Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 42
|
128
|
Forum / Problemløseren / Sv: Girolje i bremsetrommel.
|
på: april 28, 2013, 16:26:59 pm
|
ellers eit godt tips at når du har fått olja i trommelen holder da ikkje å vaska vekk olja, du må ogso varma, tørke, varme , tørke vekk - i fleire omgangar, pga olja "trekker inn" i trommelen og vert skvisa ut når trommelen vert varm igjen = dårlige bremser. ein propanbrennar og unirens/bremserens er tingen.
Skal ALDRIG varme bremse rens ! det avgir noen litt ufine avgasser
|
|
|
137
|
Forum / Problemløseren / Sv: justerbar fjærplate..?
|
på: april 01, 2013, 19:58:33 pm
|
tenkte på om eg skulle ta av drivakslingen for å gå klar fjærplaten når eg skal senke?
Nei, du trenger kun løsne håndbrekkvaier, så sitter fjærplaten i tre skruer på baksiden av trommelen, så kan du dra akselen bakover så den går klar. Null olje. Du må også ta dekselet over torsjonsrøret, og merk av hvor plata di sitter, før du tar den ut. Pass på fingrene, det står i spenn! Har du ingen i nærheten av deg, som har gjort det før? enklere å løsne berekk wirene inne i bilen, så slipper du ta av bremse trommelen ;-)
|
|
|
148
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problem med rock and roll hengsler...
|
på: februar 09, 2013, 21:56:59 pm
|
sitter hengslene dine kun festet i finer plata ? skal det sitte folk der når du kjører med bilen ?
for å få soffan lavere kan du ikke flytte / kutte ned finer kassa ?
hvis det skal sitte folk i soffan når du kjører, ville jeg fest soffan til ''bilen'' ikke bare til en finer kasse !
|
|
|
150
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvor kjøpe justerbare fjærplater til 58-1200? Forskjell på kvalitet..
|
på: januar 26, 2013, 10:34:16 am
|
Det er kjappere å bare senke bilen med originale fjærplater. Jobben blir å skifte fjærplatene. Da må bremseslangen kobles fra, fjærplata må skrus løs og trekkes ut av torsjonsrøret. Ofte lurt å skifte foringene som sitter i opplagringen til fjærplata samtidig.
Hvor mye man får justert har jeg ikke snøring på. Går an å høre med butikkene som selger disse.
hva blir forskjelden i arbeid i å senke med orginale / justerbare ?? du må jo uansett løsne lokket, akselrør, brekkwire og støtdemper for å få flyttet orginal plata på fjæra ? og de fleste skjønner att å kjøre rundt med 40-50år gamle gummi foringer er ikke akkurat et løft for kjøreegenskapene ! så de ville jeg jo byttet når ting er i deler uansett eneste forskjeld jeg ser i å montere justerbare fjærplater er : større inn hugg i lommeboka, mulighet til å justere høyden etter att du har satt ting sammen, mange opplever att gamle fjærer er ulike på H / V side, noe som nødvendig vis ikke syns så godt før du senker, men når du får skjermkanter ned til hjula synes det veldig godt litt usikker på hvor mye senk justeringa gir, de vi har montert har vi flyttet ned et hakk og fin justert høyden med justeringa på fjærplatene, platene gir nokk 5-10cm Karl Fredrik
|
|
|
|