns det er artig å se hva du driver med, det har jeg også sagt flere ganger.
- Jeg har aldri sådd tvil om dine mekaniske ferdigheter"

Har jeg disset alt EBB gjør? Er du blind?

Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #112 på: august 06, 2008, 10:39:19 am »

Stå på EBB, hvorfor følge boka som mange andre. Du tar deg tid til å dele dine erfaringer og løsninger med andre! Det er særs sympatisk i mine øyne og motiverer gamle som unge skulle jeg tro. Gliser Føler ikke i hele tatt at du EBB, prøver å innbille noen andre noe som helst med at alt er billig og enkelt. Men her i Norge er det nok litt synd å vise fram ting og være fornøyd med egne løsninger.
Stå på! Du er en innovatør og inspiratør!

Andre som svarer deg med at det du lager er dyrt har sikkert ikke noe verktøy hjemme selv. Kjøp av verktøy er alltid en investering som tjenes raskt inn og faktisk er en salgvare etterpå hvis du vil selge det. Misunnelse og sjokket over at noen kan skryte av eget arbeid er nok stikkordet her. Blunker
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #113 på: august 06, 2008, 10:41:18 am »

@Karmann


Begynner tærne dine bli litt ømme eller? Greit du sier at han er en flink fyr rent teknisk, men du mener jo også at han er håpløs som menske..(greit , du har ikke sagt det rett ut, men det skinner da tydelig igjennom)

Du disser gjennom å kverulere om maskinparker som ikke holder mål, utstyr sim ikke er bra nok.. mm.
Først så sier du at han har en maskinpark som er voldsom og uoppnåelig, siden så disser du den samme maskinparken fordi den er av "kina kvalitet"...
Om han nå klarer å lage all disse merklige tingene med denne parken... så funker den jo fett for ham, hvorfor rakke ned på den da ?
« Siste redigering: august 06, 2008, 10:43:04 am av Keirn » Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #114 på: august 06, 2008, 11:09:28 am »

@Keirn
Du gjorde dagen min perfekt med det siste innlegget ditt der.
Det er akkurat slikt som kjennetegner den generasjonen som er " litt " yngre enn meg.
Dere ser tingene rett gjennom uten fiksfakserier og sier det som det er.
Rett og slett herligt Glad

@Hans O

Meget fin observasjon :
Her er essensen i hvorfor noen føler de må engasjere seg "feil " i temaer :
"Men her i Norge er det nok litt synd å vise fram ting og være fornøyd med egne løsninger."

Jeg holder aldri noen for nag for det de kan eller viser de kan.
Ei sår jeg tvil om kunskapene deres er sånn eller sånn passende ifht eget syn på ting.

Ja , jeg liker å vise andre hva som er mulig.
Ja , jeg liker å inspirere andre
Ja , jeg liker å seile i motvind
ja , jeg liker aller best å se at andre kan bruke det jeg deler med meg


@Alle
La nå flisespikkeriet ligge å spør en selv om kun ett spørsmå og svar ærlig  for en selv :
( ta bort det personlighets psespektivet som tydeligvis irriterer enkelte )

Har trådens tema ; "Intercooler som oljekjøler" gitt lærdom for den som leser den ?

Hvis svaret ditt passer for deg så har enten tråden hatt en misjon eller så har den ikke...valget er opp til enhver ?

I rest my case til alle som måtte føle for det og fortsatt God sommer til alle entusiaster Glad



Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #115 på: august 06, 2008, 11:21:58 am »

@Karmann


Begynner tærne dine bli litt ømme eller? Greit du sier at han er en flink fyr rent teknisk, men du mener jo også at han er håpløs som menske..(greit , du har ikke sagt det rett ut, men det skinner da tydelig igjennom)

Du disser gjennom å kverulere om maskinparker som ikke holder mål, utstyr sim ikke er bra nok.. mm.
Først så sier du at han har en maskinpark som er voldsom og uoppnåelig, siden så disser du den samme maskinparken fordi den er av "kina kvalitet"...
Om han nå klarer å lage all disse merklige tingene med denne parken... så funker den jo fett for ham, hvorfor rakke ned på den da ?


Ømme tær? På ingen måte.
- At jeg mener han er håpløs som menneske er feil. Du har forøvrig ingen forutsetning for å uttale deg om hva jeg mener.
- Jeg har ikke disset maskinparken til EBB. Hvorvidt hele maskinparken består av Kina artikler vet jeg ingenting om, så derfor sier jeg selvfølgelig heller ingenting om det.
- Jeg har heller ikke uttalt meg om at nevnte maskinpark ikke holder mål. Det var snakk om et konkret Tig apparat fra Kina. Jeg har dårlig erfaring med ting fra Kina og forbeholder meg retten til å ytre en mening om det.
- Jeg rakker ikke ned på den han lager, tvert imot.

Alt i alt så var posten din litt merkelig siden mesteparten er påståtte referanser til ting du sier jeg mener/sier men som ikke er tilfelle.
Det blir litt vel mye "Du sier at...." etterfulgt av noe jeg slett ikke har sagt, til at jeg kan ta deg særlig seriøst , desverre
« Siste redigering: august 06, 2008, 11:24:37 am av Karmann » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #116 på: august 06, 2008, 11:36:05 am »

Oi mange innlegg siden sist....  da gjør vi det på EBB måten da:

Keirn: Kjempe innlegg!

FreddyB: Ja det tro jeg også

JS: Ja det kan gå en kule varmt når EBB starter krangel...

EBB: Endelig en innrømmelse, ellers et håpløst bakstrebersk og nedsettende innlegg. (rister på hodet) Og for en holdning til andres preferanser... godt du ikke er kokk!

KnastenradUndKnotenblech: Veldig bra spørsmål! Hvorfor kjøpe noe annet?

Marius: For et håpløst innlegg du har ikke skjønt hva denne tråden handler om. Det er lett å se at EBB's tåkeinnlegg får hodet til å spinne på deg, for denne tråden har aldri, og vil aldri handle om å disse folk som fikser ting selv, på utradisjonelle vis.

Sonic: Kjempe innlegg!

EBB: Bla bla bla... og et svar!!!! Forsamlingen reiser seg og klapper

Tislo: Jeg har jobbet for å få egen maskinpark siden jeg var femten, nå er både søylebor med mating, dreibenk og fres på plass.... har kostet under 3000 totalt, det går ann selv om man ikke bor i Rogaland.

Rikard@1302s: Et kjempe innlegg!

FullGass: Tilbake til kjernen ja!

Karmann: Ennå et saklig innlegg. Desverre er dine erfaringer null verd. Hold ut! Jeg føler med deg...

Lars Johanson: Et kjempe inlegg. Du har en fin ting gående med kompisen din, etterhvert kan du bruke EBB matte på nett om du vil...

EBB:Ennå ett tåke innlegg, du legger ord i munnen på andre igjen. Og fler nedsettende kommentarer om folk som ikke er unge og naive.

Grelland: Godt sagt!

Tony China: Du kan snart gå opp i EBB matte som privatist, husk LSD er påkrevd.

Karmann: Du minner om Don Quiote.... han med vindmøllene. Stilig hvordan du kan holde en saklig diskusjon selv om motparten er på viddene...

Fusen: Vask bilen din du... ser ikke ut.......   Men da har du i hvertfall ren bil....

EBB: Har noen en tåkelur?

.LP: EBB Matematikk ligner til stor del på Kone regnskap...

Espen: Spikeren på hodet

Keirn: Oioi Vær grei å hold dine innlegg til et minimum når du er i det hjørnet

Karmann: Utrolig... sa folk

Karmann: Når du gjennom tro? Tvilsomt

Keirn: Les tråden fra start til slutt og sil ut hva EBB finner på i hvert innlegg så ser du nok at Karmann ikke er så slem... lykke til!

Keirn: Bruk edit knappen om du angrer på noe...

EBB: Alle bortsett fra EBB bør holde seg til Tema og Fakta.... Og så vidt jeg kan se er det minst like useriøst.... ellers et bra innlegg...


********************
Dette var bare et eksempel laget spesielt for EBB, slik at at han kan få føle hvordan det er å få slike nattmössa svar....

Glad Slik er det å sitte på andre siden av bordet EBB Glad
********************






« Siste redigering: august 06, 2008, 11:40:49 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #117 på: august 06, 2008, 11:52:09 am »

Du glemte @ tegnet jhu, du har fortsatt mye å lære....

Jeg begynner å bli litt ferdig med denne tråden, men det er en ting jeg lurer på. Hvis, noe jeg håper ikke skjer, slangeklemmene skulle løsne og motoren havarere, får vi da en prosjekt tråd om overhaling av motor, eller blir det eple litt for surt??
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #118 på: august 06, 2008, 11:52:52 am »

@JHU
Allright!
Ikke meningen å tråkke i salaten, men jeg ble litt revet med kan man si..

@Karmann
Ikke meningen å være barnslig, håper du kan holde tilgode, (og kansje inrømme at du ble litt revet med selv)

@EBB
Noen nye finurlige ting på tapeten ?

@Alle andre
God fortsatt sommer og la kreativiten trenge seg på Glad

REDIGERT INN

@TONY
Peace , ok ?!?

-----------
B E N S I N
« Siste redigering: august 06, 2008, 11:54:32 am av Keirn » Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7138
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #119 på: august 06, 2008, 12:28:09 pm »

bedre og bedre  Osteaktig
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!