mai 04, 2024, 13:30:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37
1021  Bruktbørsen / Deler selges / Hilborn mekanisk sprut på: september 22, 2008, 19:46:51 pm
Hilborn mekanisk sprut med både Hilborn og Kugelfischer pumpe tilsalgs. Kule skråstilte spjellhus. Perfekte til en nostalgigasser eller hyllepynt.

Kr 5 000,-/bud

Vegard/45020560
1022  Bruktbørsen / Deler selges / Interiør til -67 1500. på: september 22, 2008, 19:34:35 pm
Har et godt brukt og blått interiør til en -67 1500. Det er komplett med seter og paneler. Setene er slitt med noen hull.

Kr 1000,-/bud
1023  Bruktbørsen / Deler selges / BH til Ghia på: september 22, 2008, 19:31:25 pm
Har en svart BH/steinsprutbeskytter til Ghia tilsalgs. Bud ønskes.
1024  Bruktbørsen / Deler selges / Ekte Cal-parts felger på: september 22, 2008, 19:13:54 pm
Jeg har et sett strøkne, nyrestaurerte Cal-parts felger tilsalgs. Dette er sjeldne felger produsert sent på 60 tallet til VW og den store 5 bolt sirkelen. Felgene er 6" breie. Felgene er sandblåst og lakkert i en koksgrå farge på eikene. Leppa er slipt og polert for en blank og fin finish. Alle 4 senterkoppene er de originale til Cal-parts og er også polert opp. felgene er støvete på bildene men blir selvfølgelig fine med en vask og litt shining igjen.

Jeg ønsker kr 10 000,- for felgene.

På bildene er det montert Goodyear 5.60 diagonaldekk på framfelgene og Goodyear Bluestreaks (slicks) på bakfelgene og kan følge med mot tillegg i prisen. Bakdekkene har kun rullet 500 meter.

Kontakt Vegard Langseth på tlf 45020560 mellom 08.00 og 22:00
1025  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Sjelden Okrasa motor på: september 22, 2008, 18:57:30 pm
Flere bilder
1026  Bruktbørsen / Deler selges / Sjelden Okrasa motor på: september 22, 2008, 18:55:53 pm
Motoren som mange har på ønskelisten sin er tilsalgs igjen. Dette er altså en trimmet 25/30 hesters motor med fast dynamofot. De spesielle delene er som følger:

- 69 mm Okrasa veivaksel (8stift)
- Okrasa topper (dobbel port)
- Okrasa innsug (2 stk chrome)
- 2 stk enkle solex gassere

Her følger det meste med for å bygge din unike Okrasa motor til din pre -60 modell av alle slag. Delene passer altså kun til blokkene med fast dynamofot. De fleste delene i motoren har det flotte tannkransmerket, så at årsmodellen på motoren som ble bygget er garantert en av de tidlige. Delene med tannkransmerket er:

- Vippearmene
- Kamaksel
- Bensinpumpe
- Viftehus
- Aludeksel dynamo
- Svinghjul (hvis jeg husker riktig)

Blokka er litt ødelagt etter at en 12V dynamo er blitt tvunget på plass i den faste foten samt at blokk må linjeborres før bygging. Det beste valget er nok en annen blokk.

Motoren er altså i deler der det meste er vasket og klart for montering. Noe arbeid gjenstår. Jeg kan også bidra med hjelp til bygging av motoren når den tid kommer.

Hvor mange slike motorer har vi i Norge i dag? Er det kun denne?

Det ønskes bud rundt kr 40 000,-

Kontakt Vegard Langseth på tlf. 45020560 mellom 08:00- 22:00 eller send PM her på dette forumet

Bilder kommer fortløpende.
1027  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hilborn-sprut på: september 19, 2008, 06:30:14 am
Kjell Aaen kjenner til Hilborn spjellhus og Kugelfischer pumpe. Ellers kan jeg kun tipse om Otto Bros i Nederland eller Russel Ritchie. Lil Snort er den eneste bilen jeg kjenner til med komplett Hilborn oppsett.

Fysen på å kjøpe settet mitt ell??
1028  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Kendall motorolje på: september 04, 2008, 10:25:39 am
Da nærmer det seg bestilling. Noen fler?
1029  Bruktbørsen / Deler selges / Kendall motorolje på: august 27, 2008, 12:57:54 pm
Etter ønske fra brukere av forumet tar jeg opp en ny bestilling med Kendall motorolje. Prisene har økt noe siden forrige bestilling. Oljen selges kartongvis utenom giroljer.

- GT1 High Performance 10W-40, 20W-50, SAE 50, leveres i kartonger med 12 litersflasker. Pris 500,- (mineralolje)
- GT1 Full Synthetic 5W-40 leveres i kartonger med 6 litersflasker. Pris 600,- (helsyntetisk)
- Limited slip gir 80W-90 leveres i kartonger med 12 litersflasker. Pris 800,- Pr. flaske 80,- (mineralolje) Kan brukes på originale girkasser og de med diffbrems
- Helsyntetisk girolje kan også bestilles. Dyrere enn Limited slip oljen.

Jeg sender bestillingen fredag 5. september kl 12 og jeg vil da få oljen levert uken etter.

Bestillinger kan gjøres i denne tråden eller pr PM
1030  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Retainers til Chevy fjærer på: august 04, 2008, 22:25:00 pm
Jeg trenger retainers til mine K-800 fjærer. Noen som har??
1031  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Plugge ene utgang på bremsepumpa på: juli 18, 2008, 09:34:46 am
Jeg har tidligere kjøpt plugger på Mekonomen. Passer så fint så..
1032  Forum / Problemløseren / Sv: Bensin i oljen :( på: juli 17, 2008, 08:56:19 am
Jeg og tipper på bensinpumpa. Kjent problem..
1033  Forum / Problemløseren / Sv: Hvor stor motor (ccm altså) på: juni 17, 2008, 23:09:01 pm
Ved første øyekast ser den så standard ut som det går an. Tviler stort på disse bremsepapirene. Hvordan vet du at papirene tilhører akkurat denne motoren?
1034  Forum / Snikk-snakk / Sv: henting av bil fra sverige på: juni 13, 2008, 15:02:01 pm
Hva er egentlig grunnen til at man må stoppe på grensa ved import av biler eller andre varer??? Jo nettopp fordi du deklarerer ufortollede varer ved innførsel. Gjør du ikke dette og blir stoppet innenfor grensen blir varene/bilen beslaglagt som et smuglingsforsøk. I det du deklarerer varene/bilen på grensen får du et transitteringsdokument. Dette dokumentet gir deg kjøretillatelse på den importerte bilen (også med utenlandske skilt) eller tillatelse til å frakte varene i Norge til hjemsted før fortolling på din lokale tollstasjon.

Når det gjelder midlertidig bruk av utenlandsregistrert kjøretøy i Norge er dette noe som strekker seg langt utenfor denne tråden. Her dreier det seg om kjøp av bil i utlandet for import til Norge. Selvfølgelig skal avgifter svares til Staten

Ellers er det så enkelt som:

25% merverdiavgift beregnes av prisen på bilen samt fraktkostnadene til norsk grense rett etter innførsel. Eksempel fra USA: pris på bil USD 5000,- + frakt USD 1500 = USD 6500,- x 5,11 (kurs) = 33215,- x 25% mva = 8304,-

Engangsavgiften kan ventes med å betale, men FØR registrering på Trafikkstasjonen. Engangsavgiften på en veteranbil er 3229,- + 1300 i vrakpant = 4529,-

Årsavgift ettersendes så fort bilen blir registrert med norske skilt
Her kom ett ganske fasitsvar i alle fall, og det har jeg ventet på Vegar. Du burde i alle fall kunne disse tinga rimelig godt.
Stemmer Even. Jeg kan litt om temaet Gliser. Selv for tollere er midlertidig bruk et vanskelig tema.
1035  Forum / Snikk-snakk / Sv: henting av bil fra sverige på: juni 13, 2008, 07:34:46 am
Hva er egentlig grunnen til at man må stoppe på grensa ved import av biler eller andre varer??? Jo nettopp fordi du deklarerer ufortollede varer ved innførsel. Gjør du ikke dette og blir stoppet innenfor grensen blir varene/bilen beslaglagt som et smuglingsforsøk. I det du deklarerer varene/bilen på grensen får du et transitteringsdokument. Dette dokumentet gir deg kjøretillatelse på den importerte bilen (også med utenlandske skilt) eller tillatelse til å frakte varene i Norge til hjemsted før fortolling på din lokale tollstasjon.

Når det gjelder midlertidig bruk av utenlandsregistrert kjøretøy i Norge er dette noe som strekker seg langt utenfor denne tråden. Her dreier det seg om kjøp av bil i utlandet for import til Norge. Selvfølgelig skal avgifter svares til Staten

Ellers er det så enkelt som:

25% merverdiavgift beregnes av prisen på bilen samt fraktkostnadene til norsk grense rett etter innførsel. Eksempel fra USA: pris på bil USD 5000,- + frakt USD 1500 = USD 6500,- x 5,11 (kurs) = 33215,- x 25% mva = 8304,-

Engangsavgiften kan ventes med å betale, men FØR registrering på Trafikkstasjonen. Engangsavgiften på en veteranbil er 3229,- + 1300 i vrakpant = 4529,-

Årsavgift ettersendes så fort bilen blir registrert med norske skilt
1036  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Kapsler til 356 felger ønskes kjøpt. på: mai 30, 2008, 23:09:44 pm
Kan selvfølgelig utdype litt om at det er snakk om Porsche nipple hjulkapsler. Ganske flate altså med en utvekst i senter Gliser
1037  Forum / Problemløseren / Sv: Ta ut fordeleraksling på: mai 25, 2008, 21:51:53 pm
Husk på at det sitter 2 shims nederst på drevet som bør ligge pent igjen eller følge med helt opp Blunker
1038  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1835 med 2xdoble 40 dellorto på: mai 22, 2008, 21:41:00 pm
Da byr jeg 6000,-
1039  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fornuftig vendehøyde - erfaringer og kommentarer på: mai 22, 2008, 14:15:54 pm
Med eller uten kobberring vil litt av forbrenningen foregå i "sylinderen" uansett. En kobberring blir bare en forlengelse av sylinderen. Blir bare litt tettere. En sikkerhetsmargin er selfølgelig nødvendig. På min motor med Okrasa veiv og latterlig dårlige Porsche råder la jeg meg på 0,8mm i vendehøyde. Rimelig nær banking i toppen med 8500 rpm. Stempelet hadde lagt igjen merker i soten i toppen. Jeg legger meg ikke på 0,8mm igjen. For farlig Sjokkert

Sikkerhetsmarginen på 1,2mm er et godt utgangspunkt

1,6mm er i alle fall for mye. Bortkasta hester. Hvorfor har de gjort det slik? Er dette en gammel race motor som har hatt syk komp med knøttlite forbrenningskammer og så har de økt vendehøyden for å få den gatevennlig igjen?Hæ
1040  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: supere flow topper,94 syl sats++ på: mai 12, 2008, 18:45:22 pm
Jeg starter med bud på toppene 2000,-
1041  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1776 motor prosjekt. på: mai 09, 2008, 11:00:37 am
Hva gjenstår av deler nå?? Bud på kr 2000,- for delene til longblokk?
1042  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: mai 04, 2008, 22:02:03 pm
Thumbs up ass Kult Ser skikkelig rått ut. All out..
1043  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1950 Bordeaux rød split med OKRASA motor på: mai 02, 2008, 21:55:16 pm
Da er bilen mer eller mindre solgt. Motoren og felgene fremdeles tilsalgs.
1044  Forum / Ombygd / Sv: vw rod på: april 24, 2008, 06:56:15 am
Den nederste er absolutt min favoritt. Fet
1045  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1950 Bordeaux rød split med OKRASA motor på: april 23, 2008, 10:41:18 am
Bilen kjøpte jeg av Egil på Hot Shop. Han hadde kjøpt denne og en Kubelwagen fra et dødsbo. Er forresten på et vis enig i at denne bilen bør gå med sine 16" hjul. Den står jo også med det nå. Blir ikke bilen solgt dukker den nok opp i ringen på SCC skal du se Blunker

Må bare kommentere interiøret igjen ass. HELT STRØKENT

Og nei, Jøran, har ikke så veldig lyst på det prosjektet der.

Merk at bilen kun blir annonsert i Norge først. Er særdeles interessert i at både bil og motor forblir i Norge. Derimot har kjøper full anledning til å gjøre som han vil.
1046  Bruktbørsen / Biler selges / 1950 Bordeaux rød split med OKRASA motor på: april 23, 2008, 09:30:15 am
Hrrrrmpf.. Gråter

Det er irriterende å ha en så flott bil, støvete i garasjen. Særlig når andre prosjekter krever behandling og ikke minst penger for å bli fullført til sesongen.

Bilen som er tilsalgs er en Bordeaux rød 1950 split. Den står pr i dag på fire flate 16", med 25 hesters motor, en liten lagringsskade i bakskjermen, dårlige bremser, men med et fantastisk originalt interiør.

Lakk: Bilen er opprinnelig Bordeaux rød og er det fremdeles inni. Utvendig har første eier fått den lakkert i en tilsvarende farge, men stammer fra en Opel. Bilen ble polert for et par år siden, og fikk en sinnsyk glans. Dette er god gammel fyldig lakk. Den er veldig pen i lakken.

Motor: Det er en 25 hesters motor, men ikke matching numbers. Motoren starter og går. Jeg har kjørt den kun 5 mil de årene jeg har hatt bilen.

Girkasse: Usynkronisert på alle gir og virker i meget bra stand. Det gjelder bare å lære seg triksene for hvordan en slik girkasse skal brukes korrekt.

Interiør: HELT strøkent originalt interiør. Ingen rifter og ikke møkkete. Har alltid hatt varetrekk. Rød/brune gummimatter. Dette interiøret er så fint at jeg blir nervøs av å bruke det. Tenk om det får en rift Gråter

Bilen har som nevnt dårlige bremser. Tette slanger og dårlige pumper.

Bilen er i mine øyne fantastisk fin til å være "urestaurert". Den har kun fått et utvendig strøk for en gjeng med år siden. Den er i nærmest rustfri stand. Jeg har funnet et ørlite område som kan behandles. Ellers er alt elektrisk i orden. Pilene er ikke de korrekte med profil.. Støtfangere er fine og de korrekte ellers alt av pynteting er korrekt. Originale skjermer med riktig profil i bakskjemene.

OKRASA motoren som er nevnt i overskriften er kanskje den eneste kjente i Norge. Motoren er demontert etter forferdelig lagring. Den spesielle veiva, toppene, innsugene og forgasserene er i meget bra stand. I første omgang er det blokka og en sylinder som trenger utskiftning. Blokka kan linjeborres men dynamofoten er ødelagt etter at det ble montert 12v dynamo på den. Motoren følger kun denne bilen, selges ikke utenom. Jeg bidra med montering/bygging av motoren når alle deler er innhentet. Alle delene er foreløpig vasket.

På bildet er bilen avbildet med originale Cal-parts felger i 6x15". De er skodd med Good Year diagonaldekk på framhjula og Good Year Bluestreaks "slicks" på bakhjulene. Planen var å lage den første stilen i Cal-look begrepet.

Ingen modifikasjoner er gjort på bilen, alt originalt..

Prisen på herligheten er:

- 1950 split kr 70 000,-
- Okrasa motor kr 40 000,-
- Cal-parts felger med dekk kr 15 000,-

Som sagt selges motoren ikke utenom. Felgene derimot er mulig å få kjøpt.

Samlet pakke vil selvfølgelig ha en form for reduksjon i prisen. Jeg er åpen for bud. Jeg forbeholder også retten til å selge til akkurat den personen jeg vil, såfremt jeg er fornøyd med prisen.

Kontakt meg helst på både
vela@toll.no
vegard.langseth@gmail.com

Kan også ringes på telefon 45020560
1047  Forum / Ghia / Sv: Din Karmann Ghia (bildetråd) på: april 21, 2008, 17:49:19 pm
Min USA importerte 69 modell.
1048  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ventilfjærer på: april 03, 2008, 20:49:07 pm
Jeg ønsker meg et sett med K-motion K-800 ventilfjærer. Noen som har??
1049  Forum / Hva skjer? / Sv: Gasser Garage Bar åpner Lørdag kl.16.00 på: mars 12, 2008, 19:45:40 pm
Er det all birran du har å by på. Må da være mer et sted Blunker
1050  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Tamiya byggesett på: mars 04, 2008, 16:43:00 pm
Det er helt i orden Roy. Kvalitetsbytte for min del Blunker
Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!