mai 05, 2024, 04:46:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forskjell på bunnplater  (Lest 1456 ganger)
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« på: september 17, 2009, 19:15:41 pm »

Noen som kan svare på hva forskjellen på 1303/1302 og en vanlig bunnplate fra en 1200/1300 er.Vet selvfølgelig at ramme hodet er forskjellig,men spørsmålet er om det går å sveise over et ramme hodet fra en med torsionfjæring og bruke et 1200 karrosseri på denne plata.Er gulv platene like,forutenom stolfester?

Mvh.Lasse
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 17, 2009, 22:33:19 pm »

jeg var i full gang med å tenke ut et svar her med forskjeller på bunnplater før 55 og 57, men ser nå at det ikke blir aktuellt her:)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 17, 2009, 22:42:38 pm »

Jeg er en amatør på dette feltet, men jeg er temmelig sikker på at både bredde og lengde er feil...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: september 18, 2009, 08:43:59 am »

Da tror jeg det blir langt enklere å skaffe en bunn fra en bil med torsjonsfjærer foran originalt.
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: september 18, 2009, 12:50:47 pm »

Tror 70-talls er ganske like bortsett fra rammehode. Det er imidlertid minst tre forskjellige skinner for framsetene.
Loggført
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 19, 2009, 19:36:59 pm »

Hei der Osteaktig.Er det ingen andre som kan svare på dette !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mvh.Lasse
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: september 20, 2009, 23:07:26 pm »

Trur det har med att det er ein "uvanlig" oprasjon du planlegger? Er det noko grunn til å sveise Torsion-rammehovud over på ei McPearson ramme som er bedre mtp. kjøyreegenskapar? Lettare å skifte heile bunnplata då vel?

Men eg trur det skal vera ganske så likt! Alt bak setene er vel uforandra stort sett (pluss minus eitpar skruefester etc) Så det er nok berre i fronten det er annleis, men eg veit ingenting sikkert!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #7 på: september 20, 2009, 23:12:12 pm »

Det vil nok ikke passe,da det er forskjell på plassering av reservehjulbrønn/bensintank.
Et eldre kaross mangler også boltefestene til rammehodet. Kult
Loggført

Tlf 92062314
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 21, 2009, 06:30:23 am »

Hei dere !
Skjønner at noen lurer på spørsmålet Hæ,men greia er at jeg har liggende en 1303 plate. Denne er gratis og det er svingaksel på (selvfølgelig),dette er noe jeg ønsker(kan selfølgelig sveise dette inn på vanlig plate).Men det er enklere å få godkjent flere hester i en 1303,og jeg ønsker et eldre karrosseri.Husker å ha sett en reportasje på en tysker som hadde gjordt det samme,bare han hadde sveiset inn innerskjermer fra 1303 og fått mac pherson forstilling på sin gamle oval.Finner dessverr ikke denne igjen.Dette er vel som å spytte i kjerka for noen,men ide´n syntes jeg er kul. Spørs hva tilsynet sier til noe sånt,og dette er mye jobb for å få til !!! Lettere da med torisions fjæring.
Skjønner at ingen kan svare på spørsmålet,men meninger og ide`r kan jo folk komme med.

Mvh.Lasse Osteaktig
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 21, 2009, 07:17:58 am »

Har faktisk tenkt tanken selv da jeg er i besitelse av 1 dårlig 1303 og en dårlig oval.
Men du kommer ikke til åfå godkjent noe som helst på den måten du beskriver. Det du eventuelt må gjøre er å ta bunnplata som den er, + at du må ha tak i en 1302/03 front å skjøte inn i karossen din. slik at hele hjulopphenget til 1302/03 er på plass, først da kan hele bilen gå for å være 1302/03.
Sveising av rammehode må utføres av godkjent verksted og da har du en slags bastard som ikke er lett å få godkjent som noe som helst. Uansett så er det såkalt IRS du vil ha, svingaksel er det som er på 1200 fra før.

Jeg er ganske sikker på at det meste er likt på plata bortsett fra alt foran "torpedoveggen" og selvfølgelig alt som har med hjuloppheng bak å gjøre.

Det vil nok la seg gjøre men jeg tror ikke du kommer dit du vil.. Jeg ville gått for "Tysker løsningen", skjøte inn en 1200 kaross på en 1302/03. Dessverre kommer du da innenfor vanlig "Eu" kontroll som du hadde sluppet om du hadde brukt en bunnplate fra før 1960.

Vær dessuten obs på at det er mulig å få tak i balljoint chassier med IRS bakstilling, fra 1968 og opp ble alle automat bobler levert slik. Men hvem vil vel ha Balljoint???

Go for it! Blir spennede å se om du får det til.

Banne i kjerka gjør jeg ofte, hakke dødd av det enda.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #10 på: september 21, 2009, 08:06:50 am »

Trådstarter tenker nytt og annerledes Blunker Praise him!!!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #11 på: september 21, 2009, 09:08:49 am »

Forskjellen er bare rammehodet... pluss at du kommer til å ha noen ubrukte hull ovenpå tunellen foran girspaken.

Forskjellen mellom denne ombyggingen og det å sveise inn IRS er at bilen blir en 03... mens andre veien blir det 1200/1300
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 21, 2009, 10:37:10 am »

Hei dere !
Gøy at det ble litt fart i tråden.
Så jeg hadde tulla litt ang.bakstilling benevnelse,den tok dere fort. Gliser
Vet at det går å få irs på den gamle plata,men nå har det seg slik at 1303 plata er gratis(har den).
Driver eget godkjent verksted ,så jeg har egentlig en grei dialog med tilsynet.(selvom de har sine egne meninger der),så får nok til å godkjenne det med forstilling.
Men det kunne vært gøy å gå for tysker løsning,får leke litt med tanke først,de er gratis og tar ikke så lang tid.
Mvh.Lasse
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!