mai 05, 2024, 06:59:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Judson Kompressor  (Lest 2119 ganger)
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« på: august 04, 2008, 11:03:30 am »

Noen som vet effekt på en 1200 motor med Judson kompressor. Eier mener det er 55-60 hk og at den kan sammenlignes med en 1600 motor. Videre lurer jeg på om dette er en holdbar løsning og om verdien på en slik motor er rundt 30k slik selger hevder. Takknemlig for synspunkt.
Loggført
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 04, 2008, 11:25:09 am »

42 hk av en 30 hk
For en overhalt komplett må en betale ca 10-15000.-

Husk at det finnes 2 versjoner:
med doble reimhjul til 30 hk
med enkelt reimhjul til 34 hk

De som har klart å montere sin på motoren får svare på resten av spørsmålene  Glad
Loggført

 
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: august 04, 2008, 11:48:38 am »

Jeg er ikke en av dem som har fått montert min egen enda... Men i ferien snakket jeg med en som har kjørt mange mil med en slik en, og akkurat tatt den av. Hans konklusjon er: "Veldig kul, gir litt merkbar mer-effekt, bråker en del, motor går merkbart varmere og bruker merkbart mer bensin. "mer å passe på" i forhold til olje, reimer og slitasje." Totalt sett så ble det til at brukbarhet overvandt kulhetsfaktor-behovet...og han plukket den altså av igjen. Men - slikt er jo opp til hver enkelt.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 04, 2008, 19:27:42 pm »

http://www.splitpartsunlimited.com/index.php?cPath=32
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #4 på: august 05, 2008, 22:19:03 pm »

her kan kanskje jeg svare, for du referer mest sannsynlig til min bil og motor.. vil begynne med og si at jeg aldri har nevnt at verdien vil ligge på ca 30 000,-, men at jeg har sagt at prisen på en kompressor ligger på ca 15000,-. Om du da verdsetter en overhalt 30hk til 15000 eller ikke er opp til deg og vurdere.

når det gjelder kompressoren, ser jeg ingen problemer med og bruke den. Motoren bruker iflg. meg ikke merkbart mere bensin (heller ingen stor betydning, da det er en dråpe i havet), den lager litt mer lyd, men mindre enn hva jeg hadde håpet på, og jeg har kjørt min i sommervarmen i år uten problemer. Men klart man må følge litt ekstra med på temp. Når det gjelder mer og "passe på", så ja, det er det. men det er ikke mye, og det er det verdt! På min følger remstrammer med, som enkelt kan monteres og gir et mye tryggere oppsett. Kompressor settet er avmontert på 1 time, så hvis man ikke liker det er det kort prosess og ta den av. Men alt i alt angrer ikke jeg 1 sekund på at jeg investerte i settet.

Vil du ha mer info besøk judsonregisteret på nett, eller ring knut på vwservice (69325188). han har brukt judson på sin daily-driver og vet alt om dette.

/joachim
Loggført
oli
Seniormedlem
****
Innlegg: 338
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: august 06, 2008, 00:12:16 am »

I følge data som du vil finne i judson registeret kan du få opp til 50% effektøkning.sansynligvis med opptimal innstilling av ventiler tenning osv, men alikevel , judson må jo vere noe av det råeste du kan utstyre bobla med. (skulle kansje kjøpt bilen din jeg joakim.har du fått noe bud på den?
Loggført
haug57
Supermedlem
*****
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #6 på: august 06, 2008, 08:21:50 am »

bilen selges til en som vil ta vare på den, og som har tid til den. har ikke fått noen bud, men sagt til de som har ringt at prisen ikke er diskutabel. da beholder jeg den heller..:-)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!