mai 06, 2024, 03:58:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spørsmål fra en sylfersk boble-eier  (Lest 1758 ganger)
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« på: mai 28, 2011, 13:11:32 pm »

Hei .

Har akkurat falt for fristelsen og kjøpt meg en -67 1300 .
Vidunderet skal brukes som en bruksveteran og rullende prosjekt , og da jeg ikke er den eneste som har falt for denne bilen kommer nok min datter på snart 15 til å overta når den tid kommer  -  hun er forelsket , og det er ikke i en gutt , men i en søt gammel boble  Gliser







Men det er endel småmangler på denne , mangler endel interiørdetaljer , og skulle gjerne hatt tak i litt bredere felger .
Nå er det org. 4" forran og breddet til 7-7,5" bak .
Ville gjerne ha satt bakfelgene forran , og f.eks 9" bak .

Puma forstilling og breddet skjermer bak (hjemmebreddet) .

Hvor er slikt enkelt og greit å få tak i - og vil helst støtte våre nationale tilbydere .....

Loggført
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1 på: mai 28, 2011, 13:28:16 pm »

Grattis med flott bil! Riktig modell og greier Blunker
Ang. Felgene er det en i Fredrikstad som er autorisert felg repratør. Husker ikke hva værkstedet heter, men det finner du nok på Google. Sikker på at du vil ha så bredt forran? Husk bobla er veldig lett forran og brede dekk kan gjøre at bilen sporer mye.
Ossen motor er det i den?

Ett annet tips, ta av øyelokka (smaken som baken Blunker)
Tips to, gjør som du selv vil å ikke hør på alle andre når det gjelder smak hehe Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #2 på: mai 28, 2011, 13:52:32 pm »

Står en 1300 i den . Forrige eier kjøpte den med 1600 , men denne skar seg etter kort tid , og da han hadde en 1300 med bare litt over 65000km bak seg , ble den satt inn .

Skulle egentlig hatt en ny forgasser til den , er en litt slitten org. på plass nå .

Så du mener dekkbredden burde holdes på 165 forran ? Er jo fin å kjøre nå , kan slippe rattet i 90 og vidunderet går rett og fint (ved vindstille vel å merke Gliser) .

På godkjenningen i forrige uke fikk den kun annmerkning på lyktene forran , de lyste hvertfall ikke der de skulle ....
De tre "gummiforingene/festene" som holder hver reflektor er morknet helt eller delvis vekk , er slikt greit å få tak på nytt ?

Det som var utrolig - på en bil som har stått på i et uthus i 4-5 år og med den alderen , var at bremsene veldig bra . Kun et avvik på 6% på brekket , 2-4% på fram- og bakbrems. Men da hadde jeg luftet og lagt ut båndene før kontrollen .
Loggført
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #3 på: mai 28, 2011, 22:14:16 pm »

Skyter inn et spørsmål til :

I villfarelse fikk jeg fylt på Dexron III olje på gearkassa , og hadde ikke muliget for å skifte til annet olje da jeg sto på lånt sted kveldstid langt fra nærmeste oljepusher .
Går dette galt ?
Søkte på forumet , men finner ikke noe om dette ....
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: mai 29, 2011, 16:24:44 pm »

Skyter inn et spørsmål til :

I villfarelse fikk jeg fylt på Dexron III olje på gearkassa , og hadde ikke muliget for å skifte til annet olje da jeg sto på lånt sted kveldstid langt fra nærmeste oljepusher .
Går dette galt ?
Søkte på forumet , men finner ikke noe om dette ....

Ser Mekonomen anbefaler Dextron III, så tror ikke det er noen fare.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #5 på: mai 29, 2011, 17:49:51 pm »

Takker , høres bra ut . Så ATF-olja tar ikke knekken på simmerringer og pakninger på disse kassene ?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: mai 29, 2011, 20:01:00 pm »

Tror kanskje jeg IKKE ville brukt Dextron III.
Er jo ikke akkurat manuell kasse den er tiltenkt. Men skal vel mye til at de bruker forskjellige gummikvaliteter i simmerringene på kassene.
En liten tur bør du nok ikke være redd for, men ville bytta raskt. ATF-olje kan man bruke som en fin hydraulikk-olje.

Skjønner ikke hvorfor Mekonomen har satt opp Dextron III som alternativ. Bortsett fra uvitenskap.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #7 på: mai 29, 2011, 20:35:26 pm »

Eller uvitenhet.. alt ettersom. Grattis med flott vogn!
Loggført
Lovebug1303S
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: mai 31, 2011, 14:52:44 pm »

Anbefaler Lars Rosenquist i Tønsberg - hans nettside www.paruzzi.no har ALT. I tillegg så får man god hjelp der.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #9 på: mai 31, 2011, 15:04:10 pm »

ATF-olje er nok dårlig egnet til Boble-kassa, rett og slett.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!