mai 06, 2024, 18:15:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan er det å koble instrumentbelysningen på tenningen?  (Lest 1072 ganger)
Sniper
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Florø


Mean Machine


Vis profil
« på: mai 01, 2009, 23:04:47 pm »

Eg skal montere 4 instrumenter + en Turteller i bobla 1303S 73mod, leser at folk kobler desse til hovedlysbryteren, men det eg lurer på er hvordan man kobler dette til tenninga slik at når ein vrir på nøkkelen og får på tenninga så tennes instrument belysninga også.
Loggført

VW Beach Buggy 1968, 1600 T1 Motor (Var Norges raskeste luftkjølte Beach Buggy) 
VW Beach Buggy 1967, 1600 T1 Motor (Million Dollar Baby)
VW 1303S 1973. 2Liter T4 motor (porsche styla) Solgt
VW 1303S 1973 1600 T1 Motor (Porsche Styla) Solgt
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 01, 2009, 23:07:04 pm »

er ikke det bare å finne frem mulitmeteret og måle hvor det kommer spenning når man skrur på tenningen det...
Loggført
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #2 på: mai 01, 2009, 23:15:17 pm »

er det ikke bare å koble til strøm da?
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 01, 2009, 23:19:15 pm »

det enkleste er vel å koble lyset i instumentene fra lys bryteren som de originalt gjør?
Loggført
folkevogn-boble
Medlem
***
Innlegg: 153
Bosted: Grue



Vis profil
« Svar #4 på: mai 02, 2009, 10:25:53 am »

først finner du en sikringi sikringsboksen som det kun er spenning i når tenninga står på ved å bruke voltometer og slår den på dc, finner et sted på karoseriet der det er kontakt, setter minusen der og plussen på sikringa og så finner du en sikring som ikke har noe spenning.. så slår du på tenninga og sjekker om det er spenning på den sikringa som det ikke var spenning på når tenninga stod på (tror det går med blinklysene) så tar du å slår av tenninga og  tar ledningen til instrument belysninga og kobler på den sikringa du har funnet... det kan hande du må sette en større sikring der du koblet instrumentbelysninga vist sikringa ryker...
« Siste redigering: mai 02, 2009, 10:31:40 am av folkevogn-boble » Loggført

Høydeskrekk..
54 model oval Glad
Sniper
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Florø


Mean Machine


Vis profil
« Svar #5 på: mai 02, 2009, 21:01:09 pm »

Det var det svaret eg leita etter folkevogn-boble. så da skal eg prøve det i løpet av dei nærmaste dagane og kommer med tilbakemelding om hvordan det gjekk.
Loggført

VW Beach Buggy 1968, 1600 T1 Motor (Var Norges raskeste luftkjølte Beach Buggy) 
VW Beach Buggy 1967, 1600 T1 Motor (Million Dollar Baby)
VW 1303S 1973. 2Liter T4 motor (porsche styla) Solgt
VW 1303S 1973 1600 T1 Motor (Porsche Styla) Solgt
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!