Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #660 på: november 02, 2011, 11:08:43 am » |
|
Valgt seff 360nm, da den kurven i tillegg var bedre. Hk kurven var litt ulik (ikke mye) men likt på "maks" turtall
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #661 på: november 02, 2011, 11:50:53 am » |
|
nervøst moment i dag daland skal sette i motoren i kveld.men vil den starte
Med 36V går det som en drøm! (Bildet viser 24V, men satte på det siste etterpå.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #662 på: november 02, 2011, 14:17:46 pm » |
|
Med 36V går det som en drøm! (Bildet viser 24V, men satte på det siste etterpå.)
HardcoreVee! Passe på så du ikke river tannkransen av svinghjulet (not really...) Gratulerer med oppstart, Dalland, og lykke til med fiks av ventilsnag.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #663 på: november 02, 2011, 15:03:05 pm » |
|
Hvis 36 volt måtte til så vil eg tenke dårlig starter eller mer tungstartet enn min.. Den siste videoen er fra etter ventil fiks og foreløpig funker det bra.. Hvis alt klaffer så kan det være motoren ryker i bilen i dag.
|
|
« Siste redigering: november 02, 2011, 15:18:43 pm av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #664 på: november 02, 2011, 15:51:37 pm » |
|
Hvis 36 volt måtte til så vil eg tenke dårlig starter eller mer tungstartet enn min..
Stiller meg svært undrende til problematikken rundt startere her.. Min 1915 med 10,6:1 og nyslipte seter/ventiler var tung som søren å dra rundt for hånd (svett! ), men sveiv som en std.-motor på både starteren i oppstartsbukken og starteren i bilen. Dette er gamle std. 12V-startere som aldri har vært åpnet/tuklet med, men de gav allikevel problemfri start på første forsøk. Det må da ha vært noe galt her? Alle starterne kan ikke ha vært "svake"? Hvordan er magefølelsen for el.-systemet i bilen din hvis du hadde slike problemer med å få den til å svive i oppstartsbukken? Blir kos med -20 på gradestokken Eller er du en av dem som ikke skal bruke utstyret på vinterstid kanskje? Lykke til med å få den i bilen. Fint at ting går unna her. Hva slags tenning har du satt foreløpig forresten?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
HenrikF
Medlem
Innlegg: 210
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #665 på: november 02, 2011, 16:44:45 pm » |
|
Til sammenligning: Jeg overhalte min originale 1600 med bla nye ringer og honede sylindre. Snurret greit for hånd, men dårlig når den kom i bil. Etter jeg toppladet batteriet så gikk den såvidt å dra i gang. Men etter få minutters kjøring startet den lett igjen, så jeg vil tro dette har mest med motstand i nyhonede sylindre å gjøre.
|
|
|
Loggført
|
1969 Type 3 Fastback - Laila
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #667 på: november 02, 2011, 23:53:38 pm » |
|
Skrivebordseksos?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #668 på: november 03, 2011, 01:20:14 am » |
|
Skrivebordseksos? Oh yes... Trodde eg, inntil eg fant ut eg hadde målt feil med 1 mm... Så da er eg på leting igjen etter nye skrivebord... Nå kappa eg ett av borda på jobben til ingen nytte...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #669 på: november 03, 2011, 01:32:10 am » |
|
Til sammenligning: Jeg overhalte min originale 1600 med bla nye ringer og honede sylindre. Snurret greit for hånd, men dårlig når den kom i bil. Etter jeg toppladet batteriet så gikk den såvidt å dra i gang. Men etter få minutters kjøring startet den lett igjen, så jeg vil tro dette har mest med motstand i nyhonede sylindre å gjøre.
Så et nytt P/C-kit (som i mitt tilfelle) har mindre friksjon enn et sett du honet opp og byttet ringer på? Vil tro det var noe annet som gikk seg til ila. de første minuttene på den 1600-motoren din gitt Jfr. at motoren nesten ikke kinnet rundt i begynnelsen, men at den gikk fint rundt etter bare få minutter. Det tar litt tid før ringene setter seg skikkelig og en faktisk merker forskjellen. Jeg husker i hvert fall hvordan jeg ble veldig overrasket da 1915-skroten havnet i bilen etter innkjøring i benk. "Satan som denne dro godt rundt!" var det første jeg uttrykte for de andre i verkstedet som var med. Beats me!
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #670 på: november 03, 2011, 01:36:53 am » |
|
Til sammenligning: Jeg overhalte min originale 1600 med bla nye ringer og honede sylindre. Snurret greit for hånd, men dårlig når den kom i bil. Etter jeg toppladet batteriet så gikk den såvidt å dra i gang. Men etter få minutters kjøring startet den lett igjen, så jeg vil tro dette har mest med motstand i nyhonede sylindre å gjøre.
Så et nytt P/C-kit (som i mitt tilfelle) har mindre friksjon enn et sett du honet opp og byttet ringer på? Vil tro det var noe annet som gikk seg til ila. de første minuttene på den 1600-motoren din gitt Jfr. at motoren nesten ikke kinnet rundt i begynnelsen, men at den gikk fint rundt etter bare få minutter. Det tar litt tid før ringene setter seg skikkelig og en faktisk merker forskjellen. Jeg husker i hvert fall hvordan jeg ble veldig overrasket da 1915-skroten havnet i bilen etter innkjøring i benk. "Satan som denne dro godt rundt!" var det første jeg uttrykte for de andre i verkstedet som var med. Beats me! Tror ikke de starterne me bruke var noe gode, testet på en lett overhalt 1600 i dag og der gikk det også tregt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #671 på: november 03, 2011, 07:34:26 am » |
|
Og vi brukte aldri 36V, det var mitt forsøk på å være morsom, og kanskje få Dalland til å brenne enda en starter
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #672 på: november 03, 2011, 07:39:13 am » |
|
Og vi brukte aldri 36V, det var mitt forsøk på å være morsom, og kanskje få Dalland til å brenne enda en starter
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #673 på: november 04, 2011, 12:24:41 pm » |
|
Denne kom på døren i går, fra en meget trivelig bergenser! (Oldbug på forumet) Er jo nesten dobbel størrelse fra den orginale!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #674 på: november 04, 2011, 13:06:35 pm » |
|
e hev starteren i 230 volten da ble det liv i leiren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #675 på: november 04, 2011, 13:51:10 pm » |
|
Denne kom på døren i går, fra en meget trivelig bergenser! (Oldbug på forumet) Er jo nesten dobbel størrelse fra den orginale! Den så jo veldig bra ut.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #676 på: november 04, 2011, 14:05:37 pm » |
|
..men min er større enn din..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #677 på: november 04, 2011, 19:26:13 pm » |
|
..men min er større enn din..
Din er like stor som min og er en automat starter, mister "fy så tøff eg er som ikke trenger stor starter da motoren min spinner rundt bare eg blåser i føna"
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #678 på: november 04, 2011, 19:38:26 pm » |
|
Se tråden min når hjertet mitt nesten stopper (video)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #680 på: november 06, 2011, 01:53:11 am » |
|
Selv om mange her inne hevder å være voksne, så er nok det en sannhet med modifikasjoner, bare se på barnehagen som plutselig dukker opp innimellom, vi er unger som leker med biler hele gjengen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #681 på: november 06, 2011, 12:18:45 pm » |
|
jeg leker jo stadig med småbiler sånn som i dag e jo lille lilla ett stort fokus
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #682 på: november 06, 2011, 20:40:02 pm » |
|
Selv om mange her inne hevder å være voksne, så er nok det en sannhet med modifikasjoner, bare se på barnehagen som plutselig dukker opp innimellom, vi er unger som leker med biler hele gjengen Jeg kan ikke huske at jeg noen gang på dette forum har prøvd å gi inntrykk av at jeg er voksen, så om jeg kan ha et gitt et slikt feilaktig inntrykk beklager jeg det. Hilsen gutt på 45år.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #683 på: november 06, 2011, 21:06:29 pm » |
|
Sønnen og jeg min kjøpte 2 stk helikopter på lekebutikk og nå driver vi med luft krig så voksen det blir jeg aldri
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rofferen
Supermedlem
Innlegg: 820
Bosted:
|
|
« Svar #684 på: november 06, 2011, 21:26:48 pm » |
|
e jo sånn det skal være
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ts
Juniormedlem
Innlegg: 97
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #685 på: november 06, 2011, 22:15:29 pm » |
|
hei hei hei.. å leke betyr ikke at man ikke er voksen.. eneste måte å avsløre at man ikke er voksen er hvis man blir kalt veslevoksen
|
|
|
Loggført
|
57 - 117 Oval Ragtop - Supercharged by Judson 65 - 343 Karmann Ghia
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #686 på: november 07, 2011, 08:37:08 am » |
|
huff ble en lang økt i går! 12 timer med konstant skruing ga en kjørbar bil. Rakk akkuratt å komme oss ut før alarme kommer på. Da klokka var 00.00 ble det bare en rask tur og vi fant fort ut at det var mye mer futt enn bruksmotoren men det var ikke tvil om at det var en sylinder som konstant ikke tente, men var så seint at vi fortsetter en annen dag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #687 på: november 07, 2011, 11:10:22 am » |
|
Ikke morro.. Sikkert fortsatt noe krøll med gasseren da?
Litt fuktig omdagen, bruker du kondensfjerner? Jeg mener å ha blitt kvitt ett lite typisk problem med kondensfjerner.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #688 på: november 07, 2011, 11:15:20 am » |
|
Ikke morro.. Sikkert fortsatt noe krøll med gasseren da?
Litt fuktig omdagen, bruker du kondensfjerner? Jeg mener å ha blitt kvitt ett lite typisk problem med kondensfjerner.
Tror ikke det er tull med gasseren, da den svev helt jevnt og flott da den sto i stativet. Det at det også ikke er antydning til ett puff engang bare gjevnt over ubalanse og svak tyder veldig på en sylinder som er helt ute. Eg legger en mynt på at det er de trege men gode plugg kablene som ikke sitter helt nedpå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #689 på: november 07, 2011, 19:28:24 pm » |
|
Damn, kommer meg aldri ut for å hente bilen, er jo halvannen time med buss... Men fant noen bilder fra i går. Først det typiske bildet av motivasjons drikken. Og her ser dere fra nederst og opp: manuell, automat, halv automat starter. Artig hvor lite som skiller utseene messig den nye og gamle motoren.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|