mai 15, 2024, 12:31:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Svake bremselys på bobla (6v)  (Lest 1046 ganger)
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« på: august 17, 2010, 16:37:12 pm »

Har litt svake bremselys på bobla synes jeg.. bremselysene lyser jo, men jeg synes ikke det lyser forskjellig/sterkere fra vanlig baklys. Pære er 18/5W. Kan det være dårlig jording? Både blinklys og skiltlys fungerer normalt.. noen som har noen tips og triks?
Loggført
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 17, 2010, 16:52:18 pm »

Hadde en tilsvarende sak med transporteren min der bremselysene var svakere enn baklysene
Feilen vise seg å være bremselyskontakten, det gikk 6 volt inn på den og kom 3 volt ut igjen
Loggført

 
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: august 17, 2010, 19:13:13 pm »

Takk for tips!
Gikk over kontakten på bremselysbryteren, og voilá: Nå lyser det mye bedre! Men en antydning svakere på høyre side kontra venstre side. Lurer på om det kan være litt elendig jording - skal prøve med en ny jordingskabel, OG pusse pærekontaktene Glad
« Siste redigering: august 17, 2010, 19:17:25 pm av nime » Loggført
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: august 17, 2010, 22:25:17 pm »

Tok en liten tur i kveld i regnet, og i mørket oppdaget jeg at ladelampen lyser svakt når jeg tråkker på bremsen. Fikk med frua ut for å tråkke litt på pedalen, og da så vi at det høyre bremselyset tenner et tidels sekund senere enn bremselyset på venstre side, og lyser en tanke svakere. Får gå over litt jording i morgen tenker jeg.
Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 18, 2010, 00:50:05 am »

Det høres ut som du har et jordings problem på bilen. Det er lurt å sjekke alle jordingspunkter på bilen. Du kan også med fordel pusse batteripolene dine. Lykke til !

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!