mai 15, 2024, 08:46:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 37
181  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Weber 40 DCNF ønskes kjøpt på: april 27, 2015, 19:56:08 pm
Jeg har et sett med 40 dcnf. Vil kun selge paret samlet. Hva tenker du i pris?
182  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lengde på råder korte vs lange og hvorfor. på: april 22, 2015, 08:38:05 am
Maskinering av stempler kan du ta med i vurderingen. 84 slag med korte råder gjør at stempelet butter i motsatt råde. Må fjerne ganske mye ved krysspinnen.
183  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 67 mod 1500 på: april 18, 2015, 18:47:08 pm
Har du starteren? 6 volt med 12 volt krans på svinghjul. Og eventuelt hva er prisen
184  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: april 15, 2015, 17:53:21 pm
Helt riktig Magne. Tror jeg har livet ut med flappers.
185  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: april 15, 2015, 07:18:06 am
Jeg har hoppet litt over oppdateringene og konsentrert meg om motoren i stedet. Nå er den snart ferdig. Stemplene måtte tilpasses ganske mye da de gikk rett i råden på motsatt side. Måtte ta av 1 cm på hvert stempel ved krysspinnen. Nå går motoren rundt og det gjenstår å finne lengde på støtstengene, montere vippestell og sette endeslakken. Ellers gjenstår generell montering av nylakkerte deksler osv.
186  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: HØYTALERGRILL MED PLASS TIL 80mm TURTELLER I DASHBORD TIL OVAL på: april 09, 2015, 23:51:58 pm
Justcampers.com

Søk etter speaker grill.
187  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 019 Bosch "Blue Screamer" fordeler ø.k på: mars 27, 2015, 09:09:45 am
Ingenting, tror jeg. Man fikk vel disse i et sett med blåcoil.
188  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 23, 2015, 08:02:25 am
Toppene og innsugene er ferdig fra min side. Innsugene er matchportet og åpnet hele lengden. Dette er Deano innsug og passer til Weber DCNF forgassere. Jeg skal bruke et sett med "Berg Specials", 42 mm DCNF. Tidligere erfaring med slike forgassere er kjempegod. Dette er noen av de mest kjørevennlige forgasserne på markedet (min mening). Toppene er nå hos JEE for justering av volumet i forbrenningskammeret. Jeg har fått 1,3mm vendehøyde og for å få den kompresjonen jeg ville ha må kammerne ha 48-49cc.

Oljepumpa og oljetempføler er montert.

Den ene toppen er prøvemontert for å se om det er plass til forgassere og viftehuset med rør til varmeboksene. Noen ganger blir motoren så trang at 30 hk huset må brukes. Her var det god plass, noe som gjør montering i bil enda værre, dessverre.
189  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 18, 2015, 12:40:48 pm
Du er gal erik😃 Ganske sikker på at jeg skrev 48-49 cc. Tenkte jeg skulle lande på 9.7
190  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1500 girkasse og motor kjøpes... på: mars 17, 2015, 22:29:36 pm
Jeg har en 1500 kasse uten aksler. Fungerte når jeg tok den ut av bil. Uten garanti og hentes på Fornebu til kr 400,-
191  Min klubb / Stormtroopers / Sv: StormtrooperS. Spirit of the 70s på: mars 16, 2015, 08:35:01 am
Jeg vil benytte anledningen til å takke for ros og gode ord om våre biler.

Her har vi et utrolig dårlig bilde, men bevis for at første bil er tatt ut av låven. Da kan sommeren bare komme
192  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som vet hvordan gearspak dette er? på: mars 12, 2015, 07:46:09 am
Jeg er ikke den rette å spørre da jeg hadde valgt dds/arpm over funksjon. Den spaken du viser til er sikkert 10 ganger bedre å gire med.
193  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som vet hvordan gearspak dette er? på: mars 11, 2015, 22:51:07 pm
Spesielt bra er den ikke, men for den som er opptatt av arpm deler, har den litt verdi. Ca 1000,- uten gulfargen😃
194  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: mars 11, 2015, 22:34:14 pm
Prøver med et rattbilde tatt i bingen i kveld
195  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Noen som vet hvordan gearspak dette er? på: mars 11, 2015, 22:30:46 pm
Det er enten en bugpack eller en dds/arpm spak. Er det et patentnummer under gummibelgen er det sistnevnte.
196  Forum / Problemløseren / Sv: Smøring av urethan foringer på: mars 10, 2015, 14:38:11 pm
Det følger ofte med litt lube i pakningen.
197  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 09, 2015, 20:49:26 pm
Kan ikke skjønne annet enn at du har gjort en veldig god portingsjobb her?  Kult
Hvor mye kan mer effekt (ca i %) kan dette bety på denne motoren?
Gleder meg til å se effekttall etter bremsing!
Lykke til videre!  Kult

Takk. Dette er utrolig vanskelig å svare på. Det er mange faktorer som spiller inn i henting av effekt. Dette er et steg på veien. Jeg må ha litt lav kompresjon for å unngå ødeleggelse av rullelagerne på rådene. Det betyr at jeg mister litt effekt. Jeg ønsker meg alt mellom 100 og 130 hester. Jeg tror selv at det blir 120hk. Resten av oppskriften på motoren kommer fortløpende under bygging.
198  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 09, 2015, 06:47:28 am
Jeg sa også at det første hullet tar lengst tid. Det stemmer på en prikk. Nå tror jeg at begge toppene er ferdig på tirsdag, da inkludert forbrenningskammere. Forbrenningskammerne får ikke noe spesiell jobb, utenom å fjerne grovstøp og kanten utenfor setene.

Bildene viser ferdig topp og innsugskanalene samt litt av forbrenningskammeret.

For to år siden var forrige motor ferdig som longblock omtrent på denne tiden. Jeg må kjappe meg litt så jeg rekker Stormtroopers sin felles klubbtur til Bug Camp. Har veldig lyst til å klemme inn en bremsing hos Erik før dette.
199  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 09, 2015, 06:40:48 am
Jeg avslutter helst med flapperrondell, sånn rund med slipepapir. Etter det bruker jeg båndslipepapir og drar det over der jeg ikke har kommet til.

Her er verktøyet jeg bruker. Langfresen knakk selvfølgelig i går.
200  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2015... på: mars 08, 2015, 13:02:02 pm
Jeg ble klar igår. Vi fyra to Bobler opp fra  vinterdvalen. Gatene feies i Oslo så og jeg så en Harley i grøftekanten. Da er det offisielt vår

Det tenker jeg også hver vår😃 Grøfta full av vinglete motorsyklister. Fort gjort å glemme fjorårets teknikker.
201  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: mars 07, 2015, 11:38:23 am
Jeg har brukt et knappetrekk. Ser helt greit ut. Skal ta et bilde neste gang jeg er på låven.
202  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: mars 06, 2015, 19:32:14 pm
Enig, ser utrolig hardt ut.

Et trekk til rattet kunne løst båtproblematikken. Jeg trakk på mitt empiratt og det ble veldig mye bedre. Ellers ønsker jeg å se senterkopper på felgene. Det mangler noe uten.
203  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 04, 2015, 11:07:07 am
Jeg avslutter helst med flapperrondell, sånn rund med slipepapir. Etter det bruker jeg båndslipepapir og drar det over der jeg ikke har kommet til.
204  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 04, 2015, 09:28:36 am
Jeg skrudde de bare litt ut. Det skulle ikke så mye til og momentet er ikke akkurat voldsomt.
205  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 04, 2015, 09:01:57 am
Da har jeg gjort ferdig 2 av totalt 12 hull å porte, inkludert innsugene. De to første tar alltid lengst tid.

Revmastertoppene har 40/35,5 ventiler og støpeformen er litt anderledes enn en originaltopp. Eksosporten er ganske stor og det er kun arbeid å gjøre ved setene. De har kun frest opp til større ventiler og latt resten av godset stå igjen. Det samme gjelder innsugskanalene, men her er det i tillegg mye mer porting å gjøre.

Portene blir en størrelse og design som jeg har hatt hell med tidligere. En slags effektøkning vil det uansett gi.

Bildene 1 og 2. Rett ut av boksen. Ikke ferdig produkt akkurat Gliser

Bilde 3. Portet en kanal. Forskjell mellom før og etter.

Bildene 4 og 5. Eksos før og etter.

Bildene 6 og 7. Innsug
206  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: mars 04, 2015, 08:51:44 am
Fett reimhjul.

Takk. Dette er "magnesium" utgaven av DDS reimhjulet. Derimot veier det nøyaktig det samme som aluminiumshjulet.
207  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: februar 25, 2015, 07:52:34 am
wrap
208  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: februar 25, 2015, 07:50:04 am
Og da var det shortblock. Snurrer veldig lett rundt.

En fin Deano oljepumpe med hele 35mm drev burde klare å gi trykk i en motor med hull i oljesystemet.

Vendehøyden ble ca 4mm utenfor sylinderen. Her blir det å bygge ut ca 5-5,5mm.

Ellers er motoren forseglet i plast og det er klart for porting av topper.
209  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: februar 18, 2015, 08:13:22 am
Etter tirsdagens økt skal alt være klart for å montere sammen til shortblokk.

Bilde 1.

Klargjøring av blokk. Topplokksboltene er lakkert og montert og oljepumpeboltene er forlenget da jeg skal ha en ganske stor pumpe.

Bilde 2, 3 og 4

En deano sump skal på. Boltene til bunnlokket må også her forlenges. Grønn Locktite brukes. Bilde 3 viser forskjell på før og etter. Bilde 4, ferdig vasket og lakkert i den hærlige fargen "purplelicious" fra Testors som skal være den riktige fargen. Dette er det delte meninger om, men jeg holder meg til min fasit Gliser

Bilde 5.

Etter at blokkskjøtguffe er malt på bør muttere og bolter være tilgjengelig. Her er alt vasket og klart for montasje.

Bilde 6.

Kamdrev på både veiv og kam er montert. Thrustelageret til kammen er slipt inn til å passe. Nå skal alt være klart.
210  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: februar 12, 2015, 20:29:46 pm
Jeg vet ikke om det er å få i 88mm. Mener at jeg har noen drøye shims på lur. Det problemet tar jeg når jeg står i det. Her skal ingen fancy dyre deler brukes før jeg vet at oljespraysporene i lagrene fungerer. Stor mulighet for enten null oljetrykk eller for lite olje sprutende på rådene.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 37
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!