mai 08, 2024, 17:41:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Smalnet forstilling og senk  (Lest 1845 ganger)
Po
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« på: februar 21, 2012, 23:55:28 pm »

Heisann,

Jeg tenkte å få gjort noe nyttig på boblen før sommeren er her.
Har planer om heftig senk med en 2" innkortet, justerbar forstilling,
men jeg lurer da på om jeg blir nødt til å kjøpe kortete styrestag?

Her er listen foreløbig:

- 2" innkortet forstilling
- Bærekuler med lang vandring
- Dempere tilpasset senk
- Senkespindler

Tenke å kjøpe noen brukte torsionstaver og bare kappe dem til.

Er det noe mer jeg trenger, eller noe jeg ikke bør ha på listen?

Takker for svar!

- Po
Loggført

67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: februar 22, 2012, 08:34:03 am »

Er litt usikker på hvordan det er med styrestagene på nyere biler men på eldre linkpin går det fint å korte inn styrestagene. Jeg kjøpte gjengetapp i tiktig dim, husker ikke helt nå en tror det var M14x1,5. Da kan du fint gjenge innover på den siden av røret som ikke er links gjenger og deretter kappe av i enden.

Jeg hadde først fått kappa og sveist stag men fikk det plutselig over meg at det var lurere å lage til stag som ikke var kappet.

det er også viktig å ikke kappe stagene like mye som du kapper forstillingen på grunn av at stagene ikke står vinkelrett og kapper man like mye som forstilling så kan de bli for korte, dette skjedde i alle fall på de jeg hadde som var sveist om og kappet 4".

Men 2" korting er ikke mye så det kan godt være at du kan greie deg uten å kappe, dette forutsetter at begge styrestag er av typen du kan justere, noen av stagene på førersiden er faste som ikke kan justeres.

Husk også at de fleste senkespindler bygger 0,5-1 tomme ut på hver side så en 2" kortet forstilling blir ofte spist opp av spindlene. Det finnes også spindler som ikke bygger utover.
Loggført

1961 T1 - Custom
Po
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: februar 22, 2012, 08:44:10 am »

Klarte å glemme og skrive det, men det er til min 67 1500!

Men da kommer jeg kanskje ikke ned til asfalten med kun 2" innkortet da?
Har hatt planer om 4", men det virker som det er så mye styr med tilpasninger etc!
Loggført

67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: februar 22, 2012, 10:22:16 am »

4" er somregel maks uten body mods (hvis du fortsatt skal ha dempertårn - som er ganske lurt Blunker ) Går helt fint å få den på, og ser ikke at det kan være noe vanskeligere enn å få på en 2", så sant ikke bilen har vært krasja.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: februar 22, 2012, 11:17:15 am »

Hvorfor skal du ha bilen så lav?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #5 på: februar 22, 2012, 13:11:00 pm »

Hvorfor skal du ha bilen så lav?


 Osteaktig lol
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: februar 22, 2012, 13:27:48 pm »

Hvorfor skal du ha bilen så lav?


Fordi at det er så flotte veier her på Nøtterøy, vel! INGEN fartshumper what so ever! Ehh..ny feil venter..
Loggført
Po
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: februar 22, 2012, 15:11:34 pm »

Så det er mye det samme og sette på en 4"?
Men den er jo da, dyrere Trist

hvor langt går det ned med 2" og spindler da?
Går jo ann å droppe droppspindler hvis jeg kommer lavt nok ned
« Siste redigering: februar 22, 2012, 15:15:26 pm av Po » Loggført

67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #8 på: februar 22, 2012, 17:06:52 pm »

Så det er mye det samme og sette på en 4"?
Men den er jo da, dyrere Trist

hvor langt går det ned med 2" og spindler da?
Går jo ann å droppe droppspindler hvis jeg kommer lavt nok ned

Har du 2" innkorting, senkespindler (som bygger ca 0,5" ut igjen pr side) er det felgenes bredde samt ET og dekkdimsnjonen som begrenser moroa. Hvis du velger orginalfelger og feks 145/65-15 dekk tenker jeg du kan senke omtrent til bakken før du får problemer. Skal du ordentlig lavt bør du uansett ha senkespindler for å ungå å sette hjula i lyktebrønnen.

Men sånn ekstremsenking altså..... nei det er ikke fornuftig... Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Po
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #9 på: februar 22, 2012, 17:51:04 pm »

Hehe, vet godt at det ikke er fornuftig, men blir jo en justerbar forstilling uansett, og da er det ikke veldig mye jobb for å få den opp igjen Blunker

Allright, har 145/65 foran nå, så da tenker jeg at jeg går for 2" innkortet, det bør vel gå greit!
Loggført

67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #10 på: mai 16, 2012, 10:20:10 am »

Hei.

Hvordan ligger dette an? Har du gjennomført senkingen?
Har kanskje et sett med 4" smalnet forstilling med luftsyrte dempere (heve og senke via bryter på dash. Komplett med alt som skal høre til. Har det på min bil i dag, og vurderer å bytte dette ut.
Kan legge ut en video og bilder om noen er interessert.

Ghia69
« Siste redigering: mai 17, 2012, 20:35:33 pm av ghia69 » Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!