mai 22, 2024, 17:29:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dellorto 40 DRLA hjelp.  (Lest 2543 ganger)
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« på: desember 03, 2010, 22:51:03 pm »

1835 motoren min går som en snekke på tomgang. Det popper i gasserene og eksosen. Usikker på hvilken enda. Ble fortalt at gasserene hadde ligget i lang tid og bare satt på motoren uten justeringer. Men den går som et skudd ved pådrag etter 2000 omdr ca. Trenger derfor factory settings, har noen oppskriften ?
Har forstått det slik:
Aks pumpene dusjer en fin jevn stråle ved pådrag
flottørhøyde skal være 6mm = hvordan kontrollmåle dette ? måle fra-til...
blandingskrue skal skrues til bunn og ca 2,5-3 runder ut
gasser spjeld skal ha ca 0,10 åpning ved 0 pådrag.
Hvor finner jeg tomgangs justeringen ?

Bilder osv setter jeg pris på, fant ikke for mye lektyre om dette på google. Mye mer info om weberene. Er det samme prosedyre som IDF ?


* bilde 123.jpg (32.08 KB, 360x480 - vist 114 ganger.)

* bilde23 2.jpg (43.25 KB, 640x480 - vist 107 ganger.)

* bilde23 3.jpg (33.97 KB, 360x480 - vist 111 ganger.)
« Siste redigering: desember 03, 2010, 22:53:48 pm av vidar eiane » Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #1 på: desember 03, 2010, 23:20:56 pm »

mener og huske eg fant god info på dellorto.co.uk  når eg klatta me noge gassere for lenge si.. Blunker
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 04, 2010, 07:25:22 am »

Skru ut dysene på toppen der, og blås de ren. Det er et problem med dellorto, at det setter seg rusk i de dysene. Da går den ujevnt og fælt, helt til du drar på.
Du får kjøpt et oppgraderingssett til disse, så blir du kvitt problemet.  Glad

Petter'n.
Loggført

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #3 på: desember 04, 2010, 12:11:52 pm »

Aks pumpene dusjer en fin jevn stråle ved pådrag
Dette er rett!

flottørhøyde skal være 5 til 6mm = hvordan kontrollmåle dette ?
du snur toppen på forgaseren oppned og måler fra flotøren og ned til der pakkningen
ligger!enklest er og bruke ett bor!

blandingskrue skal skrues til bunn og ca 2,5-3 runder ut!dette er rett

gasser spjeld skal ha ca 0,10 åpning ved 0 pådrag. dette er rett!

Hvor finner jeg tomgangs justeringen ?
tomgangs justeringen er på begge sider der du skrur fast forgasser staget på akslingen på forgasseren!

Enten så er tomgangs dysene dine tette,eller dem er for små!
tomgangs dysene er dem minste som sitter på toppen av forgasseren!

også huske på at hvis det sitter bypass dyser ved siden av blandings skrua
så begynner du og justere, med dem skrudd helt til bunns!
Loggført

Vw 1302
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #4 på: desember 04, 2010, 15:58:33 pm »

Det du egentlig bør gjøre med disse gasserene, er å plukke de i grus. Gjør rent, skift evt morkene o-ringer og sett sammen igjen.
Sett opp grunninnstillingen, putt de baki bilen og fyr opp Glad
Hvis ikke finner du en liten feil nå, og en da. Så går det en stund, så er det på'n igjen. Jeg snakker av erfaring med disse..  Blunker

Petter'n.
Loggført

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #5 på: desember 04, 2010, 16:20:29 pm »

Dette har petter'n hel rett i!
Loggført

Vw 1302
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 04, 2010, 16:29:38 pm »

Hvor justerer man flottøren ? Se bildene. Er usikker på hvor jeg skal måle.
Etter en grundig zalo vask lå disse 2 skivene i bunn av bøtta. Hvor hører disse til mon tro ? Se bilde.


* hgkg.jpg (41.12 KB, 800x600 - vist 121 ganger.)

* bilde 4.jpg (76.47 KB, 800x600 - vist 118 ganger.)

* bilde 5.jpg (77.77 KB, 800x600 - vist 130 ganger.)
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 04, 2010, 16:34:12 pm »

Er med på det Petter skriver, har bestillt genuin gasket kit for disse hos Dellorto UK.
Kommer til å skifte det meste. Men jeg har ingen tro på at den helt på tur siden bilen sveiv på tomgang, bare veldig dårlig. Og gikk som et skudd når den var varm.

Kan noen lage noen fine piler som peker på di forskjellige skruene og hva disse er til ?


* jhkhsdha.jpg (82.33 KB, 800x600 - vist 123 ganger.)
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #8 på: desember 04, 2010, 17:41:03 pm »

Skivene hører til på co skruene, mellom fjærene og o - ringene.

Lag piler på de skruene du er usikker på, og jeg skal fortelle deg hva de er til.

Flottøren ser ikke så verst justert ut i følge bildet.
Det er prosedyre på å sjekke det, men den er litt omfattende å skrive om.
« Siste redigering: desember 04, 2010, 17:45:12 pm av cato® » Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #9 på: desember 04, 2010, 19:16:01 pm »

En rask forklaring Pilene vart ikke fine :)dårlig tid i dag!


* jhkhsdha.jpg (131.23 KB, 648x486 - vist 153 ganger.)
Loggført

Vw 1302
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #10 på: desember 04, 2010, 19:55:17 pm »

lurer på et par til jeg ... men du kom meg i forkjøpet. Mine vil jeg påstå er finere Glad
Fikk noen svar av deg da.


* jhkhsdha.jpg (85.79 KB, 800x600 - vist 136 ganger.)
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #11 på: desember 04, 2010, 21:16:28 pm »

Nr 2 er blindplugg
Nr 3 er der du skrur av for og komme til aksdysene
Nr4 er der du skrur opp for og ta ut motvekta og den lille kula som styrer bensinen
Til aks dysene!
Loggført

Vw 1302
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #12 på: desember 04, 2010, 21:28:25 pm »

Nr 2 er blindplugg
Nr 3 er der du skrur av for og komme til aksdysene
Nr4 er der du skrur opp for og ta ut motvekta og den lille kula som styrer bensinen
Til aks dysene!


Sikker på at 3'ern ikke er tomgangsdysa?...
Loggført

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #13 på: desember 04, 2010, 22:30:21 pm »

Vel på gassera mine så skrur du ut plugg nr 3 og da kan du presse ut aks dysa!
den ser slik ut


* 7851.jpg (59.82 KB, 400x790 - vist 90 ganger.)
Loggført

Vw 1302
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #14 på: desember 04, 2010, 23:18:13 pm »

Vel på gassera mine så skrur du ut plugg nr 3 og da kan du presse ut aks dysa!
den ser slik ut

Ser det nå at det er aks dysa ja og tomgangsdysa står oppå ved siden av hoved dysa osv.

Pek på delene så får du vite hva de heter:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1245
Loggført

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 04, 2010, 23:21:56 pm »

Mye nyttig info her, det som jeg nå ikke har fått et skikkelig svar på er hvordan man justerer flottørhøyden ?
Regner med at det ikke bare er å bøye blekket som stanser flottøren ved tomt kammer...
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 04, 2010, 23:29:49 pm »

Skal bypass skruen settes til bunns etter rengjøring ? Mener å ha lest dette.
Hva brukes denne til ?
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #17 på: desember 04, 2010, 23:39:04 pm »

Vet ikke om det er på dem som på idf, men når du måler flotørhøyden, så hold toppen 90 grader, ikke helt oppned da den da komprimerer kule/fjør systemet.
Bypass skal alltid skrus i bunn og heller brukes for å gjøre små justeringer vis en gasser flower litt forskjellig mellom "rørene".

Og ja du bøyer bare på den blekk platen og den du ser som tar imot når flotøren bunner.
Loggført

flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #18 på: desember 06, 2010, 12:07:00 pm »

Nei, disse må du ikke skru på. De er satt opp på fabrikk for å korrigere avvik mellom de to løpene.
La de stå urørt.


Skal bypass skruen settes til bunns etter rengjøring ? Mener å ha lest dette.
Hva brukes denne til ?
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #19 på: desember 06, 2010, 12:48:36 pm »

Bra jeg ikke har rørt disse skruene da Glad
Venter på pakninger fra england. Noen som har bestillt fra eurocarb, dellorto uk fra før og kjenner leveringstiden ?
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #20 på: desember 06, 2010, 12:54:52 pm »

Gikk raskt når jeg bestilte, men det er flere år siden nå
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #21 på: desember 06, 2010, 15:48:06 pm »

Har bestillt et parr ganger, rask levering ca 2-3 dager. Meget fornøyd!  Blunker

Bra jeg ikke har rørt disse skruene da Glad
Venter på pakninger fra england. Noen som har bestillt fra eurocarb, dellorto uk fra før og kjenner leveringstiden ?

Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!