1021
|
Bruktbørsen / Deler selges / Hilborn mekanisk sprut
|
på: september 22, 2008, 19:46:51 pm
|
Hilborn mekanisk sprut med både Hilborn og Kugelfischer pumpe tilsalgs. Kule skråstilte spjellhus. Perfekte til en nostalgigasser eller hyllepynt.
Kr 5 000,-/bud
Vegard/45020560
|
|
|
1022
|
Bruktbørsen / Deler selges / Interiør til -67 1500.
|
på: september 22, 2008, 19:34:35 pm
|
Har et godt brukt og blått interiør til en -67 1500. Det er komplett med seter og paneler. Setene er slitt med noen hull.
Kr 1000,-/bud
|
|
|
1024
|
Bruktbørsen / Deler selges / Ekte Cal-parts felger
|
på: september 22, 2008, 19:13:54 pm
|
Jeg har et sett strøkne, nyrestaurerte Cal-parts felger tilsalgs. Dette er sjeldne felger produsert sent på 60 tallet til VW og den store 5 bolt sirkelen. Felgene er 6" breie. Felgene er sandblåst og lakkert i en koksgrå farge på eikene. Leppa er slipt og polert for en blank og fin finish. Alle 4 senterkoppene er de originale til Cal-parts og er også polert opp. felgene er støvete på bildene men blir selvfølgelig fine med en vask og litt shining igjen.
Jeg ønsker kr 10 000,- for felgene.
På bildene er det montert Goodyear 5.60 diagonaldekk på framfelgene og Goodyear Bluestreaks (slicks) på bakfelgene og kan følge med mot tillegg i prisen. Bakdekkene har kun rullet 500 meter.
Kontakt Vegard Langseth på tlf 45020560 mellom 08.00 og 22:00
|
|
|
1026
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sjelden Okrasa motor
|
på: september 22, 2008, 18:55:53 pm
|
Motoren som mange har på ønskelisten sin er tilsalgs igjen. Dette er altså en trimmet 25/30 hesters motor med fast dynamofot. De spesielle delene er som følger:
- 69 mm Okrasa veivaksel (8stift) - Okrasa topper (dobbel port) - Okrasa innsug (2 stk chrome) - 2 stk enkle solex gassere
Her følger det meste med for å bygge din unike Okrasa motor til din pre -60 modell av alle slag. Delene passer altså kun til blokkene med fast dynamofot. De fleste delene i motoren har det flotte tannkransmerket, så at årsmodellen på motoren som ble bygget er garantert en av de tidlige. Delene med tannkransmerket er:
- Vippearmene - Kamaksel - Bensinpumpe - Viftehus - Aludeksel dynamo - Svinghjul (hvis jeg husker riktig)
Blokka er litt ødelagt etter at en 12V dynamo er blitt tvunget på plass i den faste foten samt at blokk må linjeborres før bygging. Det beste valget er nok en annen blokk.
Motoren er altså i deler der det meste er vasket og klart for montering. Noe arbeid gjenstår. Jeg kan også bidra med hjelp til bygging av motoren når den tid kommer.
Hvor mange slike motorer har vi i Norge i dag? Er det kun denne?
Det ønskes bud rundt kr 40 000,-
Kontakt Vegard Langseth på tlf. 45020560 mellom 08:00- 22:00 eller send PM her på dette forumet
Bilder kommer fortløpende.
|
|
|
1027
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hilborn-sprut
|
på: september 19, 2008, 06:30:14 am
|
Kjell Aaen kjenner til Hilborn spjellhus og Kugelfischer pumpe. Ellers kan jeg kun tipse om Otto Bros i Nederland eller Russel Ritchie. Lil Snort er den eneste bilen jeg kjenner til med komplett Hilborn oppsett.
Fysen på å kjøpe settet mitt ell??
|
|
|
1029
|
Bruktbørsen / Deler selges / Kendall motorolje
|
på: august 27, 2008, 12:57:54 pm
|
Etter ønske fra brukere av forumet tar jeg opp en ny bestilling med Kendall motorolje. Prisene har økt noe siden forrige bestilling. Oljen selges kartongvis utenom giroljer.
- GT1 High Performance 10W-40, 20W-50, SAE 50, leveres i kartonger med 12 litersflasker. Pris 500,- (mineralolje) - GT1 Full Synthetic 5W-40 leveres i kartonger med 6 litersflasker. Pris 600,- (helsyntetisk) - Limited slip gir 80W-90 leveres i kartonger med 12 litersflasker. Pris 800,- Pr. flaske 80,- (mineralolje) Kan brukes på originale girkasser og de med diffbrems - Helsyntetisk girolje kan også bestilles. Dyrere enn Limited slip oljen.
Jeg sender bestillingen fredag 5. september kl 12 og jeg vil da få oljen levert uken etter.
Bestillinger kan gjøres i denne tråden eller pr PM
|
|
|
1034
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: henting av bil fra sverige
|
på: juni 13, 2008, 15:02:01 pm
|
Hva er egentlig grunnen til at man må stoppe på grensa ved import av biler eller andre varer??? Jo nettopp fordi du deklarerer ufortollede varer ved innførsel. Gjør du ikke dette og blir stoppet innenfor grensen blir varene/bilen beslaglagt som et smuglingsforsøk. I det du deklarerer varene/bilen på grensen får du et transitteringsdokument. Dette dokumentet gir deg kjøretillatelse på den importerte bilen (også med utenlandske skilt) eller tillatelse til å frakte varene i Norge til hjemsted før fortolling på din lokale tollstasjon.
Når det gjelder midlertidig bruk av utenlandsregistrert kjøretøy i Norge er dette noe som strekker seg langt utenfor denne tråden. Her dreier det seg om kjøp av bil i utlandet for import til Norge. Selvfølgelig skal avgifter svares til Staten
Ellers er det så enkelt som:
25% merverdiavgift beregnes av prisen på bilen samt fraktkostnadene til norsk grense rett etter innførsel. Eksempel fra USA: pris på bil USD 5000,- + frakt USD 1500 = USD 6500,- x 5,11 (kurs) = 33215,- x 25% mva = 8304,-
Engangsavgiften kan ventes med å betale, men FØR registrering på Trafikkstasjonen. Engangsavgiften på en veteranbil er 3229,- + 1300 i vrakpant = 4529,-
Årsavgift ettersendes så fort bilen blir registrert med norske skilt
Her kom ett ganske fasitsvar i alle fall, og det har jeg ventet på Vegar. Du burde i alle fall kunne disse tinga rimelig godt. Stemmer Even. Jeg kan litt om temaet . Selv for tollere er midlertidig bruk et vanskelig tema.
|
|
|
1035
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: henting av bil fra sverige
|
på: juni 13, 2008, 07:34:46 am
|
Hva er egentlig grunnen til at man må stoppe på grensa ved import av biler eller andre varer??? Jo nettopp fordi du deklarerer ufortollede varer ved innførsel. Gjør du ikke dette og blir stoppet innenfor grensen blir varene/bilen beslaglagt som et smuglingsforsøk. I det du deklarerer varene/bilen på grensen får du et transitteringsdokument. Dette dokumentet gir deg kjøretillatelse på den importerte bilen (også med utenlandske skilt) eller tillatelse til å frakte varene i Norge til hjemsted før fortolling på din lokale tollstasjon.
Når det gjelder midlertidig bruk av utenlandsregistrert kjøretøy i Norge er dette noe som strekker seg langt utenfor denne tråden. Her dreier det seg om kjøp av bil i utlandet for import til Norge. Selvfølgelig skal avgifter svares til Staten
Ellers er det så enkelt som:
25% merverdiavgift beregnes av prisen på bilen samt fraktkostnadene til norsk grense rett etter innførsel. Eksempel fra USA: pris på bil USD 5000,- + frakt USD 1500 = USD 6500,- x 5,11 (kurs) = 33215,- x 25% mva = 8304,-
Engangsavgiften kan ventes med å betale, men FØR registrering på Trafikkstasjonen. Engangsavgiften på en veteranbil er 3229,- + 1300 i vrakpant = 4529,-
Årsavgift ettersendes så fort bilen blir registrert med norske skilt
|
|
|
1039
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fornuftig vendehøyde - erfaringer og kommentarer
|
på: mai 22, 2008, 14:15:54 pm
|
Med eller uten kobberring vil litt av forbrenningen foregå i "sylinderen" uansett. En kobberring blir bare en forlengelse av sylinderen. Blir bare litt tettere. En sikkerhetsmargin er selfølgelig nødvendig. På min motor med Okrasa veiv og latterlig dårlige Porsche råder la jeg meg på 0,8mm i vendehøyde. Rimelig nær banking i toppen med 8500 rpm. Stempelet hadde lagt igjen merker i soten i toppen. Jeg legger meg ikke på 0,8mm igjen. For farlig Sikkerhetsmarginen på 1,2mm er et godt utgangspunkt 1,6mm er i alle fall for mye. Bortkasta hester. Hvorfor har de gjort det slik? Er dette en gammel race motor som har hatt syk komp med knøttlite forbrenningskammer og så har de økt vendehøyden for å få den gatevennlig igjen?
|
|
|
1044
|
Forum / Ombygd / Sv: vw rod
|
på: april 24, 2008, 06:56:15 am
|
Den nederste er absolutt min favoritt. Fet
|
|
|
1045
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1950 Bordeaux rød split med OKRASA motor
|
på: april 23, 2008, 10:41:18 am
|
Bilen kjøpte jeg av Egil på Hot Shop. Han hadde kjøpt denne og en Kubelwagen fra et dødsbo. Er forresten på et vis enig i at denne bilen bør gå med sine 16" hjul. Den står jo også med det nå. Blir ikke bilen solgt dukker den nok opp i ringen på SCC skal du se Må bare kommentere interiøret igjen ass. HELT STRØKENT Og nei, Jøran, har ikke så veldig lyst på det prosjektet der. Merk at bilen kun blir annonsert i Norge først. Er særdeles interessert i at både bil og motor forblir i Norge. Derimot har kjøper full anledning til å gjøre som han vil.
|
|
|
1046
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1950 Bordeaux rød split med OKRASA motor
|
på: april 23, 2008, 09:30:15 am
|
Hrrrrmpf.. Det er irriterende å ha en så flott bil, støvete i garasjen. Særlig når andre prosjekter krever behandling og ikke minst penger for å bli fullført til sesongen. Bilen som er tilsalgs er en Bordeaux rød 1950 split. Den står pr i dag på fire flate 16", med 25 hesters motor, en liten lagringsskade i bakskjermen, dårlige bremser, men med et fantastisk originalt interiør. Lakk: Bilen er opprinnelig Bordeaux rød og er det fremdeles inni. Utvendig har første eier fått den lakkert i en tilsvarende farge, men stammer fra en Opel. Bilen ble polert for et par år siden, og fikk en sinnsyk glans. Dette er god gammel fyldig lakk. Den er veldig pen i lakken. Motor: Det er en 25 hesters motor, men ikke matching numbers. Motoren starter og går. Jeg har kjørt den kun 5 mil de årene jeg har hatt bilen. Girkasse: Usynkronisert på alle gir og virker i meget bra stand. Det gjelder bare å lære seg triksene for hvordan en slik girkasse skal brukes korrekt. Interiør: HELT strøkent originalt interiør. Ingen rifter og ikke møkkete. Har alltid hatt varetrekk. Rød/brune gummimatter. Dette interiøret er så fint at jeg blir nervøs av å bruke det. Tenk om det får en rift Bilen har som nevnt dårlige bremser. Tette slanger og dårlige pumper. Bilen er i mine øyne fantastisk fin til å være "urestaurert". Den har kun fått et utvendig strøk for en gjeng med år siden. Den er i nærmest rustfri stand. Jeg har funnet et ørlite område som kan behandles. Ellers er alt elektrisk i orden. Pilene er ikke de korrekte med profil.. Støtfangere er fine og de korrekte ellers alt av pynteting er korrekt. Originale skjermer med riktig profil i bakskjemene. OKRASA motoren som er nevnt i overskriften er kanskje den eneste kjente i Norge. Motoren er demontert etter forferdelig lagring. Den spesielle veiva, toppene, innsugene og forgasserene er i meget bra stand. I første omgang er det blokka og en sylinder som trenger utskiftning. Blokka kan linjeborres men dynamofoten er ødelagt etter at det ble montert 12v dynamo på den. Motoren følger kun denne bilen, selges ikke utenom. Jeg bidra med montering/bygging av motoren når alle deler er innhentet. Alle delene er foreløpig vasket. På bildet er bilen avbildet med originale Cal-parts felger i 6x15". De er skodd med Good Year diagonaldekk på framhjula og Good Year Bluestreaks "slicks" på bakhjulene. Planen var å lage den første stilen i Cal-look begrepet. Ingen modifikasjoner er gjort på bilen, alt originalt.. Prisen på herligheten er: - 1950 split kr 70 000,- - Okrasa motor kr 40 000,- - Cal-parts felger med dekk kr 15 000,- Som sagt selges motoren ikke utenom. Felgene derimot er mulig å få kjøpt. Samlet pakke vil selvfølgelig ha en form for reduksjon i prisen. Jeg er åpen for bud. Jeg forbeholder også retten til å selge til akkurat den personen jeg vil, såfremt jeg er fornøyd med prisen. Kontakt meg helst på både vela@toll.novegard.langseth@gmail.comKan også ringes på telefon 45020560
|
|
|
|