mai 11, 2024, 19:28:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er det mulig...ny trommel neste?  (Lest 1013 ganger)
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« på: juni 20, 2008, 17:46:00 pm »

De siste dagene har bilen stått på bukker...jeg har kjøpt ny drivakselmansjett på Unneberg (forøvrig en mye bedre type enn den repro som satt der), byttet til API GL-4 girolje og hatt oppi en flaske STP Gearbox tilsetning....prøvd "tyngdekraftmetoden" for oljefylling (hvilket fungerte helt STRÅLENDE!), fått på bensinfilter og ny slange, satt KYB gassdemperne bak og oljedemperne forran....som jeg er spent på å se hvordan fungerer!

....masse positiv energi i lufta.
Jeg er tilfreds med oljefyllingen og alt.
Ting har gått som smurt!
Siste hjulbolt på venstre bakhjul gjenstår, i det muttertrekkeren sier ratatatatatatata uten å endre lyd... Hæ  Sint
Uflaks?? Og trommelen som sitter der så splitter ny ut for 1 år siden, og den er Made In Germany  Gråter
(Ps. Ja jeg entret skruene for hånd først....)

Forresten, hjulboltene mine er bemerkelsesverdig korte. Jeg la merke til at gjengene i trommelen går kanskje 3-4 mm lenger inn enn det skruen rekker. Er det verdt å prøve med en gjengetapp for å rense opp starten av gjengene, og bruke en lenger hjulbolt??

Og én ting til... er det forsvarlig å kjøre bilen med 4 hjulbolter på det ene bakhjulet? Vil prøvekjøre!
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: juni 20, 2008, 17:49:39 pm »

Ser nå at gjengetapp og lengre bolt ikke er noe alternativ.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: juni 20, 2008, 18:06:59 pm »

Prøvekjøring er nok ikke noe problem , jeg kjørte i min ungdom et hel sesong med fire bolter...
Loggført
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: juni 20, 2008, 18:11:31 pm »

Jeg skrudde av hjulet igjen for å inspisere alle hullene, og da fant jeg ett til.
Skulle nok gitt hjulboltene litt kobberfett - ikke skrudd de på i full fart..  Øyerulling
« Siste redigering: juni 20, 2008, 18:13:25 pm av HaraldL » Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!