Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
|
34
|
Forum / Problemløseren / Sv: Er coilen defekt?
|
på: september 14, 2018, 19:38:29 pm
|
Jeg er litt usikker på om ledningen på fordeleren som skal til minusen på coilen skal være festet der jeg har festet den. Men mener den sto der før jeg demonterte det.
|
|
|
35
|
Forum / Problemløseren / Er coilen defekt?
|
på: september 14, 2018, 19:25:56 pm
|
[attachment=1][attachment=2]
Noen som vet hva verdiene her bør være?? 6V Problemet er at jeg ikke får strøm til fordeleren. Fant video på Youtube der en sier 6v coil skal være på 1,5 når målt mellom - og +. Og mellom 8 og 11 på den andre målingen jeg har gjort. Om det stemmer for den type coil er jeg usikker på.
|
|
|
36
|
Forum / Problemløseren / Hvordan kople opp elektrisk for start av 1300, 6V ute av bil?
|
på: september 11, 2018, 21:36:41 pm
|
Snart klar for oppstart av motoren etter overhaling, og jeg skal starte den opp ute av bilen.. Er det noen som har en tegning eller god forklaring på kopling av det elektriske? Har kjøpt tenningslås og «oljelampe» for å se at jeg får oljetrykk... Men litt usikker på hvordan jeg gjør dette
|
|
|
39
|
Forum / Problemløseren / Hva slags pakningsstoff rundt motorboltene inne i motoren?
|
på: august 18, 2018, 17:45:31 pm
|
Bør jeg bruke pakningsstoff ved boltene innvendig i motoren, og bør jeg i tilfelle bruke Gasgacinch eller Hylomar her? Det er disse 2 pakningsstoffene jeg har nå. Har blitt anbefalt å bruke Gasgacinch rundt delinga mellom blokkhalvdelene... Hva mener dere er best? [attachment=1][attachment=2]
|
|
|
42
|
Forum / Problemløseren / Sv: Utfordring ved montering av innsugsmanifold
|
på: august 06, 2018, 20:37:29 pm
|
Her er hva jeg har gjort for å få montert nyere type motor i min 61 mod uten å måtte skru motoren i biter Kappinga bak er til dynamo akselen Kappinga foran er til varmepottene (CSP ) Hadde tidligere en annen 61 mod hvor nyere motor kunne monteres komplett uten å modifisere karosseriet, så vet ikke hvorfor det ikke går med den jeg har nå (hadde 1835 i den gamle, 2,3l i den nye, så den er jo litt bredere) [attachment=1] [attachment=2]
Se det ja,, litt tilpassning der Er i hjørnene bak jeg sliter med plass nok,,har vært inne på tanken, lite lyst til å begynne å kutte,, men får se litt hvor mye som må til.. takk for tips
|
|
|
43
|
Forum / Problemløseren / Sv: Utfordring ved montering av innsugsmanifold
|
på: august 06, 2018, 20:28:25 pm
|
Hva med å løsne de to store boltene i enden av rammegaflene? Da vil girkassen komme litt lenger ned og det burde holde med vifterem og bakre deksel som er normalt. Bør vel løsne det fremre girkassefestet litt også slik at ikke nesekon på girkasse knekker.
Ja, det er mye mulig det er nok, må nok ha bakparten av motoren ihvertfall 5cm lavere slik at jeg får dratt den litt under karroseriet... Kan se litt på det,, husker ikke helt i farta hvordan gearkassa er hengt opp takk for tips
|
|
|
44
|
Forum / Problemløseren / Sv: Utfordring ved montering av innsugsmanifold
|
på: august 05, 2018, 22:23:57 pm
|
Har tatt det opp tidligere, dette med at noen mener det absolutt skal gå uten å demontere mer enn det som er «vanlig»,, men det er også andre som har samme problem som meg.. Det er en 65 modell boble, og 66 modell motor 1300. Satt originalt en 1200 i bilen da den var ny... Mangler ca 2 cm for å få motoren fri fra gearakslingen sånn at jeg får senket motoren... Prøvde å ta den ut i alle slags vinkler, forskjellig høyde osv, men det var ikke snakk om, desverre🙄
|
|
|
45
|
Forum / Problemløseren / Utfordring ved montering av innsugsmanifold
|
på: august 05, 2018, 19:20:17 pm
|
Skal i løpet av høsten sette motoren tilbake i bilen. For å i det hele tatt få den ut av bilen måtte jeg av med dynamofot og innsugsmanifold.. Problemet er med innsugsmanifolden når denne skal monteres på igjen med motoren i bilen. Utfordringen er å komme til å få skrudd den ordentlig fast da det er så forferdelig trangt at det er nesten umulig å få dratt til skruene med «vanlig verktøy» nedi falsen på innsugsmanifolden..
Grunnen til at jeg må montere innsugsmanifolden etter at motoren er i bilen, er pga den bygger for mye ut bak sånn at jeg ikke får motoren langt nok tilbake for å tre den inn på gearakslingen. Hvordan løser andre dette? Som har samme problem?
[attachment=1]
|
|
|
48
|
Forum / Problemløseren / Sv: For mye slakk i rådelageret?(video)
|
på: juli 13, 2018, 21:49:39 pm
|
Da har jeg målt som vist på bildet lenger opp, og måler mellon 0,25mm og 0,30mm på alle rådene..Så dette er vel innenfor etter det jeg skjønner. Kjenner ingen bevegelse i veivstaken når jeg presser den inn og ut mot veivakselen,, men dette er kanskje ikke følbart uansett om det er for slitt? Noen som vet? Det beste er vel å bruke måletråd/plastic-gauge for å måle lagrene.. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
55
|
Forum / Problemløseren / For slitte tenner på svinghjul? Olje på clutchlamell
|
på: juni 26, 2018, 22:03:27 pm
|
Ser at tennene rundt på svinghjulet har en form for «skade/slitasje på yttersiden».. Er det starteren som er skyld i dette og/eller er det noe jeg egentlig burde bytte ut?
En del av clutchen er også «innsmørt» med olje etter lekasje i simring bak svinghjulet så denne bør vel også byttes? Har lest at clutchlammeler kan absorbere olje som igjen kan komme fram ved kjøring (varme).. Så denne bør vel byttes uansett kanskje?? [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
59
|
Forum / Problemløseren / Sv: Splitte motorblokk på 1300?
|
på: juni 13, 2018, 20:48:41 pm
|
Ifm. slitasje på kamaksel,veivaksel,råder og annet, er eneste mulighet å dele blokka for å sjekke dette, eller kan det måles uten å måtte dele den?? Drev immelom kam og veiv, ventilløfterene osv....
|
|
|
60
|
Forum / Problemløseren / Sv: Splitte motorblokk på 1300?
|
på: juni 11, 2018, 17:55:30 pm
|
Okei,, nei det er 6v på bilen,, har den ikke O-ring der da eller? Jeg skal se litt på det når jeg får demontert clutch og svinghjul.. Fikk kjøpt meg motorbukk i dag, så da vlir det å få tilpasset denne til motoren,, er stort sett lengre bolter jeg mangler i tilfelle:-)
|
|
|
|