november 10, 2024, 21:38:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Ghia  (Lest 260059 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #720 på: mai 02, 2014, 21:39:27 pm »

Dette blir jaggu flott!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #721 på: mai 05, 2014, 09:13:23 am »

Takker  Gliser

Kjenner jeg begynner å bli klar for å få den på veien nå ja
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #722 på: mai 05, 2014, 23:01:57 pm »

Det klør vel bare litt i høyrefoten tenker jeg! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #723 på: mai 05, 2014, 23:17:01 pm »

bittelitt Gliser
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #724 på: mai 13, 2014, 21:40:31 pm »

Konfirmasjonen er overstått og jeg har fått skrudd litt igjen Glad

Begynte forsiktig med å få montert skivebremser på den ene siden. God kvalitet på Kerscher-kitet. Alt passer og virker bra gjennomtenkt.

* rear brake.jpg (63.31 KB. 640x392 - vist 384 ganger.)


Mens jeg holdt på med dette og allikevel hadde koplet fra håndbrekkwirene, så fikk assistenten min på 8 sitt eget prosjekt med å pusse ned og lakkere håndbrekk-håndtaket:

* handbrake.jpg (34.11 KB. 363x600 - vist 376 ganger.)


Godt å være i gang igjen.

Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #725 på: mai 13, 2014, 23:04:52 pm »

oktober 24, 2010  Skrev Grelland "Oxyboxer i Ghia" og postet for oss her på vw norge.

Siden da har vi fulgt grundig med på hva han driver med. Pludrer litt i ny og ne med museskritt i riktig retning hver gang. Fint arbe...


Men I dag kl. 21:40:31 postet han igjen.. og det slo meg. Dette er jo en veldig ambisiøs tittel. 4 år har snart gått hvor han har skryti på seg å ha Oxyboxer i Ghia.. Mens sannheten er at han "ALDRI har hatt oxyboxer i ghia". Lenge igjen ell?  Osteaktig
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #726 på: mai 13, 2014, 23:22:26 pm »

Haha. Du har rett. Burde byttet tittel. Men nå er det ikke mange dagene til jeg kan skryte på meg å faktisk ha oxybokser  montert i ghian. Hyggelig at man følger med da Blunker

Og jeg mener å huske at jeg advarte om at dette kom til å ta laaaang tid Glad
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #727 på: mai 14, 2014, 00:49:41 am »

Viktig og ikke stresse. Er jo hobby.  Gliser
Loggført

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #728 på: mai 14, 2014, 07:21:54 am »

Kerscher sett er bra den, bare at hoder på bolter som fester kalipper og så videre de 4 boltene som fester igjen braket for kalipperfesting ruster... Fikk en fin overflaterust ila par vintre. Ingen krise og kun utseendes bagatell men de kunne spandere på bedre bolter synes jeg. Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #729 på: mai 14, 2014, 08:22:57 am »

Kerscher sett er bra den, bare at hoder på bolter som fester kalipper og så videre de 4 boltene som fester igjen braket for kalipperfesting ruster... Fikk en fin overflaterust ila par vintre. Ingen krise og kun utseendes bagatell men de kunne spandere på bedre bolter synes jeg. Glad

12.9 svart stål bolter ruster bare man ser på dem hardt med våte øyne. Man forhindrer det enkelt med å gi dem et lite strøk med lagringsfett eller hvis man er petimeter, litt lakk.

Jeg lakker også alltid kanten på skivene og senteret. 

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #730 på: mai 14, 2014, 08:46:07 am »

Ja dette med de boltene var det eneste jeg tenkte litt på når jeg monterte dette, så jeg får se om jeg legger på litt beskyttelse på de.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #731 på: mai 14, 2014, 09:08:23 am »

kan jo sende de til overflatebehandling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #732 på: mai 14, 2014, 13:54:56 pm »

jeg har jo lyst til å rulle litt snart, så jeg sender de ikke bort nå i alle fall Glad

Prøver å få mobilisert et par mann til å hjelpe meg å få inn motoren denne uka.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #733 på: mai 14, 2014, 15:25:27 pm »

Boltene er nok 12.9 pga påkjenninger. Man får tak i 12.9 både i krom og zink, men ikke galvanisert da det ødelegger styrken i boltene. Rustfrie bolter har bare en 4.6 klasse, så det blir for slappe greier. Lettere å lakke de Roy.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #734 på: mai 14, 2014, 17:21:27 pm »

Hvordan drar jeg til boltene med lakkerte hoder uten å skade lakken? Tror kanskje lagringsfett er den  kortsiktige løsningen i alle fall
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #735 på: mai 14, 2014, 17:23:49 pm »

Når vi snakker om lakk... er det noen som vet hvor god lakken på kalipperne er? Har bytta bak på golfen og de ble stygge etter kun kort tid. Burde jeg legge på litt ekstra nå før de monteres?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #736 på: mai 14, 2014, 23:41:47 pm »

lite skruing i kveld, men assistenten monterte trykkplate og lamell mens jeg holdt på med slitergolfen:

* atle.jpg (56.35 KB. 538x600 - vist 465 ganger.)

Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #737 på: mai 15, 2014, 08:54:51 am »

oktober 24, 2010  Skrev Grelland "Oxyboxer i Ghia" og postet for oss her på vw norge.

Siden da har vi fulgt grundig med på hva han driver med. Pludrer litt i ny og ne med museskritt i riktig retning hver gang. Fint arbe...


Men I dag kl. 21:40:31 postet han igjen.. og det slo meg. Dette er jo en veldig ambisiøs tittel. 4 år har snart gått hvor han har skryti på seg å ha Oxyboxer i Ghia.. Mens sannheten er at han "ALDRI har hatt oxyboxer i ghia". Lenge igjen ell?  Osteaktig

Roy, du er selve definisjonen av en Stay´er!!
VWNorge er stolt av deg!  Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #738 på: mai 15, 2014, 09:36:39 am »

man skal koooose seg med hobbyen sin vet du Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #739 på: mai 15, 2014, 09:38:04 am »

Når vi snakker om lakk... er det noen som vet hvor god lakken på kalipperne er? Har bytta bak på golfen og de ble stygge etter kun kort tid. Burde jeg legge på litt ekstra nå før de monteres?

siden det var så overveldende mange svar på denne, så svarer jeg selv Glad

Tok en titt på frontkalipperne mine, som også er fra Kerscher, og etter en 4-5 sesonger er det ikke mye overflaterust å spore, så da satser jeg at at de bak også holder seg pene i mange år.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #740 på: mai 18, 2014, 20:53:04 pm »

ok, Erik, og alle andre som måtte følge med:

* in ghia.jpg (99.49 KB. 650x404 - vist 400 ganger.)


Vi har offisielt en oxyboxer i ghian  Gliser

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #741 på: mai 18, 2014, 20:55:39 pm »

Så fortsatte jeg med å montere eksosen, og den passet veldig godt på motoren, alt bare smatt sammen, og sett bakfra vil det se omtrent slik ut:

* in ghia w exhaust.jpg (83.87 KB. 623x384 - vist 444 ganger.)


Synes det ble veldig bra. Litt diskret, men man ser samtidig at man mener "business"

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #742 på: mai 18, 2014, 21:00:50 pm »

Jeg plundra med å få motoren inn, og etter å ha klødd meg i huet en del, fant jeg ut at det var toppdekslene som tok i "hyllene" på siden av motoren. Motoren skal ikke være noe særlig bredere enn andre 2110cc, men jeg har CSP sine toppdeksler på siden jeg er usikker på om std deksler går klar av vippene mine.

Uansett tok jeg toppdekslene av, og da smatt den på plass, og her se rman at det er litt trangt mot hyllene på siden, men det er kanskje normalt? Får prøve med et par originale deksler. Kanskje det blir tett til og med Glad


* head-body.jpg (48.37 KB. 450x600 - vist 381 ganger.)

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #743 på: mai 18, 2014, 21:22:27 pm »

måtte sjekke litt klaring rundt eksosen, og det er litt trangt:

Først mot dekket, ikke noe problem:

* muffler-tyre.jpg (80.76 KB. 600x537 - vist 357 ganger.)


Så mot toppdekselet, kanskje et problem med csp sine deksler...

* muffler-heads.jpg (103.95 KB. 550x569 - vist 366 ganger.)

Må sette på et deksel for å prøve

Så mot karosseriet, og der har jeg et problem:

* muffler-body.jpg (63.63 KB. 500x570 - vist 360 ganger.)

Liker ikke at eksosen ligger innat karosseriet, det kommer til å bråke noe infernalsk, så jeg får se om det er karosseriet eller lyddemperen som får smake hammeren Glad

Da gjenstår bare sånn ca hundre småting før den kan fyres opp, men mye av det usynlige ble fikset i dag, som for eksempel spjellene til termostaten inni viftehuset ,vakumslanger til MAP-sensoren og montering av bensintrykkregulator på utsiden av brannveggen for å få ryddet litt i motorrommet.

« Siste redigering: mai 18, 2014, 21:28:25 pm av grelland » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #744 på: mai 18, 2014, 23:22:35 pm »

Dæven du! Gratulerer med milepæl!
Jaggu flott å se den sitte fast baki der, litt småjustering blir det alltid. Men det er vel ikke noe problem for "Oxyboxer-veteranen" Roy Grelland Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #745 på: mai 18, 2014, 23:41:43 pm »

Tror du har ca samme problemer som Kjetil L har med de toppdeksel og eksos på "Tjeltabilen"
Her er i alle fall toppdeksel tråden hans: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,58397.0.html

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #746 på: mai 18, 2014, 23:43:58 pm »

se der ja, mente jeg hadde hørt om dette før. Da får jeg sette på originale, tenker jeg Glad
« Siste redigering: mai 19, 2014, 00:06:55 am av grelland » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #747 på: mai 19, 2014, 07:09:53 am »

Jeg har til gode å oppleve at de originale ikke duger. Som regel er dem tettere også. En vinn/vinn.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #748 på: mai 19, 2014, 07:25:55 am »

Hadde samme problem med CSP deksler i min Ghia. Nå var min motor noen mm bredere enn din tenker jeg, men ikke sjanse å få på dekslene. Går så vidt med originale. Som BB skriver, du får i alle fall tette deksler hvis du bruker de originale. Tar vippene i, løser du det lett med kulehammer Blunker
Ble fint med CSP eksosen! Synd det alltid skal være noe som ikke passer helt.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #749 på: mai 19, 2014, 08:56:12 am »

jeg har ingen problemer med å bruke originale deksler, men jeg var i utgangspunktet usikker på om det var noe klaringsproblemer med 1.3-pauter-vippene, men det løser vi evt med kulehammer.

Og Øyvind, ja jeg synes det ser bra ut, men er litt kjipt at det ikke passer helt. Jeg er forberedt på at det jeg driver med ikke akkurat er bolt-on, men dette skulle være en lyddemper spesielt for Ghia så da er det litt rart det går i karossen. Men så skal et sies også at jeg har jo vært baki og sveiset og reparert overalt på denne bilen, så det er ikke sikkert den platebiten står akkurat der den stod når den forlot karmann-fabrikken for noenogfemti år siden Blunker

Roy
Loggført
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!