Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
1
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher
|
på: mars 06, 2016, 16:20:19 pm
|
Da er ebern montert i bilen og varmer godt. Etter gjennomgang av alle membraner,dårlige koblinger og ombygging til 12 v glødeplugg funker den perfekt. Da er det bare komme seg ut på vinterveier.
|
|
|
2
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher
|
på: februar 29, 2016, 10:46:56 am
|
Hei! Takk for tips. Sendte han en mail nå så får vi se om han kan skaffe nye membraner. Fikk den til å "tenne" i går og da gikk den et par minutter men har problemer med bensin tilførselen. Den blir veldig ustabil og jeg regner med at problemet er en kombinasjon av dårlig innstilt pumpe/regulator og at membranene inni disse virker for meg veldig harde. Har ingen ingenting og sammenligne med men tror de skal være mer fleksibel. Hvor ofte tikker det i pumpen din når du starter eberen..? Tro hvor mye bensin som skal leveres gjennom innsprøtningsdysen på et minutt for eksempel..?
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher
|
på: februar 28, 2016, 16:49:39 pm
|
Relativt enkle pumper. Når de får 12V skal de tikke. Gjør den ikke det er det gjerne stempelet på membranen som går litt tregt i huset, eller stiften som ikke får kontakt. Siden du har sjekket stiften, hadde jeg åpnet huset med membranen igjen og sett at alt beveger seg lett. Gjerne litt gammel bensin som har "forsteinet" seg inni huset.
Hei! Etter pussing av stift,rengjøring og litt justering er det liv i den men tror membranen er i hardeste laget. Forstår det sånn at deler er vanskelig og få fatt i. Får se om jeg ikke finner noe å lage ny membran av...forslag?
|
|
|
4
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher
|
på: februar 27, 2016, 20:05:32 pm
|
Siden Eberspacheren tydelig vis ble lagt på hylla inntil videre i 2012 så er den nå tatt frem fra glemselen. Har i dag testet litt og har fått liv i vifte,gløding,lys i bryter og liv i rele men ingen liv i bensinpumpen. Har åpnet pumpen å membranen ser fin ut, mulig den er for hard...? Pusset over stiften innvendig i pumpen men uten noen forandring. Er det noen her som har erfaring med disse Hardi pumpene..evt tips & triks..?
|
|
|
13
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ettermarkeds ragtop.
|
på: april 23, 2013, 17:56:39 pm
|
Tudor Webasto, tidstypisk 3-folder. Har montert, er ganske mye tilpassningsjobb når man ikke har gjort det før.
Ok,hvor handlet du...? R&S Coachbuilds i London produserer de. Webasto har levert soltak til bobler siden 1950, R&S kjøpte opp former, deler og rettigheter rundt 1970, og bygger de fortsatt. Kostet £650 + mva og frakt da jeg kjøpte. Regn med snaut 2 måneders leveringstid, de bygger rammene til taket på bestilling. De har til mange andre modeller også. Ok,Thanks..
|
|
|
14
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ettermarkeds ragtop.
|
på: april 22, 2013, 17:44:01 pm
|
Tudor Webasto, tidstypisk 3-folder. Har montert, er ganske mye tilpassningsjobb når man ikke har gjort det før.
Ok,hvor handlet du...?
|
|
|
15
|
Forum / Snikk-snakk / Ettermarkeds ragtop.
|
på: april 21, 2013, 11:01:16 am
|
Hei! Som tittelen sier lurer jeg på om det finnes noen ettermarkeds ragtopper som ser bra ut..? Noen som har erfaringer..?
|
|
|
17
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Porsche på si'!
|
på: april 20, 2013, 14:20:22 pm
|
Takk! Nydelig bil. Husker 928 helt tilbake til barnehagen, hadde en i Matchbox Er de V8ene som de ble levert med greie? Slår meg som en dyrbar sak å holde i orden evt om noe ryker? Meget bra motorer men vær nøye med service på register. Blir dyrt hvis du får ventilhavari. 928 hva levert med v8ere fra 4,5 til 5,4 liter. Min s4 har en 5,0 l 32 v med 320 hk.
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Gangstercap
|
på: april 20, 2013, 08:47:55 am
|
Hei! Jeg har en gangstercap av pleksiglass typen med alu innramming liggende som jeg aldri har hatt på bilen. Vurderte og montere den men lurer på om noen har at bilde av innfestingen på disse?. Tror jeg mangler noe deler.
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher
|
på: desember 09, 2012, 13:05:32 pm
|
Hei! Ja den trenger seg en ordentlig gjennomgang. Må vell klare og få en god av de to jeg har. Forstår det slik at deler ikke er tilgjengelig..?
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher
|
på: desember 08, 2012, 18:23:48 pm
|
Her ser du hvordan min er koblet. Vet du om du har konstant +12v inn der den grønne ledningen er tilkoblet på min på dette bildet..? Har også denne Bn2'en men den er noe annerledes.
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher
|
på: desember 07, 2012, 22:12:44 pm
|
Hei. Koblingsskjemaet finner du nederst, men du trenger det ikke med mindre du har noen ledninger som har hoppet av. Det er ganske rett frem å koble den til. Den røde på 12V, den brune til jord. Mer at du må ha god kontakt og nok strøm - det påvirker ytelsen veldig under oppstart. Noen momenter: - Du trenger komplett sett før du monterer. Det er en god del plastrør, braketter, slanger, pakninger, eksosrør og lignende som du må ha
- Det skal bores totalt fem hull i karroseriet, og til det trenger du maler. De er forskjellige fra 1302, 1303 og standard-boble
- Du bør teste eberen i benk før du monterer
- Hvis den ikke virker er det som regel enten på grunn av elektrisk feil (dårlige kontakter), dårlig glødeplugg, eller kaputt bensinpumpe (membranen) - eller kombinasjon av disse
- Med mindre du er 100% sikker på at den virket sist den sto i en bil bør du plukke den fra hverandre og sjekke alle kontaktene. Skift de som er slakke. Test glødepluggen - den skal ha 4V (ikke 12)
Artig prosjekt å jobbe med! Jeg monterte i min bil, og ble litt overrasket over hvor mye jobb det er med det. Men når den først er på plass og virker, er det fantastiske saker. Bilen blir varm på noen minutter! Hei! Takk for hjelp. Har resten av braketter,eksos++ og det har stått Eber i bilen min førr så selve montasjen er grei. Denne Eberen har jeg ikke testet før så hadde planlagt og benkteste den først. Har den en grønn ledning som hva løs som kommer fra den røde + kabelen. Litt usikker på om den står korrekt men tror det.(Merket den på bildet under) Står den der på din ?. Kan ikke se koblingskjemaet ?. Skulle tatt en gjennomgang av det elektriske for når jeg prøvde og koble til strøm så skjedde det ikke veldig mye. Trekte endel strøm så mulig glødepluggen glødet men ikke liv i pumpe og vift.
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher
|
på: desember 07, 2012, 18:47:43 pm
|
Dette er en BN2, ja, og er den modellen som ble levert til 1302 "originalt". Du har den eldste typen her, ettersom den har bensinpumpe som sitter montert på enheten. Senere modeller har ekstern pumpe. Varmereguleringen er grei å få oversikt over. Den har hele to forskjellige innstillinger: Av og på ok,så den er komplett da.? Har du tilsvarende i din bil..?,regner med at den brune er - og den rød er pluss men skulle gjerne sett et koblingskjema til denne. Hva skal egentlig skje når man drar ut bryteren...?,regner med at vifte,gløding og bensinpumpe skal starte...?. Det er en liten rød bryter på siden av det ene relet hva er den til..?
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Eberspacher
|
på: desember 07, 2012, 17:05:17 pm
|
Hei! Noen som har koblingskjema til denne..? Står BN2 på merkeskiltet men er helt ulik andre jeg har sett. Mulig det er en sen modell da den virker nyere. Var plukket ut av en 1302 jeg hugget. Hvor er tempratur reguleringen på denne..?,virker som bryteren er kun av og på..?
|
|
|
29
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Doble 28 pict eller 30/31
|
på: desember 03, 2012, 19:49:01 pm
|
Hei! Lurer på om noen her har prøvd seg på et oppsett med to av disse forgasserene med hell på en stock 1600 motor.? Spør siden jeg har flere forgassere liggende å vurderte og bygge meg et lavbudsjett dobbelforgasser oppsett i vinter.
|
|
|
30
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Scintilla magnet
|
på: desember 02, 2012, 16:14:12 pm
|
..og så anbefaler jeg at du holder i fordelerlokket der pluggledningene går inn med ene hånden for så å ta den andre hånden og snurre lett på akslingen i enden for å se om den snurrer lett.
Haha!
|
|
|
|