Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #720 på: mai 02, 2014, 21:39:27 pm » |
|
Dette blir jaggu flott!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #721 på: mai 05, 2014, 09:13:23 am » |
|
Takker Kjenner jeg begynner å bli klar for å få den på veien nå ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #722 på: mai 05, 2014, 23:01:57 pm » |
|
Det klør vel bare litt i høyrefoten tenker jeg!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #724 på: mai 13, 2014, 21:40:31 pm » |
|
Konfirmasjonen er overstått og jeg har fått skrudd litt igjen Begynte forsiktig med å få montert skivebremser på den ene siden. God kvalitet på Kerscher-kitet. Alt passer og virker bra gjennomtenkt.
rear brake.jpg (63.31 KB. 640x392 - vist 384 ganger.) Mens jeg holdt på med dette og allikevel hadde koplet fra håndbrekkwirene, så fikk assistenten min på 8 sitt eget prosjekt med å pusse ned og lakkere håndbrekk-håndtaket:
handbrake.jpg (34.11 KB. 363x600 - vist 376 ganger.) Godt å være i gang igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #725 på: mai 13, 2014, 23:04:52 pm » |
|
oktober 24, 2010 Skrev Grelland "Oxyboxer i Ghia" og postet for oss her på vw norge. Siden da har vi fulgt grundig med på hva han driver med. Pludrer litt i ny og ne med museskritt i riktig retning hver gang. Fint arbe... Men I dag kl. 21:40:31 postet han igjen.. og det slo meg. Dette er jo en veldig ambisiøs tittel. 4 år har snart gått hvor han har skryti på seg å ha Oxyboxer i Ghia.. Mens sannheten er at han "ALDRI har hatt oxyboxer i ghia". Lenge igjen ell?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #726 på: mai 13, 2014, 23:22:26 pm » |
|
Haha. Du har rett. Burde byttet tittel. Men nå er det ikke mange dagene til jeg kan skryte på meg å faktisk ha oxybokser montert i ghian. Hyggelig at man følger med da Og jeg mener å huske at jeg advarte om at dette kom til å ta laaaang tid
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #727 på: mai 14, 2014, 00:49:41 am » |
|
Viktig og ikke stresse. Er jo hobby.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #728 på: mai 14, 2014, 07:21:54 am » |
|
Kerscher sett er bra den, bare at hoder på bolter som fester kalipper og så videre de 4 boltene som fester igjen braket for kalipperfesting ruster... Fikk en fin overflaterust ila par vintre. Ingen krise og kun utseendes bagatell men de kunne spandere på bedre bolter synes jeg.
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #729 på: mai 14, 2014, 08:22:57 am » |
|
Kerscher sett er bra den, bare at hoder på bolter som fester kalipper og så videre de 4 boltene som fester igjen braket for kalipperfesting ruster... Fikk en fin overflaterust ila par vintre. Ingen krise og kun utseendes bagatell men de kunne spandere på bedre bolter synes jeg. 12.9 svart stål bolter ruster bare man ser på dem hardt med våte øyne. Man forhindrer det enkelt med å gi dem et lite strøk med lagringsfett eller hvis man er petimeter, litt lakk. Jeg lakker også alltid kanten på skivene og senteret. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #730 på: mai 14, 2014, 08:46:07 am » |
|
Ja dette med de boltene var det eneste jeg tenkte litt på når jeg monterte dette, så jeg får se om jeg legger på litt beskyttelse på de.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #731 på: mai 14, 2014, 09:08:23 am » |
|
kan jo sende de til overflatebehandling
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #732 på: mai 14, 2014, 13:54:56 pm » |
|
jeg har jo lyst til å rulle litt snart, så jeg sender de ikke bort nå i alle fall Prøver å få mobilisert et par mann til å hjelpe meg å få inn motoren denne uka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #733 på: mai 14, 2014, 15:25:27 pm » |
|
Boltene er nok 12.9 pga påkjenninger. Man får tak i 12.9 både i krom og zink, men ikke galvanisert da det ødelegger styrken i boltene. Rustfrie bolter har bare en 4.6 klasse, så det blir for slappe greier. Lettere å lakke de Roy.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #734 på: mai 14, 2014, 17:21:27 pm » |
|
Hvordan drar jeg til boltene med lakkerte hoder uten å skade lakken? Tror kanskje lagringsfett er den kortsiktige løsningen i alle fall
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #735 på: mai 14, 2014, 17:23:49 pm » |
|
Når vi snakker om lakk... er det noen som vet hvor god lakken på kalipperne er? Har bytta bak på golfen og de ble stygge etter kun kort tid. Burde jeg legge på litt ekstra nå før de monteres?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #736 på: mai 14, 2014, 23:41:47 pm » |
|
lite skruing i kveld, men assistenten monterte trykkplate og lamell mens jeg holdt på med slitergolfen:
atle.jpg (56.35 KB. 538x600 - vist 465 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #737 på: mai 15, 2014, 08:54:51 am » |
|
oktober 24, 2010 Skrev Grelland "Oxyboxer i Ghia" og postet for oss her på vw norge. Siden da har vi fulgt grundig med på hva han driver med. Pludrer litt i ny og ne med museskritt i riktig retning hver gang. Fint arbe... Men I dag kl. 21:40:31 postet han igjen.. og det slo meg. Dette er jo en veldig ambisiøs tittel. 4 år har snart gått hvor han har skryti på seg å ha Oxyboxer i Ghia.. Mens sannheten er at han "ALDRI har hatt oxyboxer i ghia". Lenge igjen ell? Roy, du er selve definisjonen av en Stay´er!! VWNorge er stolt av deg!
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #739 på: mai 15, 2014, 09:38:04 am » |
|
Når vi snakker om lakk... er det noen som vet hvor god lakken på kalipperne er? Har bytta bak på golfen og de ble stygge etter kun kort tid. Burde jeg legge på litt ekstra nå før de monteres?
siden det var så overveldende mange svar på denne, så svarer jeg selv Tok en titt på frontkalipperne mine, som også er fra Kerscher, og etter en 4-5 sesonger er det ikke mye overflaterust å spore, så da satser jeg at at de bak også holder seg pene i mange år.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #740 på: mai 18, 2014, 20:53:04 pm » |
|
ok, Erik, og alle andre som måtte følge med:
in ghia.jpg (99.49 KB. 650x404 - vist 400 ganger.) Vi har offisielt en oxyboxer i ghian
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #741 på: mai 18, 2014, 20:55:39 pm » |
|
Så fortsatte jeg med å montere eksosen, og den passet veldig godt på motoren, alt bare smatt sammen, og sett bakfra vil det se omtrent slik ut:
in ghia w exhaust.jpg (83.87 KB. 623x384 - vist 444 ganger.) Synes det ble veldig bra. Litt diskret, men man ser samtidig at man mener "business"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #742 på: mai 18, 2014, 21:00:50 pm » |
|
Jeg plundra med å få motoren inn, og etter å ha klødd meg i huet en del, fant jeg ut at det var toppdekslene som tok i "hyllene" på siden av motoren. Motoren skal ikke være noe særlig bredere enn andre 2110cc, men jeg har CSP sine toppdeksler på siden jeg er usikker på om std deksler går klar av vippene mine. Uansett tok jeg toppdekslene av, og da smatt den på plass, og her se rman at det er litt trangt mot hyllene på siden, men det er kanskje normalt? Får prøve med et par originale deksler. Kanskje det blir tett til og med
head-body.jpg (48.37 KB. 450x600 - vist 381 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #743 på: mai 18, 2014, 21:22:27 pm » |
|
måtte sjekke litt klaring rundt eksosen, og det er litt trangt: Først mot dekket, ikke noe problem:
muffler-tyre.jpg (80.76 KB. 600x537 - vist 357 ganger.) Så mot toppdekselet, kanskje et problem med csp sine deksler...
muffler-heads.jpg (103.95 KB. 550x569 - vist 366 ganger.) Må sette på et deksel for å prøve Så mot karosseriet, og der har jeg et problem:
muffler-body.jpg (63.63 KB. 500x570 - vist 360 ganger.) Liker ikke at eksosen ligger innat karosseriet, det kommer til å bråke noe infernalsk, så jeg får se om det er karosseriet eller lyddemperen som får smake hammeren Da gjenstår bare sånn ca hundre småting før den kan fyres opp, men mye av det usynlige ble fikset i dag, som for eksempel spjellene til termostaten inni viftehuset ,vakumslanger til MAP-sensoren og montering av bensintrykkregulator på utsiden av brannveggen for å få ryddet litt i motorrommet.
|
|
« Siste redigering: mai 18, 2014, 21:28:25 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #744 på: mai 18, 2014, 23:22:35 pm » |
|
Dæven du! Gratulerer med milepæl! Jaggu flott å se den sitte fast baki der, litt småjustering blir det alltid. Men det er vel ikke noe problem for "Oxyboxer-veteranen" Roy Grelland
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp
|
|
« Svar #745 på: mai 18, 2014, 23:41:43 pm » |
|
Tror du har ca samme problemer som Kjetil L har med de toppdeksel og eksos på "Tjeltabilen" Her er i alle fall toppdeksel tråden hans: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,58397.0.html
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #747 på: mai 19, 2014, 07:09:53 am » |
|
Jeg har til gode å oppleve at de originale ikke duger. Som regel er dem tettere også. En vinn/vinn.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #748 på: mai 19, 2014, 07:25:55 am » |
|
Hadde samme problem med CSP deksler i min Ghia. Nå var min motor noen mm bredere enn din tenker jeg, men ikke sjanse å få på dekslene. Går så vidt med originale. Som BB skriver, du får i alle fall tette deksler hvis du bruker de originale. Tar vippene i, løser du det lett med kulehammer Ble fint med CSP eksosen! Synd det alltid skal være noe som ikke passer helt.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #749 på: mai 19, 2014, 08:56:12 am » |
|
jeg har ingen problemer med å bruke originale deksler, men jeg var i utgangspunktet usikker på om det var noe klaringsproblemer med 1.3-pauter-vippene, men det løser vi evt med kulehammer. Og Øyvind, ja jeg synes det ser bra ut, men er litt kjipt at det ikke passer helt. Jeg er forberedt på at det jeg driver med ikke akkurat er bolt-on, men dette skulle være en lyddemper spesielt for Ghia så da er det litt rart det går i karossen. Men så skal et sies også at jeg har jo vært baki og sveiset og reparert overalt på denne bilen, så det er ikke sikkert den platebiten står akkurat der den stod når den forlot karmann-fabrikken for noenogfemti år siden Roy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|