mai 07, 2024, 23:51:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: Ikke kompresjon på: april 12, 2015, 09:44:57 am
Tusen takk fort ips  Gliser
2  Forum / Problemløseren / Sv: Ikke kompresjon på: april 12, 2015, 09:44:25 am
Måler de kompresjon på eu?

Hvilke tall fikk du?

De gikk over bilen i forbindelse med kontrollen, da den hadde stått lenge. Var forrige eier som hadde den inne, så jeg vet ikke hvilke tall som dukka opp...
3  Forum / Problemløseren / Ikke kompresjon på: april 11, 2015, 15:57:12 pm
Hei!

Var å snakka med verkstedet som hadde bobla inne til eu-ok før jeg kjøpte den, for jeg ville vite hva som var gjort med den. De sa at det var dårlig (nærmere null) kompresjon i motoren.
Kan jeg fikse det selv? Hva må i så fall gjøres?

 Glad
4  Forum / Snikk-snakk / Sv: til minne om Bugbus/Torleif´s bortgang. på: oktober 06, 2014, 17:17:12 pm
Kondolerer  Gråter
5  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Reparasjon / feilsøking på ladesystemet på: oktober 04, 2014, 15:42:34 pm
Nr1: Synes dette bildet forklarer bra:
[attachment=1]
Men kan være du i tillegg må fjerne et deksel rundt den nederste remskiven, da noen bobler har et ekstra deksel.

Nr2 er nok litt verre. Dynamoen sitter i teorien kun fast med de fire skruene i viftehuset og klembåndet rund den. Men for å få den ut av viftehuset må som regel viftehuset løftes litt. Da må termostaten på undersiden av høyre sylindere løsnes og en skrue i hver side av viftehuset løsnes. Luftfilter og forgasser bør også demonteres. Når da spennbåndet rundt dynamo løsnes, kan viftehuset løftes og de siste fire skruene blir lettere å komme til. Virker dessverre som det er trangere jo nyere boble det er, da  innsug blir større. På noen kan man få dynamo ut med viften på, og andre må viften skrues løs slik at den blir igjen inni viftehuset. Viften sitter fast med en stor 36mm mutter og kan være vanskelig å få løs da man ikke ser hva man holder på med, og det er trangt  Øyerulling
[attachment=2]

Å, dette var fantastisk! Tusen takk, akkurat det jeg trengte Glad da får jeg gi det et nytt forsøk når jeg kommer ned fra hytta Glad
6  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Reparasjon / feilsøking på ladesystemet på: oktober 02, 2014, 17:05:50 pm
Jeg vet jeg avslører meg som den grønnskollingen jeg er, men noen må jeg nesten spørre, før jeg ødelegger alt som er....

Nr 1: Hvordan (!!!) løsner jeg reima?

Nr 2: Når reima er borte, og jeg skal ta ut dynamoen, er det noen gode triks for å komme til på skruene innerst der, eller må jeg i gang med å fjerne andre ting som står i veien?

Som sagt er jeg grønn på alt som har med bilmekking å gjøre  Tvilende

Forklarende bilder/filmer eller steg-for.steg forklaring er veldig ønskelig, men jeg skal skru på hjerna og tolke mer tekniske forklaringer også, altså  Rekker tunge

(1971 1302s, 1600 motor, likestrøm åff kårs)

7  Forum / Problemløseren / Sv: Bubblan går dårlig... på: september 29, 2014, 13:19:57 pm
Her var det en del jeg ikke hadde tenkt på selv, flott, tusen takk!  Gliser  Osteaktig
Bilde kommer, men jeg må komme meg hjem først, hehe..
8  Forum / Problemløseren / Bubblan går dårlig... på: september 28, 2014, 15:34:19 pm
Har en -71 1302s, med 1600 motor.
Problemet er at hun rett og slett går som en dass. Jeg får truet henne opp i 80 km/t om jeg har nedoverbakke og medvind, og en generelt god dag.
Hun er min første "mekkebil", så jeg har lite greie på ting, men jobber etter learning-by-doing-prinsippet.
Så har dere noen tips til hva jeg kan sjekke/gjøre for evt å få henne til å dra bedre?

Hun ble eu-godkjent for et par måneder siden, og jeg vet at i hvert fall pluggene skal være skiftet da, men noe mer enn det er jeg ikke sikker på om ble gjort.
Håper noen har gode råd, så jeg slipper å sitte med klampen fullstendig i bånn de siste turene før hun skal i dvale  Rekker tunge

Edit: Har så langt tenkt på at jeg skal prøve å justere tenningen, sjekke/bytte filter, så er jeg litt usikker på om alle slangene er helt som de skal. Ser at jeg bør bytte bensinslangen, for den blir våt. Men er det ellers noe som er lurt å sjekke ut?  Glad
9  Forum / Problemløseren / Sv: Opps.. Dørlåsen funker ikke! på: september 18, 2014, 16:28:08 pm
Håper det er like kos å hjelp vw-damer i nød  Gliser
10  Forum / Problemløseren / Sv: Opps.. Dørlåsen funker ikke! på: september 16, 2014, 17:27:11 pm
Takker for tipset! Den gikk opp etter en del knoting  Gliser
11  Forum / Problemløseren / Opps.. Dørlåsen funker ikke! på: september 16, 2014, 09:14:15 am
Typisk.. I går låste jeg Bobla, hadde tjuvradder i den andre bilen, så ville ikke risikere mer. Nå viser det seg at det ikke funker å låse den opp igjen. Ingen av dørene.
Noen tips til hvordan jeg evt kan dirke den opp igjen? Flau
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!