november 10, 2024, 21:38:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 976106 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #660 på: november 02, 2011, 11:08:43 am »

Valgt seff 360nm, da den kurven i tillegg var bedre. Hk kurven var litt ulik (ikke mye) men likt på "maks" turtall
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #661 på: november 02, 2011, 11:50:53 am »

nervøst moment i dag daland skal sette i motoren i kveld.men vil den starte
Med 36V går det som en drøm! (Bildet viser 24V, men satte på det siste etterpå.)


* 065 (Small).JPG (76.68 KB, 720x480 - vist 452 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #662 på: november 02, 2011, 14:17:46 pm »

Med 36V går det som en drøm! (Bildet viser 24V, men satte på det siste etterpå.)

HardcoreVee! Passe på så du ikke river tannkransen av svinghjulet (not really...)

Gratulerer med oppstart, Dalland, og lykke til med fiks av ventilsnag.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #663 på: november 02, 2011, 15:03:05 pm »

Hvis 36 volt måtte til så vil eg tenke dårlig starter eller mer tungstartet enn min..

Den siste videoen er fra etter ventil fiks og foreløpig funker det bra.. Osteaktig
Hvis alt klaffer så kan det være motoren ryker i bilen i dag. Øyerulling
« Siste redigering: november 02, 2011, 15:18:43 pm av Dalland » Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #664 på: november 02, 2011, 15:51:37 pm »

Hvis 36 volt måtte til så vil eg tenke dårlig starter eller mer tungstartet enn min..

Stiller meg svært undrende til problematikken rundt startere her.. Min 1915 med 10,6:1 og nyslipte seter/ventiler var tung som søren å dra rundt for hånd (svett! Gliser), men sveiv som en std.-motor på både starteren i oppstartsbukken og starteren i bilen. Dette er gamle std. 12V-startere som aldri har vært åpnet/tuklet med, men de gav allikevel problemfri start på første forsøk. Det må da ha vært noe galt her? Alle starterne kan ikke ha vært "svake"?
Hvordan er magefølelsen for el.-systemet i bilen din hvis du hadde slike problemer med å få den til å svive i oppstartsbukken? Blir kos med -20 på gradestokken Gliser
Eller er du en av dem som ikke skal bruke utstyret på vinterstid kanskje?

Lykke til med å få den i bilen. Fint at ting går unna her. Hva slags tenning har du satt foreløpig forresten?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #665 på: november 02, 2011, 16:44:45 pm »

Til sammenligning: Jeg overhalte min originale 1600 med bla nye ringer og honede sylindre. Snurret greit for hånd, men dårlig når den kom i bil. Etter jeg toppladet batteriet så gikk den såvidt å dra i gang. Men etter få minutters kjøring startet den lett igjen, så jeg vil tro dette har mest med motstand i nyhonede sylindre å gjøre.
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #666 på: november 02, 2011, 17:41:40 pm »

Fant noen halvdårlige bilder av ventilen og styringen etter fiksing..



Fikk også skaffet meg skjøtestykke til eksosen, lager slip in system så det kan brukes på flere motorer.
Eneste eg fant som var liten nok dim... Osteaktig

Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #667 på: november 02, 2011, 23:53:38 pm »

Skrivebordseksos? Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #668 på: november 03, 2011, 01:20:14 am »

Skrivebordseksos? Osteaktig

Oh yes...
Trodde eg, inntil eg fant ut eg hadde målt feil med 1 mm...
Så da er eg på leting igjen etter nye skrivebord...
Nå kappa eg ett av borda på jobben til ingen nytte... Osteaktig
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #669 på: november 03, 2011, 01:32:10 am »

Til sammenligning: Jeg overhalte min originale 1600 med bla nye ringer og honede sylindre. Snurret greit for hånd, men dårlig når den kom i bil. Etter jeg toppladet batteriet så gikk den såvidt å dra i gang. Men etter få minutters kjøring startet den lett igjen, så jeg vil tro dette har mest med motstand i nyhonede sylindre å gjøre.

Så et nytt P/C-kit (som i mitt tilfelle) har mindre friksjon enn et sett du honet opp og byttet ringer på? Vil tro det var noe annet som gikk seg til ila. de første minuttene på den 1600-motoren din gitt Blunker Jfr. at motoren nesten ikke kinnet rundt i begynnelsen, men at den gikk fint rundt etter bare få minutter. Det tar litt tid før ringene setter seg skikkelig og en faktisk merker forskjellen.
Jeg husker i hvert fall hvordan jeg ble veldig overrasket da 1915-skroten havnet i bilen etter innkjøring i benk. "Satan som denne dro godt rundt!" var det første jeg uttrykte for de andre i verkstedet som var med.

Beats me!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #670 på: november 03, 2011, 01:36:53 am »

Til sammenligning: Jeg overhalte min originale 1600 med bla nye ringer og honede sylindre. Snurret greit for hånd, men dårlig når den kom i bil. Etter jeg toppladet batteriet så gikk den såvidt å dra i gang. Men etter få minutters kjøring startet den lett igjen, så jeg vil tro dette har mest med motstand i nyhonede sylindre å gjøre.

Så et nytt P/C-kit (som i mitt tilfelle) har mindre friksjon enn et sett du honet opp og byttet ringer på? Vil tro det var noe annet som gikk seg til ila. de første minuttene på den 1600-motoren din gitt Blunker Jfr. at motoren nesten ikke kinnet rundt i begynnelsen, men at den gikk fint rundt etter bare få minutter. Det tar litt tid før ringene setter seg skikkelig og en faktisk merker forskjellen.
Jeg husker i hvert fall hvordan jeg ble veldig overrasket da 1915-skroten havnet i bilen etter innkjøring i benk. "Satan som denne dro godt rundt!" var det første jeg uttrykte for de andre i verkstedet som var med.

Beats me!

Tror ikke de starterne me bruke var noe gode, testet på en lett overhalt 1600 i dag og der gikk det også tregt.
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #671 på: november 03, 2011, 07:34:26 am »

Og vi brukte aldri 36V, det var mitt forsøk på å være morsom, og kanskje få Dalland til å brenne enda en starter  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #672 på: november 03, 2011, 07:39:13 am »

Og vi brukte aldri 36V, det var mitt forsøk på å være morsom, og kanskje få Dalland til å brenne enda en starter  Osteaktig
Gliser
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #673 på: november 04, 2011, 12:24:41 pm »

Denne kom på døren i går, fra en meget trivelig bergenser! (Oldbug på forumet)
Er jo nesten dobbel størrelse fra den orginale! Gliser
Loggført

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #674 på: november 04, 2011, 13:06:35 pm »

e hev starteren i 230 volten da ble det liv i leiren
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #675 på: november 04, 2011, 13:51:10 pm »

Denne kom på døren i går, fra en meget trivelig bergenser! (Oldbug på forumet)
Er jo nesten dobbel størrelse fra den orginale! Gliser

Den så jo veldig bra ut.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #676 på: november 04, 2011, 14:05:37 pm »

..men min er større enn din..


* starterxxlarge.jpg (96.09 KB, 1000x561 - vist 530 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #677 på: november 04, 2011, 19:26:13 pm »

..men min er større enn din..

Din er like stor som min og er en automat starter, mister "fy så tøff eg er som ikke trenger stor starter da motoren min spinner rundt bare eg blåser i føna" Osteaktig
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #678 på: november 04, 2011, 19:38:26 pm »

 Osteaktig
Se tråden min når hjertet mitt nesten stopper (video)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #679 på: november 05, 2011, 20:58:48 pm »

Håper å få montert ferdig nye motoren i morgen, gleder meg som en unge! (men så er eg vel enda en unge)... Øyerulling
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #680 på: november 06, 2011, 01:53:11 am »

Selv om mange her inne hevder å være voksne, så er nok det en sannhet med modifikasjoner, bare se på barnehagen som plutselig dukker opp innimellom, vi er unger som leker med biler hele gjengen Gliser
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #681 på: november 06, 2011, 12:18:45 pm »

jeg leker jo stadig med småbiler sånn som i dag e jo lille lilla ett stort fokus
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #682 på: november 06, 2011, 20:40:02 pm »

Selv om mange her inne hevder å være voksne, så er nok det en sannhet med modifikasjoner, bare se på barnehagen som plutselig dukker opp innimellom, vi er unger som leker med biler hele gjengen Gliser
Jeg kan ikke huske at jeg noen gang på dette forum har prøvd å gi inntrykk av at jeg er voksen, så om jeg kan ha et gitt et slikt feilaktig inntrykk beklager jeg det. Hilsen gutt på 45år.  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #683 på: november 06, 2011, 21:06:29 pm »

Sønnen og jeg min kjøpte 2 stk helikopter på lekebutikk og nå driver vi med luft krig  Gliser
så voksen det blir jeg aldri Gliser
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #684 på: november 06, 2011, 21:26:48 pm »

e jo sånn det skal være
Loggført
ts
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #685 på: november 06, 2011, 22:15:29 pm »

hei hei hei.. å leke betyr ikke at man ikke er voksen.. eneste måte å avsløre at man ikke er voksen er hvis man blir kalt veslevoksen  Gliser
Loggført

57 - 117 Oval Ragtop - Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #686 på: november 07, 2011, 08:37:08 am »

huff ble en lang økt i går!
12 timer med konstant skruing ga en kjørbar bil.
Rakk akkuratt å komme oss ut før alarme kommer på.
Da klokka var 00.00 ble det bare en rask tur og vi fant fort ut at det var mye mer futt enn bruksmotoren men det var ikke tvil om at det var en sylinder som konstant ikke tente, men var så seint at vi fortsetter en annen dag. Blunker
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #687 på: november 07, 2011, 11:10:22 am »

Ikke morro..
Sikkert fortsatt noe krøll med gasseren da?

Litt fuktig omdagen, bruker du kondensfjerner?
Jeg mener å ha blitt kvitt ett lite typisk problem med kondensfjerner.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #688 på: november 07, 2011, 11:15:20 am »

Ikke morro..
Sikkert fortsatt noe krøll med gasseren da?

Litt fuktig omdagen, bruker du kondensfjerner?
Jeg mener å ha blitt kvitt ett lite typisk problem med kondensfjerner.

Tror ikke det er tull med gasseren, da den svev helt jevnt og flott da den sto i stativet.
Det at det også ikke er antydning til ett puff engang bare gjevnt over ubalanse og svak tyder veldig på en sylinder som er helt ute.
Eg legger en mynt på at det er de trege men gode plugg kablene som ikke sitter helt nedpå. Øyerulling
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #689 på: november 07, 2011, 19:28:24 pm »

Damn, kommer meg aldri ut for å hente bilen, er jo  halvannen time med buss...
Men fant noen bilder fra i går.

Først det typiske bildet av motivasjons drikken. Glad



Og her ser dere fra nederst og opp: manuell, automat, halv automat starter. Gliser


Artig hvor lite som skiller utseene messig den nye og gamle motoren.
Loggført

Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!