mai 08, 2024, 00:26:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: DIY. Bromsbänk og Log-data kort, Program för nedladdning..  (Lest 52954 ganger)
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #120 på: desember 09, 2008, 20:35:11 pm »

OBS..
Jag har editerat föregående inlägg..
Nya filer då jag hittade ytterligare en sak som kan ge problem när man har äldre datorer..

Testa det som står i inlägget över...

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #121 på: desember 09, 2008, 21:23:46 pm »

Da virker USB på alle hex filer   Gliser Osteaktig Gliser  Det var "ConfigBits" som manglet..
Men har du byttet rundt på noen innganger siden "USB_ADC_VWNORGE.HEX"?
Trykket oppfører seg annerledes med disse nye filene. Når jeg blåser i "Pressure2" går Pressure3 til 0, og når jeg blåser i "Pressure1" går "Pressure2" oppover? Med "USB_ADC_VWNORGE.HEX"  er det den riktige som beveger seg, men etter en annen skala (1/10?).
Skal vist ikke være lett dette her, men vi nærmer oss jo målet  Blunker
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #122 på: desember 09, 2008, 23:18:39 pm »

--
« Siste redigering: desember 10, 2008, 13:14:22 pm av Lövdal » Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #123 på: desember 09, 2008, 23:41:15 pm »

Ny HEX-file: http://www.are-inc.org/dyno/soft/USB_VWnorge_v1.0.3.hex (version 1.0.3)

Ny PC-program version:
http://www.are-inc.org/dyno/soft/VW-norge_LoggData.exe (version 1.1.6)

http://www.are-inc.org/dyno/soft/vwnorge_logger.ini (version 1.1.6)

*****************************************************************
Enklast att lägga .exe och .ini i samma mapp och när man startar programmet för första gången så
ställer man in den COM port man har kortet sitter på.

OCX-filen du saknade eller som var för gammal kan nu ha blitt 2st Glad
Jag har lagt till lite funktioner ikväll i denna version av PC-progget.
Nu kan du namnge alla mätare och välja vilken typ av data den skall visa på Tryck, Temp.
Skall ordna RPM och har skapat en funktion som gör att du kan lägga in en beräkning av värdet i de analog ingångarna.
Nu visar dom enbart "RAW" data.

Alltså...
PC-programmet: Version 1.1.6
HEX-filen: version 1.0.3

********************************************************************

Här är en förklaring på kopplingarna mot PIC-kratsen.



Som ni ser så finns det utbyggnads möjligheter på det.
- LCD display?
- I/O expander
- En 16kanalers ADC ?
- Upp till 256st DS18B20 tempsensorer via I2C buss.

m.m.   Glad

/n.
« Siste redigering: desember 10, 2008, 13:19:32 pm av Lövdal » Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #124 på: desember 10, 2008, 13:39:38 pm »

SveinT,

Kan du testa de nya filern i inlägget ovan?  (upplagda idag 10é Dec. kl:13.2o)
Kolla att Temp1-3 och Pressure1-3  fungerar och är mot rätt utgång.

Jag har inte fått ditt problem ang. Pressure1-3 här men jag ser vad det skulle kunna bero på.
Men i så fall har du samma problem med Temp1-3 !

Fungerar Temp1-3 bra nu men Pressure1-3 är fel så vet jag vad det beror på och kan fixa det..

/n.

PS:
Nu är det bara RPM kvar då ??
Joo..  Testa alla funktioner i det ny PC-programmet.
Nu kan du:
- Skapa text till alla mätare.
- Välja mellan "Bar, PSI og KPA" på tryck mätarna.
- Välja Celcius eller Fahrenheit på Temp mätarna.
- Skapa egna formler för Analogue 1-3.
(Å du... klicka på "About" i menyen och läs Glad  ...)

-------------------------------------------------------------
Det med formlerna är lite svårt att förklara kort, men...

Det värde vi får från AD porten är i "Raw" format.
Det vill säja att:

0volt = 0
5volt = 512

Så för att ex. visa Volt gör man följande:
((5/512)*Raw)

Om vi nu säjer att värdet för Raw är 256 (man lägger på 2.5volt på ingången) så blir det:
((5/512)*256)
Som då blir:
(0,009765625*256)
Som blir 2.5volt.   Gliser

Hur gör vi detta i programmet då?  Jo...
Om du går in på setup-sidan för formlerna så har du en rad för var analog ingång.

På denna rad skall du skriva följande:
((5/512)*ANx)    'Här byter vi ut 'Raw' mot koden 'ANx' (Skall vara stort AN och litet x )

Du får bara prova dej fram.
Jag har lagt in stöd för +, -, *, /, abs, Cos, Sin, Log, Mod, ^

Man skall altså kunna använda ordet Log i formeln för att få Log beräkning på ett värde.
ex.  ((xxxx * Log(3.3*ANx) / 100))

Jag kan ju ta ett exempel till. Låt oss koppla in en tryckgivare till en analog ingång...
En MPX4250 som sitter på Megasquirt korten och enligt databladet skall den ge:
0.2volt vid 20Kpa.
4.9volt vid 250Kpa.

Då borde vi kunna skriva:
(((5/512)*ANx) * (250 / 4.9))

'****************************************
((5/512)*ANx)  för att få den volt givaren ger oss.

* (250 / 4.9))  för att få faktoren för Kpa.

Om vi sedan vill ha det i ex. BAR istället för Kpa så tar vi det sån här:
((((5/512)*ANx) * (250 / 4.9)) * 0.01)  eftersom det går 0.01BAR på 1Kpa.

Ville du ha det i PSI? Ok..
((((5/512)*ANx) * (250 / 4.9)) * 0.1450377)  eftersom det går 0.1450377PSI på 1Kpa.


Ojojoj...  Nu hoppas jag att jag tänkte rätt...
Annars får ni rätta mej!!   Flau


Som du ser så är det tänkt att man skall kunna få till värden till de flesta sensorer.
Nu har jag inte testat detta så noga och jag hoppas du kommer igång och använder kortet ditt så vi får lite testkörning. När det hela fungerar så kommer jag lähha in en hjälpfil i programmet.




Jaja..
Nog om detta..

/n.





« Siste redigering: desember 10, 2008, 14:16:48 pm av Lövdal » Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #125 på: desember 10, 2008, 15:13:56 pm »

Da får jeg hjem og teste. Rapport kommer senere i kveld  Blunker
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #126 på: desember 10, 2008, 18:40:28 pm »

Da var en liten test med de tre nyeste filene foretatt.
Programmet blir bare bedre og bedre  Gliser

Hex filen er det nok noe rart med.
Om jeg suger eller blåser i Press2 er det Press3 som går til 0.
Blåser jeg i Press1 er det Press2 som går oppover, samtidig som Press1 løper som den selv vil?

På temperaturen ser det ut til at det er Temp1 som styrer alle 3. Men den måler helt korrekt temperatur.

På den gamle hexfilen (*ADC*) virker trykkfølerne på den riktige inngangen, men selvfølgelig ingen temperaturer i denne.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #127 på: desember 10, 2008, 20:23:48 pm »

Da var en liten test med de tre nyeste filene foretatt.
Programmet blir bare bedre og bedre  Gliser

Hex filen er det nok noe rart med.
Om jeg suger eller blåser i Press2 er det Press3 som går til 0.
Blåser jeg i Press1 er det Press2 som går oppover, samtidig som Press1 løper som den selv vil?

På temperaturen ser det ut til at det er Temp1 som styrer alle 3. Men den måler helt korrekt temperatur.

På den gamle hexfilen (*ADC*) virker trykkfølerne på den riktige inngangen, men selvfølgelig ingen temperaturer i denne.

Ok..
Då skall jag ordna en ny .Hex fil.
Om en temp styr alla 3, så antar jag att du bara har en tempgivare inkopplad Hæ eller Hæ

Jag skall se på det Glad

Fungerar texter och annat ??

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #128 på: desember 10, 2008, 20:31:42 pm »

Joo..

Håll koll på dina "Config-bits"..

Den sista HEX filen jag lade upp idag skall ha följande Config-bits.
Jag kan tro att den jag markerat med rödt inte ser sån ut på din??

E4
FE
FF
EE
FF
FC
BB
FF
FF
FF
FF
FF
FF
FF


/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #129 på: desember 10, 2008, 22:55:23 pm »

Endret "Config Bits" uten at det ble bedre.

Tekster virker bra i programmet.
Testet det nyeste programmet på W98SE maskinen, og da var det "comdlg32.ocx" som var for gammel, viss det kan være til hjelp?

Koblet til 3 tempfølere, men da viser ingen riktig. Inne er det ca 23oC, ute ca 0 og over loddebolten 70.
Litt bilder under av de forskjellige trykk mulighetene. Alle bilder med 3 tempfølere tilkoblet.


*  (66.15 KB, 620x299 - vist 273 ganger.)

* 02_trykk.jpg (176.69 KB, 622x898 - vist 316 ganger.)

* 03_vacuum.jpg (172.01 KB, 623x895 - vist 275 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #130 på: desember 11, 2008, 08:12:25 am »

Hei,

1.)
Har du 3st MPXxxx tryck sensorer inkopplade ??

2.)
Har du 3st Tempgivare inkopplad??

3.)
Är dom analoga ingångar du inte använder kopplade till jord (-)  ??

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #131 på: desember 11, 2008, 09:17:52 am »

1.)
Jeg har 2 stk MPX sensorer, og den siste inngangen er koblet til jord.

2.)
Jeg har 3stk MAX6675, med 3stk K-temp sensorer tilkoblet.

3.)
Jeg har ikke jordet de analoge inngangene. Skal få gjort det snarest og teste på nytt.   Øyerulling
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #132 på: desember 11, 2008, 21:03:15 pm »

Hej hej Glad

Jag har efter att ha druckit 12Liter kaffe och ätit födelsedagstårta för 36é gången i livet, tagit mej en tur på det naturalia rummet, med PIC18F2550 databladen i handen.

Då jag inte arbetet med just denna "lilla" PIC-krets tidigare så tänkte jag att kankse jag får läsa på lite.
Problemet du har med att tryckgivarena inte visar rätt och på rätt plats har jag funnit svaret på i databladet. Men jag fann någonting annat som gjorde mej lite fundersam.

Jag tror (Tyvärr) att vi må ändra hårdvaran lite igen....   Flau
Vi måste koppla om styrporten för de tre MAX kretsarna.
Det är som så att den 3é AN porten som är kopplad på PIN.25 stör hela "PORTB" sektionen på PIC-kretsen. Koppla enligt bild och ladda för 104é gången ned en ny version av de tre filerna Glad

Här är kopplingen:



Filerna kommer lite senare ikväll.
Skall ta mej lite mat innan jag kan sätta mej och ändra programkoden.

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #133 på: desember 11, 2008, 21:22:06 pm »

Det var bra du fant noe rart. Jeg har allerede loddet litt før jeg leste dette. Koblet fra inngangene fra MAX 2 og 3 og da sluttet nr 1 og virke også...
Bra jeg har laget dette på et labkort  Osteaktig Lett å endre på hardwaren.

Og selvfølgelig Gratulerer med dagen!!!
« Siste redigering: desember 11, 2008, 21:24:31 pm av SveinT » Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #134 på: desember 14, 2008, 00:17:42 am »

Det var bra du fant noe rart. Jeg har allerede loddet litt før jeg leste dette. Koblet fra inngangene fra MAX 2 og 3 og da sluttet nr 1 og virke også...
Bra jeg har laget dette på et labkort  Osteaktig Lett å endre på hardwaren.

Og selvfølgelig Gratulerer med dagen!!!
Tack för de Glad

Joo..  nu har familjen vart på julbord och fått magen fylld med pinnekjött, öl, kålrot, potatis och allt annat som hör till.

Här är en länk till en Zip-fil innehållande:
VW-norge_LogData.zip

VW-norge_LogData.exe (Pc-programvaran)
vwnorge_loger.ini         (INI-filen till programmet)
are-inc_vwnorge_cdc.inf   (Drivrutinen för USB kortet vi har byggt här i tråden.)
Device Manager.lnk          (En windows shortcut till 'Device manager' (bra att ha till detta)...)

Detta är en bra start, nu behöver jag test användare som kan ge mej önskemål om hur programmet kan förbättras. Det blir inte så mycket ändringar gjorda då vi startat upp ett nytt projekt i en annan tråd, där vi kommer skapa en "riktig" datalogger.

Det jag inte har ordnat i denna version är RPM ingången då denna lilla PIC-krats har lite egenheter jag inte vart bort i tidigare så behöver jag någon timma att läsa igenom databladen på kretsen.


Jaja..  SveinT nu hänger det på dej Glad
Hoppas du får ordning på kortet och får det på testning Glad

Bara hör av dej om det skulle vara någontoing jag kan hjälpa till med, eller om det är någonting som inte vill fungera.

/n.
« Siste redigering: desember 15, 2008, 00:12:18 am av Lövdal » Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #135 på: desember 14, 2008, 12:00:55 pm »

Nå er trykkfølerne riktige  Gliser
Ser ut til at .INI filen resettes hver gang programmet lukkes. "File=C:\" selv om jeg har endret det manuelt til riktig bane, og comport må også velges hver gang jeg starter programmet.?
Har ikke tid nå til å teste alle tempfølerne, men det ser ut til at 1 og 3 virker viss begge er tilkoblet. Kobles nr3 bort blir nr1 forvirret...... Den blinker mellom 0oC og riktig temperatur. Nr 2 virker ikke, men det kan jo være en kobling som ikke er god etter diverse omkoblinger.  Glad

Har også prøvd "Config bits" både som FC og FD på linje 05.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #136 på: desember 14, 2008, 19:14:07 pm »

ok.
jag förstår problemet med att ini-ilen raderas..
ny version kommer...

/n.


~~~~~~~~~~~~~ !! EDIT !! ~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu är Zip-filen i länken ovanför uppdaterad med nya filer.
Nu är allt på ställ Glad

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
« Siste redigering: desember 14, 2008, 21:25:16 pm av Lövdal » Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #137 på: desember 14, 2008, 21:22:47 pm »

Da tok jeg og loddet tilkoblingene mellom MAX og PIC på nytt og vasket labkortet godt med elektronikkrens.
Da ser det ut til at alle tempfølere er med oss  Gliser Gliser
Alle trykkfølere virker også.
Og takk for omtale under "About"  Osteaktig


*  (61.45 KB, 617x296 - vist 252 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #138 på: desember 14, 2008, 21:26:57 pm »

Da tok jeg og loddet tilkoblingene mellom MAX og PIC på nytt og vasket labkortet godt med elektronikkrens.
Da ser det ut til at alle tempfølere er med oss  Gliser Gliser
Alle trykkfølere virker også.
Og takk for omtale under "About"  Osteaktig

Härligt Glad

NB!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu är Zip-filen i länken ovanför uppdaterad med nya filer.
Nu är allt på ställ

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Testa den versionen så skall du inte ha problem med INI-filen.

/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #139 på: desember 14, 2008, 21:45:20 pm »

INI filen virker også som den skal nå!!
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #140 på: desember 15, 2008, 00:23:00 am »

INI filen virker også som den skal nå!!


Glad
Helt kanon Glad

Jag har testat kortet lite i bilen min och det fungerar fint.
Bara RPM funktionen som saknas...

Joo....
Då jag inte behövde 3stycken tryckgivare till gammel bilen så gjorde jag om koden lite..

Nu kan man använda tryckgivar ingångarna som vanliga analoga ingångar.
Det är lite nytt i menyen under (Settings - Pressure gauge - ...)

Den nya versionen ligger som vanligt uppladdad på :
VW-norge_LogData.zip

Den nya versionen är : v:1.2.1
Och man behöver bara byta ut INI-filen och EXE-filen.

(Om du har satt upp en massa i ini filen så kan du bara editera den manuellt.
Du ser snabbt vad som är nytt om du gämför den gammla och den nya.

/n.


« Siste redigering: desember 15, 2008, 21:20:44 pm av Lövdal » Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #141 på: desember 16, 2008, 15:51:09 pm »

Hei,

SveinT, du får gärna dela med dej av det du finner ut.

Jag skall jobba vidare med RPM delen snarast...
(Nu är jul stöket i full fart så de är mindre och mindre tid över till detta..)

Jag har upptäckt att det är lite injusteringar som behöver fixas för att en "Megalog"  logfil skall stämma. Programet MegaLog har fasta referenser som jag inte viste om. Det är inga problem att fixa.

Det fungerar som det är nu men man måste göra en del manuella inställningar.


/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #142 på: desember 16, 2008, 19:31:04 pm »

Har ikke fått testet så mye, da jeg også fant ut at det snart er jul  Sjokkert  Har fått handlet litt julegaver, EU-kontroll på bruksbilen og diverse annet......
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Lövdal
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Gratangen



Vis profil
« Svar #143 på: januar 12, 2009, 21:18:10 pm »

Hej,

SvenT, har du testat något mer?
Jag har en del coola saker på gång till kortet Glad


/n.
Loggført

VW-55 (2,3L, Megasquirt, Turbo, IC, (5-vxl. UN1 låda))
VW-65 (Kawasaki ZX14, Megasquirt + turbo)
VW-75 1303 (2,3L, Megasquirt, Turbo, H2O IC, 5vxl. UN1 med diff)
KG 1960 (1915cc Megasquirt)
Mercedes 320 Carlson tuning.
Teistböen 1961 30 foot fiskebåt
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #144 på: januar 18, 2009, 20:37:51 pm »

Har dessverre ikke fått testet noe mer ennå. Jeg går litt i dvale om vinteren  Osteaktig
Lenge siden jeg hadde vært her inne også....
Men vil du si hva du har planer om? Ble jo litt nyskjerrig nå.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
xeurox
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« Svar #145 på: april 16, 2010, 14:19:19 pm »

.
« Siste redigering: september 30, 2010, 19:10:02 pm av xeurox » Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!