Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
|
« Svar #1590 på: november 05, 2012, 10:40:02 am » |
|
Er det ikke like greit å få motoren du allerede har ferdig, og ikke minst testet, før du begynner på noe nytt? Dette er vel den lengste motortråden jeg har sett, uten at noe er klart eller avgjort/ferdig !! Slutter aldri å forundre meg over hele tråden, det er vel litt flaut etterhvert? Lykke til og håper du er klar til våren.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1591 på: november 05, 2012, 18:55:47 pm » |
|
Er det ikke like greit å få motoren du allerede har ferdig, og ikke minst testet, før du begynner på noe nytt? Dette er vel den lengste motortråden jeg har sett, uten at noe er klart eller avgjort/ferdig !! Slutter aldri å forundre meg over hele tråden, det er vel litt flaut etterhvert? Lykke til og håper du er klar til våren.
Det som forundrer meg er hvordan du har klart å overgå meg i pisspreik og bullshit i min tråd... Motoren ikke testet sier du? Hvis du ikke har fått det med deg så har eg kjørt 11000 km med denne motoren i løpet av det siste året og nesten halvparten av dette med campingvogn i 30-40 varmegrader. Eg har kjørt på Revebanen runde etter runde, eg har vert utpå drag banen og eg bruker bilen hver eneste dag til å fra butikken, jobb, skole osv i typisk bergensk pissregn. Hvis det du henviser til er en dyno run, så vil eg si at 11000km på landevei er en bedre bekreftelse på en stødig motor enn 20 min på rullene. Med tanke på effekt som uansett ikke var noe mål til å begynne med kan eg kun henvise til at eg kjørte 121km/t ved 200m på drag banen, da som mitt første løp noen gang med treg start. "Putte" kjørte 125 km/t med samme vekt og gate sliks, han har ca 200 hk så du får bestemme selv.. Det har vert endel pisspreik i tråden min opp gjennom, men de siste innleggene dine er såpass usaklige at eg håper du enten skifter skrivemåte eller unngår å kommentere mer. Eg tar meg aldri nær av kritikk, men når du overgår meg i pisspreik og når eg blir oppringt på jobben av folk som lurer på hvem denne fyren er som kommenterer slik så sier det litt... Kom gjerne med kritikk eller spørsmål, bare hold dem saklige og til temaet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1592 på: november 05, 2012, 18:59:08 pm » |
|
Hvor stor vendehøyde skal du kjøre da? Eller er det graving på gang? Øker nok vendehøyden litt men blir nok for det meste stempelgraving. Har studert endel om stempel design i det siste og har lyst til å prøve ut litt av tankene på "nesten" motor. Håper vi begge er ferdige til SCC 2014 og får muligheten til å kjøre mot hverandre.
|
|
« Siste redigering: november 05, 2012, 20:17:15 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1593 på: november 09, 2012, 02:10:27 am » |
|
Lagte en røff 5min kladd av spjeldhuset. Tenker å ende på ca 50 mm hull, så må eg få målt opp litt så eg kan få se om det vil passe med boltmønster osv på innsuga.. Må ha en nøyaktig overføring mellom akslingene, tenkte å se om passende tannhjul kan kjøpes ferdig...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
|
|
« Svar #1594 på: november 14, 2012, 22:09:24 pm » |
|
Jeg syntes du skal droppe bremsing bare for morroskyld. Er imponert over kunnskapen din!
Stå på!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1595 på: november 15, 2012, 13:34:32 pm » |
|
Jeg syntes du skal droppe bremsing bare for morroskyld. Er imponert over kunnskapen din!
Stå på!
Hehe takk. Hvis det viser seg at det blir bremsing på SCC så kan det vær eg venter til da bare for spenningens skyld...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
|
« Svar #1597 på: november 19, 2012, 21:10:25 pm » |
|
Er det luminance du bruker til hdr bildene? "The patina" Er forøvrig griiiisefin! è fin din også altså!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1598 på: november 19, 2012, 21:20:28 pm » |
|
The patina gjør seg veldig på bilder, men holder ikke følge i tunnelene. Photomatix heter det eg bruker.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
|
« Svar #1599 på: november 19, 2012, 22:22:30 pm » |
|
heilt fantastisk bilde dalland.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1600 på: november 21, 2012, 16:51:15 pm » |
|
Bra bilder. Har forøvrig ikke vært her inne på forumet på snart ett år, godt å finne en trygg og velkjent tråd å varme seg opp i.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #1601 på: november 21, 2012, 16:58:41 pm » |
|
Bra bilder. Har forøvrig ikke vært her inne på forumet på snart ett år, godt å finne en trygg og velkjent tråd å varme seg opp i. Godt å se deg igjen. Håper alt står bra til
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1602 på: november 21, 2012, 17:09:41 pm » |
|
Bra bilder. Har forøvrig ikke vært her inne på forumet på snart ett år, godt å finne en trygg og velkjent tråd å varme seg opp i. Godt å se deg igjen. Håper alt står bra til Det står så bra til at jeg av og til lurer på om dette egentlig er lov Men jeg skal ikke komme rett inn her å ødelegge muskeltråden til mr Dalland
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1603 på: desember 01, 2012, 11:15:41 am » |
|
Hvor langt har du kommet med turboplanene? Er det enda på vurderingsstadiet, eller planlegger du? Begynt å samle deler?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1604 på: desember 01, 2012, 15:33:49 pm » |
|
Hvor langt har du kommet med turboplanene? Er det enda på vurderingsstadiet, eller planlegger du? Begynt å samle deler?
Ting er kun i planleggingsfasen det eg ikke har økonomi til å handle inn deler før etter skoleslutt i sommer. Men planene er stadig under endring, så vi får se hvor det ender..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1605 på: desember 13, 2012, 12:48:43 pm » |
|
Startet dagen med å våkne til en hyggelig telefon fra Rolls Royce som har gitt meg jobb tilbud og ønsker meg velkommen inn i bedriften. Ennå et halvt år igjen med skole før den tid, men veldig kjekt med sikra jobb i flott firma. Så nå feiere eg med å bestille en Raptor kam til motoren min... Planer fremover: beholde 2275 motoren slik den er idag men med Raptor kam og få på selvlagte gassersystemet igjen og finjustert motoren. Neste høst starter byggingen av stor motoren, blir da mest trolig en Type 4 på maks 2.8 liter, tenker å la Turbo Thomas lage ny eksos til den med en god turbo hengende på enden som blåser gjennom en vann/luft intercooler og singel gasspjeld. Det hele blir nok styrt av en DTA S60 og skal i første omgangs settes opp for 98 blyfri. Ønsket effekt da er maks 450 hk men med godt trøkk fra 2000 rpm. Satser på at putte skal få lukte på anti laggen SCC 2014
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem
Innlegg: 355
Bosted: Grimstad
|
|
« Svar #1606 på: desember 13, 2012, 13:22:03 pm » |
|
Gratulerer med jobb! Håper fortsatt det er planer om å offentliggjøre en tilstandsrapport når du åpner motoren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
|
« Svar #1607 på: desember 13, 2012, 13:52:25 pm » |
|
Grattis med jobb gutt!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
|
« Svar #1608 på: desember 13, 2012, 13:56:22 pm » |
|
Morsomt Grattis med jobb
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1610 på: desember 13, 2012, 15:04:55 pm » |
|
er jo litt pinglete med 450 hester , med tilgang til Rolls Royce verksteder burde du legge lista høyere med en gang gratulerer med jobb, er det Hylkje avdelingen du skal jobbe hos ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
VW 181
Supermedlem
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1611 på: desember 13, 2012, 15:37:30 pm » |
|
er jo litt pinglete med 450 hester , med tilgang til Rolls Royce verksteder burde du legge lista høyere med en gang gratulerer med jobb, er det Hylkje avdelingen du skal jobbe hos ? Litt enig med Hans her... Men du kommer nok i mål igjen med en super motor!! Gratulerer også med jobb, er vel kjekt etter innsatsen på skolebenken!
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
HenrikF
Medlem
Innlegg: 210
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1612 på: desember 13, 2012, 16:00:03 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
1969 Type 3 Fastback - Laila
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1613 på: desember 13, 2012, 16:39:35 pm » |
|
er jo litt pinglete med 450 hester , med tilgang til Rolls Royce verksteder burde du legge lista høyere med en gang gratulerer med jobb, er det Hylkje avdelingen du skal jobbe hos ? 400-450 hk og 500 nm allerede fra koselig turtall tror eg er mer gøy en mye turtall og venting på effekt Tror begrensningene oppstår andre steder enn i motoren, blir fort dyrt når girkasse må anskaffes, helst med diff, akslinger, mer bremser osv. Mest spent på hvilken løsning eg må gjøre med clutch for å trykke en stage 4 plate rundt i sentrum virker ikke så moro.. Har håp om SCC 2014, men som alt annet så er det ikke noe haste bygg..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1614 på: desember 13, 2012, 16:44:17 pm » |
|
er jo litt pinglete med 450 hester , med tilgang til Rolls Royce verksteder burde du legge lista høyere med en gang gratulerer med jobb, er det Hylkje avdelingen du skal jobbe hos ? 400-450 hk og 500 nm allerede fra koselig turtall tror eg er mer gøy en mye turtall og venting på effekt Tror begrensningene oppstår andre steder enn i motoren, blir fort dyrt når girkasse må anskaffes, helst med diff, akslinger, mer bremser osv. Mest spent på hvilken løsning eg må gjøre med clutch for å trykke en stage 4 plate rundt i sentrum virker ikke så moro.. Har håp om SCC 2014, men som alt annet så er det ikke noe haste bygg.. Stage 2 og Black Magic disk?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
VW 181
Supermedlem
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1615 på: desember 13, 2012, 18:03:04 pm » |
|
DIESEL? ?
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
grandi
Medlem
Innlegg: 107
Bosted: Hundvåg
|
|
« Svar #1616 på: desember 13, 2012, 18:07:59 pm » |
|
Høres finere ut med RR enn det gamle navnet Bergen Diesel :-)
|
|
|
Loggført
|
56 T1 - Ragtop og airride 64 T3 1500 Notchback L1964 05 Volvo V70 96 Corolla 92 Fiat Fendt
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1617 på: desember 13, 2012, 19:22:04 pm » |
|
Høres finere ut med RR enn det gamle navnet Bergen Diesel :-)
Tja, for de uvitende så er eg helt enig, men for dem å båt bransjen så er det nok motsatt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenrikF
Medlem
Innlegg: 210
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1618 på: desember 13, 2012, 19:33:58 pm » |
|
DIESEL? ? Drar man ut 500 kW pr sylinder så får det våge seg at drivstoffet er feil
|
|
|
Loggført
|
1969 Type 3 Fastback - Laila
|
|
|
MortenN
Juniormedlem
Innlegg: 97
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1619 på: desember 13, 2012, 19:37:30 pm » |
|
Høres finere ut med RR enn det gamle navnet Bergen Diesel :-)
Tja, for de uvitende så er eg helt enig, men for dem å båt bransjen så er det nok motsatt. Heter vel Bergen Engines i dag
|
|
|
Loggført
|
1967 Karmann Ghia Cab x - 1974 1303s "Greenbug"
|
|
|
|