mai 17, 2024, 14:07:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15
361  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Lids 1300 på: september 26, 2008, 21:23:42 pm
Ser ut som en veldig fin bil dette her Glad



Ang fargen kan det være Marinablau L54D tro? Eller er fargen på din litt mørkere?
Har lånt et bilde fr anders. sin proskjekttråd, håper ikke det gjør noe.


362  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: september 22, 2008, 09:34:25 am
intergrips er enkelt, så lenge du bruker en firkantprofil.
Jævelig nyttig Gliser Blunker

Bunnplata er ferdig altså?
363  Forum / 1302/1303 / Sv: Min 1971 1302. på: september 18, 2008, 18:44:18 pm
Definitivt ikke alene! Gliser
364  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1961 Tistlo-Looker (Badlook?) på: september 18, 2008, 17:16:04 pm
Jeg kan iallefall anbefale corroless rustkiller som et kjempebra produkt mot rust/rustgrunning. Glad

Men vanlige forhåndsregler må jo ta's med dette produktet som med andre produkter. Fjern all rust før du kliner på noe..
Men som det står på boksen, så omdanner den igjenværende rust til jernoksid hvis du ikke får bort absolutt alt. men hvis all rust er borte er det selvfølgelig det beste!

Men du er så godt igang at dette vet du fra før Blunker
365  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: september 17, 2008, 11:55:18 am
Du må ringe å mase på dem! Si at de får jobbe på! Blunker
366  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Konfirmasjons gava mi ;) på: september 16, 2008, 18:52:39 pm
Dette er godbilen det Glad Blunker

Gratulerer Glad

Fikk også min første boble når jeg var på din alder, da som restaureringsproskjekt. Det var og er en 1302s.
Så ta godt vare på bilen, det er ikke alt for mange igjen av dem! iallefall ikke så fine utgaver.
367  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bolter til drivakslinger på: september 04, 2008, 15:27:06 pm
Mener at det er 35nm Blunker
368  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Motorprosjekt Biff til Pølsepris på: august 28, 2008, 16:26:01 pm
Dette er spennede! og bedre blir det nok Blunker

Jeg skal følge med her, for jeg har selv tenkt på en wbx 112i i bobla. Her kan en da få mye inspirasjon.

Lykke til videre, og håper på jevnlige oppdateringer. Glad
369  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilke torsjonsstaver bak? på: august 25, 2008, 15:01:30 pm
Nå  vet ikke jeg om det er forskjell på torsjonsstavene på forskjellig modeller , men jeg vet at unneberg kan skaffe tjukkere/forsterkede torsjonstaver.
Mener iallefall at jeg har sett det i en katalog fra VwHeritage. Unneberg får jo noen deler derifra.
kan jo ta en tlf til de Hæ
370  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: august 14, 2008, 16:57:54 pm
Eller du kan kløyve mutteren.

Dette er bare en "siste" vei metode hvis ikke noe annet funker

Freser bare godset på mutteren nesten ned til gjengene på spindelen 3 steder å dælje(forsiktig men hardt)til med meisel å slegge på muttern. Den deler seg og mutteren går av.
Det eneste er at du må da ha en ny mutter, og man må ikke skade gjengene på spindelen som vil være lett ved en sånn barsk situasjon.
 Sjokkert
371  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: august 06, 2008, 13:07:54 pm
Bra det går fremover! Glad

Får bare håpe at hulla i gulva treffer skruehulla til kanalen nå Blunker
372  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: august 06, 2008, 12:38:25 pm
 Osteaktig Gliser
373  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :) på: august 04, 2008, 23:57:35 pm
Liker stilen din EBB Blunker
374  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Karosserikitt på: august 03, 2008, 23:51:18 pm
Det hørtes bedre ut ja Gliser

Sikkert noen som ville gjort mer, men det er iallefall holdbart i massevis Blunker Det blir bra Glad
375  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Karosserikitt på: august 03, 2008, 16:49:42 pm
Det er vel kanskje greit å grunne det ordentlig først som sist. Rust i skjøter skaper jo bare leven. grunning og dermed karosserikitt hadde jeg gått for.

Selv har jeg brukt tech-7, tørker fort og er et bra produkt.


376  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: juli 24, 2008, 22:48:14 pm
Se her ja. Glad

Du kommer til å lære godt av dette proskjekte(ne)t ditt! Blunker Gliser
Å det ser ut til å være mange brukelige deler på den 68'n. Så hylla for reservedeler blir ikke mindre, og det liker vi Rekker tunge Osteaktig
377  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: the 55 barnfresh på: juli 19, 2008, 21:02:24 pm
Må si som de fleste andre i denne tråden. Du har peil på sveising! Gliser

Kan du fortelle hva du sliper sveisen med? Ser jo jævelig bra ut Osteaktig Kanskje grovrengjører/negerkuse?

Du trenger ikke sparkel før du skal lakke du vøtt! Kult Blunker
378  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stålplate til diverse: hvor? på: juli 03, 2008, 12:50:23 pm
Tykkelsen kommer jo litt an på hvor man skal sveise på karossen. Vanlig karosseri plate er vel 0,9 -1mm. Det er iallefall det jeg har pleid å bruke. Glad
Hvis man skal sveise på steder som er utsatt for store påkjenninger så bruker man noe tjukkere 1,5-2mm, men det er ikke nødvendig å bruke plater som er tjukkere enn den som har stått der er. Mål den og bruk samme tykkelse.
379  Forum / Problemløseren / Sv: Ødelagte gjenger. HJELP på: mai 22, 2008, 08:13:37 am
Jeg er enig med JHU her. 

Hadde det samme problemet på bobla mi, når jeg skulle ta spindelen. Jeg delte mutteren og klemte den sammen med en tvinge.
Det funket veldig fint for meg.
Men gjengene var ikke ødelagt, dem sto kun i slalom som her. Når jeg fikk retta gjengene så lånte jeg et gjengesnitt av en kamerat som tilfeldigvis hadde en slikt gjengesnitt.

Slike gjengesnitt får man lånt hos verksteder. Blunker
380  Forum / 1302/1303 / Sv: 1302 på: mai 15, 2008, 18:40:45 pm
Hehe, ok.

Jeg var litt i tvil om jeg skulle lakkere bobla i marina blau fargen, nettopp pga at jeg syntes fargen er litt vel lyseblå. Men tenkte at fargen har vært der siden ny, så den blir. Men det var først når jeg så T3 til anders nylakkert i den fargen at jeg falt pladask for den! Gliser
381  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan behandle/lakkere plata for ultimat rustbeskyttelse? på: mai 12, 2008, 21:46:39 pm
Her er det nok mange meninger! Blunker

Det jeg gjorde etter at jeg sandblåste bunnplaten min var, 2 strøk med coroless rustkiller, så 2 lag med arcanol, for så å blande til 3 lag med 50/50 arcanol og owatrol. Det er strøkent enda, og ikke en flekk å se. Det sitter også veldig godt. Jeg har mista fastnøkler og annet diverse på gulvet og gruet med til å se hakket i lakken og metallet, men det sitter enda og ikke en sprekk å se.
Så jeg kan varmt anbefale det.
Glemte å si at jeg la på fiberforsterket understellsmasse fra biltema under! Et godt produkt syntes jeg.

Men som sagt så finnes det vel like mange meninger om dette emnet som det er medlemmer av forumet
382  Forum / 1302/1303 / Sv: 1302 på: mai 12, 2008, 21:25:18 pm
Fin 02 Glad
Veldig fin farge du har. Er det Marina Blau L54D?
Liker den fargen, speiselt fordi jeg har en med den farge selv Blunker Trodde ikke det var så mange som hadde slik farge jeg Sjokkert
383  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69 WBX på: mai 10, 2008, 19:06:23 pm
Hallo. Må bare si at denna bobla er fet! Rått med wbx Gliser

Men har du noen bilder av hvor og hvordan du har montert radiator og resten av vannsystemet?
Går godt med 112 hk i ei boble Glad
384  Forum / Snikk-snakk / Sv: grønt er kult:P på: mai 10, 2008, 18:53:10 pm
Noen har visst snurra motor'n litt rundt etter at den ble malt, for det mangler noe grønnfarge på reimhjulet, hvor reima står Rekker tunge Rekker tunge
385  Forum / Problemløseren / Sv: Taksenking på: april 27, 2008, 12:16:37 pm
Mags her på forumet har nok gjort detta ett par ganger, han har iallefall bytta tak på bobler Blunker
Han ser sikkert denna posten når han ser "taksenking" i topicen Osteaktig
386  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: april 24, 2008, 18:43:45 pm
Detta blir knall tøft! Å ashpod'n likte jeg jævlig godt!

Passe på så folk ikke kjører av veien når du kommer tutane! for det blir rått og lekkert! Gliser
387  Forum / Snikk-snakk / Sv: 1302 Limited Edition ? på: april 22, 2008, 13:28:32 pm
Fint å høre at det er interesse for 1302 også, er så heldig å ha en 1302S som snart er ferdig restaurert. Så for all del ta vare på 1302 din Gliser
388  Forum / Snikk-snakk / Sv: 1302, hvilke motorstørrelser? på: april 17, 2008, 11:07:24 am
Hei det stemmer det min 1302s 1972 har 1600 motor, men den er jubileumsutgave og den har tromler på alle 4 men det blir ikke lenge,for 1302/1303 støtdemperbein er like sø det er bare å smekke på null problem med godkjenning Gliser Gliser

Min 72' 1302s har også 1600, og tromler på alle 4. Gliser Gliser  sånn forblir det og sånn har det alltid vært Blunker
389  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 72 mod variant på: april 12, 2008, 20:28:54 pm
 Sjokkert Sjokkert Lekkert!
390  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ombygging av std skiver til ventilerte.... på: mars 30, 2008, 19:04:30 pm
Da kan jeg jo bare ta de med i søyleboremaskina da Gliser Osteaktig
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!