mai 14, 2024, 04:52:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1951 split - patina - uk  (Lest 3441 ganger)
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« på: mars 10, 2008, 09:11:25 am »

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=580894
Loggført

Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 10, 2008, 09:20:44 am »

Kikket på denne bilen i Bad Camberg. Utrolig fin patina hele veien.
Tydeligvis skiftet den eier i fjor.
Det var en ellers høyprofilert danske som eide den tidligere.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: mars 10, 2008, 19:23:51 pm »

Har denne i et Ultra VW blad. Fet bil!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #3 på: mars 11, 2008, 08:36:22 am »

Prisklasse? Blunker
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mars 11, 2008, 08:41:45 am »

 £17000 ifølge annonsen....
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #5 på: mars 11, 2008, 09:06:06 am »

£17000 ifølge annonsen....

HÅHÅHÅ! jaja.. det er jo ikke mange igjen i så urørt tilstand (sett bort ifra senk og ss da, men det må til).
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #6 på: mars 11, 2008, 09:17:17 am »

Barnfind og patina muligheter er i fåtall.
Hadde jo 356 min i patinert utgave.
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: mars 11, 2008, 09:23:01 am »

Den hadde ganske høy prisklasse på Bad Camberg også, men var det så høy mon tro?
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 11, 2008, 09:29:59 am »

Jeg mener at det var ca. 160.000,- NOK? I alle fall en høy pris, men det tror jeg var bare for å få oppmerksomhet.

Denne bilen har lenge vært en god inpirasjon for oss i 6 Volt-garasjen. Nå er det nok litt værre å studere den siden den er "over there".

Min 52 har samme farge, og blir også patinert som denne, med originallakk med unntak av taket.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #9 på: mars 11, 2008, 10:00:48 am »

http://bp2.blogger.com/_tLHbK42Tzm0/R9TwHK58beI/AAAAAAAABAg/q2Cj4RH_qeI/s1600-h/roadlegal.JPG
Er denne din?

Gleder meg til å se den ferdig.
Loggført

Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 11, 2008, 10:09:57 am »


Det er min ja. Det skal bli moro å få denne på veien ja! Kanalene er ferdig sveisa. Nå er det bare brønnen igjen. litt bak, og så litt på tak og dashbord. Håpet er å få tatt en liten tur i løpet av høsten 08.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #11 på: mars 11, 2008, 10:18:33 am »

Så bra!
Hva slags motor har du tenkt å ha ?
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #12 på: mars 11, 2008, 10:26:13 am »

Så bra!
Hva slags motor har du tenkt å ha ?

"Proud member of "6 Volt OutlaVWs" - gjetter på 25-hester Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #13 på: mars 11, 2008, 12:09:02 pm »

Så bra!
Hva slags motor har du tenkt å ha ?

"Proud member of "6 Volt OutlaVWs" - gjetter på 25-hester Blunker

Moro å kunne svare at alle splitwindow ble levert med 25 HK-motor, så hvorfor bytte? Etter sigende skal det være matching-number. Det blir spennende å kjøre med 25 HK og usynkronisert bytte. Her må jeg skaffe meg en læremester. Det eneste jeg har kjørt er 300 meter med en 1943 KDF.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand


+4792817564


Vis profil
« Svar #14 på: mars 11, 2008, 12:58:14 pm »

Håkon : det her blir gøy å se, kjenner til de 25 ja.
Aldri kjørt med noe større jeg da i boble, haddde 1600 super i 356`n, det gikk ok.
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #15 på: mars 11, 2008, 19:31:00 pm »

Så bra!
Hva slags motor har du tenkt å ha ?

"Proud member of "6 Volt OutlaVWs" - gjetter på 25-hester Blunker

Moro å kunne svare at alle splitwindow ble levert med 25 HK-motor, så hvorfor bytte? Etter sigende skal det være matching-number. Det blir spennende å kjøre med 25 HK og usynkronisert bytte. Her må jeg skaffe meg en læremester. Det eneste jeg har kjørt er 300 meter med en 1943 KDF.

Hvordan skal man kjøre usynka... noen som kan forklare det? Jeg stopper HELT hver gang før jeg skal putte 54'n i første gir, men det skal vel ikke egentlig gjøres slik. Er det meninga å tilpasse turtallet før du putter'n i første gir? Altså å gæsse på når du trykker in kløtsh'n?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #16 på: mars 11, 2008, 19:48:14 pm »

Så bra!
Hva slags motor har du tenkt å ha ?

"Proud member of "6 Volt OutlaVWs" - gjetter på 25-hester Blunker

Moro å kunne svare at alle splitwindow ble levert med 25 HK-motor, så hvorfor bytte? Etter sigende skal det være matching-number. Det blir spennende å kjøre med 25 HK og usynkronisert bytte. Her må jeg skaffe meg en læremester. Det eneste jeg har kjørt er 300 meter med en 1943 KDF.

Hvordan skal man kjøre usynka... noen som kan forklare det? Jeg stopper HELT hver gang før jeg skal putte 54'n i første gir, men det skal vel ikke egentlig gjøres slik. Er det meninga å tilpasse turtallet før du putter'n i første gir? Altså å gæsse på når du trykker in kløtsh'n?

Jepp, grovt sett er det sånn du gjør det. Det snakkes om dobbeltkløtsjing og, men teorien bak det kjenner jeg ikke.
Kløtsj ut av gir, gi passe gass, og kløtsj inn?

Jeg girer iallfall bruksbilen (95 peugeot) helt fint uten bruk av clutch. Bare å gi gass og prøve i lirke den i gir. Når turtallet er akkurat passe smetter den inn.
Sikkert ikke "etter boka", men.


Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #17 på: mars 11, 2008, 20:08:38 pm »

I tungt gir: Trå inn clutchen, sett kassa i fri, slipp clutchen, gi gass til motoren har turtallet den vil ha når lavere gir legges inn (eller litt høyere turtall). Trå inn clutchen og legg inn det lavere giret du ønsker og har avstemt turtallet for.
 På biler uten synkroniserte gearkasser må du faktisk innom fri med clutchen ute for å tilpasse farten på akslingene på hvert gearskift.


to ok forklaringer fra google Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #18 på: mars 11, 2008, 20:14:32 pm »

ÅÅÅ så glad jeg er for at jeg kun har usynka 1.gir Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!