mai 02, 2024, 11:17:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tips ang. lekkasje ved hjullager bak  (Lest 2052 ganger)
Tore
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« på: april 25, 2008, 10:20:14 am »

Har prøvd å bytte simring og o-ringer bak ved hjullageret flere ganger uten at det blitt helt bra Sint.

Etter at jeg har kjørt en stund så ser jeg at det skiven som sitter nærmest lageret blir kon i kanten der o-ringen går i mot.

Har montert det sammen som på tegningen men kan det gjøres på en annen måte? feks. fjerne den skiven innerst?

Er det noen som har noen tips?

 


* bak.jpg (33.98 KB, 373x493 - vist 229 ganger.)
Loggført



Slackers Garage @ Facebook - Visit here!
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 25, 2008, 11:37:36 am »

Har gjort det samma på min 65 boble.

masse steder det kan lekke olje:
- Simmerringen kan skades på splines'n ved montering
- er halgerhuset plant
- satt i begge o-ringene
- er hylsa med kon-kanten satt riktig
- pakningene bak huset, brukte du begge? pakningslim?

Bruk alltid nytt sett, ikke noe resirkulering, koster så lite disse settene, mindre enn ergrelsen ved lekkasje, trekk til med riktig moment


(http://www.vwheritage.com/vwh/VW-Beetle-Parts/Steering-Suspension/Rear-Suspension/?templateID=vwh)

Grundig rengjøring er et møst!
+ huske å fylle etter giroljen som forsvant.

Hele prosessen er forøvrig godt dokumentert i det som er av verkstedhåndbøker

.LP
 
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
marius
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: halden


vw type 1 1957


Vis profil
« Svar #2 på: april 25, 2008, 12:41:05 pm »

Pleier man å bruke pakningslim i tillegg? Skal til med dette selv til uka.
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 25, 2008, 16:43:55 pm »

Nei,men bruk litt fett på pakkningen.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
t21500
Juniormedlem
**
Innlegg: 82
Bosted: Orkanger



Vis profil
« Svar #4 på: mai 01, 2008, 14:47:46 pm »

Og det går faktisk an å sette simmeringen feil Blunker Har gjort det selv...
Loggført
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 02, 2008, 09:21:17 am »

Fjæra inn mot motor ikke sant?

+ huske på å legge imellom skiva før du setter inn simmerringen (har glemt det EN gang)

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
Tore
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 13, 2008, 07:34:36 am »

Fant feilen tror jeg.
Måtte presse simringen lengre inn enn hva jeg trodde først.
De originale simringene har en annen "offset" enn repro ringene Øyerulling
Loggført



Slackers Garage @ Facebook - Visit here!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!