Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #2490 på: mai 04, 2016, 09:39:55 am » |
|
Hvis du lurer på hvor eksos-slangen din kommer i fra... CSP Pyton?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2491 på: mai 04, 2016, 11:59:18 am » |
|
He... he... he... Går sykt sakte for tiden, blir ikke fornøyd med lakkinga av viftehuset etc. Tror jeg har 10 lag med lakk på viftehuset nå....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #2492 på: mai 04, 2016, 17:45:55 pm » |
|
Hehe kjenner jeg blir småmisunnelig på motor snakket her jeg sitter med 1300 og rustne dører og skjermer hehe. Men en tid for alt. Uansett uteolig fin bil og kul motor. Gleder meg og se den sammen igjen. Og han som spurte om eksosannlegget. Om jeg husker rett er det ett eksosanlegg fra turbo-thomas som minner om Python/A1 sidewinder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2493 på: mai 04, 2016, 19:22:46 pm » |
|
Hehe kjenner jeg blir småmisunnelig på motor snakket her jeg sitter med 1300 og rustne dører og skjermer hehe. Men en tid for alt. Uansett uteolig fin bil og kul motor. Gleder meg og se den sammen igjen. Og han som spurte om eksosannlegget. Om jeg husker rett er det ett eksosanlegg fra turbo-thomas som minner om Python/A1 sidewinder Hehe, jeg stod på ca samme bakke som deg når eg var 17, for og si det mildt så var læringskurven bratt og den har ikke begynt å slakke av heller. Men jeg vil råde deg til å ikke finne på det samme, det er så sykt mye arbeid. Standard med 8 timer på vanlig jobb også rett i lokalet og jobbe til kl elve for så å stupe til køys og våkne igjen kl seks... Og nevnte jeg at det er en dyr hobby? Jeg stoppet å telle når jeg passerte 150 tusen og det er en stund siden. Vi sees vel på SCC, i så fall må du gjerne sitte på en tur på autoslalom kjøringa.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #2494 på: mai 04, 2016, 19:48:23 pm » |
|
Ja vet det er en dyr hobby håper en snill mor og far lar meste parten av komfen gå til bobla Blir nok en 1915 tenker jeg eller håper Ja kommer på scc i egen bil, ikke jeg som sjåfør men bilen vil stå der. Takker gjerne ja til å sitte på i slalom ja. Hadde vært syykt fett!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jayster
Supermedlem
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!
"IN RUST WE TRUST!!!"
|
|
« Svar #2495 på: mai 04, 2016, 20:17:41 pm » |
|
Dette helt utrolig Håkon👍
|
|
|
Loggført
|
1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2496 på: mai 13, 2016, 12:34:52 pm » |
|
Alt for fint vær for tiden så blir heller kjøring enn motorbygging... Alltid trivelig når avd. sjefene også tar til fornuft og kjører gammal bil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2497 på: mai 17, 2016, 22:18:00 pm » |
|
Gratulere med dagen! Pga uvanlig mye fint vær har bilen vert mye i bruk i det siste. Selv om det bare er en gammel org motor så er det utrolig gøy å frese rundt og man kan finne utav ting man bør utbedre før alt for mange hester inntar bobla. Eneste jeg sliter med er at bilen har blitt alt for stiv fremme, noe som er merkelig da den var veldig bra før overhaling og forstillinga er uendra... Forrige helg var det konfirmasjon til svigerslekta og svigerbesta fikk sitte på en tur, vi snakker dame med sterke bil og motorsykkel lidenskap så smilet stod i taket! Ellers er det litt fremgang med vegvesenet, men vet absolutt ingenting om hvordan det vil ende.. Motoren er neste ferdig, gjenstår kun å montere eksos og forgassere samt litt små nips før oppstart kanskje neste uke. Forferdelig spent på hvordan det modifiserte ventilsystemet vil funke, oppstartsdato holdes hemmelig da det var over 20 pers som kom for å se forrige gang. Kommer snart flere bilder!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
Innlegg: 577
Bosted: krokstadelva
|
|
« Svar #2498 på: mai 17, 2016, 22:47:29 pm » |
|
Kan ikke bli mye bedre nå den bobla di! Veldig bra sammensetting av deler for å få en utrolig gjennomført "look" Stilfullt!
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641 ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #2499 på: mai 17, 2016, 23:45:13 pm » |
|
Utrolig snasent! gleder meg til å få se en video? av den nye motoren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2500 på: mai 18, 2016, 07:49:52 am » |
|
Kommer nok både film og bilder etter hvert, konf familien jobber i TV2 sporten og sitter derfor på griseflotte kamera og droner så håper å få mekke i hop noe kult. Håper virkelig motoren oppfører seg pent så jeg endelig kan være ferdig med bilen og begynne på andre prosjekter. Har en leilighet som trenger ny stue, en T3 reimo camper som trenger mye kosmetisk rep. Og kanskje får jeg hentet ut en bortglemt Ghia og Squarback til høsten om flaksen går min vei...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
Innlegg: 1320
Bosted:
|
|
« Svar #2501 på: mai 18, 2016, 10:10:40 am » |
|
Hvordan er kjørekomforten med så lav bil?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2502 på: mai 18, 2016, 10:43:27 am » |
|
Hvordan er kjørekomforten med så lav bil?
Før overhalingen var den stiv men bra, nå er den blitt litt for stiv fremme men finner nok utav det. (tror løsningen kun er å justere fjærene like mye på senkeskruene). Egentlig ikke så ulikt nye biler, stiv ved sakte kjøring men kan kjøre veldig fort på humper før den tar nedi med stabstaget.
|
|
« Siste redigering: mai 18, 2016, 10:47:14 am av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #2504 på: mai 19, 2016, 00:03:25 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2505 på: mai 19, 2016, 06:56:24 am » |
|
22mm stabstag foran.... Det har jeg prøvd. Aldri mer har ordtaket less is more blitt mer riktig. For å dra frem enkel teori. Hvor er det bobla har tyngde ? Foran eller bak ? Tykkere stag bak er helt ok, men 22mm foran = bilen blir helt jævlig å kjøre med mindre veien er superjevn. Been there done that! 19mm holder i massevis foran på boble.] Det går fint, har bestilt både 20 og 22mm fremme og 22 og 24 bak og alle er justerbare så skal nok finne noe passende.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #2506 på: mai 19, 2016, 08:21:59 am » |
|
Jeg har og forstått at det er lurest å stive bak fremfor fremme. Sett flere bilder av at indre fremhjul løfter seg i sving. Du trenger liksom begge fremhjula på bakken..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2507 på: mai 19, 2016, 09:24:11 am » |
|
Jeg har og forstått at det er lurest å stive bak fremfor fremme. Sett flere bilder av at indre fremhjul løfter seg i sving. Du trenger liksom begge fremhjula på bakken..
Helheten er viktigst, men ja det er som regel bedre grep når hjulet ikke er i luften.. Hoved grunnen til at jeg kjøper nye er fordi Whiteline stagene ikke bygger nedover slik alle andre gjør, samt de er justerbare og er mye bedre opplagret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
G.D
Medlem
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær
|
|
« Svar #2508 på: mai 19, 2016, 11:05:49 am » |
|
Ikke for å skuffe deg men.. får håpe dine Whiteline-stag har bedre kvalitet enn det 24 mm. jeg har bak. Dårlig passform og endene på staget hvor justeringen er ser ut som om det er banket flatt med slegge..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #2509 på: mai 19, 2016, 11:14:05 am » |
|
Men bilen din ser knallbra ut! Flott høyde og hjulene fyller fint ut.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2510 på: mai 19, 2016, 12:42:21 pm » |
|
Ikke for å skuffe deg men.. får håpe dine Whiteline-stag har bedre kvalitet enn det 24 mm. jeg har bak. Dårlig passform og endene på staget hvor justeringen er ser ut som om det er banket flatt med slegge.. Om så er så kan det nok modifiseres for å bli bra, er sikkert mye bedre enn empi staget uansett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
|
« Svar #2511 på: mai 19, 2016, 22:28:21 pm » |
|
Jeg har og forstått at det er lurest å stive bak fremfor fremme. Sett flere bilder av at indre fremhjul løfter seg i sving. Du trenger liksom begge fremhjula på bakken..
Jeg tror de fleste fort blir enige om at et hjul som vifter i lufta har dårlig veigrep... "Størst" er ikke alltid best. Det her er et skoleeksempel på det. Snakket med "käfercup-gutta" på Mantorp og til og med dem brukte stort sett originalstaget foran på 02 og 03, riktignok med urethane foringer.
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Endre S
Supermedlem
Innlegg: 2102
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
|
« Svar #2512 på: mai 19, 2016, 22:49:40 pm » |
|
Jeg har og forstått at det er lurest å stive bak fremfor fremme. Sett flere bilder av at indre fremhjul løfter seg i sving. Du trenger liksom begge fremhjula på bakken..
Jeg tror de fleste fort blir enige om at et hjul som vifter i lufta har dårlig veigrep... "Størst" er ikke alltid best. Det her er et skoleeksempel på det. Snakket med "käfercup-gutta" på Mantorp og til og med dem brukte stort sett originalstaget foran på 02 og 03, riktignok med urethane foringer. Det er det eg også har lest meg opp til på germanlook forumet. Mitt oppsett er originalstag foran med utethanforinger og whiteline 24mm bak. Gjenstår å prøve da...
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #2513 på: mai 19, 2016, 23:24:21 pm » |
|
22mm stabstag foran.... Det har jeg prøvd. Aldri mer har ordtaket less is more blitt mer riktig. For å dra frem enkel teori. Hvor er det bobla har tyngde ? Foran eller bak ? Tykkere stag bak er helt ok, men 22mm foran = bilen blir helt jævlig å kjøre med mindre veien er superjevn. Been there done that! 19mm holder i massevis foran på boble.] Det går fint, har bestilt både 20 og 22mm fremme og 22 og 24 bak og alle er justerbare så skal nok finne noe passende. Er du interessert i å selge det du ikke kommer til å bruke bak? Ikke noe hast, men når du får testet ut hva du skal bruke selv?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2514 på: mai 19, 2016, 23:29:54 pm » |
|
22mm stabstag foran.... Det har jeg prøvd. Aldri mer har ordtaket less is more blitt mer riktig. For å dra frem enkel teori. Hvor er det bobla har tyngde ? Foran eller bak ? Tykkere stag bak er helt ok, men 22mm foran = bilen blir helt jævlig å kjøre med mindre veien er superjevn. Been there done that! 19mm holder i massevis foran på boble.] Det går fint, har bestilt både 20 og 22mm fremme og 22 og 24 bak og alle er justerbare så skal nok finne noe passende. Er du interessert i å selge det du ikke kommer til å bruke bak? Ikke noe hast, men når du får testet ut hva du skal bruke selv? Er en sjanse for det, men frister å ha de på hylla bare fordi de er så vanskelig å få tak i.. Skal gi deg beskjed om de kommer for salg.
|
|
« Siste redigering: mai 25, 2016, 23:24:14 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2515 på: mai 25, 2016, 23:33:57 pm » |
|
Trenger hjelp! Synes bilen har blitt fryktelig stiv fremme og sjekke nærmere på det idag. Når jeg løfter bilen fremme og presser ned igjen så er den veldig myk og fin, men fra kjørehøyde og ned er den pinnstiv,virker som fjæringen blir 10 ganger så hard helt plutselig. Jeg har innkorta 4 cm forstilling som er justert ca i org høyde (bærearmene står helt horisontalt), senkespindler, forsterka stabstag og røde koni. Før bilene ble plukket var fjøringen fremme perfekt, bilen hadde samme høyde men slukte humper særdeles bra! Er det noen som har tips om hvor jeg skal lete? Demperne bunner ikke, stabstaget butter ikke mot noe og forstillingen er smørt opp mange ganger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6233
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #2516 på: mai 26, 2016, 00:21:51 am » |
|
Mine røde Konis står stilt på nesten det "svakeste", men er rimelig stive likevel...
Hvor mye har du stilt de opp?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2517 på: mai 26, 2016, 06:16:18 am » |
|
Mine røde Konis står stilt på nesten det "svakeste", men er rimelig stive likevel...
Hvor mye har du stilt de opp?
Tror de står ca midt på, men det er bare rebound man justerer og når jeg drar i bilen så kjenner jeg at den er myk...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2518 på: juni 01, 2016, 00:35:00 am » |
|
Ikke for å skuffe deg men.. får håpe dine Whiteline-stag har bedre kvalitet enn det 24 mm. jeg har bak. Dårlig passform og endene på staget hvor justeringen er ser ut som om det er banket flatt med slegge.. Fikk stagene idag, var lite å utsette på utførelsen. eneste å pirke på er litt skraper fra transport på noen og at whiteline logoen er et klistremerke. Men det ble litt endring i valg av stag da han hadde lest feil nummer så fant ingen 24mm bak men ett 27mm. Blir interessant å teste ilag med 22 mm framme. Har nå: 2 stk 20mm justerbare fremme 1 stk 22mm justerbar fremme 2 stk 22mm faste bak til boble opptil 67 modell (rette demperskruer). Så ikke at de var til gammel type så de kommer for salg. 1 stk 27mm justerbart bak fikk også med ett 24mm bak til den camperene på bilde og en 20 mm bak til 911'en til en kollega. Det vil si at det kommer kanskje 4 stag for salg etterhvert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #2519 på: juni 01, 2016, 00:37:00 am » |
|
Ja og forresten, idag starta jeg den nye motoren! Overraskende nok er den tett og det var ingenting å utsette på gassresponsen! Kommer masse oppdateringer og bilder snart men har vert opptatt med mekking i lang tid nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|