mai 03, 2024, 19:49:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ladelampe lyser, (og ja jeg har lest den flotte tråden om ladeproblemer fra '08)  (Lest 1245 ganger)
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« på: juni 27, 2012, 23:15:22 pm »

Ok, this is it:

Bilen er nødt til å lade, for jeg har kjørt flere turer nå, med lys, uten lys, med vindusvisking i full fart og gud veit ikke i minst en uke. Starter så lett og fint atte, meeen lampa lyser, konstant.

"All" feilsøking er gjort, (selvsagt er den ikke det, for da hadde jeg funnet feilen) regulator er bytta, (spell ny), og så er dynamo bytta fra en tilsynelatende grei byttedynamo til det samme, lampa lyser fremdeles, dæven som den lyser.

La opp en ledning rett fra regulator til lampa for å unngå en øh, ufrivillig jording eller no brudd på veien. Hjalp ikke. Og jada, som sagt, jeg har lest tusen tråder og spesielt en veldig informativ og god en om akkurat dette emnet, men jeg får ikke disse tingene inn i skallen. Veit jeg er helt mongo på bilelektro, forsåvit også alt annet med bil og elektro hver for seg, men ka farsken?

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!!

(jeg kom akkurat på hvorfor jeg ga opp VW for en fem seks år, sørg for at det ikke skjer igjen kjære du)
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: juni 28, 2012, 08:49:09 am »

og ja, jording fra batteri til motor er nye og fresh
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #2 på: juni 28, 2012, 10:08:05 am »

lyser det uten ledningen til lampa koblet bort? (ved dynamo)
kan det være så enkelt som pære holder er jordet hele tiden?
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juni 28, 2012, 10:19:41 am »

det er det jeg lurer litt på, men finner ikke no kilde til "falsk" jording heller
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #4 på: juni 28, 2012, 10:39:19 am »

lyser den med ledn til dynamo koblet bort, så er det ved lampen problemet er.....
+ strøm in til pære via tennigslås og jording via dynamo... eller (jordings feil ved instrument for eks...)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: juni 28, 2012, 16:34:25 pm »

har vert borti likedan problem på ei 68bobla eingong..løysinga endte då på: grafsa vilt på kontaktar rundt speedometeret og deromkring. vips der forsvant alle feilaktige lys.. mao da er nok type dårlig kontakt eller jordingsfeil bak speedometeret som er feilen
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: juni 28, 2012, 19:16:17 pm »

Aller først hadde jeg brukt et multimeter og målt volten på batteriet før start og så målt når motoren sviver. Da ser du lett om volten har øket og dynamoen lader.

For å sjekke at alt er i orden må du ta ut lyspæren/ladelampen og måle om du har 12 volt på begge kontaktpunktene for pæren. En måle lampe som på bildet er veldig grei. Koble klypen til en skrue som er minus og stikk nålen inn i speedometeret / på pæreholderen.

For meg kan det høres ut som du mangler pluss inn på speedometeret som på første bildet.


Skal lyse hele tiden når tenningen er på.


Skal lyse når motoren sviver og dynamoen lader.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
ww2
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #7 på: juli 20, 2012, 23:47:24 pm »

Sjekk at pæra ikke er for stor i watt da slukker den nemlig ikke og dynamoen starter ikke og lade.
Loggført

Den gode, den onde,den grusomme og meg ;-)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #8 på: juli 21, 2012, 11:03:58 am »

Sjekk at pæra ikke er for stor i watt da slukker den nemlig ikke og dynamoen starter ikke og lade.
Ikke helt enig med den. Har 21w pære på oppstartbukken min, og den slukker både med veksel og likestrøm.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!